Ilm. 12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
Ilm. 12:2 Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.
Ilm. 12:3 Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;
Ilm. 12:4 ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
Ilm. 12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
Ilm. 12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
Kuka on tämä poikalapsi joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla!!!
Mitä tämä tarkoita Jorma Black ei ymmärrä
14
617
Vastaukset
- Strotaapatti
Aurinko, kuu ja kaksitoista tähteä tarkoittaa Jaakobin perhettä. Jaakobille annettiin nimi Israel, hänen painittuaan Jumalan kanssa.
On sanottu myös, että ei siirry valtikka pois Juudalta (yksi Jaakobin pojista), ennenkuin tulee hän, jota kansat tottelevat.
Valtikalla tarkoitettiin paimenen tai päällikön sauvaa.
Mainitsemasi ilmestyskirjan kohta kuvaa Juudan sukukunnasta syntynyttä juutalaisten odottamaa Messiasta eli kristinuskon Jeesusta.
Uuden testamentin mukaan roomalainen vallanpitäjä Herodes, pani Jeesuksen syntymän jälkeen joukkoteurastuksen alle kaksivuotiaitten keskuudessa, tappaakseen Jeesuksen, siinä kuitenkaan onnistumatta, koska Jeesuksen vanhemmat veivät hänet "erämaahan" turvaan.
Mitä tulee käärmeeseen, käärmehän houkutteli Aatamin ja Eevan syömään hyvän- ja pahantiedonpuusta peräisin olevan omenan eli he oppivat tuntemaan hyvän ja pahan.
Jumalahan karkoitti heidät paratiisista sen takia etteivät he söisi omenaa vielä elämän puusta ja eläisi ikuisesti.
Kautta aikakausien pahuutta on symbolisoinut käärme; se on ollut myös tiedon symboli.
Kun Ilmestyskirjan kuvauksessa puhutaan tulipunaisesta lohikäärmeestä seitsemine päineen ja kruunuineen ja sillä oli myös kymmenen sarvea, puhutaan olemassaolevan vallanpidon tuottamasta verenvuodatuksesta (punainen), hävityksestä ja tuhosta. Näinhän Rooman valtakunta toimi.
Vaimon, Israelin, oli siis vaikea synnyttää pöikalasta tuohon lohikäärmeen hallitsemaan seasortoiseen aikakauteen.
Poikalapsi syntyi, eikä Herodes onnistunut häntä tappamaan.
Matteuksen mukaan perkele (käärme) lähestyi Jeesusta näyttäen hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston sanoen hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
Jeesus kieltäytyi, vaikka hän oli myös ihmisen poika.
Hänen kieltäytymisensä perustui hänen välittämäänsä tietoon Jumalasta, joka tieto oli ikiaikojen tietoa, ja joka tieto on ollut olemassaolevana hänen jälkeensä yli 2000 vuotta kantamatta ihmisen poikien ja tyttärien keskuudessa hedelmää.
Hänen välittämänsä tieto kuvaa tuhlaajapojan/-tytön päätöstä palata kotiin Isän luo.
Puhutaan Jeesuksen hallitsemasta tuhatvuotisesta valtakunnasta, jonka mm. Hitler aikoi omia itselleen.
Valtakuntaa ei tule, ennenkuin ihmiskunnan sydän on pehmennyt sen vastaanottamaan.- raimo
Ilm. 12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.
Siis onko vaimo, israelilaiset tai uskovat pakanat, piilossa antikristuksen aikana? Mitä
erämaa tarkoittaa? - Strotaapatti
raimo kirjoitti:
Siis onko vaimo, israelilaiset tai uskovat pakanat, piilossa antikristuksen aikana? Mitä
erämaa tarkoittaa?Kun vaimolla tarkoitettiin aikoinaan Israelin kansaa, Jeesuksen syntymän jälkeen käsitteeseen kuuluu myös uudestisyntyneet pakanat.
Vertaisin käsitettä erämaa israelilaisten hajoitukseen kaikkien kansojen sekaan, joka tilanne muuttui, kun Israelin valtio perustettiin 1948.
Mitä tulee muuhun Jumalan kansaan, olemmehan mekin hajoitettuna kaikkien kansojen sekaan, jota voi symbolisoida sanalla erämaa.
Jumalan kansa on niin kauan erämaassa kunnens se pääsee luvattuun maahan.
Tilannetta on jatkunut yli kaksituhatta vuotta ja tilanne jatkuu yhä. Tätä aikakautta on ollut siivittämässä anttikristuksen henki ja siivittää yhä.
Katsoisin anttikristuksen ajan hengen tiivistyneeksi esim. Hitlerin aikana ja näitä aikakausiahan on ollut sitten Rooman valtakunnan ajan kristittyjen vainon paljon muitakin.
Vainojen aikana kristityt ovat menneet maan alle
ja tulevat menemään maan alle myös tulevana anttikristuksen aikana.
Uskoaanhan he eivät kieltäneet kiinnijoutuessaan, eli he eivät pelänneet fyysistä kidutusta ja kuolemaa.
Näin myös käynnee tulevana anttikristuksen aikana, vainoissahan uskoa todella koetellaan.
- arab
Ilm. 12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
Vaimo on Israel kaikki 12 heimoa (kaksitoista tähteä.)" ja kuu hänen jalkojensa alla" Islamin merkki on Kuu ,googin sotaan jälkeen hee ovat Israelin alla.
Ilm. 12:4 ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
vaimon(Israel)juutalaisuudesta menne toinen uskonto (Kristin uskonto)Juutalaisilla on kaksi uskonto juutalaisuus ja kristin uskonto ja Saatana halua niellä Kristin uskonto.
Ilm. 12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.
NimiKristity ovat maailmaan poliisi ja ovat olet pitkään ajan ja näistä nimikristitystä Jumala temma ylös uskovaiset.
Minä uskon että uskovaiset temmataan vasta googin sotaan jälken.Ja googin jälken juutalaiset ota Jeesuksen herraksi ja Jumala tuo Israel(Ephraim)kansojen seasta. Lue Heskiel luku 39 näin sano Jumala googin sotaan jälkeen.
21. Minä asetan kunniani pakanakansojen keskeen, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä.22. Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin.(Juutalaiset tulee tietämään että Jeesus on Herra siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin)23. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni ja niin minä annoin heidät heidän vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyynni.24. Minä tein heille heidän saastaisuutensa ja rikkomustensa mukaan ja kätkin heiltä kasvoni. 25. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Nyt minä käännän Jaakobin kohtalon ja armahdan kaikkea Israelin heimoa ja kiivailen pyhän nimeni puolesta. 26. Ja häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat minulle osoittaneet, he unhottavat, asuessaan nyt maassansa turvallisina, kenenkään peloittelematta. 27. Kun minä tuon heidät takaisin kansojen seasta ja kokoan heidät heidän viha miestensä maista, niin minä osoitan heissä pyhyyteni lukuisain pakanakansain silmien edessä. 28. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä. 29. Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."
Googin sotaan jälkeen uskovaiset temmataan ,googin sotaan jälkeen ja juutalaiset ota Jeesuksen herraksi koska en usko että on mutta Raamattu kohtaa jossa luke "tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien ja aina eteenpäin" ja Googin sotaa jälkeen vasta Jumala tuo Israelin kansojen seasta.Tämä on minun tulkinta jos luke Heskiel kirja 38-39 niin näke että kaikki on aika selvää vasta googin jälkeen alka asioita taphtuman.- arab
Israel on luvanut että jos Iran ei lopeta Ydin aseen kehittämisestä niin Israel hyökkää ilman kautta pommita nämä laitokset.Venäjää ja Iran on tehnyt sopimus 1991.
""Tärkeimmät sopimuksen kohdat :
1.) Venäjä toimittaa Iranille ydinmateriaalia ja asiantuntijoita, jotta Iran voisi valmistaa omia ydinkärkiä.
2.) Vastineeksi Iran ei tue ainuttakaan entisen NL:n alueen islamilaista kapinaa, eikä puutu Venäjän toimiin kapinoitten kukistamisissa. (Esim.Tshetsenian sota) Huom! Ei ole Iran puuttunut Tshetsenian sotaan.
3.) Venäjä lupautui taistelemaan Iranin rinnalla länttä vastaan, mikäli länsi yrittäisi tunkeutua Iraniin tai alueen muihin muslimivaltioihin tai sekaantuisi niiden sisäisiin asioihin.""""
Ja minä uskon että vasta Israelin pommituksen jälkeen Venäjä ja kaikki arabimaat hyökkää Israelin.Tämä sotaa alka joku 2008-2010 aika.Iranilla voi ola valmita ydinaseita jo 2008-2007.Ja ennen tättä Israel on pakkoo hyökkää,koska Iran on ukhanut monta kerta Israelia - raimo
arab kirjoitti:
Israel on luvanut että jos Iran ei lopeta Ydin aseen kehittämisestä niin Israel hyökkää ilman kautta pommita nämä laitokset.Venäjää ja Iran on tehnyt sopimus 1991.
""Tärkeimmät sopimuksen kohdat :
1.) Venäjä toimittaa Iranille ydinmateriaalia ja asiantuntijoita, jotta Iran voisi valmistaa omia ydinkärkiä.
2.) Vastineeksi Iran ei tue ainuttakaan entisen NL:n alueen islamilaista kapinaa, eikä puutu Venäjän toimiin kapinoitten kukistamisissa. (Esim.Tshetsenian sota) Huom! Ei ole Iran puuttunut Tshetsenian sotaan.
3.) Venäjä lupautui taistelemaan Iranin rinnalla länttä vastaan, mikäli länsi yrittäisi tunkeutua Iraniin tai alueen muihin muslimivaltioihin tai sekaantuisi niiden sisäisiin asioihin.""""
Ja minä uskon että vasta Israelin pommituksen jälkeen Venäjä ja kaikki arabimaat hyökkää Israelin.Tämä sotaa alka joku 2008-2010 aika.Iranilla voi ola valmita ydinaseita jo 2008-2007.Ja ennen tättä Israel on pakkoo hyökkää,koska Iran on ukhanut monta kerta IsraeliaEttä Goog hyökkää turvassa asuvan Isrelin kimppuun
ja Hes. 28: 26 mukaan Israel asuu turvassa sitten kun Jumala on laittanut toimeen tuomiot kaikille heidän naapureilleen...eli nykyinen intifada..palestiinalaisten kansannousu ei lopu ennenkuin Israel suuttuu ja kuten Raamattu sanoo:
Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja Rabba eli Amman tulee kamelien laitumeksi jne...siis
Israel iskee lähinaapurit ja valloittaa luvatun
maan rajat idässä eli hyökkää Irakiin aina Eufratille asti, valtion rajat tulevat Salomon kuningaskunnan rajojen mukaan Niilin itäisimmästä haarasta Eufratille.... Goog hyökkää Persian, Libyan ja Etiopian sekä Goomerin ja Toogarman eli Turkin kanssa eli missään ei enää mainita Syyriaa tai Jordaniaa tai Libanonia ja Egyptillä
on olölut Israelin kanssa rauha jo yli 20 v.
Siis ensin iskee Israel ja asuu turvallisesti ja
sitten Goog....Israel tulee seuraavien suurten sotien syntipukiksi, eihän muuten kaikkien valtakuntien (YK) joukot olisi kerran sen kimpussa! Siis Harmagedonilla!!! - arab
raimo kirjoitti:
Että Goog hyökkää turvassa asuvan Isrelin kimppuun
ja Hes. 28: 26 mukaan Israel asuu turvassa sitten kun Jumala on laittanut toimeen tuomiot kaikille heidän naapureilleen...eli nykyinen intifada..palestiinalaisten kansannousu ei lopu ennenkuin Israel suuttuu ja kuten Raamattu sanoo:
Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja Rabba eli Amman tulee kamelien laitumeksi jne...siis
Israel iskee lähinaapurit ja valloittaa luvatun
maan rajat idässä eli hyökkää Irakiin aina Eufratille asti, valtion rajat tulevat Salomon kuningaskunnan rajojen mukaan Niilin itäisimmästä haarasta Eufratille.... Goog hyökkää Persian, Libyan ja Etiopian sekä Goomerin ja Toogarman eli Turkin kanssa eli missään ei enää mainita Syyriaa tai Jordaniaa tai Libanonia ja Egyptillä
on olölut Israelin kanssa rauha jo yli 20 v.
Siis ensin iskee Israel ja asuu turvallisesti ja
sitten Goog....Israel tulee seuraavien suurten sotien syntipukiksi, eihän muuten kaikkien valtakuntien (YK) joukot olisi kerran sen kimpussa! Siis Harmagedonilla!!!Tämä jonkunlainen rauhaa on tulossa Israelin kuin Arafat on poissa Ja Sharon tyhjäntä Gaza juutalais asukkaista ja ota pois sotilat.Tämä Sharonin vetäytymis sunnitelma tulee tekemän jonkunlaista rauhaa.
Hes. 28:26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa." - raimo
arab kirjoitti:
Tämä jonkunlainen rauhaa on tulossa Israelin kuin Arafat on poissa Ja Sharon tyhjäntä Gaza juutalais asukkaista ja ota pois sotilat.Tämä Sharonin vetäytymis sunnitelma tulee tekemän jonkunlaista rauhaa.
Hes. 28:26 He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."löytyy myös siitä, että tuo suoja-aita olisi myös mahdollisesti neutroniaseen suoja juutalaisille
ja tuho toisella puolella palestiinalaisille.
Herra tietää!
- jeesusteleva kiihko hihhuli...
Kuulostaa ihan EU:n lipulta tuo 12 tähteä, mutta en tiedä tarkoitetaanko sitä ja sopisiko se edes siihen muuhun tekstiin.
Vaimo voisi sitten olla juutalainen kansa ja kuu islamilainen ja niinkuin kartta näyttää ne ovat päällekkäin. Suurimerkki taivaassa, siinä tekstin alussa voi tarkoittaa myös sitä, että kyseinen ennustaja näki tämän suuren merkin taivaassa ei sitä, että se tulevaisuudessa näkyisi suurena merkkinä taivaassa.
Tällaista olen ajatellut, mutta varmaan on parempiakin tulkintoja. - onko!
asia näin?
- Onko?
Sitä samaa kysyn minäkin eli onko asia näin?
- Anonyymi00012
Vaimo on Israel ja poikalapsi Jeesus Messias, jonka Saatana halusi jo alussa tuhota (Herodes Suuren avulla) ja 'tuhosikin' ristillä (Rooman ja fariseusten avulla), mutta joka nousikin kuolleista 'kuoleman voittajana' ja lunastajana, Hän ilmestyi >500 sadalle ja temmattiin taivaaaseen. Sama Saatana tuhosi Israelin 'lopullisesti' muuntamalla sen Palestiinaksi ja hävittämällä verilöylyllä Jerusalemin ja temppelin (v70jKr) mutta halusi tuhota 'lopullisesti' vainotut juutalaiset Hitlerin ja natsien avulla (Auschwitz/Birkenau ym ym = 'Juutalaiskysymyksen lopullinen ratkaisu'/Holokausti eli polttouhri/Saatanalle 1943-44). Vielä lopun ajan lopuksi Antikristus yrittää tuhota juutalaiset, jotka pääsevät pakoon 'kotkan siivillä' (esim Petraan, Jordaniaan?
- Anonyymi00013
Vaimo, Israel, pakenee erämaahan 3½vuodeksi (=1630 p) ja on erikoisessa Jumalan suojeluksessa ja huollossa, kunnes Jeesus palaa takaisin..
Sitä ennen Israel tekee 'rauhansopimuksen' 7 vuodeksi Antirituksen kanssa, joka tukee temppelin rakentamista, mutta 3½v päästä julistaa eläinuhrit turhiksi ja väittää itse olevana Jumala, jolloin israelilaisten silmät lopulta aukeavat ymmärtämään, että he ja koko ihmiskunta on niellyt petoksen, jolloin he ymmärävät, että Jeesus onkin todellinen Messias, jonka he ovat ristiinnaulinneet ja itkevät Häntä, jonka he ovat lävistäneet (Sakarja 12:10). Jeesus lupasi, ettei Hän palaa ennen kuin Hänen kansansa huutavat 'Hoosanna'/'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen' (Matt 23:39) - Anonyymi00014
Poikalapsi on 144000 juutalaista jotka temmataan taivaaseen vihanajan puolivälissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654630Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333018Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442817Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761771Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061634Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281503- 591380
- 951272
- 471149
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121148