Onko toivoa

kynsisienenuhri

Moi kaikille :) Olen 17-vuotta täyttänyt tyttö. Minulla oli vuosi sitten jalkasieni, joka tarttui uimahallista, mutta jonka sain pian hoidettua tarkoitukseen soveltuvalla voiteella. Parantumisen jälkeen sieni kumminkin tarttui toiseen kynteen. Sieni oli muistaakseni heti koko kynnessä ja alkoi siitä kehittyä. Ensimmäinen oire oli poikittainen ura keskellä kynttä joka sitte tasoittui. Tällä hetkellä sieni on ollut tuossa yhdessä kynnessä siis vajaan vuoden ja on kauttaaltaan paksuuntunut, keltainen ja kupera.

Olen lukenut, että itsehoitolääkkeillä kynsisilsa paranee vain poikkeustapauksissa ja lääkärinkin tehokkailla lääkkeillä tartunnoista saadaan parannettua vain joka kolmas. :(

Onko minun järkeä mennä enää tässä vaiheessa mennä näyttämään kynttä lääkäriin kun on tuossa jo niin pitkään ollut? :( Olen toivoton.

11

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja124

      Pihka salvalla voisit saada sienen nitistettyä. Olen hoitajana dementtiakodissa ja meillä käytetään tuota salvaa

    • Kynsisieneen on reseptillä saatava lääkekuuri. Lääke on suun kautta otettava pitkä (3kk) kestävä kuuri ja luonnollisesti koettelee koko elimistöä. Oletko huomannut tv:ssä mainostettavaa kynsisienilääkettä, jossa ensin tuhotaan kynsi ja sen jälkeen kynnen alla kasvava sieni? Minulla ei ole siitä kokemusta, mutta ulkoisesti käytettävä kuulostaa paremmalta kuin sisäisesti otettava lääke?

      • kynsisienenuhri

        En ole valitettavasti sattunut huomaamaan. Onko mitään muistikuvaa nimestä?


      • CANESPRO NAIL KYNSISIENEN HOITOPAKKAUS 1 PAK

        Normaalihinta 30,80 €
        Pitkällinen hoito siinäkin, mutta toivottavasti paranee.


    • jupjuu

      Eikös tv:ssä mainosteta kertalaakilla pois saatavaa jalkasientä. Tais olla lamisil, eli 2 viikkoa vaikuttaisi.
      Ei kannate hättäillä tämän takia .. aika monella näitä on ollut, kyllä se lähtee. Ja lääkäreilla on taatusti kunnon voiteet näiden häivyttämiseksi.

      • kynsisienenuhri

        Jalkasienen olenkin onneksi jo saanut hoidettua, kerkesi siis tarttua kynteen.


    • menlekurille

      Jalkasieni ja kysisieni ovat eri asioita.

      Ja siten niitä hoidetaan eri lääkeillä.

      • silsassa

        Mihin tämä kommentti nyt liittyi? Kaksi esi asiaa kylläkin, mutta voidaan myös hoitaa samoilla lääkkeillä. Jotkut valmisteet ovat vain käyttötarkoitukseltaan suunnattu toiseen tarkoitukseen, joita tietenkään ei pidä käyttää väärin.


      • menlekurille

        Jalkasieni ja kynsisieni hoidetaan eri lääkkeillä.

        Itsellä montakin kertaa ollut jalkasieni ja aina on parantunut viikossa Lamisil Sololla, joka on itsehoitolääke apteekissa.

        Kynsisieni vaatii lääkäriä.


    • Yskös

      Ehdottomasti lääkäriin. Apteekin itsehoitotuotteilla on harvemmin vaikutusta, mikäli kyseessä on sieni. Itsehoitotuotteilla on enemmänkin kosmeettinen vaikutus, kuin sientä tappava vaikutus. Lisäksi mikäli olet ehtinyt käyttämään apteekin itsehoitotuotteita, voivat ne vaikeuttaa lääkärissä tehtävää diagnoosia.

      Olet oikeassa, että varpaankynnen sieni-infektio on vaikeammin hoidettavissa. Aina kuitenkin kannattaa yrittä. Lääkäri voi määrätä suunkautta otettavan antibiootin, mutta myös rinnalle tai pelkästään annosteltavaksi reseptillä saatavan paikallisen liuoksen. Aikaisemmin lääkärit kirjoittivat sitä nimellä Loceryl, mutta jokin aika sitten markkinoille tuli tutkitusti tehokkaampi liuos, nimeltään Onytec.

      Mitä nopeammin lääkäriin, sen parempi!

      • Yskös

        ps. koskaan ei ole liian myöhäistä mennä lääkäriin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe