Että jos siellä pierunhajuisella salilla halutaan nostella painoja/reenata..mihin ihmiset tarvitsevat niitä lihaksia?
Jatkaakseen treeniä?
mihin niitä lihaksia tarvitaan?
43
89
Vastaukset
- khihihii
Mieheni nosti minut syliinsä kun halailimme. Ihan heikoilla lihaksilla/voimalla ei olisi tehnyt sitä.
- nihhhhhhhhhhhh
Itse jaksoin nostaa 70-kiloisen äitini 15-vuotiaana aivan helposti olkapäitteni korkeudelle vaikken ollut silloin vielä mitään painoja edes nostellut.
- 5yyhjikvuu
Aika läski saa muija olla ettei mies ilmaan saa.
- totuus.asiasta
Ulkonäköä varten ainakin itse nostelen painoja, ihan sama paljon nousee kunhan kroppa näyttää lihaksikkaalta.
- se-viisas
Junan hätäjarrun vetämiseen.
- Ikis__M
Ihan hyvä kysymys, tuon aikoinaan yksi liikunnanopettaja myös esitti ja aika hyvin perusteli miksi ei tarvita ja itsekään en ole koskaan tuohon pyrkinyt vaikka kuulemma raamit olisi siihen. Siinä on se juttu että jos hyppää salilla saa sitten hypätä loppuikänsä, ne valtavat hauikset kun nimittäin myös häviää yhtä nopsaan kun on tulleetkin ja jos siinä treenatessa on venyttänyt ihonsa isoihin mittoihin voi olla vaikea saada sitä takaisin normaaliksi. Minulle riittää ihan normilihakset, on niillä käännetty ainakin yksi voimanostaja kenttään ja epäilty firman riskeimmäksi hepuksi ja niitä heppuja oli kuitenkin ihan hyvä määrä.
- salimie
"Siinä on se juttu että jos hyppää salilla saa sitten hypätä loppuikänsä, ne valtavat hauikset kun nimittäin myös häviää yhtä nopsaan kun on tulleetkin"
Aika erikoinen logiikka, vähän sama olisi sanoa että ei kannata ikinä alkaa tekemään mitään koska myös muita oppimiaan taitoja joutuu ylläpitämään tai muuten taidot häviää. - Ikis__M
salimie kirjoitti:
"Siinä on se juttu että jos hyppää salilla saa sitten hypätä loppuikänsä, ne valtavat hauikset kun nimittäin myös häviää yhtä nopsaan kun on tulleetkin"
Aika erikoinen logiikka, vähän sama olisi sanoa että ei kannata ikinä alkaa tekemään mitään koska myös muita oppimiaan taitoja joutuu ylläpitämään tai muuten taidot häviää.No joo, jotkut taidot häviää, ei ihan kaikki, mutta tuo salihomma on semmoinen että se vaatii jatkuvan ylläpidon ja se on ihan ok jos sitä jaksaa touhuta, itse mieluummin pysyttelen suhteellisen hoikkana.
- Naisasialooseri
Paskapuhetta. Natuliha ei häviä mihinkään.
- Ei_luuranko
Lihaksia tarvitaan tukemaan luurankoa.
- erkki-täti
Miten ihmiset kaatoivat puita ja tulivat toimeen ennen kuntosaleja?
Miten se luuranko pysyi lihasten mukana? - werwerwe
Hyvä pointti. Yksi ammattilaishieroja kerran sanoi että rankani on vähän väärässä asennossa mutta lihaskuntoni on niin hyvä että ne lihakset pitävät rangan ok.
- erkki-täti
werwerwe kirjoitti:
Hyvä pointti. Yksi ammattilaishieroja kerran sanoi että rankani on vähän väärässä asennossa mutta lihaskuntoni on niin hyvä että ne lihakset pitävät rangan ok.
Minulle sanoi ensimmäinen (ja viimeinen)hieroja että selkäni on täydellinen. Kannattaisiko mennä salille?
- Ikis__M
erkki-täti kirjoitti:
Minulle sanoi ensimmäinen (ja viimeinen)hieroja että selkäni on täydellinen. Kannattaisiko mennä salille?
Hyvä että oli viimeinen, minäkin olen aian epäillyt että niillä on joku salalliitto teloa ihmisen nivelet niin paskaan kuntoon että ne varmasti tulee takaisin niin en ole ikinä käynyt semmoisella.
- pöljät
no nykyään ei joudu tekee fyysisesti melkein mitään toisin ku ennen, jolloin fyysinen kunto oli parempaa. ja salilla se onnistuu helposti ja siihen tunteeseen jää helposti koukkuun.. ja tulee hyvä olo
Ikääntymisen haittoja varten, esimerkiksi. Pari linkkiä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01079
https://lihastohtori.wordpress.com/2014/01/31/seniorin-lihasvoimaharjoittelu-sundell/
Kannattaa lukea nuo ihan ajatuksella ja miettiä miksi hyvä lihaskunto ja voima on hyödyksi. Kuntosalilla tapahtuva lihaskunto- ja voimaharjoittelu ovat paitsi ennaltaehkäisevää, myös paras tapa treenata niitä. Se voi olla myös sosiaalista.- erkki-täti
En tahdo hengittää pierua, tahdon touhuta kotona :)
Raikas ilma, pari heinäpaalia aluksi..ei paina mitään..
Postilaatikolle:välitön stressi, ja saatanasti läsää navan ympärille.
Nostin laskupinoja ja hengitin, on mun oma kuntosali.-
Mjaah, kyllä kuitenkin olen sentään ihminen. Jos vertaa kehen tahansa.
https://www.youtube.com/watch?v=C7LvtfJUbsU
Telkkua voi joskus katsella, mutta yleensä ei. Youtube tuo lohtua.
Laitan trewffi-ilmon: en tahdo salille.Tahdon olla soffapottu. - atännä
Näinpä.
Tuolle lihastreenille vielä aerobista kaveriksi, esim. juoksua, pyöräilyä, uintia, eräretkeilyä... :)
Minulla liikunta auttaa mielialaan, kun mulla on vähän taipumusta miettiä kaikkea liikaa... Sykkeet tappiin tai lihat pois pelistä -treenillä saa heti paremman fiiliksen. Tai ei ihan heti, mutta sitten kun lakkaa oksettamasta, hermokipu hellittää ja happi taas kulkee ;) Sitten voi miettiä, että mikäs se ongelma muka olikaan :) atännä kirjoitti:
Näinpä.
Tuolle lihastreenille vielä aerobista kaveriksi, esim. juoksua, pyöräilyä, uintia, eräretkeilyä... :)
Minulla liikunta auttaa mielialaan, kun mulla on vähän taipumusta miettiä kaikkea liikaa... Sykkeet tappiin tai lihat pois pelistä -treenillä saa heti paremman fiiliksen. Tai ei ihan heti, mutta sitten kun lakkaa oksettamasta, hermokipu hellittää ja happi taas kulkee ;) Sitten voi miettiä, että mikäs se ongelma muka olikaan :)Juuri näin..Mulla on vähän samat ohjelmat.
Pelkkä puntti ei riitä minulle, vaan tartten vastapainoks myös sitä aeroopista säännöllisesti..Se tuo kumminkin sitten taas aivan erilaiset olot ja antaa semmosen ns. puhdistavan tunteen kroppaan.
Itse olen elämäntapa liikkuja, eli urheilu on ollut mukana monessa muodossa säännöllisesti jo yli 20vuotta. En voisi elää ilman.
Loppujen lopuks se oma kroppamme on se asuntomme, joten mikspä sitä ei pitäisi kunnossa sitten...Ainakaan itse en oikeen siedä sitä läskiä kauheasti omass kropassani ja lihaksistoon ei ole ikinä riittävän tyytyväinen, vaan aina näkee jossain kehitettävää..Ikishän tuossa puhui jostain nahkan venymisestä, mutta eipä tosissaan ole naturaalina pelkoa sellaisesta kasvamisesta.- atännä
CamelBoots kirjoitti:
Juuri näin..Mulla on vähän samat ohjelmat.
Pelkkä puntti ei riitä minulle, vaan tartten vastapainoks myös sitä aeroopista säännöllisesti..Se tuo kumminkin sitten taas aivan erilaiset olot ja antaa semmosen ns. puhdistavan tunteen kroppaan.
Itse olen elämäntapa liikkuja, eli urheilu on ollut mukana monessa muodossa säännöllisesti jo yli 20vuotta. En voisi elää ilman.
Loppujen lopuks se oma kroppamme on se asuntomme, joten mikspä sitä ei pitäisi kunnossa sitten...Ainakaan itse en oikeen siedä sitä läskiä kauheasti omass kropassani ja lihaksistoon ei ole ikinä riittävän tyytyväinen, vaan aina näkee jossain kehitettävää..Ikishän tuossa puhui jostain nahkan venymisestä, mutta eipä tosissaan ole naturaalina pelkoa sellaisesta kasvamisesta.Minä liikun siksi, että siitä tulee hyvä olo. Tuo ulkonäkö on mulle toisarvoinen juttu, tulee siinä sivussa. Kropasta saan paljon palautetta, se on vähän kiusallista, en minä menisi kenellekään laukomaan sellaisia ulkonäköön liittyviä mielipiteitä.
Tankkasin juuri pari kiloa lisää pehmeyttä, kun vatsapalat alkoivat liikaa näkymään :) Hyvä sitä läskiäkin on vähän olla, ihan terveydenkin kannalta.
Juu, ei terveellisesti liikkumalla kyllä nahkaa saa venymään ;)) Takuuvarmasti se venyy enemmän tv:n edessä käsi sipsipussilla ;) atännä kirjoitti:
Minä liikun siksi, että siitä tulee hyvä olo. Tuo ulkonäkö on mulle toisarvoinen juttu, tulee siinä sivussa. Kropasta saan paljon palautetta, se on vähän kiusallista, en minä menisi kenellekään laukomaan sellaisia ulkonäköön liittyviä mielipiteitä.
Tankkasin juuri pari kiloa lisää pehmeyttä, kun vatsapalat alkoivat liikaa näkymään :) Hyvä sitä läskiäkin on vähän olla, ihan terveydenkin kannalta.
Juu, ei terveellisesti liikkumalla kyllä nahkaa saa venymään ;)) Takuuvarmasti se venyy enemmän tv:n edessä käsi sipsipussilla ;)Joo. Minullakin tuo urheilu/liikunta on henkireikä ja salilla saa päästellä vähän höyryjä välillä, niin tekee hyvää.
Lähinnähän se on itelläni sellaista ylläpitävää harjoittelua, eli sekä voimissa, että kestävyys urheilun puolella olen jo ne omat maximit ja rajat hakenut nuorempana.
Tällä hetkellä en ole parhaimmillaan missään lajissa, kun on monipuolisesti ohjelmaa, eikä pelkkää keskittymistä yhteen lajiin. Ns. kuntoilua. On ihmisiä jotka treenaa väkipakolla ja sitten meitä, joilla se on lähinnä rakkaudesta urheiluun.
Mutta miks oot atännä? Tekstisi perusteella et kuullosta siltä.- atännä
CamelBoots kirjoitti:
Joo. Minullakin tuo urheilu/liikunta on henkireikä ja salilla saa päästellä vähän höyryjä välillä, niin tekee hyvää.
Lähinnähän se on itelläni sellaista ylläpitävää harjoittelua, eli sekä voimissa, että kestävyys urheilun puolella olen jo ne omat maximit ja rajat hakenut nuorempana.
Tällä hetkellä en ole parhaimmillaan missään lajissa, kun on monipuolisesti ohjelmaa, eikä pelkkää keskittymistä yhteen lajiin. Ns. kuntoilua. On ihmisiä jotka treenaa väkipakolla ja sitten meitä, joilla se on lähinnä rakkaudesta urheiluun.
Mutta miks oot atännä? Tekstisi perusteella et kuullosta siltä."Mutta miks oot atännä?"
Mulla on omat arvoni ja tapani elää hyvin, en arvosta pintakiiltoelämää. Ei sitä ahnetta, kylmää ja omatunnotonta materian ja statuksen haalimista, sitä kun mikään ei riitä. Tuosta sitten seuraa jonkin verran rajoitteita ihmissuhdemarkkinoilla ;) atännä kirjoitti:
"Mutta miks oot atännä?"
Mulla on omat arvoni ja tapani elää hyvin, en arvosta pintakiiltoelämää. Ei sitä ahnetta, kylmää ja omatunnotonta materian ja statuksen haalimista, sitä kun mikään ei riitä. Tuosta sitten seuraa jonkin verran rajoitteita ihmissuhdemarkkinoilla ;)"Mulla on omat arvoni ja tapani elää hyvin, en arvosta pintakiiltoelämää. Ei sitä ahnetta, kylmää ja omatunnotonta materian ja statuksen haalimista, sitä kun mikään ei riitä. Tuosta sitten seuraa jonkin verran rajoitteita ihmissuhdemarkkinoilla ;)"
Sinä sanoit jossain vaiheessa, että miten toinen voi kirjoittaa suoraan omista ajatuksista, niin en voi kuin kompata. :)
Se tosin ei ole täysin valintakysymys, siis niin että voit siitä suoraan itse päättää, koska jos yrität toista polkua, niin sen hinta olisi liian kova maksettavaksi, koska lasku tulee maksettavaksi ennemmin tai myöhemmin.atännä kirjoitti:
"Mutta miks oot atännä?"
Mulla on omat arvoni ja tapani elää hyvin, en arvosta pintakiiltoelämää. Ei sitä ahnetta, kylmää ja omatunnotonta materian ja statuksen haalimista, sitä kun mikään ei riitä. Tuosta sitten seuraa jonkin verran rajoitteita ihmissuhdemarkkinoilla ;)Itsekkin voin yhtyä tuohon tekstiisi, mut ei se vielä selitä tuota nimimerkkiä..
Eli itse en koskaan, ikinä, enkä milloinkaan kykenisi käyttämään tuon tyyppistä nimimerkkiä...Minusta ihmissuhteet eivät määritä ihmisen tasoa lainkaan..
Kaikenlainen alistuminen ja itsensä alistaminen on minun ideoligiaani myrkkyä. Mieluummin näen itseni voittajana kuin kynnysmattona. Minulla on tapani elää. Se ei ole sama kuin useimmilla.- atännä
MGTOW kirjoitti:
"Mulla on omat arvoni ja tapani elää hyvin, en arvosta pintakiiltoelämää. Ei sitä ahnetta, kylmää ja omatunnotonta materian ja statuksen haalimista, sitä kun mikään ei riitä. Tuosta sitten seuraa jonkin verran rajoitteita ihmissuhdemarkkinoilla ;)"
Sinä sanoit jossain vaiheessa, että miten toinen voi kirjoittaa suoraan omista ajatuksista, niin en voi kuin kompata. :)
Se tosin ei ole täysin valintakysymys, siis niin että voit siitä suoraan itse päättää, koska jos yrität toista polkua, niin sen hinta olisi liian kova maksettavaksi, koska lasku tulee maksettavaksi ennemmin tai myöhemmin.:)
"Se tosin ei ole täysin valintakysymys, siis niin että voit siitä suoraan itse päättää, koska jos yrität toista polkua, niin sen hinta olisi liian kova maksettavaksi, koska lasku tulee maksettavaksi ennemmin tai myöhemmin."
Nii-i. Aika monta kertaa tuokin on vaan pitänyt kokea ja ihmetellä mikä itsessä oikein mättää. Kun ei vaan sovi siihen samaan muottiin ja malliin kuin missä muut elää. Sittemmin on tullut oivallus, että minun ei ole mikään pakko joustaa liikaa. Mun elämäni, minä teen tästä sellaisen kun minulle on hyvä. Ei sekään ilmaiseksi ole tullut, mutta huomattavasti halvemmalla kuin edellinen ;) - atännä
CamelBoots kirjoitti:
Itsekkin voin yhtyä tuohon tekstiisi, mut ei se vielä selitä tuota nimimerkkiä..
Eli itse en koskaan, ikinä, enkä milloinkaan kykenisi käyttämään tuon tyyppistä nimimerkkiä...Minusta ihmissuhteet eivät määritä ihmisen tasoa lainkaan..
Kaikenlainen alistuminen ja itsensä alistaminen on minun ideoligiaani myrkkyä. Mieluummin näen itseni voittajana kuin kynnysmattona. Minulla on tapani elää. Se ei ole sama kuin useimmilla.Täällä on kamala määrä kaikenkarvaisia atm-nimmareita, eikä ollut yhtään atn-nikkiä, kumma juttu ;) Kummatkaan ei saa sitä mitä ovat vailla, ätmit pimperoa ja atn, minä, henkistä puolta :)
Mulla ei ole mitään ylemmyydentunteita muita kohtaan :) Kun koko elämänsä on kokenut asiat erilailla kuin muut, ehkä sillä on ollut vaikutusta itsetuntoon. Mutta mun itsetuntoni kyllä kestää olla atn ;)) atännä kirjoitti:
Täällä on kamala määrä kaikenkarvaisia atm-nimmareita, eikä ollut yhtään atn-nikkiä, kumma juttu ;) Kummatkaan ei saa sitä mitä ovat vailla, ätmit pimperoa ja atn, minä, henkistä puolta :)
Mulla ei ole mitään ylemmyydentunteita muita kohtaan :) Kun koko elämänsä on kokenut asiat erilailla kuin muut, ehkä sillä on ollut vaikutusta itsetuntoon. Mutta mun itsetuntoni kyllä kestää olla atn ;))"ihmetellä mikä itsessä oikein mättää. Kun ei vaan sovi siihen samaan muottiin ja malliin kuin missä muut elää. Sittemmin on tullut oivallus, että minun ei ole mikään pakko joustaa liikaa. Mun elämäni, minä teen tästä sellaisen kun minulle on hyvä. Ei sekään ilmaiseksi ole tullut, mutta huomattavasti halvemmalla kuin edellinen ;)"
"Mulla ei ole mitään ylemmyydentunteita muita kohtaan :) Kun koko elämänsä on kokenut asiat erilailla kuin muut, ehkä sillä on ollut vaikutusta itsetuntoon."
Itsetuntoon varmastikin vaikutusta, mutta sen jälkeen kun on "sinut" itsensä kanssa, eli repinyt itsensä rehellisesti raadollisen auki itselleen ja tutkinut sekä oivaltanut, mitä on ja miksi, niin itsetunnon kohotus ja itsensä arvostus kasvaa tämän prosessin myötä, niin suureksi, ettei ketään muu voi enää määritellä niitä niin, että voisivat päästä liiaksi "ihon" alle.....- 247448
atännä kirjoitti:
Täällä on kamala määrä kaikenkarvaisia atm-nimmareita, eikä ollut yhtään atn-nikkiä, kumma juttu ;) Kummatkaan ei saa sitä mitä ovat vailla, ätmit pimperoa ja atn, minä, henkistä puolta :)
Mulla ei ole mitään ylemmyydentunteita muita kohtaan :) Kun koko elämänsä on kokenut asiat erilailla kuin muut, ehkä sillä on ollut vaikutusta itsetuntoon. Mutta mun itsetuntoni kyllä kestää olla atn ;))Eli itse asiassa ylennät itsesi kun itsesi alennat. Mikä siinä on mielestäsi ylevää?
- ykkös.nainen
Käyn salilla terveydellisistä syistä. On yli liikkuvat nivelet joten tarvitsen vahvat lihakset. Niin ja suvussa on diabetesta.
- e5ty54tt
Tykään nostella painoja, mutta nykyään vaan vähän kotona voimistelen kun salilla on aina jotain paskoja jotka, omiikaikki ja ei ikinä lähde just niistä jota haluaisin tehdä. Sitten pitää pyytää välissä ja sekään ei onnistu aina ja siten pitää .. kun tietää vielä että ne vasitella viivyttelee että joku tulis puhumaan .en vaan tykkää jos olis rahaa ostaisin vehkeet itelle,
- 1plus10
Käyn salilla pelkästään narsistisista syistä. Haluan näyttää alastomana hyvältä. Mitään erityisen hyvää oloa en saa siitä saa. Paljon mukavampi olo on hiihto- tai juoksulenkin jälkeen, mutta niillä ei vartalo muokkaannu niin hyvin.
- Kilttiatm
Katselen nuoria naisia salilla, en minä lihaksista niin välitä vaan treenaan ihan ajan kuluksi ja pitämässä kuntoa yllä mutta kauniita naisia siellä käy tiukoissa urheilu asuissa ja niitä on ilo katsella.
- vihatipunen
Niin. Tässä sitä nähdään, että miehet katselevat vain kauniita naisia...Ei tarvi sitten sinunkaan valittaa miksi naiset haluavat komeita miehiä.
- Kilttiatm
En minä rumakaan saa ja jotain täytyy katsoa.
- ätmel
vihatipunen kirjoitti:
Niin. Tässä sitä nähdään, että miehet katselevat vain kauniita naisia...Ei tarvi sitten sinunkaan valittaa miksi naiset haluavat komeita miehiä.
Ruma ja kauniit ovat ihan yhtä nirsoja, joten saman tien parempi vain keskittyä niihin kauniisiin.
- vihatipunen
ätmel kirjoitti:
Ruma ja kauniit ovat ihan yhtä nirsoja, joten saman tien parempi vain keskittyä niihin kauniisiin.
Samalla logiikalla rumien naisten kannattaa katsella vain komeita miehiä. Ja näin syntyy "noidankehä" jossa kukaan ei voita.vi
- ätmel
vihatipunen kirjoitti:
Samalla logiikalla rumien naisten kannattaa katsella vain komeita miehiä. Ja näin syntyy "noidankehä" jossa kukaan ei voita.vi
Niinhän ne jo katseleekin.
- plaaahhh
Minun oli pakko alkaa jonkinnäköinen kuntoilu koska työstä johtuen kärsin usein selkäkivuista. Tosin kuntosalille en ole mennyt, koska en siellä mitään osaa tehdä. Selkäkivut ovat historiaa ja ulkomuotokin on siinä samalla hieman muuttunut ja toivottavasti pystyn töitä tekemään vielä eläkeikään asti... jos sellaista siinä vaiheessa enää on. Jos on oma korsetti kunnossa ei tarvita tukikorsetteja :D Ja nykyään enemmän rakkaudesta urheiluun kuin pakosta.
- vihatipunen
Kuka minkäkin takia. En muista mikä mulla silloin parikymppisenä "himosalikävijänä" oli motiivi mutta myönnän, että muistan ihailleeni lihaksia. En salin peilistä kylläkään vaan ihan kotona.
Nykyään käyn hyvin harvoin salilla. Mieluummin treenaan kahvakuulan kanssa kotona. Nykyään "vihailen" läskejäni peilin edessä ei en ole viime aikoina paljon kahvakuulaa heilutellut.
"Liikuntaharrastukseni" on viime aikoina rajoittunut lähinnä kävelyyn töistä kotiin. Parempi sekin kun ei mitään (siis omalla kohdallani). Enemmänkin hoidan sillä kävelyllä henkistä puolta koska siinä kun kävelee osan matkaa metsän läpi, pääsee irti "työpaskasta" ainakin hetkeksi.
Tänään piti mennä pyöräilemään mutta ei jaksa kun tuulee...ja on vähän heikko olo (itseaiheutettu). Seuraava liikuntasuoritukseni on kävely kauppaan ostamaan mm. jädeä. - ätmel
Niillä lihaksilla voi esim. kantaa leviämään päässeen nelikymppisen naisenkin makkariin piikattavaksi.
Voimista olisi varmasti ihan käytännönkin hyötyä erilaisissa fyysisissä hommissa, mutta voimaharjoittelu on niin pitkästyttävää ettei sitä jaksa harrastaa.
Käyn salilla koska "mens sana in corpore sano". Voin paremmin muutenkin kuin fyysisesti, kun vartalo on kunnossa. Paremman ulkonäön tai naisen löytämisen toivossa en salilla käy.
Yhtä hyvin urheiluksi käy joku muukin liikunta ja kannattaakin salitreenien lisäksi harrastaa muutakin liikuntaa. Itse tykkään käydä salilla, eikä se ole mitenkään epämiellyttävä paikka. Pieru siellä haisee ainoastaan jos itse heitän leijaa.- kimmoPT2012
Tiedoksi vaan että melkein joka ikinen nainen maailmassa tykkää miehistä jolla on kunnon lihakset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215804- 601967
- 251409
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2301215- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531077Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️661059Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431036- 511032
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985