Rivatril 4mg lopetusvauhti?

Olen noin kuusi vuotta syönyt päivittäin annoksella 4mg päivässä. Mikähän olisi järkevin lopetusvauhti? Olen kuullut että diapamilla usein lopetetaan hitaasti, mutta en halua vuosia kärvistellä.
960
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Jännä tää kun ihmiset ihan itse haluaa lopettaa. Ei ne niin kauheita aineita siis ole.

Äänestä

minä syön 2 mg aamuin illoin yksi aamulla ja yksi illalla. se riittää minulle ihan hyvin, eikä ole mitään oireita. olen tyytyväinen.

Äänestä

Kokeile itse. Nehän on neljällä jaollisia niin otat yhden neljäsosan pois ja kokeilet sitä viikon että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Voi tietysti hetken harmittaa kun tekis mieli ottaa vaan se vanha annos.

Äänestä
  • Se olisi liian nopea aikataulu. Rivatrilia vähennetään kyllä neljäsosa kerrallaan viikon tai kahden viikon välein, mutta 0,125 mg kerrallaan. Aloittajan pitäisi siis aloittaa myös 0,5 mg:n tabletti nykyisen 2 mg:n lisäksi.

    Aloittaja, googlaa "Rivatrilin lopetus Suomi24"-rajauksella, niin aikaisemmilta vuosilta löytyy kirjoituksia aiheesta.

    Äänestä

  • Voi olla liian nopea aikataulu, mutta ihminen voi itse myös kokeilla. Ei siinä mitään häviä. Joltakin voi onnistua nopeampi pudotus kun odottikaan, varsinkin jos elämän tilanne on huomattavasti parempi kuin silloin kun niitä eniten tarvitsi.

    Äänestä

  • On neuroottista itsessään myös stressata liikaa omia lopettamisiaan. Tekee niinkuin hyvältä tuntuu, mutta etenee kuitenkin päättäväisesti ja pitää kirjaa siitä missä mennään.

    Äänestä

Näitä benzoja nykyään oikein saa lääkäristä??? Onko yhteiskunnan etu että lääkkeitä tarvitseva ostaa lääkkeensä kadulta

Äänestä
  • En tiedä. Kysymys on monimutkainen. Kun pillerit kiertävät jonkun vähävaraisen spurgun kautta niin spurgu saa vähän rahaa siitä välistä ja se ehkä nostaa hänen elintasoaan.. hmm..

    Äänestä

Hyvä että haluat lopettaa! Minulla oli vuorokausi annos 7mg, lopetus kesti n. vuoden verran. Olin katkaisussa ja himassa kärvistelin myös loppu vieroitus oireet. Kannatti lopettaa, elämä alkoi jotenkin paljon paremmin menemään, tuntuukin asiat taas joltakin :) Söin lääkettä alun perin ahdistukseen ja toi norsun annos mulle anneettiin ns. Häiriö käyttäytymisen takia eli yritttiin sillä jotenkin rauhoittaa ja pistää zompiks etten olis nii rauhaton, päin vastoin kävi kun keksin että rivatril viina= täydellinen tiltti niin siitä vasta ongelmat alkoi lääkäri pesi kätensä jossain vaiheessa koko touhun tukemisesta, seurasi valtavat reflat joitten takia meni plörinäks monta asiaa elämässä. sain kokea Jeesuksen rakkautta niin alkoi todellinen eheytyminen pääsin myös terapiaan jossa sain puhua lapsuuteni traumoista ja muista hankalista tunteista. Olen tehnyt itse tyhmiä valintoja esim.noitten bentsojen syöminen vaikka lääkärit niitä tuputtivat, ite ne suuhun kummiskin laitoin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


helppii kirjoitti:

Olen noin kuusi vuotta syönyt päivittäin annoksella 4mg päivässä. Mikähän olisi järkevin lopetusvauhti? Olen kuullut että diapamilla usein lopetetaan hitaasti, mutta en halua vuosia kärvistellä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu