NATO vai ei?

Yksikköpäällikkö

Nyt tarvitaan viileää harkintaa suhteessa sotilasliittoon. Sitä Keskustasta löytyy, erityisesti Väyryseltä.

Tuli mieleen aktiiviaikoinani esitetty arvio NATO:oon liittymisen kestannuksista ja muistaakseni puhuttiin jopa tuplasti suuremmasta budjetista nykyiseen verrattuna.

USA:n näkökulmasta tarvitaan uusia jäseniä koska puolustusteollisuus ei käy koko kasiteetillaan.
Eurooppa maksaa lähes kaikki laajentumisen kustannukset!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksikköpäällikkö

      USA:ssa erityisesti Lockheed Martin on kiinnostunut NATO:n laajentamisesta, samoin Textron.
      Suuret taloudelliset intressit panivat aikoinaan LM:n yhtiöhallituksen puheenjohtajan Bruce Jacksonin lobbaamaan NATO:n laajentamista.

      • Koroljov

        NATO ylipäänsä on samanlainen Eurooppaa miehittävä mahti kuin Varsovan liittokin aikoinaan, ja NATO:n hajottamisen tulee olla kaikkien isänmaallisten eurooppalaisten ykköstavoite kansakuntien Euroopan säilymisen nimissä. Venäläiset, jotka vetäytyivät Itä-Euroopasta omien rajojensa taakse 1990-luvun alussa, kannustavat nyt eurooppalaisia karistamaan USA-NATO:n inhan ikeen yltään. Venäjä kuitenkin tietää, ettei Yhdysvallat luovu eurooppalaisista siirtomaistaan vapaaehtoisesti. Vapautuakseen eurooppalaisten on noustava vastarintaan sekä amerikkalaisia miehittäjiä että omia amerikkalaismielisiä poliitikkojaan vastaan.


      • höpö_höpös
        Koroljov kirjoitti:

        NATO ylipäänsä on samanlainen Eurooppaa miehittävä mahti kuin Varsovan liittokin aikoinaan, ja NATO:n hajottamisen tulee olla kaikkien isänmaallisten eurooppalaisten ykköstavoite kansakuntien Euroopan säilymisen nimissä. Venäläiset, jotka vetäytyivät Itä-Euroopasta omien rajojensa taakse 1990-luvun alussa, kannustavat nyt eurooppalaisia karistamaan USA-NATO:n inhan ikeen yltään. Venäjä kuitenkin tietää, ettei Yhdysvallat luovu eurooppalaisista siirtomaistaan vapaaehtoisesti. Vapautuakseen eurooppalaisten on noustava vastarintaan sekä amerikkalaisia miehittäjiä että omia amerikkalaismielisiä poliitikkojaan vastaan.

        On "pieniä" eroja

        NATOon liitytään vapaaehtoisesti ja siitä voi myös vapaaehtoisesti erota
        Varsovan liittoon liityttiin ryssien pakottamana ja ryssät estivät siitä eroamisen panssarivaunuilla ryyditettynä.

        NATO on siis vapaaehtoinen demokraattinen puolustusliitto ja
        Varsovan liitto oli Neuvostoliiton väkivalta- ja alistuskoneisto.


    • Yksikköpäällikkö

      Ihmetyttää kovasti tämä nykyisen höseltämisen aika. Useimmiten pystytään katsomaan vain tätä hetkeä. Menneisyys ja hahmotelma tulevaisuudesta jäävät vähemmälle huomiolle.

      Mahdollisessa NATO:oon liittymisessä toisimme aimo annoksen epävakautta tälle alueelle.

      • Koroljov

        Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.


      • miten_menee
        Koroljov kirjoitti:

        Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.

        Onko siellä Pietarissa hyvä keli?


      • Koroljov kirjoitti:

        Yhdysvallat pyrkii NATO:n laajentumispolitiikalla luomaan uusista NATO-maista "cordon sanitairen" Venäjän ja Länsi-Euroopan maiden väliin pitääkseen luonnolliset yhteistyökumppanit Euroopan ja Venäjän erillään toisistaan eli estääkseen euraasialaista Pariisi-Berliini-Moskova(-Peking)-akselia muodostumasta uhkaamaan USA:n johtaman atlanttisen valtablokin hegemoniaa. Suomea ja Ruotsia ollaan vetämässä mukaan tähän eurooppalaisten intressien näkökulmasta ehdottoman haitalliseen ja Suomen kannalta potentiaalisesti suorastaan kuolettavaan lännen ja Venäjän väliseen keinotekoiseen, USA-NATO:n lietsomaan vastakkainasetteluun. Keskustan velvollisuus jo yksin K-linjan perinteiden vuoksi on asettua päättäväisesti tätä tuhoisaa kehitystä vastaan. Kokoomukselle ja Stubbille ja kaikille Suomen länsimielisille (jotka ovat soluttautuneet keskustaankin) on luettava ankara laki.

        Toit tuota samaa myös tuonne minun avaukselleni. Esitin siellä sinulle kysymyksen, mutta kun et ole vastannut, toistan kysymykseni tässä:

        >>Onko nykyinen Venäjän suurlähettiläs täällä nimeltään Koroljov? Vai tulisiko tuo puheenvuoro dosentti Johan Bäckmanilta? En usko Paavo Väyrysenkään sentään ihan tuohon yltävän.<<


      • Yksikköpäällikkö
        kapi_ kirjoitti:

        Toit tuota samaa myös tuonne minun avaukselleni. Esitin siellä sinulle kysymyksen, mutta kun et ole vastannut, toistan kysymykseni tässä:

        >>Onko nykyinen Venäjän suurlähettiläs täällä nimeltään Koroljov? Vai tulisiko tuo puheenvuoro dosentti Johan Bäckmanilta? En usko Paavo Väyrysenkään sentään ihan tuohon yltävän.<<

        Mitä tuohon isänmaallisuuteen tulee, niin olet itse ollut petturipuolueen ehdokkaana!!


    • politrukki23

      Vitsikäs aloitus. Väyrynen oli NeuvostoVenäjän uskollinen tukija. Eikä koira ole karvoistaan päässyt.
      Paljon puhutaan Tiitisen listasta, mutta KGB:n agenttien ohjaikemien nimilista olisi kiintoisampi. No, toki suurin osa tiedetään. K-kirjain niinkuin ...ketku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe