viiltely lailla kielletty?

joukkari

mun kaveri on viillelly vähän aikaa, mut on jo lopettanu. ny se pelkää, että sen äiti saa tietää tämän viiltelystä... onko viiltey lailla kielletty?
meitä pelottaa kumpaakin, että koht koko kylä tietää,(asutaan pienenpienessä kylässä...) koska tää mun kamun viiltely on kantautunu kaverin ex-poikakamun kautta meiän kylän pahimmalle juorukellolle, eli kaverin äiti sais tietää aika nopeesti... mitä me tehää???? *huolestunu*

10

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jennie25

      hoitoon vois olla paras vaihtoehto ku vanhemmat saa tietää..

      ja saa ne joskus tietää kun niitä arpia ei jaksa koko ikäänsä peitellä.

    • nahkiainen

      Tuskin on lailla kielletty

    • suhto

      ite tein samaa teininä.Kun mutsi huomas, kerroin vain että mulla on ollut vähän kurja olo ja että tiedänitekki et se oli typerää ja et halusin vain kokeilla ku muutki teki sitä. Sit vielä mainitsin ettei siitä ollut ahdistukseen apua. Sit sovitttiin et tästälähtien jutellaan asiat eikä viillellä.huomasin vitekki viiltelyn olevan mulle vain tyhmää teinihömpötystä.Parempi olo tuli puhumalla. näin mulla.

      • Koko perhe järkyttyy

        Ei normaali murrosikäinen viiltele itseänsä, vain sen takia että, se on teinikanahömpötystä. Se on vakava seuraus jostain, ja saa koko perheen järkyttymään. Niin teki meilläkin puolison tytär. Siinä sitä jokainen miettii, että onko missä väärin tehnyt, ja tuntee syyllisyyttä, niin vanhemmat, kuin muutkin sisarukset. Se ei riitä, että autat lasta/nuorta, vaan joudut vielä sisarusten tunteita hoitamaan ja käsittelemään. Hoidin asian kouluterkkarin kautta, tyttö kävi aikansa psykologilla.


    • mikla

      olen sitä mieltä et teiän pitäs puhua sen juorukellon kanssa ja sanoa sille et te t

    • Linde

      En ole ainakaan kuullut, että viiltely olisi laitonta. Teidän kannattaisi pikemminkin huolehtia siitä, että joutuuko kyseinen tyyppi hoitoon. Itsekin olen viillellyt ja porukat saivat tietää, sekä sosiaalihuolto. Minä sanoin, että hoitoon en mene, enkä mennytkään. Ketään ei voi pakottaa. Mutta jos viiltely ei lopu, uskon, että hänet voi jonnekin hoitoon laittaa, sillä hän aiheuttaa vahingoittaa itseään.

    • musta leski

      Mä oon kans viillelly ja teen sitä viekkäkin. mun äiti sai tietää siitä. mut haluun antaa neuvoks et kannattaa puhua siitä omalle äidille tai jollekki psykiatrille, se on helpottanu muakin. Vaikka mä viiltelenkin viellä, mut se ei oo enää niin pahaa ku ennen. Ja kannattaa lopettaa se mulle on jäänyt kauheet arvet jota joudun peittelee niitä koko ikäni.

      • black snake

        mä oon kans viillelly aika kauanki. mun kaverit sai tietää ja rupes haukkuu hulluksi. mun vanhemmat ei tiiä. onneksi. ne hakkais mut... oonko mä oikeesti hullu? jos mä pidän viiltelystä nii miksen mä sais tehä sitä? kukaan mun kavereista ei viiltele niin ne ei varmaa sen takii ymmärrä mua. mulle voi lähettää mailii: [email protected] mä haluun jutella sellasen kanssa jolla on samoja kokemuksia.


      • black angel
        black snake kirjoitti:

        mä oon kans viillelly aika kauanki. mun kaverit sai tietää ja rupes haukkuu hulluksi. mun vanhemmat ei tiiä. onneksi. ne hakkais mut... oonko mä oikeesti hullu? jos mä pidän viiltelystä nii miksen mä sais tehä sitä? kukaan mun kavereista ei viiltele niin ne ei varmaa sen takii ymmärrä mua. mulle voi lähettää mailii: [email protected] mä haluun jutella sellasen kanssa jolla on samoja kokemuksia.

        joo mäki viitelin itteeni ku mulla on paha mieli..... nykyää alan viiltelee paljon enemmän........... jos haluut kirjotella munkaa ni tässä on sähkö posti ossa; [email protected]


    • uhattu-91

      mua kiusataa ja hakataa koulussa viiltelen ja mull o käsis hirveit arpia ...
      jos se juorukello kertoo kiistäkää tai sanokaa et se juorukellon takii sill o ollu nii paha olla ja ei kande häpee kertoo porukoille vaik mull ei oo itellä uskallust kertoo ..............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe