Varoitus sielunkuolemattomuusopista,ikuisen piinan opista ja spiritismistä.
Ensinnäkin...opetus että kaikilla ihmisillä jo tässä elämässä olisi kuolemattomuus eli että olisimme kuolemattomia sieluja,on ERITTÄIN PAHANLAATUINEN harhaoppi,joka kaikessa järkyttävyydessään sitäpaitsi on spritistien yksi perusopeis ta.
Saatanan yksi menestyksekkäimpiä eksytyksistähän on se että hän tai hänen demonimafiansa jäsenet,eli nää langenneet enkelit,esiintyvät ihmisille kuolleiden ihmisten henkinä.....ja todellakin tää on aivan valtava eksytys.Katolisten ja ortodoksien keskuudessa suuriosa spiritismistä naamioutuu Maria ja pyhimys-kultin muotoon.
Maailmassa on rekisteröity useita satoja tuhansia Maria-ilmestyksiä,saatana tai joku demoni esiintyy neitsyt Mariana,ja valtavat massat uskovat.Puhutaan että jopa koko katolinen kirkko ja luultavasti myös ortodoksikirkko olisi massiivisen Maria-liikkeen johdossa.Raamattu taas opettaa,että kuolleet eivät tiedä mitään eivätkä ne voi ilmestyä ihmisille,vaan ovat tiedottomuuden tilassa haudoissaan.(Saarn.9:5,6,10;
Job.14:10-12)odottomassa ylösnousemusta,joko ikuiseen elämään tai viimeiselle tuomiolle.
Suurena syynä miksi ihmiset menevät tähän saatanan juoneen,on se että heille on uskoteltu että ihmiset ovat kuolemattomia sieluja,jotka tämän elämän jälkeen jatkavat elämäänsä jossain muualla,ja uskovat menis suoraan taivaaseen.(Jos näin olisi niin miksi tarvittais ylösnousemusta?).Jumala vain ei opeta tällaista oppia että ihmiset olisivat kuolemattomia jo tässä elämässä....SIELUNKUOLEMATTOMUUSOP- PIA EI LÖYDY RAAMATUSTA LAINKAAN.Jumalahan jo paratiisissa sanoi Aadamille ja Eevalle,että jos syötte kielletystä hedelmästä,niin teidän on kuoltava.Tästä samas-
ta luvusta löydämme vastauksen siihen,kenestä on lähtöisin sielunkuolemattomuus-
oppi.1.Moos.3:4:"Niin käärme(eli käärmeeksi naamioitunut paholainen)sanoi vai-
molle:"ette suinkaan kuole."Jumala sanoi että jos eka ihmispari ottais kielletystä hedelmästä,he lopulta kuolisivat.....paholainen taas väitti,että vaikka siitä otatte,niin
ette suinkaan kuole eli te olette kuolemattomia.Paholainen keksi sielunkuolematto-
muusopin,ja siitä tuli hyvin tärkeä osa muinaista egyptiläistä uskontoa ja myöhem-
min babylonian uskontoja ja kreikkalaisten uskontoja ja filosofiaa.Ja jo varhain oppi
soluttautui myös juutalaisuuteen ja kirkon piiriin.Raamattu ei opeta että meillä olisi kuolemattomuus jo tässä elämässä...vaan että Jeesukseen uskovat ja Jeesukselle uskolliset saavat sen lahjaksi Jeesuksentakaisintulon yhteydessä(1.Kor.15:50-55) ja jumalattomat eivät saa sitä koskaan.
Toinen asia.Myös ikuisen piinanoppi on järkyttävä,tuhoisa harhaoppi.Helvetti ei ole ikuisesti kestävä kidutuspaikka.Luimmehan jo aikaisemmin että Jumala sanoi ekalle ihmisparille,että jos otatte kielletystä hedelmästä teidän pitää kuoleman....ei kituvan ikuisesti helvetin lieskoissa.Myöskään jumalattomat eivät saa kuolematto-muutta laisinkaan(jos olisi ikuisesti palava helvetti niin silloinhan heillä olisi kuolematto- muus).Suurin osa Raamatun helvettiopeista,varsinkin jos ottaa huomioon alkukielen,kertoo helvetin olevan täystuho ja hävitys tulessa.Lähes kaikissa Uuden Testamen tin kadotus/helvetti-kohdissa kreikan alkukieles- sä on käytetty sanaa,joka tarkoittaa täyttä tuhoa ja hävitystä.Myös ilmestyskirjan lopussa puhutaan helvetistä 3 kertaa toisena kuolemana(Ilm.2:11;20:14;21:8).Paholainen on keksinyt myös ikuisen helvettipiinaopin,mustamaalatakseen Jumalaa.Jumala on rakastava Isä eikä milloinkaan teksi näin pahasti kenellekään.Ikuiseen elämään pääsee vain Jeesukseen uskovat ja parannuksen tehneet...mutta Raamattu ei opeta että ne,jotka ei sinne pääse,joutuisivat kitumaan ikuisesti helvetinlieskoissa.erittäin surullista että tällaista demonista oppia,Jumalan mustamaalausta,opettavat myös monet uskoviksi tunnustautuvat.
Ikuisenpiinan oppi on tehnyt lukemattomista ihmisistä Jumalan vihaajia ja on myös tuhonnut lukemattomien ihmisten mielenterveyden.
SIELUNKUOLEMATTOMUUSOPPI EI PERUSTU RAAMATTUUN
7
<50
Vastaukset
- JonesHenry
"Ikuisenpiinan oppi on tehnyt lukemattomista ihmisistä Jumalan vihaajia ja on myös tuhonnut lukemattomien ihmisten mielenterveyden."
Kreikankielen sanat TUHOLLE eivät esiinny Ilmestyskirjan lopussa
Nämä ovat;
A )Apollumi, eli kadotus TAI kadottaa jotain
B) Olethros, eli tuho tai turmio.
C) Täystuho eli Apoleia. Esim mökkini paloi POROKSI!
Tästä voitaisiin nyt näin aluksi lähteä liikkeelle. Siellä mainitaan sen sijaan termi "toinen kuolema"
"Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä VAIVATTAMAN pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."
Johanneksen Ilmestys 14 luku jakeet 9-10
"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on TOINEN KUOLEMA, tulinen järvi.
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
Johanneksen Ilmestys 20 luku jakeet 12-15
Kuinka monta kertaa ihminen oikein voi kuolla? Apostoli Paavalin mukaan KAHDESTI!
Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
Pois se! Me, jotka olemme KUOLLEET POIS SYNNISTÄ, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen KUOLEMAANSA KASTETUT?
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT KASTEEN KAUTTA KUOLEMAAN, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä KUOLEMASSA, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on KUOLLUT, se on vanhurskautunut pois synnistä.
Mutta jos olemme KUOLLEET Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: KUOLEMA ei enää häntä vallitse.
Sillä minkä hän KUOLI, sen hän kerta kaikkiaan KUOLI pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
Niin tekin pitäkää itsenne SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Älköön siis synti hallitko teidän KUOLEVAISESSA ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
Paavalin kirje Roomalaisille 6 luku jakeet 1-12
Eli siis...
On fyysinen syntymä ja fyysinen kuolema
Aivan samalla lailla on olemassa HENKINEN syntymä ja henkinen kuolema!
Kreikankielen sana "vaivalle" tässä yhteydessä on Basanizo. Sana esiintyy Johanneksen Ilmestyksessä 5 kertaa ja ENNEN Johanneksen Ilmestystä yhteensä 3-kertaa uudessa testamentissa!
Se mainitaan Matteuksen ja Markuksen Evankeliumeissa, kun opetuslapsia KOETELTIIN Genesarethin järvellä! Pientä venettä jossa he olivat PAISKOTTIIN edes takaisin! Silti kukaan opetuslapsista ei KUOLLUT eikä myöskään vene vaurioitunut!
Apostoli Pietari mainitsee käsitteen Basanizo yhdessä kirjeessään. En aio vaivautua linkittämään kyseistä Raamatun kohtaa. Jos olet kiinnostunut, voit katsoa sen TÄÄLTÄ!
http://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Lexicon.show/ID/G928/basanizo.htm
Taaskin puhutaan vaivasta & koetuksesta, mutta ketään ei suoraan TAPETTU!
Aion antaa tässä vain KAKSI esimerkkiä, koska esimerkkejä on kertakaikkiaan LIIKAA enkä myöskään JAKSA vaivata mieltäni(Basanizo)tällä aiheella liiaksi! Olen käynyt läpi pyhät kirjoitukset useaan kertaan, mutta joka kerta kun käyn ne erikseen läpi, opin aina jotain uutta, tai sitten vahvistan jo aiempia olettamuksiani!
"Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, VAAN EI TAPPAA HEITÄ; ja ne VAIVASIVAT, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää."
Johanneksen Ilmestys 9 luku jae 5
"Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat VAIVANNEET niitä, jotka maan päällä asuvat."
Johanneksen Ilmestys 11 luku 10 jae
"Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
Hän oli raskaana ja huusi SYNNYTYSTUSKISSAAN, ja hänen oli vaikea synnyttää."
Johanneksen Ilmestys 12 luku jakeet 1-2
Taas JÄLLEEN;ketään ei suoraan tapettu!
Minua ei kiinnosta mitä sinä olet "mieltä" asiasta. Minua kiinnostaa mitä Raamatussa SANOTAAN sen alkukielellä eli siis KREIKAKSI!- JonesHenry
Tiesitkö muuten, että tulikivi ja madot olivat alunperin muinaisessa maailmassa nimen omaan PUHDISTAVIA elementtejä!?
http://www.buzzle.com/articles/uses-of-sulfur.html
http://www.hs.fi/tiede/a1417795228082
Jeesuksen mukaan kaikki syntiset koirat ja huorintekijät ovat aivan kirjan LOPUSSA yhä elossa!
"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
ULKOPUOLELLA OVAT koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Minä, JEESUS, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi."
Johanneksen Ilmestys 22 luku jakeet 12-17
Mitä tämä kertoo meille?
Ei ainakaan sitä, mitä 7-päivän adventistit ja Jehovan todistajat sanovat, se on VARMAA!
- maailmankuvaraamatusta
Usko on asia joka joko on hyvä tai paha ja se millaiseen jumalaan uskoo ja mitä Raamatusta lukee, ratkaisee millainen maailman kuva elämästä ihmiselle tulee ja.miten hän toisiin ihmisiin suhtautuu. Raamatun mukaan kaikki on jumala luonut ja ihmisessä on sielu, ruumis ja henki. Kerran ikuisuusruumis mutta ihmisestä itsestään riippuu suhde jumalaan ja maailman katsomus. Jos uskoo tappamiseen niin sitäkin siellä on ja jos haluaa uskoa että ikuisuus ei olekaan ikuista, niin siihenkin varmasti löytyy tukea mutta kun luen raamatun kannesta kanteen enkä kisko jakeita irti sieltä täältä, niin silloin voi vähitellen löytää raamatun todellisuuden, kunhan muistaa, että jumala ei halua tuhota ihmistä ja luotuaan vaan ihminen valitsee välttääkö jumala hänelle vai ei. Kun minä luon suhteen jumalaan niin en heti mieti, että vietän iäisyyteni kadotuksessa tai taivaassa. Puhun henkilölle joka kuulee ja joka on minun puolellani ja hänen kanssaan tahdon viettää ikuisuuden, vei hän minut minne haluaa ja sitähän se luottamus on. Että kun hän ei valehtele niin minäkään en valehtele ja siksi jumala rakastaa. No jos.hän rakastaa niin hän tuskin minua uittaa kadotuksessa. Saan siis hapantua rauhassa ja herätä jossain missä on koivuja ja lehmiä, eläimiä ja siellä jumalan puutarhassa on jeshua eli toisille jeesus. Ketä minä tarkoitan. Siitähän se riippuu. Luot itsellesi sellai as en maailman kuvan, millaiseen raamatun jumalaan uskot.
- eimateriaa
Kuolemattomuusoppi on Raamatun yksi perusopeista, mutta haluammeko ottaa käyttöön budhalaisten ja hindujen tyylin, jonka mukaan kuolemme ja synnylle uudelleen maan päälle, riippuu sinusta. Minä uskon raamatun kokonaan ja siellä puhutaan, että ihmisen herättää jumaan eläväksi tekevä henki aikojen lopussa, mutta onko sielullasi ja sielullasi joutuminen kadotukseen eli helvettiin, en tiedä, mutta helvettiin joutumisesta raamattu käyttää nimeä toinen kuolema. Se on lopullinen ero Jumalasta, jota kerran ei elämäänsä halunnut ja silloinkaan sielu ei kuole, vaan raamattu ilmoittaa toisen kuoleman olevan ikuinen ero Jumalasta, mutta ei fyysinen kuolema sen enempää sielulle kuin ruumiillekkaan. Henki kuoleman jälkeen menee Jumalan luokse. Lue uusi testamentti ja myös vanha testamentti kannesta kanteen, äläkä Kisko raamatun jakeittain erikseen asiayhteydestä. Todellisuus, jonka raamattu ilmoittaa, ratkaisee. Millainen on tuli, jonka raamattu ilmoittaa. Onko kyse hengen tulesta vai fyysisestä, en tiedä, mutta koska Jumala ei ole kiduttaa, niin uskon kyseessä olevan henkisen eron tuoman tuskan elävästä kaikkivaltiaasta Jumalasta ja hänen hyvyydestä. Henki, joka helvettiin joutuville jää jäljelle, lisää tuskaa, koska on pimeyden ruhtinas ja ihan, isän langettaja ja Jumalan vastakohta. Siitä voit päätellä, millaista kadotuksessa eli helvetissä on ja että vaikka fyysinen ruumis kuolisi, niin henki ja sielu ei voi kuolla, koska ne ovat henkeä, eivät materiaa, kuten ruumis.
Niin, helvetti on myös täysin fyysinen paikka; myös paikka ruumiille, missä mato ei kuole jne..
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää Häntä, joka voi SEKÄ sielun ETTÄ ruumiin hukuttaa helvettiin."
- hei1252
Helvetti on olemassa, miten muuten Jesaja 14:9-11 sillä seuraavassa jakeessa ihmiset ovat elossa Helvetissä (kuten vertaus Lasaruksesta)
9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
10. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme' (miten voivat puhua jos ovat kuolleita, he ovat elossa.).
11. Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi (kun Kristus sanoi ''siellä ei mato kuole eikä tuli sammu, se ei ollut vertaus vaan täyttä totta!). - Tarkkaväännös
Näin kertoopi Raamattu. Matt.13:34. Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Luuk.16:23. Biblia. Ja kun hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmansä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807