"Hallitusneuvotteluissa on pohdittu työttömien asemaa. Todennäköisesti haluja olisi ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan keston lyhentämiseen.
HS:
"Kokoomuksen puoluejohtaja Alexander Stubb vaati jo ennen vaaleja avoimesti, että ansiosidonnaista työttömyysturvaa pitäisi lyhentää. Keskustan johto ja puheenjohtaja Juha Sipilä ovat pitkälti samaa mieltä.- - Työryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Juhana Vartiainen julkaisi maaliskuussa Ruotsin entisen valtiovarainministeri Anders Borgin kanssa Strategia Suomelle -raportin. Raportin mukaan Suomen pitää eri keinoin lisätä työvoiman tarjontaa. - -Työttömyysputki tarkoittaa sitä, että jos 59-vuotias joutuu työttömäksi, hän saa nykyisin ensin 500 päivää ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. - - Työttömyysputken ansiosta ansiosidonnainen ei nykyään katkea sen jälkeenkään, vaan työtön saa ansiosidonnaisia lisäpäiviä siihen saakka, kunnen tulee vanhuuseläkeikäänsä. "
Ansiosidonnaista leikataan tänään
5
324
Vastaukset
- 6-10
Syrjäytynyt ei saa ansiosidonnaista työttömyysrahaa. Syrjäytyneellä ei ole yleensä edes työpaikkaa tai työhistoriaa.
Joten massapostituksesi osui väärälle palstalle. - Anonyymi
Ansiosidonnaista pitää leikata edelleen, sillä se kirvoittaa ihmisiä
hakemaan töitä yhä ponnekkaammin.
Myös kaikkien tukien maksamista pitää tarkastella ankaralla seulalla.- Anonyymi
Syrjäytymiseen pitää kannustaa Lepo! Mäki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syrjäytymiseen pitää kannustaa Lepo! Mäki!
Työtä vältteleville vaan lisään sanktioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtä vältteleville vaan lisään sanktioita.
Työn välttelijät vaan ankaraan seulaan ja kurimukseen.
Vätyksiltä tuet pois !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750