Liikkeet selkä suorana?

heikertokaa

Sanotaan että selkää ei saa pyöristää edes roskaa poimittaessa. Miksi salilla sitten on laitteita joissa on pakko tehdä liike selkä käyränä, esim vatsarutistuslaite?

kiitos

4

205

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitäVittuaNytTaas

Häh?? Jos selkää ei saisi pyöristää niin silloin selkärangan ja siellä olevien liikkuvien nikamien tilalla olisi rautakanki.

• lautaselkä

Se ohje on nostoissa sitä varten, ettei yhteen nikamaan kohdistuisi kohtuutonta painetta. Yhteen nikamaan kohdistuva paine voi olla vain muutaman kilon.
      Vatsalihasrutistuksia voi ja usein annetaankin ohjeeksi tehdä selkä pyöreänä. Paljon riippuu takareiden venyvyydestä, saako sen selän suoraksi. Toisinpäin sanoen, takareiden venytyksessä pidetään selkä suorana, jotta venytys tehostuu.
      Kyllä sen selän hallinta ja asennon aistiminen on tärkeää, ja sitä kannattaa harjoitella. Jos on kireyksiä takaosastolla, niin sitten liikkuvuusharjotuksia tekemään. Se kannattaa.
      Roskan voi nostaa selkä suorana tai selkä pyöristyneenä. Silti kannattaa harjoitella nostojen tekemistä selkä suorana, vaikka vastus olisi pienikin.
      Selän liikkuvuudesta kannattaa myös huolehtia, joogaliikkeet ovat hyviä, sekä kiertoliikkeet, joita on monia.

• miksitehdä

Selkää pitää käyttää monipuolisesti mutta se ei saa olla pyöreänä nostellessa. Mulla on selkävaivoja riittänyt ja jätän suosiolla mm. sen typerän vatsarutistuslaitteen väliin. Paljon parempiin tuloksiin pääset lankuilla ja voimapyörällä ja maassa tehtävillä rutistuksilla.

• lautaselkä

näin on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      162
      1558
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      138
      1218
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      889
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      68
      823
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      727
    6. 53
      712
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      705
    8. 77
      597
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      592
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    Aihe