Temestan käyttö: haitat ja hyödyt

Tää mun elämä on kyllä jotenkin niin ristiriitasta, kun en ota Temestaa on koko ajan ihan tärinä päällä ja stressaan sosiaalisia tilanteita aivan järkyttävästi, mutta toisaalta sitten kun juttelen jonkun kanssa ilman, että oon 1 mg Temestan vaikutuksen alla, niin pystyn erittäin hyvin olemaan läsnä tilanteessa ja juttelu sujuu hyvin. Sitten taas kun otan 1 mg Temestan olen rentona, varsinkin yksin ollessa, mutta sitten ei taas viitsi mennä sosiaalisiin tilanteihin, koska ei keskustelu onnistu samalla tavalla, kuin normaalissa tilassa. (tai ainakin mulla on jääny siitä sellainen tunne) Tiedän, että pitäis vierottautua lääkkeestä, mutta se on pitkä prosessi, koska olen käyttänyt lääkettä jo niin kauan. Olen kyllä yrittänyt välillä "pika vieroitusta", että kylmästi vaan en ota moneen päivään lääkettä, mutta vierotus oireina tulee mm. stressi, päänsärky, oksentelu, jännittyneisyys... Tiedän että tällä sivustolla ei välttämättä hirveesti ole hoitoalan asiantuntijoita, mutta samoja kokemuksia ihmisillä varmasti on? Elikkä pitäisikö vaan kylmästi olla syömättä Temestaa, vaikka viikon ja kärsiä vieroitus-oireet? Onko kellään kokemusta nopeasta vieroittautumisesta?
2123
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

käytin vuosi kaksi sitten 3 mg päivässä pahimmillaan temestaa ja vieroittautunut kokonaan....vieroittauduttiin puolessa vuodessa, ekaks 3 kuukautta 1mg ja sitten 3/4 ja 1/2 muutamia kuukausia ja lopetin...ylös ulos ja lenkille muiden pariin...muuta sisältöä elämään annan neuvoksi...

Äänestä

Rauhoittavia ei pidä lopettaa tuosta vaan, vaan pikkuhiljaa annosta pienentämällä jolloin vieroitusoireiden mahdollisuus minimoituu.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


T-mesta kirjoitti:

Tää mun elämä on kyllä jotenkin niin ristiriitasta, kun en ota Temestaa on koko ajan ihan tärinä päällä ja stressaan sosiaalisia tilanteita aivan järkyttävästi, mutta toisaalta sitten kun juttelen jonkun kanssa ilman, että oon 1 mg Temestan vaikutuksen alla, niin pystyn erittäin hyvin olemaan läsnä tilanteessa ja juttelu sujuu hyvin. Sitten taas kun otan 1 mg Temestan olen rentona, varsinkin yksin ollessa, mutta sitten ei taas viitsi mennä sosiaalisiin tilanteihin, koska ei keskustelu onnistu samalla tavalla, kuin normaalissa tilassa. (tai ainakin mulla on jääny siitä sellainen tunne) Tiedän, että pitäis vierottautua lääkkeestä, mutta se on pitkä prosessi, koska olen käyttänyt lääkettä jo niin kauan. Olen kyllä yrittänyt välillä "pika vieroitusta", että kylmästi vaan en ota moneen päivään lääkettä, mutta vierotus oireina tulee mm. stressi, päänsärky, oksentelu, jännittyneisyys... Tiedän että tällä sivustolla ei välttämättä hirveesti ole hoitoalan asiantuntijoita, mutta samoja kokemuksia ihmisillä varmasti on? Elikkä pitäisikö vaan kylmästi olla syömättä Temestaa, vaikka viikon ja kärsiä vieroitus-oireet? Onko kellään kokemusta nopeasta vieroittautumisesta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu