Mitä mieltä Petteri orposta kirkkoministerinä?
Orpo on Evl-kirkon rivijäsen, mutta täysin liperaali Päivi Räsäseen verrattuna.
Marraskuussa Orpo äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta ja vaalikoneessa hän vastaa kyseisen lain mahdolliseen perumiseen "Ei", kommenttinaan "Asia on ratkaistu".
http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/varsinais-suomi/ehdokkaat/4373
Petteri Orpo Räsäsen seuraajaksi
13
137
Vastaukset 13
- 7685
Voisi ensitöikseen poistaa kirkon verotusoikeuden.
Räsäsen kohua herättäneet "Valtioneuvoston" terveiset kirkolliskokoukslle muistetaan hyvin kirkosta eroamis-piikkeineen.
Edellisessäkin puheessaankin hän kehotti kirkkoa laittomuuteen avioliittolaki-asiassa, vaikka oli samalla poliisi-ministeri.
Jatkosssa valtioneuvoston terveiset kirkolliskokoukselle ovat toisenlaiset, ja ehkäpä kirkolliskokousta patistellaan tekemään nopeita päätöksiä suhtautumisessa tasa-arvoiseen avioliittolakiin.- torre2
Unohdat hinuri mäkisen aiheuttaman eroaallon (80 000), kun peukutti hinureiden puolesta lomaltaan.
Mitä tulee hinureiden vihkimisiin kirkossa, se ei toteudu Luojan kiitos näillä näkymin.
- pakanamaasuomi
Tämä on toki ihan hauskaakin, että Peku luulee meidänkin maassa olevan kovasti kristittyjä.
Antaa hänen olla siinä luulossa...
Toki nykyään kristitty-käsite on levinnyt laajalle, ja sitä käytetään melkein kaikesta mahdollisesta.>Toki nykyään kristitty-käsite on levinnyt laajalle, ja sitä käytetään melkein kaikesta mahdollisesta.
Näiden palstojen lahkolaiset käyttävät sitä lähinnä itsestään, ja kaikki loput ovat heille vähintään de facto -ateisteja.- pakanamaasuomi
Itselleni joku Orpo ei ole ateisti, mutta ei nyt varsinaisesti kristittykään. Palsta onkin sikäli hassu, että pääasiassa täällä juuri keskustelevat nuo vapaiden suuntien hurjimmat yksilöt ja sitten ateisteista hurjimmat.
Tekee toki vähän tylsäksi koko palstan.
Jos joku on kovin höllästi enää kiinni kristinuskossa, ei sellaista voi sanoa kristityksi. Nykyään on esim. sana kulttuurikristitty, joka ei ole varsinainen kristitty esimerkiksi. Yleensä ei olla ihan täysin ateisteja, vaan jonkinlaisia agnostikkoja tai sitten on jokin löyhä ehkä Jumala on -käsitys. Tai sitten ollaan jollain tapaa niin vieraantuneita, että voi käyttää kristitty-sanaa. Muitakin maailmankatsomuksia on lisäksi ja uskontoja ja uskoja ihmisillä.
Yleensä juuri löyhästi kiinni olevat aiheuttavat pahennusta sitten muissakin, koska eivät ole sisäistäneet, joko haksahtavat hitlereihin tai ovat armottomia esim. köyhiä tai epäonnistuneita kohtaan.
- Orpo_olo
Se se on.
Jo toissa kesänä kokoomuksessa vaadittiin kirkkoministerin tehtävien siirtämistä pois Räsäseltä.
Nyt he saavat itse kirkkoministerin paikan, kun kirkon puolue hiipui ja Räsänen joutui oppositioon.
Kirkkoministerin pallia voi verrata arkkipiispan palliin.
Molemmilla on jotakuinkin saman verran valtaa kirkossa.Linkki unohtui
"Kirkollisasiat pois äärilaidan Räsäseltä"
http://yle.fi/uutiset/kokoomuksen_mannisto_ja_raty_kirkollisasiat_pois_aarilaidan_rasaselta/6732244
- näin-sen-näin
>> Peku luulee meidänkin maassa olevan kovasti kristittyjä. <<
Minä luulen, että sinä luulet, että Pe.ku luulee, mutta takaisin asiaan.
Suomalaisen kristinuskon ja yhteiskunnan välisen vallankäytön ongelma on siinä, että pieni konservatiivien kerma käyttää valtaa kirkon kautta.
Vaikka kirkon jäsenistä 2/3 ei usko edes kirkkonsa Jumalaan, niin nämä yyberkonservatiivit kristityt kuitenkin puhuvat kirkon nimissä.
Tilanne onkin yhtä vääristynyt, kuin jos Ahvenanmaa edustaisi Suomea EU:ssa.
Ja se ongelma saattoi pikkuriikkisen helpottaa, kun Räsänen vaihtui Orvoksi.
Kirkko on toki edelleen konservatiivien hallussa ja he pitänevät sen naftaliinissa vielä pari vuosikymmentä ellei valtio puutu asiaan.- tätä.mieltä
Konservatiivit ovat ne jotka pitävät kirkkoa edes vähän tehtävässään ja tunnustuskirjojen mukaisessa toiminnassa. Jos konservatiiveja ei olisi kirkkoa ei erottaisi mikään mistään muusta yhteiskunnallisesta tai poliittisesta viihteestä ja toiminnasta.
Kirkon todellinen ongelma on se, että uskovat ovat lähteneet kirkosta pois piispojen ja pappien luterilaisuudesta luopumisen takia. tätä.mieltä kirjoitti:
Konservatiivit ovat ne jotka pitävät kirkkoa edes vähän tehtävässään ja tunnustuskirjojen mukaisessa toiminnassa. Jos konservatiiveja ei olisi kirkkoa ei erottaisi mikään mistään muusta yhteiskunnallisesta tai poliittisesta viihteestä ja toiminnasta.
Kirkon todellinen ongelma on se, että uskovat ovat lähteneet kirkosta pois piispojen ja pappien luterilaisuudesta luopumisen takia.Konservatiivisuus on sitä, mihin sitä vertaa, esim. sitä ettei kirjoittele sosiaaliseen mediaan.
Onko kuultu virallista tietoa, mille ministerille kirkon asiat kuuluu?
Itse veikkasin Orpoa, koska hän seuraa Räsästä, mutta kirkon asiat voi mennä myös jollekin toiselle mimisterille, ehkä Sanni Grahn-Laasoselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6141600Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12711- 45652
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32523
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494