Puo­lus­tus­voi­main lip­pu­juh­la­päi­vä 4.6

Suomen marsalkan syntymäpäivä.
Kalenterissa Suomen marsalkan syntymäpäivä, 4. kesäkuuta, on ensimmäisen kerran muutettu puolustusvoimain lippujuhlan päiväksi 1950.

Tasavallan Presidentti, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien suurmestari myöntää kunniamerkkejä Puolustusvoimain lippujuhlapäivänä 4. kesäkuuta.
-Sellainen sattui kohdalle. Käydäämpä mitali pokkaamassa.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Mannerheim3.jpg

Hyvät Yöt!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakku-ja-mitalikahveeta

      Resmaj-inssi-pankkoelätti sekoilee taas :D :D

    • Kerro terveisiä palstalaisilta suurmestarille, kun käyt tätä pokkaamassa!

    • Ressun_löytöretket

      "Res-maj

      Tasavallan Presidentti, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien suurmestari myöntää kunniamerkkejä Puolustusvoimain lippujuhlapäivänä 4. kesäkuuta.

      -Sellainen sattui kohdalle. Käydäämpä mitali pokkaamassa."

      Kepupalstan Münchhausen simuloi taas todellisuutta eli mielikuvitus luo pankkikselle tilanteita, jotka eivät sisälly hänen henkilökohtaiseen kokemusmaailmaan. Voidaan jopa puhua harha-aistimuksista.

      • Mölyä_siinä_sitten

        Ryssä Ernestolla ei mitaleita, vain kuva seinällä. Guevarasta.


    • Millainen_mitali

      Kapilla on Suomen valkoisen ruusun ritariristi. Kapi on vain kapteeni. Majuri saa varmaan korkeamman mitalin. Mikä se on, jonka nyt saat?

      • SitäEiVoiNähdä

        Se on res-majn fantasiamaailmassa jaettava mielikuvitusmitali.


    • Mitaleita myönnetään Puolustusvoimain lippujuhlapäivänä puolustusvoimien, rajavartiolaitoksen ja puolustusministeriön henkilökunnalle sekä maanpuolustustyössä erityisesti ansioituneille. Kun et ole aktiivipalveluksessa oleva sotilas, sinun täytyy olla maanpuolustustyössä erityisesti ansioitunut. Huomisista lehdistä sitten nähdään, kuka sellainen res. majuri siellä on, sillä ei niitä monta ole.

      Vitsi, vitsi - kyllä se mitalisi on vain mielikuvitusmitali, ja tuo reservin majurin arvosikin on vain mielikuvitusta. Kuten kansanedustajaehdokkuutesi ja kaikki muukin itsestäsi kertomasi.

      Miksi ihmeessä käytät tuollaista nikkiä? Ei tuo osoita fiksuutta pelleilynäkään, jokin muu motiivi kertoisi sinusta vielä ikävämpää. Jos yrität noin häpäistä upseerikuntaa, yrityksesi on turha, sillä ei kukaan voi uskoa, että olisit ollut upseeri, edes reservin upseeri. Upseerilta edellytetään hyvää suomen kieltä, ilmaisutaitoa ja kirjoitustaitoa. Sinun taidoillasi ei olisi päästy reserviupseerikouluunkaan, ei edes sinne ”rottakouluun”, jossa kanta-aliupseereja tehtiin.

      Olisi kannaltasi viisaampaa esiintyä vain niillä satunnaisnikeilläsi, joilla aina hyvin tunnistettavana puhut Oulun opesta, Osmiumista, Ernestosta, kapista ja muista kiinnostuksesi aiheista. Joskus harvoin muustakin, kuten olet tuolla minun viimeisellä avauksellani puhunut nimimerkillä ”Lorvikataria”. Noin tehdessäsi sinua pidetään vain yksinkertaisena hupakkona, mutta res.majurina esiintyessäsi osoitat olevasi täysin vailla todellisuudentajua oleva idiootti. Vai olisiko kyseessä vakavampikin henkinen häiriö?

      • Luule, älä tiedä...vai oliko se päinvastoin.
        Kannattaa sitä päinvastaista käyttää.

        A1 edelleen terveys. Ei edes silmälaseja.
        Ei tietenkään nuoruuden "cooper mene enään, niin pitkälle.
        Kyllä mitali käytiin pokkaamassa. Oli hyvä ja isänmaallinen tilaisuus.
        Arvaa kuka oli puhumassa ? Voisit ehkä aavistella. Enpä kertoile enempää. Vasurit revittelee näillä muutenkin.
        Nähdään hallituksenkin vastaisuus, joka osaa sitä panetellaan.
        Lienet jo näistä kuvioista ulkona, luulo enään päällimmäisenä.
        mm. aseistus ja muukin muuttunut valtavasti armeijassa, ajoistasi.
        Lienet sitä "pystykorva" ajan ajatuksia, pääosin heittelevänä.
        Sepä siitä!

        Asiasta toiseen:
        Käytiin viimeviikon alussa kiertelemässä pohjoisen vesivoimalat,
        Hukkavettä joudutaan laittamaan paljon ohi turbiineitten.
        Alkupohdintoja, miten se saataisiin hallintaan, myös tulvatilanteet parantuisi ratkaisevasti näillä joilla.
        Lienee varmaa, että Vuotos ja Kollaja jo aloitetaan piankin.
        Kemijokeen sopisi hyvin, pari lisääkin allasta.
        Vesivoimalat näytti nyt parhaat puolensa, vettä oli liiankin kanssa, turbiinit tuotti täysillä.
        Altaita vain, tasaamaan energian saantia.

        Tyhjät jaaritukset pois, ja alkaa maan etua katsomaan, itse kukanenkin. mm kylmänmaan energia koskee meitä kaikkia.
        Ensin ottaa käyttöön energia, joka ei tulta tarvitse.
        Vesivoimaan lisättävissä 1700 MW, puolet laitoksien parantamisina.
        -miksi ihmessä vihreät ja vasurit lyö hanttiin ??
        Kun vertaa nytkin esityksiinsä, että Suomenlippua saa tärvellä julkisesti, ja hautarauhaa tulisi rikkoa?
        HUH..


      • Ajan_henkeen_sopiva
        Res-maj kirjoitti:

        Luule, älä tiedä...vai oliko se päinvastoin.
        Kannattaa sitä päinvastaista käyttää.

        A1 edelleen terveys. Ei edes silmälaseja.
        Ei tietenkään nuoruuden "cooper mene enään, niin pitkälle.
        Kyllä mitali käytiin pokkaamassa. Oli hyvä ja isänmaallinen tilaisuus.
        Arvaa kuka oli puhumassa ? Voisit ehkä aavistella. Enpä kertoile enempää. Vasurit revittelee näillä muutenkin.
        Nähdään hallituksenkin vastaisuus, joka osaa sitä panetellaan.
        Lienet jo näistä kuvioista ulkona, luulo enään päällimmäisenä.
        mm. aseistus ja muukin muuttunut valtavasti armeijassa, ajoistasi.
        Lienet sitä "pystykorva" ajan ajatuksia, pääosin heittelevänä.
        Sepä siitä!

        Asiasta toiseen:
        Käytiin viimeviikon alussa kiertelemässä pohjoisen vesivoimalat,
        Hukkavettä joudutaan laittamaan paljon ohi turbiineitten.
        Alkupohdintoja, miten se saataisiin hallintaan, myös tulvatilanteet parantuisi ratkaisevasti näillä joilla.
        Lienee varmaa, että Vuotos ja Kollaja jo aloitetaan piankin.
        Kemijokeen sopisi hyvin, pari lisääkin allasta.
        Vesivoimalat näytti nyt parhaat puolensa, vettä oli liiankin kanssa, turbiinit tuotti täysillä.
        Altaita vain, tasaamaan energian saantia.

        Tyhjät jaaritukset pois, ja alkaa maan etua katsomaan, itse kukanenkin. mm kylmänmaan energia koskee meitä kaikkia.
        Ensin ottaa käyttöön energia, joka ei tulta tarvitse.
        Vesivoimaan lisättävissä 1700 MW, puolet laitoksien parantamisina.
        -miksi ihmessä vihreät ja vasurit lyö hanttiin ??
        Kun vertaa nytkin esityksiinsä, että Suomenlippua saa tärvellä julkisesti, ja hautarauhaa tulisi rikkoa?
        HUH..

        Pystykorva kapi.
        hohhohhoh.


      • MielikuvitusLaukkaaTaas
        Res-maj kirjoitti:

        Luule, älä tiedä...vai oliko se päinvastoin.
        Kannattaa sitä päinvastaista käyttää.

        A1 edelleen terveys. Ei edes silmälaseja.
        Ei tietenkään nuoruuden "cooper mene enään, niin pitkälle.
        Kyllä mitali käytiin pokkaamassa. Oli hyvä ja isänmaallinen tilaisuus.
        Arvaa kuka oli puhumassa ? Voisit ehkä aavistella. Enpä kertoile enempää. Vasurit revittelee näillä muutenkin.
        Nähdään hallituksenkin vastaisuus, joka osaa sitä panetellaan.
        Lienet jo näistä kuvioista ulkona, luulo enään päällimmäisenä.
        mm. aseistus ja muukin muuttunut valtavasti armeijassa, ajoistasi.
        Lienet sitä "pystykorva" ajan ajatuksia, pääosin heittelevänä.
        Sepä siitä!

        Asiasta toiseen:
        Käytiin viimeviikon alussa kiertelemässä pohjoisen vesivoimalat,
        Hukkavettä joudutaan laittamaan paljon ohi turbiineitten.
        Alkupohdintoja, miten se saataisiin hallintaan, myös tulvatilanteet parantuisi ratkaisevasti näillä joilla.
        Lienee varmaa, että Vuotos ja Kollaja jo aloitetaan piankin.
        Kemijokeen sopisi hyvin, pari lisääkin allasta.
        Vesivoimalat näytti nyt parhaat puolensa, vettä oli liiankin kanssa, turbiinit tuotti täysillä.
        Altaita vain, tasaamaan energian saantia.

        Tyhjät jaaritukset pois, ja alkaa maan etua katsomaan, itse kukanenkin. mm kylmänmaan energia koskee meitä kaikkia.
        Ensin ottaa käyttöön energia, joka ei tulta tarvitse.
        Vesivoimaan lisättävissä 1700 MW, puolet laitoksien parantamisina.
        -miksi ihmessä vihreät ja vasurit lyö hanttiin ??
        Kun vertaa nytkin esityksiinsä, että Suomenlippua saa tärvellä julkisesti, ja hautarauhaa tulisi rikkoa?
        HUH..

        "Kyllä mitali käytiin pokkaamassa"

        Kävit siis kaupassa, verkoilla ja haravoit pihaa.

        "Käytiin viimeviikon alussa kiertelemässä pohjoisen vesivoimalat,"

        Sinulla vielä on se aikakone käytössä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe