rukoillaan että hellvetti poistetaan

yksirukous

rukoilaan jumalaaa että hän poistaa hellvetin. ei kukaan kuulu sinne ikuisesti olemaan. rukoillaan määräajallista vankeutta mielummin syntien sovittamiseksi ja sen jälkeen kaikki taivaaseen. jumala voi muuttaa mielensä jos me ihmiset kaikki rukoillaan ja siten painostetaan jumalaa toimimaan moraalisesti.

16

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Ole vaan huoleti. Lue Room 6:22-23, Ilm 20:6,11-15, Mal 3:19.

Käännös sanalle "aioon" "aioonios" joka tarkoittaa aikakautta, ikää, aikaa jonka jokin asia tai esine on olemassa, tai aikaa jonka joku olevainen elää.
      - On käännetty Raamatussamme "ikuisesti" joka on harhaanjohtava.
      Jeesus vertasi jumalattomien kuolemanrangaistusta Gehennaan joka oli Israelissa 15 km itään ongelmajätelaitos jossa poltettiin itsestään kuolleet eläimet ja rikollisten kuolemaantuomittujen ruumiit.
      Oppi ikuisesta piinasta on hiipinyt kristinuskoon jostakin muinaisesta manala opista ja/eli kreikkalaisesta filosofiasta. Raamatun opetusta ei oppi ikuisesta piinasta ole.
      Ihmiset ovat aina tahtoneet verrata hyvää ja pahaa keskenään sekä siitä aiheutuvaa palkkaa ja kärsimystä. Näitä uskomuksia on sitten käytetty kasvatuksessa ja kurinpidon apuna.

Jumalattomien rangaistus on lopullinen ja ikuinen ja väistämätön, uusia etsikko- armonaikoja ei tule koskaan. Tämä on Raamatun opetusta, mutta ikuisen piinan oppia ei Raamatusta löydy vaan pitää mennä kreikkalaiseen filosofiaan.

Olen kirjoittanut täällä asiasta tarkemmin;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/14

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Minkälainen tuo rangaistus on, joka minua jumalatonta odottaa? Josmkerran ikuinen helvetin tuli on väärä tulkinta, kai mä ainakin saan ollamerossa uskovaisista hörhöistä ikuisesti?

• he-ma kirjoitti:

Minkälainen tuo rangaistus on, joka minua jumalatonta odottaa? Josmkerran ikuinen helvetin tuli on väärä tulkinta, kai mä ainakin saan ollamerossa uskovaisista hörhöistä ikuisesti?

Hei!

Minä en ihmisiä mihinkään tuomitse, en edes maallisessa tuomioistuimessa ole jäsen.
        En seiso kapean portin edessä avainnippu tai miekka kädessä, enkä seiso kenenkään maallisenkaan onnen tiellä leveällä enkä kapealla tiellä.

Minä otan kantaa vain siihen mitä Raamattu opettaa, ja Raamatusta löydät vastauksen; Mal 3.19, Ilm 20:6,11-15, Room 6:22-23.
        Nuo piisaa, ja jo tuo Malakia 3:19 yksin riittää kuvaamaan asian laadun.

Toiset sitten elelevät uudessa paratiisissa halki loputtomien ikuisuuksien paljon ihanimpiakin omenoita syöden, ja saavat laulaa enkeleiden ja Mooseksen kanssa kaikkien muidenkin Jumalalle uskollisten kanssa samaa laulua uusissakin äänilajeissa. Lystiä kyllä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Minä en ihmisiä mihinkään tuomitse, en edes maallisessa tuomioistuimessa ole jäsen.
        En seiso kapean portin edessä avainnippu tai miekka kädessä, enkä seiso kenenkään maallisenkaan onnen tiellä leveällä enkä kapealla tiellä.

Minä otan kantaa vain siihen mitä Raamattu opettaa, ja Raamatusta löydät vastauksen; Mal 3.19, Ilm 20:6,11-15, Room 6:22-23.
        Nuo piisaa, ja jo tuo Malakia 3:19 yksin riittää kuvaamaan asian laadun.

Toiset sitten elelevät uudessa paratiisissa halki loputtomien ikuisuuksien paljon ihanimpiakin omenoita syöden, ja saavat laulaa enkeleiden ja Mooseksen kanssa kaikkien muidenkin Jumalalle uskollisten kanssa samaa laulua uusissakin äänilajeissa. Lystiä kyllä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Kai sä tiedät miten raamattu on kasattu? Ei sitä voi pitää ohjenuorana kuin vajaamielinen hölmö.

• Sinä Jari levität turmiollista oppia, joka ajaa ihmisä varomattomuuteen.

Profetta Daniel kirjoittaa miten sekä rangaistavat, että palkittavat, saavat samassa aika käsittessä osansa.

Eli ikuisen osan.

Vai hakuatko sanoa, että myöskin ikuinen elämä on vain aika jakso?

Mutta kaken te vääristätte, silä Henki ei teitä ohjaa, vaan omat arvonne, sillä te ette ole luopuneet vielä omasta elämästänne, tai itsestänne, ja siksi Jumalan sana ei ole saanut teissä sijaa, eikä ymärryksenne lisäänny.

Mutta tässä teille linkki, josta voitte käydä toteamassa, että sekä rangaistu, että palkinto tulee täysin samassa aikakäsitteessä.

http://biblehub.com/interlinear/daniel/12-2.htm

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Sinä Jari levität turmiollista oppia, joka ajaa ihmisä varomattomuuteen.

Profetta Daniel kirjoittaa miten sekä rangaistavat, että palkittavat, saavat samassa aika käsittessä osansa.

Eli ikuisen osan.

Vai hakuatko sanoa, että myöskin ikuinen elämä on vain aika jakso?

Mutta kaken te vääristätte, silä Henki ei teitä ohjaa, vaan omat arvonne, sillä te ette ole luopuneet vielä omasta elämästänne, tai itsestänne, ja siksi Jumalan sana ei ole saanut teissä sijaa, eikä ymärryksenne lisäänny.

Mutta tässä teille linkki, josta voitte käydä toteamassa, että sekä rangaistu, että palkinto tulee täysin samassa aikakäsitteessä.

http://biblehub.com/interlinear/daniel/12-2.htm

Hei!

Sehän on hauskaa kuulla että " turmiollista oppia levittäisin." heh-

Minä keskustelen omia mielipiteitäni, se on foorumin keskustelupalstan tarkoitus.

En ota kuitenkaan mielipiteilleni tuomareita. Keskustella voi- Tuomari on aivan muualla kuin Sinun housuissasi. Kannattaa pikkusen miettiä miten arvoi kirjoittajien mielipidettä ettei ryhdy tuomariksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Sehän on hauskaa kuulla että " turmiollista oppia levittäisin." heh-

Minä keskustelen omia mielipiteitäni, se on foorumin keskustelupalstan tarkoitus.

En ota kuitenkaan mielipiteilleni tuomareita. Keskustella voi- Tuomari on aivan muualla kuin Sinun housuissasi. Kannattaa pikkusen miettiä miten arvoi kirjoittajien mielipidettä ettei ryhdy tuomariksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Niin hän se on, että sinun auktoriteettisi näyttää olevan keskusteulupastan sääntölista, mutta minun on Jumala.

Nmä sivut kyllä antavat luvan vaikka mihin, ja on minulle käsittämätöntä, että sinä niihin vetoat, etkä totuuteen.

Toivon, että itsekkin jo havahdut omaan arvottomaan avomaailmaasi.

Jos sinä täällä jaat eksytystä, joka vie ihmsisten sielut kadotukseen, niin enkö minä siihen totuuden palvelijana puutu?

Alkaisit sinäkin jo palvelemaan totuutta, niin saisit todellien ymmärryksen asioihin, sillä nyt sinä jaat tuota lahkoaisten positiivisen kaltaiseen aseneteeseen, piilotettua halveksintaa, Korkeimman arvoja ja tuomioita kohtaan.

Selvästi on ilmoitettu, että tuomio on ikuinen tuska sielulle, joten mikisi ihmeessä sinä sitä vääristät?

Tee parannus, jotta et todella hukkuisi vääryyteesi, sillä lihan himoja sinä olet käynyt seuramaan, kun Jumalan vanhurskaita tuomioita vastaan olet noussut.

Totuus ei ole sinussa, vaikka esität kovasti, että olisi, sillä sinä et katsoa totuuteen, tähän nykyiseen maailmaan rakastastuneena.

• Mirka-Rehellinen

Jumala ja helvetti ovat satua ja höpötystä. Rukouksetkaan eivät toimi millään tavalla.

Olkaa rehellisiä uskikset, niin kuin me ateistitkin olemme. Ilman valheitakin voi elää.

• aaamenia

kaunis rukousaihe mutta ei jumalan päätä käännetä. jos hän haluaa harjoittaa pahuutta helveetillä hän saa tehdä sen koska on diktaattori. meidän tehtävämme on palvoa jumalaa teki hän aivan mitä tahansa.

• eräs_vaan

Emme voi rukoilla Raamatun Sanan vastaisesti. Jumala ei voi toimia Sanansa vastaisesti. Jumala on pyhä ja synti on kauhistus Hänen edessään. Synti vaatii rangaistuksen. Ennemmin meidän tulee rukoilla, että kaikki tarttuisivat pelastukseen, joka on valmistettu Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on sovittanut syntimme ja Häneen uskomalla ja turvaamalla saa synnit anteeksi ja välttyy helvetin tulelta.

Sana "aioon" voidaan toki kääntää tarkoittamaan aikaa tai aikakautta, mutta sen sanan merkitys on myös ikuisuus.

Kannattaa laittaa asiat kuntoon Jeesuksen kanssa, eikä laittaa sen varaan, että helvetti on vain hetken kestävä.

• ihmettelenjuttujasi

"Emme voi rukoilla Raamatun Sanan vastaisesti. Jumala ei voi toimia Sanansa vastaisesti."

katuihan jumala monet kerrat tekojaan raamatussa. ihan hyvin jumala voi myöntää virheensä ja toimia toisin. älä tee jumalasta rajattua.

"Jumala on pyhä ja synti on kauhistus Hänen edessään. Synti vaatii rangaistuksen"

jumala on pyhä vaikka hän teurasti raamatussa ihmisiä ja jopa lapsia? pyhä vaikka käski sotimaan? ihminen on enemmän pyhä kuin raamatussa kuvailtu jumala jos tekoja katsotaan. sitä paitsi se että synti vaatisi rangaistuksen on naurettava ajatus kristinuskossa koska uskovat pelastuu ja jää ilman rankaisua. heidän osalta uskovat eivät peräänkuuluta rankaisua. ja onhan se outoa jos sillä ei ole väliä kuka rangaistuksen kärsii, kunhan joku, vaikka syytön sijaisuhri. siis SYYTÖN. se ei ole oikeudenmukaisuutta ainakaan.

"Kannattaa laittaa asiat kuntoon Jeesuksen kanssa, eikä laittaa sen varaan, että helvetti on vain hetken kestävä."

ei ole mitään mitä laittaa kuntoon jeesuksen kanssa koska en kyseistä kaveria ole koskaan nähnytkäään. en sanaa sanonut eikä edes katsekontaktia. mitään en jeesukselle ole tehnytkään joten asiat on täysin kunnossa. ei voi yli 2000 v sitten kuolleen kanssa muutenkaan tulla ristiriitoja.

• Eri asia ovat ehdolliset profetiat Raamatussa eli, jos henkilö tai kansakunta katui ja teki parannuksen, niin heille luvattu tuomio peruuntui tai se siirtyi myöhemmäksi.

Myös uskovaiset joutuvat kantamaan syntiensä seurauksia tässä ajassa.

Olen samaa mieltä kanssasi, että oikeudenmukaiselta ei tunnu, että syytön kärsii sijaisuhrina. Mutta Jeesus halusi tehdä sen. Hän rakasti meitä niin paljon, että halusi sovittaa syntimme vapaaehtoisesti suuresta rakkaudesta meitä kohtaan.

Jeesus elää. Hän rakastaa sinuakin. Hän on kutsunut meidät uskovaiset kertomaan siitä, että ikuinen tuomio on vältettävissä. Synnit on sovitettu ja armo on tarjolla. Ota sinäkin se armo vastaan, ettei se jää turhaksi kohdallasi. Ettei Jeesus turhaan olisi tähtesi kärsinyt ja kuollut. Jeesus elää ja Hänen Henkensä asuu meissä uskovissa. Sinäkin voit sen saada. Aivan tässä ja nyt:

https://www.youtube.com/watch?v=b-ueGTGLPEU

• Ja on tekhurskautta, ja ymmärtämättömyyttä tehdä tämän kaltaisa aloituksia.

Joste ymmärtäisitte mitä Jumalan pelko tarkoittaa, niin te osaisitte hillitä itsenne tämän kaltaisilta toimilta.

Vaan ette te osaa, sillä tämän päivän ihmisten silmien edessä ei ole Jumalan pelkoa, ja sen vuoiksi te olette ajutuneet siihen hillittömyyteen, joka ennustettiin lopunajan ihmiten osaksi.

1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, 3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, villejä, hyvän vihamiehiä, 4. pettureita, holtittomia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. (2 Tim 3:1-5)

Nämä ovat niitä vaikeita aikoja, ja te olette näitä hillittömyyteen ajautuneita, mutta jotka tosin kuvitteltte olevansa normaaleja, sillä hillitömyyttä pidetään normaalina ajassamme.

Herätkää tuosta turmeluken unestanne, ja huomatkaa, että tuo kuvaus sopii teihin, vaikka vaikeaahan se on hillittömälle mitään opettaa, mutta yrittäkää silti.

Pyhittykää tavoiltanne.

• pelkohulluutta

"Ja on tekhurskautta, ja ymmärtämättömyyttä tehdä tämän kaltaisa aloituksia.

Joste ymmärtäisitte mitä Jumalan pelko tarkoittaa, niin te osaisitte hillitä itsenne tämän kaltaisilta toimilta."

jumalapelko on tyhmyyden alku. jos jumala on rakkaus ja oikeudenmukainen ei sen tarvi pelolla hallita ja alistaa. en ole koskaan tajunnut miten jumala saisi edes aitoa rakkautta ihmisiltä osakseen jos ihmisten pitäisi pelätä jumalaa. pelkoa kokee vain aivottomat lampaat jotka haluavat alistua aukriteeteille olipa ne miten hulluja tahansa.

• pelkohulluutta kirjoitti:

"Ja on tekhurskautta, ja ymmärtämättömyyttä tehdä tämän kaltaisa aloituksia.

Joste ymmärtäisitte mitä Jumalan pelko tarkoittaa, niin te osaisitte hillitä itsenne tämän kaltaisilta toimilta."

jumalapelko on tyhmyyden alku. jos jumala on rakkaus ja oikeudenmukainen ei sen tarvi pelolla hallita ja alistaa. en ole koskaan tajunnut miten jumala saisi edes aitoa rakkautta ihmisiltä osakseen jos ihmisten pitäisi pelätä jumalaa. pelkoa kokee vain aivottomat lampaat jotka haluavat alistua aukriteeteille olipa ne miten hulluja tahansa.

Sinulla ei ole Jumalan pelkoa, ja siksi uskallat nostaa omat moraali arvosi Kaikkivaltiaan yläpuolell.

Mutta omaksi turmioksesi sinä siis teet.

Tee parannus ja nöyrry Jumalan arvoihin, sillä mikä sinä olet arvostelemaan hänen tuomioitaan?

Neuvooko saviasia savenvaljaa työssään?

Röyhkeä sinä olet, etkä tunne omia rajojasi, kun kuvittelet että voit itse määritellä ne.

Kaikki Korkeimman tuomiot ovat vanhurskaita.

• gerpe

minäkin vastustan ja tuomitsen helvetin mutta en voi sanella mitä jumala saa tehdä. voin vain alistua ja rukoilla armoa. en voi muuttaa jumalaa joten vähissä on keinoni. en uskalla rukoilla jumalan sanaa vastaankaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3577
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3240
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3072
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2730
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2232
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1812
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1769
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1735
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1699
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe