Akateeminen nainen+ihana kouluttamaton mies

Elody-

Oih sentään, olenkohan ainoa laatuaan... ;)

Olen maisteriksi valmistunut nainen, ja miehet joihin ihastun ja joiden kanssa alan, tai haluaisin alkaa suhteeseen, usein eivät ole korkeakouluja käyneet! Viimeisin oli ihan muusikko/baarimikko, ja aivan ihastuttava!

Yleensähän (?) akateemiset naiset nimenomaan haluavat myös akateemisen miehen, mutta kohdallani näin ei ole. Ei minulla ole sinänsä mitään akateemisia miehiä vastaan, mutta useimmin koen masentumisen/kuihtumisen kaltaisia tuntemuksia heidän seurassaan, koska he ovat niin "olevinaan", niin jäykkiä, formaalin oloisia, materialistisia ja vähemmän sydämella toimivia yksilöitä! Itse ihastun spontaaniin, sydämelliseen, erilailla ajattelevaan, ja syvälliseen mieheen! Omalla kohdallani se ei ole ollut akateeminen mies! (en siis väitä etteikö sen kaltaisia akateemikkoja muuten olisi olemassa..). Kaikista pahin itselleni olisi dippainssi tai kauppislainen! :D

Mistähän johtuu? itse ajattelen, että koska itse en ole akateemisesta kodista, vaan etenin yliopistoon ihan omasta vapaasta tahdosta ja reitistä, en ennalta määritellyistä olettamuksista, niin samastun lähtökohtieni takia enemmän ei-akateemisiin miehiin? Joskus jopa sellaisiin jääkiekkoilija- tyyppeihin, tai sitten hulvattomiin taiteilijoihin, tai vain sydämmellisiin "perustyötä" tekeviin tosimiehiin.

En halua siis muuttaa mieltymyksiäni, mutta pohdiskelin vain että onko muilla akateemisilla naisilla havaittavissa vastaavaa ilmiötä? :)

47

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ätmel

Jymyskuuppi: Nainen haluaa rentun!

• 19plus5

Niin tai näin, aina väärin päin.

Koulutettua ja menestyvää miestä haluava nainen olisi tietysti hypergaminen. Nainen ei saa haluta kuin koulutetun miehen joka ei ole kyennyt muuttamaan osaamistaan menestykseksi?

• yksiämmä

Sydämellinen perustyötä tekevä mies on renttu?

• ätmel
        yksiämmä kirjoitti:

Sydämellinen perustyötä tekevä mies on renttu?

Muusikko/baarimikko kuulostaa aika rentulta.

• m-i-e-s
        ätmel kirjoitti:

Kuulostaa joo tosi rentulta. :D

Baarimikko, mahdollisesti baarimestari, on käynyt baarimestarin erikoisammattitutkinnon, siihen alkuun on saattanut olla matkailu- ja ravitsemisalan ammattikorkeakoulututkinto tai hotelli- ja ravintola-alan perustutkinto. Kuulostaa tosi rentulta kyllä, kun laitetaan pelkästään kohdat ammattikorkeakoulu ja erikoisammattitutkinto. Niin kuinka rentulta se korkeasti koulutettu baarimikko sitten kuulostaakaan?

Muusikko, mitä jos se on käynyt Sibelius-Akatemian? Silläkin on taatusti ammatillinen toisen asteen tutkinto olemassa, kuinka rentulta se koulutettu muusikko kuulostaakaan?

Miltä se kaupan kassa kuulostaa? Varmasti hyvin renttu, varsinkin jos on prismassa töissä ja koulutukset luetellaan KTM, KTL ja KTT (KT on kauppatiede, loput voit arvaa itse)

• ätmel
        m-i-e-s kirjoitti:

Kuulostaa joo tosi rentulta. :D

Baarimikko, mahdollisesti baarimestari, on käynyt baarimestarin erikoisammattitutkinnon, siihen alkuun on saattanut olla matkailu- ja ravitsemisalan ammattikorkeakoulututkinto tai hotelli- ja ravintola-alan perustutkinto. Kuulostaa tosi rentulta kyllä, kun laitetaan pelkästään kohdat ammattikorkeakoulu ja erikoisammattitutkinto. Niin kuinka rentulta se korkeasti koulutettu baarimikko sitten kuulostaakaan?

Muusikko, mitä jos se on käynyt Sibelius-Akatemian? Silläkin on taatusti ammatillinen toisen asteen tutkinto olemassa, kuinka rentulta se koulutettu muusikko kuulostaakaan?

Miltä se kaupan kassa kuulostaa? Varmasti hyvin renttu, varsinkin jos on prismassa töissä ja koulutukset luetellaan KTM, KTL ja KTT (KT on kauppatiede, loput voit arvaa itse)

Baarimikolle riittää, että on raapinut kassejaan pari vuotta ammattikoulussa. Mitä jos muusikko ei olekaan käynyt mitään akatemiaa? Kaupan kassalle pääsee ilman koulutusta.

• m-i-e-s
        ätmel kirjoitti:

Baarimikolle riittää, että on raapinut kassejaan pari vuotta ammattikoulussa. Mitä jos muusikko ei olekaan käynyt mitään akatemiaa? Kaupan kassalle pääsee ilman koulutusta.

Nykyään mihinkään ei meinaa päästä ilman koulutusta saati kokemusta.

Osaan soittaa muutakin kuin suutani, kännykän ja ovikellon lisäksi, eikä se tee minusta muusikkoa. Vaikka kavereidenkanssa harrastettaisiinkin "bänditoimintaa", eli soitettaisiin eri soittimia hyvin yhteen, ei se silti tee meistä bändiä tai muusikoita. Vaikka soittaisin kitaralla Iron Maidenin, Metallican, Gun n Roseksen koko tuotannon, en silti olisi muusikko. Mikäli itseään nimittää muusikoksi, yleensä toimentulo liittyy siihen oleellisesti, eikä kyse ole torilla rämpyttämisestä toivoen, että ihmiset tiputtaa pikkukolikkoja kitarakoteloon.

• ätmel
        m-i-e-s kirjoitti:

Nykyään mihinkään ei meinaa päästä ilman koulutusta saati kokemusta.

Osaan soittaa muutakin kuin suutani, kännykän ja ovikellon lisäksi, eikä se tee minusta muusikkoa. Vaikka kavereidenkanssa harrastettaisiinkin "bänditoimintaa", eli soitettaisiin eri soittimia hyvin yhteen, ei se silti tee meistä bändiä tai muusikoita. Vaikka soittaisin kitaralla Iron Maidenin, Metallican, Gun n Roseksen koko tuotannon, en silti olisi muusikko. Mikäli itseään nimittää muusikoksi, yleensä toimentulo liittyy siihen oleellisesti, eikä kyse ole torilla rämpyttämisestä toivoen, että ihmiset tiputtaa pikkukolikkoja kitarakoteloon.

"Muusikko" saattaa ollakin tässä tapauksessa naisen luonnehdinta rentusta. Suomessa ei kovin moni elätä itseään pelkästään musiikilla, joten kannattaa vielä vähän miettiä, kuinka tiukkaan määritelmä kannattaa rajata.

• Hämärän_rajoilta
        ätmel kirjoitti:

"Muusikko" saattaa ollakin tässä tapauksessa naisen luonnehdinta rentusta. Suomessa ei kovin moni elätä itseään pelkästään musiikilla, joten kannattaa vielä vähän miettiä, kuinka tiukkaan määritelmä kannattaa rajata.

Jos muusikkous määritellään pelkästään taloudellisin kriteerein, se pudottaa muusikko-kategoriasta pois käytännössä kaikki kaupallisesti menestyvän populaarimusiikin ja yhteiskunnallista tukea nauttivan taidemusiikin ulkopuolella toimivat soittajat ja laulajat.

Muusikkous ammattina ja muusikkous identiteettinä lienevät kaksi eri asiaa. Renttuilu kuuluu näistä puhtaasti jälkimmäiseen kategoriaan.

(Ja ennen kuin kukaan kommentoi, en pidä itseäni muusikkona kummassakaan mielessä. Musiikin harrastaminen toki on tärkeä osa elämääni, mutta painotus on sanalla "harrastaminen".)

• m-i-e-s
        ätmel kirjoitti:

Mikäli "muusikko" on naisen luonnehdinta rentusta, se on ihan naisen oma ongelma. Mikäli mies kusettaa olevansa muusikko, hän pelaa peliä yrittämällä olla hiukan jännämies, varsinkin mikäli kyseinen muusikko äityy rokkaksi, eli seksiä, viinaa ja huumeita.

Työtön muusikko tai ei ammattiaan harrastava on edelleenkin käynyt sen koulun, ei se nokkahuilun soittaminen kenestäkään muusikkoa tee, joten ehdottomasti täytyy olla hyvin tiukka määritelmä ja rajanveto. En minäkään ole säveltäjä, vaikka olen kehittänyt 4 riffiä, 1 soolon, tehnyt pelimusiikkia ja ääniefektejä. Enkä ole ääninäyttelijä, vaikka ääneni olisikin jollakin pelihahmolla, loppupeleissä kokonaisuuteen tarvitsee enemmän, joten hyvin tiukka linja on vedettävä, niin tippuu pyrkyrit ja mukamas "muusikot" pois pelistä.

Miksi minun pitäisi löysätä rajoja, saati edes miettiä, jos joku muusikko ei tienaa Suomessa? Helvetin typerää, sehän on ihan oma ongelma, mikä loppupeleissä on ihan paska tai ei vetoa kuulijoihin, saati levypomoihin, mutta silti on suorittanut koulunsa hyväksyttävästi.

Itsekin olen lääkäri, kun olen joskus käynyt ea1 ja 2:sen. Ainakin voin näytellä uskottavasti roolia jollekin herkkäuskoiselle, sillä ei nyt tarvitse olla mikään ruudinkeksijä tietääkseen mistä ja miten jutella, unohtamatta että ko. maailma on osittain entuudestaan tuttu. Voisin myös olla juristi, kun olen lukenut useampaan otteeseen liian monet lakipykälät ja sitäkin roolia olisi helppo näytellä, mutta en siltikään ole näyttelijä, vaikka olisinkin jotain teatteritoimintaa joskus harrastanut.

Aidolla muusikolla ja "muusikolla" on paljon eroa ja aloitetaan koulutuksesta.

• Wuceera59
        ätmel kirjoitti:

Ei se kuule ätmel ;) Olen täydellisempi kuin uskotkaan. Naiseni nauttii kun soitan pianoa ..välillä kyñttilöiden loisteessa, radiossa soi hyvä musa . Minä laulan. - sinä olet minun- ... ♡ ♡ Muusikko ja mitä halutaan.
        Eduskunnan 21v minua nuorempi lady ei ole kuulemma koskaan kokenut niin täydellistä seksiä kuin silloin. Sama tilanne on nyt suhde on vaan syvempi ♡♡ muusikko tekee tavallaan sävelmää
        maalaa taulua. 🎸🎶🎵🎷

• Wuceera59
        Wuceera59 kirjoitti:

Ei se kuule ätmel ;) Olen täydellisempi kuin uskotkaan. Naiseni nauttii kun soitan pianoa ..välillä kyñttilöiden loisteessa, radiossa soi hyvä musa . Minä laulan. - sinä olet minun- ... ♡ ♡ Muusikko ja mitä halutaan.
        Eduskunnan 21v minua nuorempi lady ei ole kuulemma koskaan kokenut niin täydellistä seksiä kuin silloin. Sama tilanne on nyt suhde on vaan syvempi ♡♡ muusikko tekee tavallaan sävelmää
        maalaa taulua. 🎸🎶🎵🎷

Muusikon ei siis tarvitse olla koulutettu rakastaja joka vetoaa naisiin, siitähän tässä keskustellaan koulutjs on toinen juttu.
        Muusikoilla on syntymästään tunneälyä.

• rikasnainen

Hahahah et oo ainoa. Mä en huoli mistään hinnasta mitään 10v koulun penkillä istunutta. Halveksin tylsiä, mukasivistyneitä, mukamuitaparempia miehiä. Joku muu saa ihan vapaasti ne, ite annan niille pakit.

• YTMn_neuvot

Jännä, sivistynyt, muita parempi mies kuittaa. Tosin akateeminen.

• rikasnainen
        YTMn_neuvot kirjoitti:

Jännä, sivistynyt, muita parempi mies kuittaa. Tosin akateeminen.

Joo kyl varmasti jännäakateemisia on, mut ne ei sinkkuina yleensä oo etsimässä seuraa, yleensä sinkkuina on jotkut kemian ja fysiikan tohtorit..
        Olettaisin et jännäakateemiset on 200% varattuja.

• YTMn_neuvot
        rikasnainen kirjoitti:

Joo kyl varmasti jännäakateemisia on, mut ne ei sinkkuina yleensä oo etsimässä seuraa, yleensä sinkkuina on jotkut kemian ja fysiikan tohtorit..
        Olettaisin et jännäakateemiset on 200% varattuja.

Myönnän että vientiä on enemmän kuin riittävästi. Ymmärrän myös tästä syystä naisia aika hyvin, koska ihmiset hakeutuvat seuraan omasta aloitteestaan.

• amismies

Olen käynyt pelkän amiksen ja naiset luulee aina että olen köyhä ja en tienaa mitään. tienaan verojen jälkeen 2600 euroa. En kerro aina heti ammattiani ja naiset kysyy vaan koulutustasoa. Naiset siis luulee että amislainen ei voi tienata mitään ja on pelkkä luuseri. Kerran nainen tuli yökylään ja kysyi että paljonko maksan vuokra, sanoin että oma asunto ja nainen ei uskonut. Kehotti heti että ei tykkää valehtelijoista jolloin sanoin että ovesta pääsee ulos jos ei usko.

• Saman käytöksen olen naisissa amismiehiä kohtaan huomannut, vaikka en itse amismies ole. Koulutus nousee naisille päähän. Heillä nyt on muutenkin jokin pakonomainen tarve luokitella miehiä, vaikka tällä pastalla väitetäänkin että markkina-arvoteoria olisi miesten itse keksimä. Teoria ehkä on, mutta teoria perutsuu käytännössä tapahtuneisiin asioihin ja ne ovat naisten itse aiheuttamia.

Tässäkin asiassa huomaa naisten hypergamian. Mihen pitää siis olla vähintään yhtä koulutettu kuin nainen. Sen lisäksi miehellä pitää olla paremmat tulot kuin naisella. Siksi naisella meneekin 2 aivosolua sekaisin kun vähemmän koulutettu mies tienaakin enemmän kuin hän :) Jotkut feministit pitävät tätä naisten syrjimisenä kun akateeminen päiväkoti- tai kirjastotäti ei tienaa yhtä hyvin kuin amiksen käynyt duunari tai yrittäjä.

Seksiin ja ns. jännämiehiksi amiksen käyneet kelpaavat naisille. Parisuhteen perustamisen aikaan naisen hypergamia taas ottaa vallan.

• HerraPorkkana
        super-atm kirjoitti:

Saman käytöksen olen naisissa amismiehiä kohtaan huomannut, vaikka en itse amismies ole. Koulutus nousee naisille päähän. Heillä nyt on muutenkin jokin pakonomainen tarve luokitella miehiä, vaikka tällä pastalla väitetäänkin että markkina-arvoteoria olisi miesten itse keksimä. Teoria ehkä on, mutta teoria perutsuu käytännössä tapahtuneisiin asioihin ja ne ovat naisten itse aiheuttamia.

Tässäkin asiassa huomaa naisten hypergamian. Mihen pitää siis olla vähintään yhtä koulutettu kuin nainen. Sen lisäksi miehellä pitää olla paremmat tulot kuin naisella. Siksi naisella meneekin 2 aivosolua sekaisin kun vähemmän koulutettu mies tienaakin enemmän kuin hän :) Jotkut feministit pitävät tätä naisten syrjimisenä kun akateeminen päiväkoti- tai kirjastotäti ei tienaa yhtä hyvin kuin amiksen käynyt duunari tai yrittäjä.

Seksiin ja ns. jännämiehiksi amiksen käyneet kelpaavat naisille. Parisuhteen perustamisen aikaan naisen hypergamia taas ottaa vallan.

"Mihen pitää siis olla vähintään yhtä koulutettu kuin nainen. Sen lisäksi miehellä pitää olla paremmat tulot kuin naisella."

Ei pidä ainakaan allekirjoittaneen kohdalla. Hyvin kelpaan parisuhteeseen ihan amispohjaltakin ja pienempi tuloisena.

• HerraPorkkana kirjoitti:

"Mihen pitää siis olla vähintään yhtä koulutettu kuin nainen. Sen lisäksi miehellä pitää olla paremmat tulot kuin naisella."

Ei pidä ainakaan allekirjoittaneen kohdalla. Hyvin kelpaan parisuhteeseen ihan amispohjaltakin ja pienempi tuloisena.

Hyvä sinulle. Olet poikkeus. Olet varmasti komea mies kun olet itseäsi koulutetumman ja parempituloisen kumppanin saanut. Jos nainen jossain häviää, niin jossain kuitenkin voittaa. Olen tällä palstalla muutaman kerran todistanut että suurimmassa osassa parisuhteista mies tienaa enemmän.

• HerraPorkkana
        super-atm kirjoitti:

Hyvä sinulle. Olet poikkeus. Olet varmasti komea mies kun olet itseäsi koulutetumman ja parempituloisen kumppanin saanut. Jos nainen jossain häviää, niin jossain kuitenkin voittaa. Olen tällä palstalla muutaman kerran todistanut että suurimmassa osassa parisuhteista mies tienaa enemmän.

Komea? Siinä tapauksessa en voi naiseni miesmakua varauksetta kehua mikäli asia noin olisi ;)

• Nnnnainen

Sitä tässä pohdin et onko 2600e jonkun mielestä hyvin nettopalkaksi? Ei tajuu...

• Nnnnainen kirjoitti:

Sitä tässä pohdin et onko 2600e jonkun mielestä hyvin nettopalkaksi? Ei tajuu...

Yli keskiarvon, mutta jos mies tienaa sen verran, niin sehän ei parisuhdehuoraksi pyrkivälle naiselle riitä.

• plaaahhh
        Nnnnainen kirjoitti:

Kyllä se on ihmetyksen paikka niille ketkä syntyneet kultalusikka suussa :)

• plaaahhh kirjoitti:

Kyllä se on ihmetyksen paikka niille ketkä syntyneet kultalusikka suussa :)

8-0

Nii-i, Eiks Ookki!? ;D

ps, tosin parempi kyllä suussa, kuin.....

• netistäkaivettua
        super-atm kirjoitti:

Yli keskiarvon, mutta jos mies tienaa sen verran, niin sehän ei parisuhdehuoraksi pyrkivälle naiselle riitä.

2014 keskiansiot olivat Uudellamaalla 3 560 euroa. Että näin. Ehkä hän ei asu uudellamaalla.

• netistäkaivettua kirjoitti:

2014 keskiansiot olivat Uudellamaalla 3 560 euroa. Että näin. Ehkä hän ei asu uudellamaalla.

Puhut bruttotuloista ja amismies nettotuloista. Ota selvää mikä ero niillä on.

• FORSSAN_PERSPANOT

Ap: duunaritaustasi määrittää sinut ja mieltymyksesi.

• tunnen_monta_pariskuntaa

Siis täähän on ihan uusi trendi: naisilla köyhempi ja/tai vähemmän koulutettu mies. Sellaisen voi hankkia jo vähän yli parin tonnin palkalla, jos mies pystyy kustantamaan edes osan omista ruuistaan.

Kyllä, nykyään rakkaus todellakin ratkaisee ja naiset voi naida myös "alaspäin" mistä moni ottaa ilon irti.

• ätmel

Naiset ovat elättäneet kaikenlaisia auervaaroja maailman sivu. Kymmenen vuotta sitten meillä oli intissä yksi tatuoitu jännätappelija, joka eleli tyttöystävänsä siivellä. Ilmiössä ei ole mitään uutta.

• mkdsmv
        ätmel kirjoitti:

Naiset ovat elättäneet kaikenlaisia auervaaroja maailman sivu. Kymmenen vuotta sitten meillä oli intissä yksi tatuoitu jännätappelija, joka eleli tyttöystävänsä siivellä. Ilmiössä ei ole mitään uutta.

Moni nimeomaan aidosti kiltti ja kunnollinen (mutta esim köyhä) yhden naisen mies löytää itselleen paremmin koulutetun ja paremmin tienaavan puolison. Se on ihan eri juttu kuin auervaaran elättäminen, mutta sellaiset hyvät ja normaalit ihmissuhteet on varmaan aika kaukana omassa kyynisyydessään kieriskelevän ätmiaktivistin elämästä.

• ätmel
        mkdsmv kirjoitti:

Moni nimeomaan aidosti kiltti ja kunnollinen (mutta esim köyhä) yhden naisen mies löytää itselleen paremmin koulutetun ja paremmin tienaavan puolison. Se on ihan eri juttu kuin auervaaran elättäminen, mutta sellaiset hyvät ja normaalit ihmissuhteet on varmaan aika kaukana omassa kyynisyydessään kieriskelevän ätmiaktivistin elämästä.

Voit uskoa noin jos haluat. Tilastollisesti nuo kaksi ryhmää todennäköisesti eivät kuitenkaan ole erotettavissa toisistaan. Toisaalta sinkkuus on lisääntynyt naisten koulutustason noustessa miehiin verrattuna, mistä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä.

• ätmi-sinkku

Kelpaaks sit amis puuseppä.

• dsdgfsdagfsdafgsd

Älä ole niin ennakkoluuloinen! Minä olen syvällinen, ajatteleva, tunteellinen, epämaterialistinen, taiteellinen... ja DI.

• ibbi

Hyvin tai kohtalaisesti tienaava voi ihan hyvin olla vähän tienaavan tai työttömän kanssa. Vähän tienaavan ja työttömän suhteella taas ei ole tulevaisuutta, pienestä palkasta pitäisi elättää vielä se toinen. Hengailu mielessä tietty ei ole väliä toisen taloudella.

• m-i-e-s

Pakko kyllä kirjoitella oma näkemys / mielipide.

Vaikka kuinka yritän pohtia, en saa mieleeni yhtään mitään järkevää asianhaaraa, miksi kumppanin opiskelumäärällä tai koulutuksella olisi kovinkaan paljon väliä.

Valtion tuista ei ole tarkkaa tietoa, kun ei ole ko. tukia tarvinut ikinä kerätä, mutta ilmeisesti koulutettu henkilö on oikeutettu johonkin kelan maksamiin tukiin, kun taas kouluttamaton ei ole?

Tulisi liian pitkä lista (myös veisi liian monta tuntia) pähkäillä millainen olisi se oma ihanteellinen kumppani. Lyhyesti hänen koulutuksellaan ei ole mitään väliä. Eri koulutuksia saatan tietenkin arvostaa ja se arvostuksen määrä riippuu mitä on ylipäätänsä opiskellut. Kaikki korkeakoulututkinnot ei ole heti wow.

Työllisyydellä on väliä, sillä perhettä on mahdoton kuvitella tapahtuvaksi työttömän kanssa, tai että edes parisuhde ikinä tulisi kehittymään mihinkään suuntaan. Kovin kummoisia yhteistä tulevaisuutta ei ole, sillä en aijo kustantaa toisen elämää. Toisella kun ei ole tuloja, niin ei sitä muuttoa saman katon alle tapahdu. A) En asu, enkä tule asumaan vuokralla B) Yhteiset hankinnat sitoo ja velvoittaa huolehtimaan omasta osa-alueesta.

Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, onko kyseessä peruskoulun käynyt siivooja vai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut siivooja, kaikki muut asiat merkkaavat paljon enemmän. Mikäli henkilö kaikinpuolin sopii minulle ja omaa samanlaisia arvoja, ajatuksia tms. Niin parempi oikea parisuhde, kuin teenäinen kulissi. Kaikki maisteri tai muut "korkeasti" koulutetut tuttuni (poikkeuksetta yksi) on enemmän tai vähemmän töykeitä, pinnallisia tms. muita ihmisiä kohtaan. Useamman sanan jätin käyttämättä, mutta lyhyesti ovat käytännössä loppujenlopuksi mitättömiä tallaajia tässä universumissa, eikä heille tule arvostusta koulutuksen perusteella. Poikkeuksena se yksi, yllätys, että teologiasta valmistunut. Sanat ei edes riitä kuvailemaan, kuinka maanläheinen, hyväsydäminen ja kaikinpuolin ihanteellinen ihminen on kyseessä ja mikä parasta, teki ns. "paskaduunia" monta vuotta ahkerasti ja sinnikkäästi, ennen kuin oman alan virka aukesi.
      Yksi rehtorin virkaan päässyt tuttuni, tietää lähes kaiken, kävelevä wikipedia. Vaikka se tietää lähes kaiken, se ei osaa lähes mitään. Ei paikkaansa pitävä, mutta lähelle osuva esimerkki. Tietää miten kengännauhat solmitaan, mutta ei silti saa niitä solmituksi. Hyvin hyödytön arkisissa askareissa, vaikkakin taatusti tietää kaikkien kodinkoneiden toimintaperiaatteet, osat ja kaavat. Omallaan tavallaan ihan hellyyttävä, eli ei edelleenkään pahin. Kahdesta pahasta on paha valita pahempi, mutta ylipinnallinen ja kirjakielellä arktikuloiva joka oikeasti katsoo kaikkia koulutuksenperusteella alaspäin on ehkä kaikista pahin (kivitysrangaistuksen ansaitseva).

Useat vähemmän koulutetut ihmiset useimmiten ovat olleet hyvinkin lahjakkaita ja älykkäitä, unohtamatta monipuolisia erityistaitoja, vaikka opintoviikko kokoelma tai tutkinnot diplomeineen ovat vähäisiä. Harva asia maailmankaikkeudessa on rakettitiedettä.

Silläkään ei ole mitään merkitystä, tienaako kumppani 1500, 2500 vai 5500. Kaikkien kanssa on mahdollista hankkia vähintään 100 neliön omistusasunto. Tärkeämpi on, että henkilö on tasapainossa, talousasiatkin ovat hyvin hoidettu, osaa tulla toimeen sillä millä tienaa ja mikä tärkeintä osaa tulla toimeen vieläkin vähemmällä mikäli tarve. Oman elämän sisältö on varmaan yksi tärkeimmistä. Mikäli omassa elämässä ei ole mitään sisältöä, niin ei se sisältö tule pelkästään parisuhde-elämässä. Hyvät kohteliaat käytöstavat kanssa ihmisiä kohtaan, oli se sitten korkeasti koulutettu tai peruskoulun käynyt.

Nokka pystyssä ja luulee olevansa jotain, varsinkin jos luulee olevansa jotain parempaa kuin muut tai suurinosa, tulisi seivästää. Normaali, täysjärkinen, maanläheinen ja sydämellinen, joka oikeasti osaa ajatella ja arvostaa muita ja muiden näkemää vaivaa ja panostusta pitäisi kukittaa valtaistuimelle (ja mikäli siitä ylpistyy, niin seivästää. ;D)

Nyt on taas tarinasetä tarinoinut liian kauan, eli laskutoimituksentuloskin on väärä, kun se on ehtinyt jännästi odotellessa vaihtumaan, vaikka visuaalista muutosta ei ole tapahtunut. (vanha tulos 17, uusi näköjään 26)

• MrDeitti83

Näin pitkään deittailleena sinkkumiehenä olen kyllä huomannut sen että osalle naisista miehen koulutustausta on hyvin tärkeää, suuntaan tai toiseen. Ei ole kivaa käydä sairaanhoitajan kanssa treffeillä ja kuulla olevansa liian "lukenut" kun edellisenä päivänä on käynyt tuplatutkinnon omaavan lääkäri-juristin kanssa treffeillä ja saanut kuulla olevansa vain hömppä koulutettu.

Olenkin jo kauan sitten ottanut tavakseni piilotella koulutustani ja kertoa kysyttäessä lähinnä vain sitä mitä teen nyt työkseni, en sitä minkä koulun olen käynyt 2004-2010, ellei nainen sitä sitten ihan suoraan minulta kysy, kovin moni ei kysy, ainakaan vielä siinä vaiheessa kun tuolla vastauksellani olisi jotain merkitystä sen kannalta pitääkö nainen minusta vai ei. Nettideiteillä tämä aihe tietenkin nousee pintaan aiemmin ja usein karkottaa naisia jos vastaus ei satu olemaan juuri sopiva tuolle naiselle, mutta oikeassa elämässä yms. sitä on helpompi "piilotella" pidenpään.

Itse olen tavannut useitakin naisia jotka etsivät miehestä sitä "särmää, asennetta, erikoisuutta jne." joka yleensä löytyy todennäköisimmin niistä vähemmän koulunpenkkiä kuluttaneiden miesten joukosta, sitten taas vastapainona voi olla nainen joka etsii menestynyttä ja sivistynyttä miestä ja miehen virallisen koulutuksen taso ja laatu nousee ihan omaan luokkaansa heidän kanssaan. Sillä ei aina ole väliä millainen tausta tai tilanne naisella on juuri tuolla hetkellä, ei nainen välttämättä etsi samanlaista miestä kuin on itse tai että miehen pitäisi aina olla hyvinkin erillainen millainen nainen on. Työtön amiksen käynyt yh-äippä voi etsiä menestynyttä maisteria ja lääkäri-juristi voi etsiä sitä pitkätukkaista kitaran rämpyttäjää jonka kanssa on rentoa vaikka hatsit puiston penkillä vetäistä. Mutta nämä molemmat ovat niitä ääripäitä, naisia jotka asettavat (tulevalle) miehelleen hyvinkin tiukat rajat ja määritelmät ja jos vastaan tullut mies ei ihan heti niitä täytä 100%:sti niin nainen vain jatkaa etsimistään eikä välttämättä tee kompomisseja tai tingi vaatimuksistaan kovinkaan paljoa, kuin ehkä sitten joskus "myöhemmin".

• Entä jos kouluttamaton mies ei ole töissäkään, vaan on työtön tai peräti työkyvytön?
      Sellaisella miehellä tuskin on mitään mahdollisuuksia akateemiseen (jos mihinkään muuhunkaan) naiseen....

• rikasnainen

Kyl mä aina elätän mieheni jotka aina ollu pienipalkkaisia ja molemmat myös työttömiä. Antaessaan saa. Ei siitä oo mitään iloa käyttää itseensä rahaa kun toista voi hemmotella.

• Korvienvälijakoulutus

Omalta kohdaltani olen huomannut, että koulutustaustalla ei ole merkitystä. Mutta sillä, mitä pään sisällä on, on merkitystä. Tyhmä ei selviä korkeasta koulutuksesta, mutta älykäs voi olla ilman korkeaa koulutustakin. En siis itse paljon koulutuksia kysele, mutta koska on kyse parisuhteesta, niin vaikeaa on olla suhteessa ihmisen kanssa, jonka ajatusmaailma on jotenkin suppea, rajoittunut ja yksipuolinen tai jotenkin se ei toimi, jos mies ei näe tai tajua mitään mistään. Toki sellainen mies kyllä osaa itsekin juosta minua karkuun :D

• rikasnainen

"Tyhmä ei selviä korkeasta koulutuksesta, "
        Ei selviä ei mutta tunneäly ja empatiakyky on paljon tärkeämpiä elämässä ja niitä ei korkeakouluissa opeteta!

Usein sieltä korkeakoulusta tuppaa vaan tulemaan sellasta itsekästä paskaa jolle raha on tärkeää ja kulissit. En tiedä miksi en ole vielä tavannut anteliasta maisteria....ehkä ne on kiven sisällä.

• xcfbhgxdfbfxd

Tunnen todella tyhmiä ihmisiä, joilla on korkeakoulututkinto. Etsin kuitenkin kumppanikseni mieluiten korkeasti koulutettua, koska arvelen, että sellainen on todennäköisemmin itselleni riittävän fiksu.

• vftyu54fgfg

Saako ätmi seksuaalista mielihyvää esiintyessään naisena täällä, ei kukaan usko että tuokaan on muuta kuin provo.

• absoluteblonde

Tapailin noin 10v minua matalammin koulutettuja/ vähemmän tienaavia miehiä sitten kyllästyin elättämään luusereita ja nykyisin tapailen minua menestyneempiä miehiä (yrittäjiä, lääkäreitä, lakimiehiä, it-porukkaa yms) mutten kuitenkaan tylsiä sellaisia .

• Saman tasoinen ei kuitenkaan käy?

"absoluteblonde"

tosiaankin

• ihan.normi.nainen
        super-atm kirjoitti:

Saman tasoinen ei kuitenkaan käy?

"absoluteblonde"

tosiaankin

Blondilla on selvästi roppakaupalla narsistisia piirteitä, niin kuin on monilla muillakin naisilla.

• absoluteblonde
        ihan.normi.nainen kirjoitti:

Blondilla on selvästi roppakaupalla narsistisia piirteitä, niin kuin on monilla muillakin naisilla.

10v luusereiden tapailu riitti minulle eikä siinä ole mitään pahaa, jos toivoo, että mies on menestynyt, ihan kuten moni mieskin toivoo, että nainen on kaunis ja hoikka.

Ja tietenkin, jos tulee vastaan joku yhtä paljon tienaava kuin minä ja muuten huippuyksilöltä vaikuttava en jätä menemättä ulos heidän kanssaan tämän vuoksi. Mutta menestyksekkäitä mukavia miehiäkin riittää monelle illalle viikossa, joten miksen tapailisi niitä kaikilla tasoilla parhaimpia miehiä, jos siihen on mahdollisuus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      251
      7592
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      143
      3996
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      123
      2251
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      26
      1707
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1530
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      33
      1402
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1224
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      141
      1022
    9. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      8
      983
    10. Milloin palaat

Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️
      Ikävä
      23
      958
    Aihe