Puuttuva jae KIRKKO-raamatusta

nalkkiinjäitte

Puuttuva jae KIRKKO-raamatusta


Miksi KR-raamatusta puuttuu Apostolien kirjasta 8:37?

Jos kerran te luterilaiset väitätte itseänne kristityiksi
niin miksi kiellätte että Jeesus Kristus on Jumalan Poika?
KIRKKOraamattu ==>>
35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
39. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.8.html

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikös_näin

      37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ap. t. 8:37

      Onko siinä jotakin erityistä, että Jeesusta nimitetään Jumalan Pojaksi?
      Katso miten juutalaiset ymmärsivät Jumalan poika -termin:

      Joh. 5:18: Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. (vrt. 1. Joh. 5:20)

      Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
      Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan, Mark 14:60-64

    • Selitys

      Kyseinen jae puuttuu vanhimmista löydetyistä käsikirjoituksista. Siksi sitä ei ole otettu vanhaan kirkkoraamattuun mukaan. Suomen ev.lut. kirkon nykyisessä virallisessa kirkkoraamatussa, eli 1992-käännöksessä jae on mukana, mutta se on hakasuluissa: [ 37  Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."].

    • Se puuttuu myös teidän u.m käännöksestä Kun he nyt kulkivat tietä myöten, he tulivat veden luo, ja eunukki sanoi: ”Katso: vettä! Mikä estää minua tulemasta kastetuksi?” 37* —— 38 Sen jälkeen hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat menivät alas veteen, sekä Filippos että eunukki; ja hän kastoi hänet

      Ja Raamatusta puuttuu myös 1JOH.5:7. For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

      • VERItodistaa

    • AITO.KR

      Se puuttuu myös teidän u.m käännöksestä ---------------
      havannoi,
      KR-38 ja UM on yhteneväiset
      TÄSSÄKIN kohtaa.
      melko samiksia siis ovat.
      __toki UM myös ilmoittaa SYYN puuttumiseen myös:
      vanhemmissa käsikirjoituksissa ei ko. jaetta ole
      se ei siis oikein kuulukaaan Raamatun kaanoniin
      kukalie omiaan välillä kopioihin kirjoitellutkaan??

    • onkosekinsiellähuh

      EIhän se vauvan kasteoppikaan löydy Raamatusta mutta se ei haittaa baskeripään opetuslapia yhtään.

      eikä uskovien polttamiskäskyäkään siellä ole, vai onko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe