Kaikkien naisten toivelistalla on samat asiat: miehen tulisi olla itsevarma ja ... rento. Siis ensitapaamisesta lähtien.
Minä en haluaisi naisen olevan rento. Minä haluaisin että naisellä pyörii ns. perhoset vatsassa, jalat menevät alta, ehkä jännittääkin kun olen niin loistava. Ja eivätkös naiset itse halua kokea näitä vahvoja tunteita?
Vaan miehen tulisi olla että whatever, rento ja cool. Sängyssäkin vain rento YTM-virnistys, ei suurempaa reaktiota vaikka nainen kiusaisi.
Eli naiset haluavat kokeneen panomiehen joka ei suuremmin välitä juuri tästä naisesta?
Selittäkääpä vähän tätä rentousjuttua kun en sitä ymmärrä.
Miehen pitää olla rento?
56
1692
Vastaukset
- oleomaitsesi
Olen nainen, mutta en minäkään ymmärrä mitä se tarkoittaa.
- Nnnnainen
Jännitä lihakset
avaa lihakset
jännitä lihakset
avaa lihakset
Mieti menisitkö jäykkäpaskan kans treffeille jolla suunkin lihakset on niin kireenä ettei ne hymyyn ja nauruun taivu? Kyl tollaset on mulle ehdoton nono - kdnvodwnviwdn
Nnnnainen kirjoitti:
Jännitä lihakset
avaa lihakset
jännitä lihakset
avaa lihakset
Mieti menisitkö jäykkäpaskan kans treffeille jolla suunkin lihakset on niin kireenä ettei ne hymyyn ja nauruun taivu? Kyl tollaset on mulle ehdoton nonoRennon vastakohta on estynyt ja kireä, paskajäykkä pingottaja näin kauniisti sanottuna. Että siksi pitää olla rento, kun ei sitä pingotusta jaksa.
- jikjjikjuikjuik
kdnvodwnviwdn kirjoitti:
Rennon vastakohta on estynyt ja kireä, paskajäykkä pingottaja näin kauniisti sanottuna. Että siksi pitää olla rento, kun ei sitä pingotusta jaksa.
Miksi pitäisi olla jompaakumpaa noista kahdesta ääripäästä? Eikö voi olla normaali, tai hiukan jännittynyt tai hermostunut?
- tjjhhkl
jikjjikjuikjuik kirjoitti:
Miksi pitäisi olla jompaakumpaa noista kahdesta ääripäästä? Eikö voi olla normaali, tai hiukan jännittynyt tai hermostunut?
Ei kukaan synny normaaliksi. Normaalit (lainausmerkeis) ovat niitä jotka ovat liian arkoja ollakseen erilaisia, tuodakseen koko persoonansa esille!
tjjhhkl kirjoitti:
Ei kukaan synny normaaliksi. Normaalit (lainausmerkeis) ovat niitä jotka ovat liian arkoja ollakseen erilaisia, tuodakseen koko persoonansa esille!
Aika hyvin sanottu, olisi kaikille parasta, kun ei feikattaisi ja tehtäisi "kulisseja"...."aitous on iisii".
- hthjlhtjlt
tjjhhkl kirjoitti:
Ei tässä puhuttu koko persoonasta vaan siitä onko rento vai jäykäksi jännittynyt vai jotain siltä väliltä = normaali.
- Vi_är_bäst
Ei tässä ole sen kummempaa: miehen pitää olla sellainen, josta kaikki naiset innostuvat, eli hän ei ole moksiskaan jos yksi nainen on ihan jalat vetelänä ja paniikissa kun on miehen kanssa tekemisissä, koska mies on tottunut tähän ja osaa suhtautua rennosti tietäen, että on vaginaa tarjolla joka nurkan takana... tällaisen miehen siis naiset haluavat, ja tottakai niitä on vain 1/1000 mutta hei - L'Oreal-mainoskin sen sanoo, "We're worth it".
- ATMaisteri
Rationaalisesti ajatellen nainen haluaa miehen joka haluaa juuri hänet. Mies saa olla jännittynyt ja hulluna naiseen. Mutta.
Tunnetasolla nainen elää kivikaudella. Paras resurssien hankkija on alfamies joka seivästää naapuriheimon miehet, polttaa lapset ja ottaa naiset kovaa ja lupaa kysymättä. Luuleeko kukaan että tällainen mies jännittää naisen seurassa? Jännittäjä on beta jolle tilaisuus päästä lisääntymään on harvinainen, tällainen heikko mies ei takuulla ole rento. Jos nyt jou väittää että moderni nainen on erilainen...ei muuten ole. Lukekaa romanttisia kirjoja, niissä ei kiltit miehet juhli. Tai seksuaalisia fantasioita, joista suosituin on yhäkin se kun vahva mies ottaa väkisin.
Siksihän on yleistä että saa huomiota naisilta jotka eivät kiinnosta, vaan ei naisilta jotka kiinnostavat. Ja siksi on "peli", eli miehet esittävät välinpitämätöntä jottei nainen pitäisi liian kiinnostuneena.- TäälläOdotetaan
Tuolla logiikalla naisten pitäisi tulla repimään ätmit kotoa, koska kotona kököttävä hc-atm on super-rento ja välinpitämätön alfa, joka ei turhaan lähde naisten perään juoksemaan.
- Ex--PUA
TäälläOdotetaan kirjoitti:
Tuolla logiikalla naisten pitäisi tulla repimään ätmit kotoa, koska kotona kököttävä hc-atm on super-rento ja välinpitämätön alfa, joka ei turhaan lähde naisten perään juoksemaan.
Tämä oikeastaan onkin aika hyvä huomio.
Se mikä tässä on taas unohtunut on, että minkälainen mies on se joka on rento, itsevarma ja välinpitämätön. - eisenoinmene
"kotona kököttävä hc-atm" on epätoivoinen ja kohtaloonsa alistunut, ei siis todellakaan itsevarma alfa. Ja kuten tiedetään, epätoivoisuus on pahin mahdollinen turn-off naisille.
- ycjöbbvb
Älä naurata. Ätmit on myös likaisia, laiskoja ja köyhiä...kenties koulujakäymättömiä. Noi on kyllä pääsyitä miksei ätmeil oo naisii.
- jhfhkh
Nainen haluaa korkean statuksen miehen jolle naisen saaminen on itsestäänselvyys. Tällainen mies on rento, "voisihan tuota nyt kuksaista".
Siten naisen unelmissa juuri hän on niin spesiaali että iiik tunnesykkyrämykkyrä se YTM ei pystykään hillitsemään itseään vaan ottaa naisen rajusti ja uijuijui miten ihqua jääkin rakastuneena hoitamaan tulevan mamin lasta luolassa joka on isompi kuihn naapurin betamiehen luola. - Jan_Cee
No olen mies joka on rento sillä oikealla tavalla. Kuinkahan tän jutun avaisi siten että se tulee ymmärretyksi.
Assertiivisuus on siis valttia. Sillä tavalla rento että ei tee kireydellään tai yrittämisellään tutustumisesta takkuilevaa. Sillä tavalla rento että kun nainen mokaa niin homman kuittaa läpällä ja siirtyy eteenpäin. Siten rento ettei jäädy tai vaikka jäätyisikin niin ei ota siitä paineita. Sillä tavalla rento että jättää tilaa ja vaihtoehtoja. Ei painosta kohti jotain tiettyä lopputulemaa. Rento niin että tälle kehittyvälle tutustumiselle jää tarpeeksi positiivisia uomia.
Mutta ei "rento" niinkuin välinpitämätön, ei-läsnäoleva tai 12 kaljan soosissa tai paikalla paskaisissa vaatteissa suoraan sängystä.
Sellainen rento jonka kanssa tuntuu hyvältä olla ja tutustua, rento joka saa naisen jännityksen hiukan lieventymään. Jäätä rikkovan rento.
Tälläiseen rentouteen voi tutustua erilaisissa ryhmädynaamisissa tapahtumissa. Joukossa on ihmisiä jotka vaikenevat, joukossa on ihmisiä jotka pyrkyröivät, jotkut vetää kaiken läskiksi ja pellenroolin naamarille. Sitten on niitä jotka pysyvät itsenään, antavat asioiden tapahtua, osallistuvat pyrkimättä mutta asiallisesti, huomioivat läsnäolijoita ja saavat asiansa vaivattomasti ilmaistua, usein pienellä huumorilla ilmaa keventäen. Nämä ihmiset ovat "sosiaalisia alfoja" joista tulee ryhmille normalisoiva ja niitä koossa pitävä voima, ihmisiä joihin luotetaan ja joiden tiedetään pitävän ryhmän dynamiikka kunnossa. Kun kaksi ihmistä tapaa niin se on jo "ryhmä" ja nainen toivoo tapaavansa sosiaali-alfan koska sellaisesta on helppo pitää ja häneen on helppo tutustua.- ätmel
Naisten odotukset ovat siis tässäkin asiassa epärealistisia ja typeriä.
- Jan_Cee
ätmel kirjoitti:
Naisten odotukset ovat siis tässäkin asiassa epärealistisia ja typeriä.
Mistäköhän johtuu että nämä "epärealistiset ja typerät" naiset ovat esim. minun seurassani täysin ok, mukavia ja osallistuvia?
Onko täysin mahdoton ajatus että kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan - ja jos ei osaa tätä - niin sitten opettelee? Jan_Cee kirjoitti:
Mistäköhän johtuu että nämä "epärealistiset ja typerät" naiset ovat esim. minun seurassani täysin ok, mukavia ja osallistuvia?
Onko täysin mahdoton ajatus että kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan - ja jos ei osaa tätä - niin sitten opettelee?"kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan"
Minulle ainakin kelpaisi naiselta se kohtelu miten itsekin kohtelisin naista. Ilman muuta.
Ei se silti mihinkään johda tuokaan ajatus.
Pikemminkin se on ihmisillä yleensä niin, että "vaadi toiseltakin sitä mitä olet itsekin".
Eli nainen vaatii mieheltä sosiaalisuutta koska on itse sosiaalinen.- ätmel
Jan_Cee kirjoitti:
Onko täysin mahdoton ajatus että kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan - ja jos ei osaa tätä - niin sitten opettelee?Sanoit naisten haluavan sosiaalisia alfoja. On päivänselvää, että kaikki eivät voi olla sosiaalisia alfoja. Eikä yhteen ryhmään kovin montaa sellaista mahdukaan. Asialla ei ole mitään tekemistä opettelun kanssa: ryhmään mahtuu yleensä vain yksi johtaja kerrallaan.
- ckdcnownv
Erinomaiset erittelyt. Toivottavasti auttaa monia tän asian hahmottamisessa.
- ATMaisteri
ckdcnownv kirjoitti:
Erinomaiset erittelyt. Toivottavasti auttaa monia tän asian hahmottamisessa.
Olennaisin kohta oli tämä:
Nämä ihmiset ovat "sosiaalisia alfoja" joista tulee ryhmille normalisoiva ja niitä koossa pitävä voima, ihmisiä joihin luotetaan ja joiden tiedetään pitävän ryhmän dynamiikka kunnossa. Kun kaksi ihmistä tapaa niin se on jo "ryhmä" ja nainen toivoo tapaavansa sosiaali-alfan koska sellaisesta on helppo pitää ja häneen on helppo tutustua.
Kuten tiedämme, ja kuten tässäkin ketjussa on selitetty, nainen haluaa alfan. Hallitsija on rento, hallitsijat jäykkiä. Metsästäjä on rento, metsästettävä pälyilevä. Kyse on alkukantaisesta vaistosta. Ihan hyvin kiteytetty. Rento ei ole yhtä kuin välinpitämätön. Rennon ihmisen seurassa on helppo olla, voi itsekin olla rento.
- ATMaisteri
helka kirjoitti:
Ihan hyvin kiteytetty. Rento ei ole yhtä kuin välinpitämätön. Rennon ihmisen seurassa on helppo olla, voi itsekin olla rento.
Tietysti. Ei ole huolta nälästä tai pedoista.
Mutta kerropa minulle helka. Kun tapasit "jännämiehesi", olitko koko ajan kuin viilipytty? Ja ihastuiko mies sinussa juurikin siihen rentouteen? Vai intohimoon, siihen että reagoit voimakkaasti häneen?
Olisikohan "jännämiehelle" ollut suurikin turn-off jos hän olisi havainnut että sinulta meni ns. jalat alta etkä kyennytkään säilyttämään pokerinaamaasi niin kuin töissä siellä toimistolla? ;) ATMaisteri kirjoitti:
Mutta kerropa minulle helka. Kun tapasit "jännämiehesi", olitko koko ajan kuin viilipytty? Ja ihastuiko mies sinussa juurikin siihen rentouteen? Vai intohimoon, siihen että reagoit voimakkaasti häneen?
Olisikohan "jännämiehelle" ollut suurikin turn-off jos hän olisi havainnut että sinulta meni ns. jalat alta etkä kyennytkään säilyttämään pokerinaamaasi niin kuin töissä siellä toimistolla? ;)Puhumme eri asioista. Minä uskon, että ihastuminen (se, että toinen kiinnostaa, on puoleensavetävä, houkutteleva jne) näkyy mikroilmeistä ja muusta nonverbaalista viestinnästä. Ihminen viestii koko ajan myös tahattomasti: pupillit laajenevat, silmät "loistavat", poskille nousee punaa, keskustellessa kumartuu aavistuksen verran toista kohti jne. Se tapahtuu tahattomasti ja vastaavasti niitä signaaleja luetaan tiedostamattomasti.
En voi tietää, mitä Jännämies näki ja koki ensimmäisellä tapaamisellamme, mutta itse oletan olleeni tavallinen puhelias, paljon hymyilevä ja naurava, spontaani itseni. Todennäköisesti hän on tietämättään havainnut myös sen reaktion, mikä minussa syntyi kuin näin hänet ja tykkäsin näkemästäni, ja kuinka jutellessamme ehkä olin koko ajan hieman kumartunut häntä kohti ja katselin intensiivisesti silmiin... mahdoton tietää ja vielä mahdottomampi kuvata, kun enhän itsekään tiedä/voi muistaa muuta kuin että hänen seurassaan oli tosi kiva ja helppo olla.
Omasta mielestäni olin kyllä hyvin rento, kuten hänkin, mutta en tiedä tarkoitammeko sillä nyt samaa asiaa.- FJKwefwewef
ATMaisteri kirjoitti:
Olisikohan "jännämiehelle" ollut suurikin turn-off jos hän olisi havainnut että sinulta meni ns. jalat alta etkä kyennytkään säilyttämään pokerinaamaasi niin kuin töissä siellä toimistolla? ;)Ja miten rentous ja intohimo on muka toisensa poissulkevia? Eivät ne ole nimittäin. Rennosti intohimoinen huomioi toista, kireästi intohimoinen pakottaa likaisia käsiään jalkoväliin - teesinään intohimo - vaikka toinen sanoo ei. Kummastakohan tytöt tykkää?
Rennolle ihmiselle se että hän on fiiluiksissä ja himokas on kivaa, se on nautinnollista mutta sekään ei ole "ainut tie". Aina on vaihtoehto, aina voi tehdä muutakin. Tämä tekee rennoista ihmisistä myös turvallisia, he eivät ota itseensä jos tällä kertaa kaikki ei menekään piirustusten mukaan. - 1212
FJKwefwewef kirjoitti:
Ja miten rentous ja intohimo on muka toisensa poissulkevia? Eivät ne ole nimittäin. Rennosti intohimoinen huomioi toista, kireästi intohimoinen pakottaa likaisia käsiään jalkoväliin - teesinään intohimo - vaikka toinen sanoo ei. Kummastakohan tytöt tykkää?
Rennolle ihmiselle se että hän on fiiluiksissä ja himokas on kivaa, se on nautinnollista mutta sekään ei ole "ainut tie". Aina on vaihtoehto, aina voi tehdä muutakin. Tämä tekee rennoista ihmisistä myös turvallisia, he eivät ota itseensä jos tällä kertaa kaikki ei menekään piirustusten mukaan.Totta.
Tunnen kolme miestä jotka ovat todella rentoja naisten seurassa. Kaikki ovat varmasti intohimoisia, onhan kaatoja kertynyt kunnioitettava määrä. Ovat niinkin intohimoisia että jokainen näistä miehistä on pettänyt exiään. Yhdellä oli samanaikaisesti useampi nuori rakastajatar. Toinen alkoi pettämään kun vaimo odotti lasta. Kolmas oli sitä mieltä ettei pettämisessä ole mitään vikaa, rakkauttahan sekin on.
Mutta varmaankin ne rakastajattaret tunsivat olevansa turvassa miehen vaimon vihalta. ätmel kirjoitti:
Sanoit naisten haluavan sosiaalisia alfoja. On päivänselvää, että kaikki eivät voi olla sosiaalisia alfoja. Eikä yhteen ryhmään kovin montaa sellaista mahdukaan. Asialla ei ole mitään tekemistä opettelun kanssa: ryhmään mahtuu yleensä vain yksi johtaja kerrallaan.
"ryhmään mahtuu yleensä vain yksi johtaja kerrallaan."
"Jan_Cee":n tarkoittama sosiaalinen ihminen on jotain muuta kuin egoileva alfa, näitä mahtuu vaikka se 12 tusinaan ja kaikilla on edelleen hyvä olla, jos ei ymmärrä asioitam niin ei vaan ymmärrä....M1978 kirjoitti:
"kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan"
Minulle ainakin kelpaisi naiselta se kohtelu miten itsekin kohtelisin naista. Ilman muuta.
Ei se silti mihinkään johda tuokaan ajatus.
Pikemminkin se on ihmisillä yleensä niin, että "vaadi toiseltakin sitä mitä olet itsekin".
Eli nainen vaatii mieheltä sosiaalisuutta koska on itse sosiaalinen."Ei se silti mihinkään johda tuokaan ajatus.
Eli nainen vaatii mieheltä sosiaalisuutta koska on itse sosiaalinen."
Taas tyhmä yritys syyllistää yksilöitä.
Toinen voi olla tässäkin asiassa hieman erillainen, eli toinen on sosiaalisempi ja avoimempi, myös tuntemattomien kanssa, koska tämä avoimenpi/sosiaalisempi saa tutustumisen käyntiin sujuvammin, sekä saa kannatettua tutustumista sen aikaa, että se "ujompi" lähtee siihen itsekin mukaan, kuin luonnostaan, jolloin asetelma kahden ihmisen välillä ei ole enää niin jyrkkä, koska molemmat pystyvät kommunikoimaan helpommin toistensa kanssa, myös se "ujompi".1212 kirjoitti:
Totta.
Tunnen kolme miestä jotka ovat todella rentoja naisten seurassa. Kaikki ovat varmasti intohimoisia, onhan kaatoja kertynyt kunnioitettava määrä. Ovat niinkin intohimoisia että jokainen näistä miehistä on pettänyt exiään. Yhdellä oli samanaikaisesti useampi nuori rakastajatar. Toinen alkoi pettämään kun vaimo odotti lasta. Kolmas oli sitä mieltä ettei pettämisessä ole mitään vikaa, rakkauttahan sekin on.
Mutta varmaankin ne rakastajattaret tunsivat olevansa turvassa miehen vaimon vihalta.Taas tätä yksinkertaistamista, yleistämistä, vääntämistä ja vääristelyä.......
No ei ole yllätys ei, mutta aina se vaan jaksaa ihmetyttää....- Ex--PUA
ATMaisteri kirjoitti:
Olennaisin kohta oli tämä:
Nämä ihmiset ovat "sosiaalisia alfoja" joista tulee ryhmille normalisoiva ja niitä koossa pitävä voima, ihmisiä joihin luotetaan ja joiden tiedetään pitävän ryhmän dynamiikka kunnossa. Kun kaksi ihmistä tapaa niin se on jo "ryhmä" ja nainen toivoo tapaavansa sosiaali-alfan koska sellaisesta on helppo pitää ja häneen on helppo tutustua.
Kuten tiedämme, ja kuten tässäkin ketjussa on selitetty, nainen haluaa alfan. Hallitsija on rento, hallitsijat jäykkiä. Metsästäjä on rento, metsästettävä pälyilevä. Kyse on alkukantaisesta vaistosta.Tuo lista ja tämä kohta sopii minuun.
Olen luonteeltani joko tarkkailuja tai keskipiste.
Intro ekstro, painotus fiiliksestä kiinni.
Eräs kaverini on intro, ja järkkäili yhdessä vaiheessa bileitä.
Kerran se sanoi kun tulin sinne, että onneksi tulit paikalle. Sillä sä saat aina porukan rentoutuun ja eloon, kun nyt ne vaan kököttää tuolla hiljaa.
Minun ja kaverin erot ja yhtäläisyydet on siinä että kaverilla on aika jäykähkäm kontrolloiva tuo seuramiespuoli, eli tyyliin istutetaan porukka "mihin ne haluaa" sitten kuulustellaan tarviiko jotain,ja komennetaan että pitäkää hauskaa.
Minä taas seurustelen ihmisten kanssa, piipahdan ehkä porukoissa, ja joskus huomaan keränneeni sellaisen ympärilleni. Joskus ollaan parrasvalossa. Mutta ehkä suurin on se, että saa pakottamatta ja omalla esimerkillä ihmiset tulemaan ulos kuorestaan. Sellainen on johtaja, pomo taas on sellainen joka pomottaa.
ÄLÄ vastusta Ex-PUA:a, sillä kyseessä on johtaja, ei vihollinen. - Ex--PUA
1212 kirjoitti:
Totta.
Mutta varmaankin ne rakastajattaret tunsivat olevansa turvassa miehen vaimon vihalta.Rupesin miettimään itse tuota rentoutta ja intohimoa.
Olla cool, on tulisen eli intohimoisen vastakohta.
Toisaalta. Rento sitten taas on sellainen joka on varsin estoton. Eli voi mennä "nollasta sataan", siinä missä jäykkä ja pidättäytyvä lähinnä laskee siltä pohjalta että miten nopeasti se pysähtyy "sadasta nollaan". - Ex--PUA
Jan_Cee kirjoitti:
Onko täysin mahdoton ajatus että kohtelee toisia niinkuin toivoo itseään kohdeltavan - ja jos ei osaa tätä - niin sitten opettelee?Ehkä kuvittelet tai sinulla on vain hyvä tuuri?
Kaiken kaikkiaan se ei ole silti mikään kovin hieno juttu, ettet voi olla oma itsesi naisten seurassa. Joten jos tietyllä tekaistulla maneerilla saa naisilta hyviä vastauksia, eivät he anna niitä sinulle itsesi vuoksi. Sinä huijaat tällöin itseäsi.
- Aivoparadoksi
Täällä kirjoitetaan asiaa. Sitä useinhan on itseluottamusta, rento, sopivasti "negaava" ja etäinen, ei-epätoivoinen, tarvitseva eikä takertuva, kiusoitteleva ja huumorintajuinen - ja sitä kaikkea mitä suurin piirtein on helppo olla kun nainen on niin paljon alempaa tasoa tai muuten jollain lailla "merkityksetön" ettei millään tasolla vakavasti kiinnosta.
- Jan_Cee
Tämäkin totta. Suhtaudun positiivisesti ja rennosti myös naisiin jotka eivät kiinnosta minua ja tämä tietenkin aiheuttaa sen että saan myös heiltä "extrahuomiota", onneksi suurin osa naisista ainakin selvinpäin pitää tietyn tason jutuissaan jolloin ei tarvi kiusaantua tästä huomiosta.
Olemalla mukava tyyppi vähän itse kullekin kerää rutosti positiivista karismaa, loppujen lopuksi ihmiset kun ovat osa sosiaalista verkostoa ja maine kulkee ihmisen edellä kuitenkin. Ei ole muutama kerta kun joku on tullut nykäseen hihasta "Sä taidat olla se mukava jätkä josta olen kuullut."
vastaukseni tietenkin on
... "En ole ihan varma, mutta otetaanko selvää yhdessä?"
- Ex--PUA
Jaa-a
No onhan tuo parempi lähtökohta tutustumiseen, mutta sinällään aika epäinhimillinen.
Tuota etenkin Pua-aikana tuli pidettyä yllä, mutta nyt luontaissmman lähestymistavan myötä annan fiiliksen näkyä enemmän ja olen vain luonnollisempi.
En sano, että se toimisi tai olisi toimimatta, joten se on neutraali tapa toimia.
Eräitä havaintoja joita olenkin tehnyt, on että:
- Suurimpia diilejä tässä on, että tunnetilat tarttuvat ainakin joihinkin naisiin. Ne tosiaan lähteävät seuraamaan niitä. Olen testannutkin tätä. Joten jos olet ahdistunut ja sätky, on se sitten jaettu tunteenne. Joten tuo on molempien kannalta parempi lähtökohta toimia.
- Naiset, jotkut kauniit ja miesten mieleen olevat etenkin, joilla on myös kunnianhimoisia tavoitteita, tuntuvat hieman ärsyyntyvän tuosta, että mies on jatkuvasti "cool" (rento itsevarma). Se voi myös näkyä piikittelynä tai pienenä testaamisena.Vastapainoksi, luontaisempi tapa taas toimii niin, että se ei nosta suojia pystyyn, mikä ei ole huono asia niin kauan kun nainen on kiinnostunut,koska jotkut voivat jopa (oikeasti)arvostaa aitoutta ja toisaalta tuolla tavoin voi päästä "tutkan ali".
- Jos taas naisella on paha päivä, on tuollainen cool-asenne vastahakoisuutta herättävä, sillä mies koetaan tunnevammaisena. Mikä tosin on joidenkin naisten kohdalla hyvä juttu, sillä he myös itse ovat tunnevammaisia, ja ovat jääneet isiongelmien ja kivikautisen, ahdasmielisen ajattelutapansa uhreiksi, ja siten haluavat sellaisen miehen myös itse.
Itse olen siirtynyt pois tuollaisesta, fridgidsta feikkaamisesta, ja en erityisesti pue maskeja enää. Tietysti pitää sanoa että ensivaikutelmaan voin vaistomaisestikin panostaa, ja että minussa on tiettyä luontaista cooliutta (rento itsevarma) - eräs kaveriki kertoi, että olen hänestä itsevarmin tapaansa ihminen koskaan. Mutta nyt kuten sanon, olen enemmän avoin, ja voin vaikka kertoa jos on paska fiilis. Parhaimmillaan se on herättänyt naisissa syvän hellyyden ja huolehtinisen puuskan (ei kaikki ole helka24.fi-naisia).
Tosiaan, jos profiloidut kivikautisten naisten makuun, heitä sinä myös saat (jos saat, yleensä naiset näkevät kyllä niiden läpi). Näistä myös on kokemusta, ja voin sanoa että ovat sitten helkkarin rasittavia kestää pidempiä jaksoja, sillä heille on ominaista jatkuva testaus.
Vaikka onhan se tietty kivempi, kuten sanoin tuosta tunnetilojen siirtymisistä, kun kumpikin on rentoja ja eivät kävele muutenkaan munankuorien päällä. Vaikka kyllä punasteleva ja naisellisen kaino nainen kelpaa minulle, siinä missä päällepäsmäri taas menee ballbusting-puolelle ja on liian miesmäinen jotta herättäisi "kemioita". - rento-reiska
Pillu on mörkö ja naisilla on pillu.
Rakkaus on "sotaa" ja nainen on "vihollinen".
Jos pystyt olemaan rento näiden mörköjen keskellä ja "taistelun melskeessä" olet cool.
Paraatiesikuvana ehkä James Bond joka lohkaisee hengenvaaran jälkeen jotain kuivaa saadakseen jonkin kostumaan. - Tulikohan
Jos on rento., ei se tarkota sitä ettei välittäs van rennot ne vasta tsemppaakin ja välittää jotta ne pystyy käyttäytymään rennosti.
Tuntuu et ujot ei välitä kun mieti miltä nisesta tuntuu sellainen seura -todella epävarmalta. Ainakin ite männävuisina sain ujoist sen kuvan ettei ne halua ja rakasta mua täysillä sata lasissa van siinä oli vähän että justjust. Kovasti ne aina jälkikäteen väittivivät ihastuneensa ym.- Bjubinkm
Jos ei oo niin rajoittunu itsekäs tyyppi niin ymmärtää että rentoutta avoimuutta ja sosiaalisuutta voi harjoitella joka päivä arjessa. Aloittaa vaikka sillä että rohkeasti näyttelee näitä piirteitä niin ajan kanssa ne siirtyvät osaksi omaa käytöstä.
Kuka tahansa tajuaa että työhaastattelussa ollaan asiallisia. Miksei ihmiset sitten tajua että treffeillä ois hyvä olla miellyttävä rento ja huumorintajuinen? - fefeffefefew
Bjubinkm kirjoitti:
Jos ei oo niin rajoittunu itsekäs tyyppi niin ymmärtää että rentoutta avoimuutta ja sosiaalisuutta voi harjoitella joka päivä arjessa. Aloittaa vaikka sillä että rohkeasti näyttelee näitä piirteitä niin ajan kanssa ne siirtyvät osaksi omaa käytöstä.
Kuka tahansa tajuaa että työhaastattelussa ollaan asiallisia. Miksei ihmiset sitten tajua että treffeillä ois hyvä olla miellyttävä rento ja huumorintajuinen?Entä jos ei halua olla rento luuseripelle vaan kunnon asiallinen mies?
- NäinMeillä
Rento voi olla ihan yksinkertaisesti vain mies joka ei esitä muuta kuin on ja uskaltaa siis olla ihan oma itsensä. Juuri se että ei ole rento, näkyy yleensä juuri yliyrittämisenä, kliseisinä iskurepliikkeinä, itsensä kehumisena jne.
Rennosta miehestä näkee mikä se on miehiään eikä tarvitse arvailla.Juuri näin, ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole edelleenkään.....
"...aitous on iisii ei tartte ku olla vaan.." ;D- Ex--PUA
Tämä on mielestäni aika hyvä kuvaus rennosta, ainakin mitä tulee siihen mitä se voi luonnostaan olla.
Tämä on myös antiteesi pelimiehelle, joka harvemmin voi olla rento, sillä hänen täytyy yrittää pysyä jäyhälle alfapleijeriroolilleen uskollisena, ja miettiä jatkuvasti seuraavaa liikettä.
Olen koittanut molempia, ja ensiksi mainittu on kyllä parempi valinta. Ainakin itselle, ja sen parhaaksi puoleksi olen huomannut sen, että sen avulla välttää ison osan naisten testejä ja vastaanhankauksia.
Se, että takaako se sinulle naista, on eri juttu. Sanoisin että se on sopivan neutaali vähintään, joten jos et sillä voita, niin tuskin sen vuoksi häviätkään.
Lisäksi jos se tuo sinulle naisen, on se yleensä laadukas nainen joka pitää sinusta sinun itsesi vuoksi. Ainakin todennäköisemmin, kuin että olisit saanut hänet kiinnostumaan luomastasi kaksiulotteisesta kuvatuksesta. - Siivoooja
Ex--PUA kirjoitti:
Tämä on mielestäni aika hyvä kuvaus rennosta, ainakin mitä tulee siihen mitä se voi luonnostaan olla.
Tämä on myös antiteesi pelimiehelle, joka harvemmin voi olla rento, sillä hänen täytyy yrittää pysyä jäyhälle alfapleijeriroolilleen uskollisena, ja miettiä jatkuvasti seuraavaa liikettä.
Olen koittanut molempia, ja ensiksi mainittu on kyllä parempi valinta. Ainakin itselle, ja sen parhaaksi puoleksi olen huomannut sen, että sen avulla välttää ison osan naisten testejä ja vastaanhankauksia.
Se, että takaako se sinulle naista, on eri juttu. Sanoisin että se on sopivan neutaali vähintään, joten jos et sillä voita, niin tuskin sen vuoksi häviätkään.
Lisäksi jos se tuo sinulle naisen, on se yleensä laadukas nainen joka pitää sinusta sinun itsesi vuoksi. Ainakin todennäköisemmin, kuin että olisit saanut hänet kiinnostumaan luomastasi kaksiulotteisesta kuvatuksesta.Kyllähän pelimiehen tulee olla aina rento, aito ja luonnollinen.
Nainen tykkää "luontaisesta" sinusta mikäli sussa on "luontaisesti" niitä piirteitä, joista se tykkää.
- coolandsmooth
Jos on rento, niin ehkä silloin se oma persoonallisuus tulee paremmin esille. Itse olen naisena rento ja sen vuoksi treffit, työhaastattelut jne menevät yleensä tosi kivasti, koska vastapuoli näkee sen, että millainen olen, millainen huumorintaju, miten ilmaisen itseäni luontevasti jne. Itse ainakin ajattelen, että uusi tilanne (ensitreffit, työhaastattelu) on sellainen, että teen parhaani ja se riittää. Jos mokaan, niin mitäpä siitä, sitten tulee uusia mahdollisuuksia. Jos ajattelee, että nyt on ihan pakko onnistua, ei saa mokata, niin tietysti silloin mokaa.
Olen ex-jännittäjä ja hermoilija, mutta harjoitus tekee tässäkin asiassa mestarin.
En minä vaadi mieheltä sitä, että hänen tulisi olla rento. Se olisi hyvä, että mies on rento, mutta ymmärrän, ettei kaikki ole sitä heti alussa. Toisaalta jos mies ei 4 tai 5 treffien jälkeenkään ole muuta kuin kämmenistä hikoava tuppisuu, niin ainakin itselleni tulee sellainen vaikutelma, että onko tosiaan tuo mies tuollainen aina vai montako kertaa vielä pitäisi tavata, että hän rentoutuisi ja alkaisi kertoa vähän jotain itsestäänkin ettei tarvitse itse hoitaa kaikkea puhumista. - pelitönmies
Harjoitus tekee mestarin. Sikso kovimmat pelimiehet ovat rentoja.
- Trewwwo
Aloittaja on täysin oikeassa. Huomasin saman lukioiässä, mutten halunnut uskoa todeksi kun median propaganda muuta väittää. Oli hienoa löytää netistä Mystery, joka sanoo niin kuin asiat ovat ja opettaa miehiä käyttäytymään oikein.
Miehenhän ei kannata sanoa naiselle suoraan, että naisia riittää, mutta sanattomalla viestinnällä kannattaa se sanoa ;-)
Pelimiestermein pre-selection.
Helka: pelimiehet opettaa kokemattomia pois tosta keskustelukumppaniin päin nojaamisen pahasta tavasta. (Eteenpäin nojaaminen alkuvaiheessa kun nainen ei sitä ole ansainnut on beta-käytöstä) - kunnollisuuspääasia
Kunnon mies ei ole rento vaan asiallinen ja pyrkii tekemään asiat hyvin eikä sekoile tai löysäile. Naiset tunnetusti haluavat huonon miehen, tässä tapauksessa rennon eli välinpitämättömän luuseipellen.
rento ja asiallinen eivät ole toistensa vastakohtia, eikä myöskään muutkaan esittämäsi asiat ole paikkaansa pitäviä.....moni tarkoitti rennolla ihan muita juttuja, kuin sinun esittämiäsi asioita.
Monia sanoja voidaan käyttää tarkoituksenmukaisesti ihan miten haluaa, negatiivisesti tai positiivisesti, mutta ehkä se kertoo aina enemmän kommentoijasta, kuin mistään muusta.
- atännä
Jännä, miten ihmiset näkee asiat erilailla :)
Minä käsitän rennon jotenkin niin, että sellaisen ihmisen seurassa on helppo olla. Rento ei niuhota eikä kiristele, ei saa raivareita jos asiat eivät mene niin kuin haluaisi ja ottaa muutenkin asiat lunkisti. Rento antaa tilaa toisten mielipiteille. Rento ei ole tapoihinsa tai suunnitelmiinsa kangistunut. Ei ole negatiivinen nillittäjä, ei jaksa nähdä kohtuuttomasti vaivaa toisten elämästä, ei ole katkera tai kateellinen. Asiat voi hoitaa hyvin ja tehokkaasti, vaikka olisi rentokin.- DF-fani
= DarkFear
- hyyyyyyyyyyi
Juuri kuvailemasi kaltainen rento ihminen on aivan hirveä ja paha. Tuollaiset rennot ovat syypää isoon osaan maailman ongelmista. Asialliset ja kunnolliset yrittävät tehdä maailmasta paremman, mutta rentoilijat pilaavat kaiken.
Tää nyt on tällaista ajatusvirtaa: meitä aikuisikäisiähän ei ole koskaan opetettu esiintymään. Muistatteko kouluajat, kun piti pitää esitelmä koko luokan edessä? Jännittikö? Meinasiko pukata paniikkia? Oliko suorituspaineita? Mulla ainakin oli. Olen vielä perusluonteeltani ujo, lisäksi olin kiusattu ja sosiaalinen hylkiö, koska olin erilainen (en ollut kiinnostunut samoista asioista, kuin muut samanikäiset). Mutta valmistautuminen ja harjoittelu auttoivat. Muistan, kuinka jotkut suorastaan loistivat päästessään esille, vaikka sanottavaa ei juuri ollutkaan. Tässä siis erottuu ne kaksi arkkityyppiä, eli "esiintyjät" ja "yleisö". Aika suoraan vertautuu myös se, kuinka aktiivisia nämä henkilöt olivat/ovat sosiaalisessa kanssakäymisessä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Sosiaaliset tilanteet (treffit, uusien ihmisten kohtaaminen) ovat toki eri asia kuin jokin esitelmän pito ja luennointi, mutta kyllä siinä aina vähän esiintymistaitoa vaaditaan. Hankalaksi tilanteen voi tehdä vielä sekin, jos henkilö kokee miellyttämisen tarvetta ja suorituspaineita. Meidäthän opetetaan suorittamaan; me suomalaiset olemme suorittaja-kansaa. Mutta tarvitseeko sosiaalisia tilanteita suorittaa? Tarvitseeko kaikkia miellyttää?
Kuten totesin, olen itse perusluonteeltani ujo. Se ei kuitenkaan näy julkisessa esiintymisessä (luentoja, seminaareja, puheita, esityksiä, väittelyitä, jne), koska niissä tiedän hallitsevani tilanteen, olen itsevarma ja rento esiintyjä. Minun on myös helppoa tutustua ihmisiin esim harrastusten ja muiden yhteisten mielenkiinnon kohteiden tiimoilta. Ns "siviilielämässä" olemukseni on tyyni, rento ja itsevarma. Osaan puhua small talkia, minulla on hyvä tilannetaju ja etiketit hallussa.
Mutta: jos minun pitää tehdä aloite naiselle, olen epävarma. Tämä johtuu varmastikin siitä, että päädyin pitkään parisuhteeseen varsin nuorena, enkä ole päässyt harjoittelemaan flirttailua, aloitteen tekoa, jne. Olen yrittänyt ja tullut torjutuksi "kömpelyyteni" vuoksi. Toki muutama onnistuminenkin on tullut, mutta selvästi pakkasella mennään. En kuitenkaan ole jäänyt "tuleen makaamaan", vaan yrittänyt jotain muuta. Niinpä olen vain oma itseni; helppo, mutkaton, kuunteleva, huumorintajuinen ja tilanteeseen sopeutuva. Annan mieluummin naisen kiinnostua itsestäni ja osoittaa kiinnostusta. Selvän viestin jälkeen joko torjun tai hyväksyn lähentymisen, ja jos kiinnostusta on, osoitan sen pyytämällä ulos. Näin kompensoin omaa osaamattomuuttani suhteiden solmimisessa ja aloitteiden tekemisessä.
En tiedä, kuinka monta naista olen näin "menettänyt", kun en osaa ehdä aloitetta ja minut ehkä on tulkittu araksi ja/tai epäsosiaaliseksi, tai etten ole ollut kiinnostunut, mutta ei sen asian murehtiminenkaan mitään auta. Monet naiset ovat jälkeenpäin harmitelleet, etteivät itsekään uskaltaneet tehdä aloitetta aikanaan ja katsoa olisiko suhde onnistunut. He odottivat, että minä olisin tehnyt aloitteen. Sitäkään en ole jäänyt suremaan, sillä ei se mitään auta. Täytyy vain löytää uudet keinot selviytyä.
Osa itsevarmuudesta ja rentoudesta, samoin kuin epävarmuudesta ja jännittämisestä on kai siis opittua ja tilannekohtaista, ja osa synnynnäistä. Väitetään, että ihminen on kaikista eläimistä kehittynein, oppimiskykyisin ja sopeutuvaisin. Meillä jokaisella on vahvuutemme ja heikkoutemme, joita voimme vahvistaa ja kehittää. Se, mitä kukin päättää tehdä ja mihin uskoa, on sitten eri asia. En samaista kaikkia itseeni tai itseäni kaikkiin, mutta haluan uskoa, että jos minä olen päässyt joiltain osin ujouteni ja epävarmuuteni yli, pystyy siihen ties kuinka moni muukin. Mutta se vaatii uskoa omiin kykyihin ja asenneruuvin kääntämistä pois suorittamisesta ja miellyttämisen tarpeesta. Jos et miellytä kiinnostuksen kohdettasi sellaisena kuin olet; ei hän ehkä silloin ole se oikea.- makunsa.kullakin
Jos mies jännittää kun alamme tapailemaan, pidän sitä asiaankuuluvana. Jos hän ei yhtään jännittäisi, kokisin, että tilanne (tai minä) ei ole mitenkään tärkeä tai erityinen.
Myöhemmin kun jo tunnetaan paremmin, arvostan kyllä sellaista rentoutta, että jos jokin asia ei suju kuin Strömsössä, siitä ei heti kilahdeta tai hermostuta.
Mitään supliikki- tai pelimiehiä, joilla on varmat otteet ja liukas kieli, en noteeraa lainkaan.Hyvin sanottu tämäkin, myös toisinpäin tuo on ihan sama asia, jos noin ei ole, niin tulee aika "kylmä" fiilis ihmisestä, jotkut huomaavat paremmin nämä, kuin toiset.
- ei-ehdi-rentoutua
Vaikea olla rento, kun on niin paljon analysoitavaa, mitä nainen sanoi, millainen ilme hänellä on, mitä minä sanon seuraavaksi, miten tutustumisemme etenee, kuinka kiinnostunut kumpikin on, miten tämä tapaaminen päättyy jne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561338
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601270Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu581222Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601135Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56883KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81832- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795