Hukkasilla on kassakaappi täynnä rahaa!

LousajanParoni

Alueviestissä Veijo antoi näin ymmärtää. Vammalan ehkä mahti perhe tällä hetkellä. Niemen Masan sappi kiuhuu että porina käy Mottisella!

29

2197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä-porukkaa

Miten sellainen rahakaappi on nykyaikana kellään mahdollista? Onko nuo jotain juutalaisia vai mitä?
      Itellä on korppupaketti keittiön komerossa, siinä on juhlavälineet.

• hihnakoluistaa

Onko juutalaiset jotenkin syntyessään rikkaampia ? Vai mistä se raha ilmestyy juutalaisille ?

• ateisti

Jos mä käännyn juutalaiseks niin tuleeks mustakin rikas ?

• sappirakko

Masalta on sappi poistettu jo 34 vuotta sitten, joten ei se enään kiehu .

• Eri-Uskonnot-lyhyesti

Lestadiolaisuus on kyllä ihan eri uskonto-oppikuntaa kuin juutalaiset. Lars Levi Lestadius kehitti meille oman uskonnon äärisuuntauksen omaan kotimaan käyttöön.
      Juutalaisuuden taas perusti muistaakseni Jeesus tai mahdollisesti Mooses, joten kyseessä on arabien kehittämä uskontotuote.
      -Historinan harrastaja

• köyhätkyykkyyn

Murheensa kullakin . Mmmuuuuuuaaaaahhhhhhhaaaaa ei ainakaan mua jaksa kiinnostaa toisten raha-asiat, kun ne ei vaikuta mun elämään millään lailla. Köyhät ja laiskat on kateellisia.

• Kala_uskonto_raha

Kyllä mua ainakin kiinnostaa, että onko sen nyt taivaan totta että turskaa fileeraamalla Hukkaset on tehnyt ittelleen tollaisen omaisuuden. Siis kaloja perkaamalla. Ja nyt rahaa on kotona jo koko vaatekomerokin täynnä, setelilaatikoita kattoon saakka.

Onhan tässä maassa kalanperkaajia kymmenittäin. Mutta miksi tuo Hukkanen sitten pystyi muuttamaan ne kalanperkeet tuollaiseksi jättiomaisuudeksi? Tämä asia kiinnostaa ja askarruttaa ainakin mua.

Ja miettii että onnistuisiko sama tttellekin. Hakisi vaan Porista kalastajilta laatikossa merilohta ja tulis myymään sitä tänne tosille. Jouluun mennessä olisi ehkä ensimmäinen jo pieni kassillinen rahaa ittelläkin.
        Mutta kysymys kuuluu asiasta tietäville, että tarviiko olla siionisti tai lestadio tai jehova, että ilman sitä ei kalojen perkausbisneksillä voi miljonääriksi päästä?

• hienoohienoo

Mutta ne on sen itte tehny! Ei tarvii alkaa kenenkään poraan asiasta. Siitä vaan laittaan savustamoa pystyyn ja koittaan. Ja ensi töinä hommaa se kassakaappi mihin tunget kaikki massit!

• Salaiset-voimariitit

Minä kyllä epäilen että itte ei ole tehnyt, korkeemmat voimat on ollut avustamassa. Olen minäkin Ev. Lut kirkon jäsen, olen kouluja käynyt ja oppiarvotkin on olemassa. Silti ei ole minulle moista rahasetelikomeroa minnekään muodostunut.

Se täytyy jotenkin olla niissä uskontomenoissa se juju. Jotenkin ne palvoo sopivia jumalia, aamulla rukoilee aurinkoa ja illalla kiittää kuutamoa. Kun noista ihme salariiteistä pääsisi perille. Niin johan alkaisi mullakin varallisuus karttua.

• zenmunkki

Minä taasen olen Buddhalainen ja rahaa on kyllä kirstuun kertynyt. Ehkä sinunkin pitäisi vaihtaa uskontoa niin olisit henkisesti ja fyysisesti rikkaampi.

• mukaanmonopoli

Körttiläiset on rikkaampia kun juutalaiset. Käännytään kaikki körttiläisiks. Körttiläis naisilla on jostakin syystä isommat rinnat kun muilla . Siispä kaikki joukolla körttyileen

• itkuaparkua

veijohan parku kun joutuu valtiolle antaan veroja kun sukupuol..polven vaihdoksen tekevät..! vaan niin se joutuu köyhäkin perinnöstään verot maksaan...ainiin ei taida tarpeeks köyhä joutuukkaan vaan 20 000 saa periä vappaasti ekassa veroluokassa. veijo vaan juo fisurahat niin jää lapset nuoleen näppejä ja saa alotella kalasavustuksen omin eväin... ei perintöä ole pakko jättää jos vituttaa verottaja!

• Pienet-on-verot

Jos nuorempi sukupolvi jatkaa yrittämistä samoissa tiloissa, niin erilaiset sukupolven vaihdokseen liittyvät vähennykset takaa että ei kovin monta kymppitonnia lopulta tarvii maksaa perintöveroja. Tulee todella pikkuinen lovi sinne vaatekomeron setelikasaan.

Noin 43 miljoonan euron liikevaihtoa pyörittävän kalafirman pitäisi tosiaan päästä asiassa aikamoisen vähällä, siis mikäli uusi sukupolvi hommaa jatkaa, eikä myydä suvusta ulos.

• rcby

Junttimaista tuollainen rahoilla reteily. Kassakaapeista ym. Ei ole sydämen sivistystä eikä muutakaan sivistystä. Kyllä pirkanmaalla ja sastamalastakin löytyy muitakin varakkaita muttei niiden tarvi reteillä rahoillaan. Vammalassa nämä raharikkaat nousukkaat luulee olevansa maailman napoja. Ei tervehditä ja ahnehditaan ainavaan lisää...

• piiperipiipeei

Se menee niin että : Ahne saa vähän enemmän .

• eiverolle

onko todellakin pienet verot ? jos polvenvaihossa oma perhe jatkaa firmaa.. miksi sitten kaikki rikkaat muuttaa maasta? toivanenkin sanoi ettei suvulla ole varaa perintöveroon, ehkä veijo vie kalansa portukaliin perattavaksi ja ulpu myy tavaraa porton torilla!

• Verojen-rakastaja

>> onko todellakin pienet verot ?

Noissa isohkojen firmojen sukupolvenvaihdoksissa perittävien verojen määrä on oikeesti todella pieni, jos seuraava sukupolvi jatkaa yrittämistä.

Se vero on paljon pienempi kuin siinä tapauksessa että itse perisit vaikka vanhemmiltasi asunto-osakkeen. Noin 60.000 € perinnöstä perintövero pulliaisilla on 4.700 €, ja siitä perinnön kasvaessa 16% lisää.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Perint%C3%B6vero#Perint.C3.B6vero_Suomessa
      Suurempi prosenttiosuus näissä menee perintöverona verottajan kukkaroon, kuin Hukkasen sukupolvenvaihdoksessa.

Jos Hukkasen penskat eivät halua jatkaa, niin sitten vaan maksavat sen perintöveron ja laittavat firman myyntiin. Myyntivoiton veroa laskettaessa maksettu perintövero otetaan alentavasti huomioon. Siksi käteen jäävä rahasumma on jopa korkeampi kuin Nalle Wahlroosin perikunnan Ruotsissa myydessä Nalle-iskän kuoltua, niitä miljoona perimyksiään.

• välimallinmies

Köyhien ei tarvi murehtia perintöveroista kun ei oo mitään mistä verottaja veis. Murheensa kullakin , mutta huoli tuntuu olevan sama köyhillä ja rikkailla. Rikkaiden perintövero. Rikkaat murehtii perintöverostaan ja samaa rikkaitten perintöveroa murehtivat /kadehtii myös köyhät. Mmmmmmuuuuuuuaaaaaahhhhhhhhhhaaaaaaaa............

• Kalaliikkeen-historiaa

Jos toi Hukkasen Veijo ei olisi mennyt naimisiin Ulpun kanssa, jonka isä toimi jo kalanjalostuksen alalla, niin Veijo olisi edelleenkin sikafarmari Sastamalasta.
      https://www.tyrvaansanomat.fi/puheenvuoro/perhe-on-arvoista-tarkein-painotetaan-hukkasen-kalatehtaan-historiikissa-201226164/

Opetus tästä kaikesta on, että kun muijan ittelleen ottaa, niin kannattaa varmistaa että on muutama sata hehtaaria hyvää humisevaa pystyssä. Maanviljelyllä ainakaan ei rikastu.
      https://www.talouselama.fi/uutiset/ennen-menestysta-kalaneuvos-joutui-ulosottoon-kysyin-virkailijalta-jatanko-vaatteenikin/1b644a56-0d39-3254-bab4-20d03b7389a7

• höhö

Tästä opetus on että ei kannata nostaa vanhoja ketjuja esiin.

• encenttikäään

En centtiäkään ole tolle yritykselle antanut Hukkanen tai mikä nimi nyt onkaan.

• Komea-on-edelleen

No ainakaan ei ole mikään lattarinta toi Ulpu. Tuossakin iässä, puserossa pullottaa ihan hyvin.

• Waniliini

Kalaliike Hukkanen. Hulaliike Kakkanen. Hah! Oli pakko kääntää tuokin.

• Verotarkastaja

Torikauppiailla on yleensä paljon rahaa, kun myyvät vain käteisellä. Pankki- ja luottokortti ei torikojulla käy.
      Kuka on saanut kassakuitin torilta ostaessaan?

• Torikauppa-villikauppaa

Laissa on erikseen mainittu että torimyyjien ei tarvii antaa kuittia ostoksisista. Tämä tarkoittaa että ei ne ilmoita tulojansakaan kovin tarkkaan verottajalle, jos sitten mitään.

Kaikki mikä myynneistä saadaa, suoraan omaan fickaan, eikä tuloveroa makseta latiakaan, vaikka verot pitäisi kaikista tuloista maksaa.

Tällainen on lainsäädäntöön jätetty aukko, torikauppiaiden osalta.

• VerotarkastajanKamu
        Torikauppa-villikauppaa kirjoitti:

Laissa on erikseen mainittu että torimyyjien ei tarvii antaa kuittia ostoksisista. Tämä tarkoittaa että ei ne ilmoita tulojansakaan kovin tarkkaan verottajalle, jos sitten mitään.

Kaikki mikä myynneistä saadaa, suoraan omaan fickaan, eikä tuloveroa makseta latiakaan, vaikka verot pitäisi kaikista tuloista maksaa.

Tällainen on lainsäädäntöön jätetty aukko, torikauppiaiden osalta.

Ostakaa kalanne ja muut marketista. Kuitti tulee ja rahat menee valtiolle jaettavaksi eteenpäin...

• Hukkaselle-supporttia

Muuten voisin ostaakin, mutta kuinka Hukkasen kalakioski sitten torilla pärjää? Saihan se Hukkanen jonkun kunnallisneuvos-palkinnonkin, ja kuulemma on mukava, joskin vähän lestaadiolainen ihminen.

Kyllä sitä Kala-Hukkasta sen verran voi avittaa, että ostaa ainakin graavilohensa sen kiskalta torilauantaisin.

• mitesois
        VerotarkastajanKamu kirjoitti:

Ostakaa kalanne ja muut marketista. Kuitti tulee ja rahat menee valtiolle jaettavaksi eteenpäin...

Tai myykää talonne ja omaisuutenne torilla. Voihan sitä sukupolvenvaihdoksenkin torilla toteuttaa kun ilman kuittia...

• Anonyymi

Täys rosvo, lisäksi muilla firmoilla on laadukkaampaa savukalaa.
      Näemmä paskallakin voi rikastua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      147
      1899
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      1006
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      848
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      817
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      739
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      681
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      654
    10. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      650
    Aihe