Tällaista on ollut joskus aiemminkin, muttei näin pahana. Lääke on tramadoli, välilevyvaivan kipuun määrätty ja olen ottanut ihan oikeaa annosta, en ylimääräistä. Nyt vaan kutina on sen verran kova, että ei saa nukuttua. Olisiko tähän apua jostain, onko kellään tietoa tai kokemusta jopa?
Mieluummin toki kutinaa kärsin kuin niitä kipuja, mut nukkuakin pitäisi. En onneksi joudu käyttämään lääkettä pitkiä jaksoja kerrallaan, mutta usein esim. viikon verran, noin parin kuukauden välein.
Mikä auttaa kipulääkkeen aiheuttamaan kutinaan?
7
6425
Vastaukset
- waqer
Antihistamiini auttaa jos tramali kutittaa, koska kutina johtuu vapautuvasta histamiinista. Itseäni muuten kutisi joskus aikoinaan kun oli käytössä tramadoli ja ei löytynyt ensin mitään selitystä. Myöhemmin kävi ilmi että minulla oli syyhypunkki, eli se hoitui sellaisella apteekista saatavalla salvalla ja kutina hävisi.
- kipupotilas
käytän matrifen50ug/h kipulaastaria joka aiheuttaa kamalaa kutinaa joka paikassa mut atarax25mg toimii hyvänä kutinalääkkeenä
- awewe
Kutina voi olla tosiaan yksilöllistä ja se on tietyllä tavalla eräänlainen allerginen reaktio koska keho vapauttaa histamiinia. Kuitenkin kaikki opiaatit/opioidit aiheuttavat sitä kutinaa jonkin verran ihan kaikille ihmisille. Tietysti myös histamiinin kokonaismäärä vaikuttaa jos ihmisellä on muutenkin jotain allergiaa.
- Anonyymi
Hyvin tottuu..positiivisen euforista hyvän tunteen kutinaa eipä valiteta.Jp
- Anonyymi
menee vittu yöunet ku kutisee kivekset prkl
- Anonyymi
Mulla sama homma, aivan järkky kutina just kivespusseissa 4 tuntia siitä kun otin 150 mg
- AnonyymiUUSI
Joo kyl kassit ja persreikä kutisee todella paljon tän lääkkeen myötä. Myös pakarat ja takareidet. Jännä kyllä, että mulla ei mee pää sekasin tästäkään lääkkeestä. Kipu kyllä lähtee, mutta nuppi pysyy iskussa. Täytyy varmaan käyä hakemas antihistamiinia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata872500Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981600- 1101510
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411411Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611133- 56939
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72936- 45817
- 61805
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771