Miten pääsee julkiseen hammashoitoon. Tarvitsen poistettujen kahden hampaan tilalle hammasimplantit. Asun Helsingissä ja kaupungin implanttihoidot tehdään pääkaupungin seudun suunhoidon erikoisyksikössä. PKS-sehykissä. Saako sieltä hoidon jollain omavastuulla?
kuinka pääsen julkiseen
7
569
Vastaukset
- Umppu1
PKS-SEHYK:in potilaaksi ei pääse suoraan, vaan ensin pitää käydä perushammaslääkärin tarkastuksessa ja saada lähete. Lähete käsitellään SEHYK:ssa ja sitten mahdollisesti kutsutaan sinne hoitoon. Jos tänään varaat perushammaslääkärin aikaa, niin menee ensi vuoden puolelle, ennen kuin erikoishammaslääkärin pakeille pääset. Jos pääset, sillä hoitoon ottamiskriteerit ovat aika tiukat. Implantit ja protetiikan maksat itse, eli loppupeleissä ei tule hirveästi halvemmaksi kuin yksityisellä.
- älätoivoliikaa
Implanttiprotetiikan kriteerit julkisella puolella ovat erittäin tiukat. Käytännössä ei juurikaan tehdä, vaan tämä hoitomuoto on haettava yksityissektorilta. Opetuspotilaaksi toisaalta voi päästä, jos sattuu olemaan sopiva tapaus.
- Saarenmaa
Tavallisesta terveyskeskuksesta minä tilasin hammaslääkärin ajan ja sain noin 8 kk kuluttua ajan. hampaan poisto ei aikaan maksanut mitään. Mutta jos sinulla on kiire niin kysy ensinnäkin sitä tehdäänkö implantteja julkisessa terveyden huollossa.
- Epäilen
Oletko jokin erityispotilas jos sait hampaanpoiston julkisella puolella ilmaiseksi? Halpahan se poisto on yksityiseen verrattuna, mutta ilmainen - ei sentään.
- no_rules
Epäilen kirjoitti:
Oletko jokin erityispotilas jos sait hampaanpoiston julkisella puolella ilmaiseksi? Halpahan se poisto on yksityiseen verrattuna, mutta ilmainen - ei sentään.
Mikään erityispotilas. Kun tuntee oikeita henkilöitä ja osaa systeemin kuperkeikat, niin jo aukeavat portit.
Tunne säännöt tarkkaan, niin osaat niitä rikkoa- näin se menee - Kfjckf
no_rules kirjoitti:
Mikään erityispotilas. Kun tuntee oikeita henkilöitä ja osaa systeemin kuperkeikat, niin jo aukeavat portit.
Tunne säännöt tarkkaan, niin osaat niitä rikkoa- näin se meneeHahah..köyhillä on kikkansa.. Yksityiselle vain, kelakorvaus tulee.
- kjlkhvg
Soittaa vaan ja varaa ajan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733414Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91901Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241279- 1331127
- 1001033
- 60964
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil68961Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6925- 84899
- 34830