Nyt tarvitaan viileää harkintaa suhteessa sotilasliittoon. Sitä Keskustasta löytyy, erityisesti Väyryseltä.
Tuli mieleen aktiiviaikoinani esitetty arvio NATO:oon liittymisen kestannuksista ja muistaakseni puhuttiin jopa tuplasti suuremmasta budjetista nykyiseen verrattuna.
USA:n näkökulmasta tarvitaan uusia jäseniä koska puolustusteollisuus ei käy koko kasiteetillaan.
Eurooppa maksaa lähes kaikki laajentumisen kustannukset!
NATO vai ei?
9
<50
Vastaukset
- Yksikköpäällikkö
USA:ssa erityisesti Lockheed Martin on kiinnostunut NATO:n laajentamisesta, samoin Textron.
Suuret taloudelliset intressit panivat aikoinaan LM:n yhtiöhallituksen puheenjohtajan Bruce Jacksonin lobbaamaan NATO:n laajentamista.- Koroljov
NATO ylipäänsä on samanlainen Eurooppaa miehittävä mahti kuin Varsovan liittokin aikoinaan, ja NATO:n hajottamisen tulee olla kaikkien isänmaallisten eurooppalaisten ykköstavoite kansakuntien Euroopan säilymisen nimissä. Venäläiset, jotka vetäytyivät Itä-Euroopasta omien rajojensa taakse 1990-luvun alussa, kannustavat nyt eurooppalaisia karistamaan USA-NATO:n inhan ikeen yltään. Venäjä kuitenkin tietää, ettei Yhdysvallat luovu eurooppalaisista siirtomaistaan vapaaehtoisesti. Vapautuakseen eurooppalaisten on noustava vastarintaan sekä amerikkalaisia miehittäjiä että omia amerikkalaismielisiä poliitikkojaan vastaan.
- höpö_höpös
Koroljov kirjoitti:
NATO ylipäänsä on samanlainen Eurooppaa miehittävä mahti kuin Varsovan liittokin aikoinaan, ja NATO:n hajottamisen tulee olla kaikkien isänmaallisten eurooppalaisten ykköstavoite kansakuntien Euroopan säilymisen nimissä. Venäläiset, jotka vetäytyivät Itä-Euroopasta omien rajojensa taakse 1990-luvun alussa, kannustavat nyt eurooppalaisia karistamaan USA-NATO:n inhan ikeen yltään. Venäjä kuitenkin tietää, ettei Yhdysvallat luovu eurooppalaisista siirtomaistaan vapaaehtoisesti. Vapautuakseen eurooppalaisten on noustava vastarintaan sekä amerikkalaisia miehittäjiä että omia amerikkalaismielisiä poliitikkojaan vastaan.
On "pieniä" eroja
NATOon liitytään vapaaehtoisesti ja siitä voi myös vapaaehtoisesti erota
Varsovan liittoon liityttiin ryssien pakottamana ja ryssät estivät siitä eroamisen panssarivaunuilla ryyditettynä.
NATO on siis vapaaehtoinen demokraattinen puolustusliitto ja
Varsovan liitto oli Neuvostoliiton väkivalta- ja alistuskoneisto.
- Yksikköpäällikkö
Ihmetyttää kovasti tämä nykyisen höseltämisen aika. Useimmiten pystytään katsomaan vain tätä hetkeä. Menneisyys ja hahmotelma tulevaisuudesta jäävät vähemmälle huomiolle.
Mahdollisessa NATO:oon liittymisessä toisimme aimo annoksen epävakautta tälle alueelle.- Koroljov
Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.
- miten_menee
Koroljov kirjoitti:
Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.
Onko siellä Pietarissa hyvä keli?
Koroljov kirjoitti:
Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.
Toit tuota samaa myös tuonne minun avaukselleni. Esitin siellä sinulle kysymyksen, mutta kun et ole vastannut, toistan kysymykseni tässä:
>>Onko nykyinen Venäjän suurlähettiläs täällä nimeltään Koroljov? Vai tulisiko tuo puheenvuoro dosentti Johan Bäckmanilta? En usko Paavo Väyrysenkään sentään ihan tuohon yltävän.<<- Yksikköpäällikkö
kapi_ kirjoitti:
Toit tuota samaa myös tuonne minun avaukselleni. Esitin siellä sinulle kysymyksen, mutta kun et ole vastannut, toistan kysymykseni tässä:
>>Onko nykyinen Venäjän suurlähettiläs täällä nimeltään Koroljov? Vai tulisiko tuo puheenvuoro dosentti Johan Bäckmanilta? En usko Paavo Väyrysenkään sentään ihan tuohon yltävän.<<Mitä tuohon isänmaallisuuteen tulee, niin olet itse ollut petturipuolueen ehdokkaana!!
- politrukki23
Vitsikäs aloitus. Väyrynen oli NeuvostoVenäjän uskollinen tukija. Eikä koira ole karvoistaan päässyt.
Paljon puhutaan Tiitisen listasta, mutta KGB:n agenttien ohjaikemien nimilista olisi kiintoisampi. No, toki suurin osa tiedetään. K-kirjain niinkuin ...ketku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384