Tee pesäero adventismiin ja sen harhoihin!

Tee-hyvä-päätös

Sinun tulee varoittaa muita adventismin vaaroista. Ulkokultaisuus, muita uskovia halveksuva asenne, aina oikeassa olemisen pakottava tarve ja siihen liittyvä julistus, jossa tilaa ei ole muulle kuin USA:sta johdetulle valmiiksi päätetylle teologiselle linjalle, joka perustuu 1850-luvun harhaluuloihin ja tietämättömyyteen. Nämä mm. ovat adventismissa ja adventistien keskuudessa ilmenevät tunnuspiirteet, jotka ovat isästä perkeleestä.
Tee siis vuoden 2015 hyvä ratkaisu ja eroa adventtikirkosta ja ryhdy Jumalan lapseksi. Älä elätä enää yhteisösi kirjanoppineita, jotka kulkevat pikkutakeissaan röyhistellen "pyrstösulkiaan" eläen jäsenistöä hyväksi käyttäen.
Kun eroat adventtikirkosta tulet huomaamaan kuinka eheytymisesi ja vapautumisesi alkaa ja tulet tuntemaan suunnatonta vapautuksen riemua Kristuksessa.

68

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikoinaaneronnut

Olen aikoinani sunnuntaikirkosta eronnut ja takaisin en mene. Minut on tietämättäni ilman lupaani vauvana sinne kastettu jäseneksi.

• Adventistisisarko

Saanko kysyä, että mihin kirkkoon nyt kuulut kun kuitenkin ilmeisimmin takaisin et mene? Oletko kenties jonkun 1800-luvulla kehitellyn made in USA lahkon jäsen?

• Outonimi

Nimimerkille "aikoinaaneronnut". Sanot eronneesi 'sunnuntaikirkosta'. Tämän niminen kirkkokunta ei ole vielä tullut vastaan... Tietääkseni ei missään kirkkokunnassa sunnuntai ole uskon kohde ja keskipiste.

• Kuinka ajat linnunpoikasen pesästään jos se ei osaa vielä lentää... Mieti sitä !
      Se voi joutua susille ja pedoille syötäväksi !

Mikä siis auttaa tähän ?

Poikasten täytyy vahvistua ensin vahvasta ruuasta eli yksin ja ainoastaan Raamatun oikeasta sanasta niin että oppii lentämään ilman emon ruokintaa !

• Exadventistiparka on oiva esimerkki tästä !

Ef 4:14 "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;"

• Ei.kiitos

Sinäkö olet olevinasi esimerkki uskovaisesta ihmisestä? Siinä tapauksessa en liity samaan lahko se on varma - sen hedelmät kun ovat niin karvaita.

• Kopittelija007 kirjoitti:

Exadventistiparka on oiva esimerkki tästä !

Ef 4:14 "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;"

Minä itse taas olen jo lähtösyntyisin susien ja petojen keskeltä !
        Ja siellä sitten yllättäen kuin puolivahingossa ruokaa etsiskellessäni löytänyt hyvää ruokaa ja hamuten sitä lisää sitä kautta vahvistunut syömään jo myös vahvempaakin ruokaa...
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=Bu8KSqXuhhk

• Ei.kiitos kirjoitti:

Sinäkö olet olevinasi esimerkki uskovaisesta ihmisestä? Siinä tapauksessa en liity samaan lahko se on varma - sen hedelmät kun ovat niin karvaita.

Hengelliset ihmiset ymmärtävät mitä tällä kaikella tarkoitan ! :)))

• Minun tieni

Minun tieni ovat etsijän teitä.
        Onneton, ken mua seuraa!
        Ma olen huono opas. Käy tieni kautta harhain.
        On kotiin jäädä parhain
        jokahisen, jolla koti on.
        Mun kotini on siellä, missä taivaan tähdet tuikkii.

Minun tieni ovat taistelijan teitä!
        Sorja sotilaan on hangella maata
        pään-alaisena kilpi ja vierellänsä kalpa
        ja joka hetki ajatella: Henkeni on halpa,
        mut pyrintöni pyhin
        on kaunis, kallis, suuri
        ja ylpeä kuin jumalitten uni.

En toveria tielleni tahdo.
        Mut jollakin jos sama mieli palaa,
        hän kulkekohon sinne ja minä kuljen tänne,
        ja kummallakin virehessä olkoon jousen jänne.
        Voi olla että yhteen
        me metsätiellä tullaan -
        silloin nuoli viuhahtaa tai tullaan ystäviksi.

Ja erotahan jälleen.
        Onneton ken mua seuraa!
        Mun lauluni on latuja, jotk’ käyvät ristin rastin
        enkä tiedä itsekään, ne kunne käyvät asti,
        kaupunkeihin, kyliin,
        korpien syliin -
        enkä tiedä, milloin ma levähtää saan.

(Eino Leino)

• Kopittelija007 kirjoitti:

Minun tieni

Minun tieni ovat etsijän teitä.
        Onneton, ken mua seuraa!
        Ma olen huono opas. Käy tieni kautta harhain.
        On kotiin jäädä parhain
        jokahisen, jolla koti on.
        Mun kotini on siellä, missä taivaan tähdet tuikkii.

Minun tieni ovat taistelijan teitä!
        Sorja sotilaan on hangella maata
        pään-alaisena kilpi ja vierellänsä kalpa
        ja joka hetki ajatella: Henkeni on halpa,
        mut pyrintöni pyhin
        on kaunis, kallis, suuri
        ja ylpeä kuin jumalitten uni.

En toveria tielleni tahdo.
        Mut jollakin jos sama mieli palaa,
        hän kulkekohon sinne ja minä kuljen tänne,
        ja kummallakin virehessä olkoon jousen jänne.
        Voi olla että yhteen
        me metsätiellä tullaan -
        silloin nuoli viuhahtaa tai tullaan ystäviksi.

Ja erotahan jälleen.
        Onneton ken mua seuraa!
        Mun lauluni on latuja, jotk’ käyvät ristin rastin
        enkä tiedä itsekään, ne kunne käyvät asti,
        kaupunkeihin, kyliin,
        korpien syliin -
        enkä tiedä, milloin ma levähtää saan.

(Eino Leino)

Vrt.
        ~ Väärässä valossa ~
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/10543356

• 1234567---

Kyllähän näitä harhoja riittääkin yllinkyllin.
      1. Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 ja näin harhautettiin suuria ja pieniä. Monet julistajat opettavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, ja näin hekin harhauttavat suuren joukon.
      2. Naisista alettiin vähitellen tehdä pappeja Raamatun vastaisesti. Pappeus kuuluu miehille.
      3. Vähitellen suuri joukko on hyväksynyt homo ja lesboliitot. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto.
      4. Raamatun vastaisesti monet ovat hyljänneet Jumalan jaotuksen puhtaista ja saastaisista eläimistä, ja niimpä heille käy sika ruuaksi. Nykyään puhtaitakin eläimiä saastutetaan ihmisen toimesta.
      5. Jeesuksen tulon jouduttaminen nykyisten Raamatun painosten mukaan on harhaan vievää. Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Pietari: Niin että te odotatte ja ikävöitsette Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.
      Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan. Ihminen voi ainoastaan julistaa Raamatun totuuksia ihmiskunnalle, että mahdollisimman moni pelastuisi ja tulisi tuntemaan totuuden, ennen tulevaa Herran päivää, jonka tietää Isä yksin.
      6. Salainen tempausoppi ennen Jeesuksen toista tulemista on suurta harhaa ja petosta.
      7. seitsenvuotista vaivanaikaa ei Raamattu tunne. Kaikki vihat, vaivat, ahistukset, sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Samoin ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka sapatin Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä.
      8. 1000 vuotinen rauhanvaltakunta maanpäällä on harhaa. Jeesus toisessa tulemisessaan herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
      Jumalattomat kaikki saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään. Maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle.
      9. On älytön väittämä, että toinen kuolema voisi olla ikuinen elämä missään olosuhteissa hyvänsä. Sielunkuolemattomuus oppi on harhaa. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.
      10. vauvakaste harhaa. Joka uskoo totuuteen ja kastetaan se pelastuu.
      11. Kehitysoppi.

• 1234567--- kirjoittaa:
        2. Naisista alettiin vähitellen tehdä pappeja Raamatun vastaisesti. Pappeus kuuluu miehille.

- Adventtikirkossa on vaikka kuinka monta naispappia ?

- Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/muutama-sana-kasteesta-/

• 1234567---
        Kopittelija007 kirjoitti:

1234567--- kirjoittaa:

- Adventtikirkossa on vaikka kuinka monta naispappia ?

- Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/muutama-sana-kasteesta-/

Pieni jäännös adventisteja täällä Suomessa ei hyväksy naispappeja. Samoin näissä maissa ei naispastoreita ainakaan tällä hetkellä: Aasia, Afrikka, Etelä ja Väli Amerikka ja Venäjänkin voi laskea samaan joukkoon.

• pyhpyh
        1234567--- kirjoitti:

Pieni jäännös adventisteja täällä Suomessa ei hyväksy naispappeja. Samoin näissä maissa ei naispastoreita ainakaan tällä hetkellä: Aasia, Afrikka, Etelä ja Väli Amerikka ja Venäjänkin voi laskea samaan joukkoon.

Naispappeusvihasi on roomalaiskatolisuutta.

• 1234567---
        pyhpyh kirjoitti:

Naispappeusvihasi on roomalaiskatolisuutta.

Ei siinä mitään vihaa tarvita ! Pappeus ei vaan kuulu naisille, he häpäisevät itsensä pappeilemalla.

• 1234567--- kirjoitti:

Ei siinä mitään vihaa tarvita ! Pappeus ei vaan kuulu naisille, he häpäisevät itsensä pappeilemalla.

Onko Uudessa testamentissa ylipäätään edes asetettu "papin" virkaa seurakuntaan? Puhutaan kyllä kaitsijasta/episkopos ("piispa"), vanhimmista, diakoneista, opettajista jne.

• Exadventistiparka
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Onko Uudessa testamentissa ylipäätään edes asetettu "papin" virkaa seurakuntaan? Puhutaan kyllä kaitsijasta/episkopos ("piispa"), vanhimmista, diakoneista, opettajista jne.

Jumalan seurakuntaan ei kuulu eikä tarvita yhtään kirkkoa. Tänäkin päivänä Pyhä Henki itse johtaa niitä ryhmiä jotka kokoontuvat Jeesuksen nimeen, ja joissa Jeesus itse myös on heidän keskellään.
        Hep 8:11 "Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

• Exadventistiparka kirjoitti:

Jumalan seurakuntaan ei kuulu eikä tarvita yhtään kirkkoa. Tänäkin päivänä Pyhä Henki itse johtaa niitä ryhmiä jotka kokoontuvat Jeesuksen nimeen, ja joissa Jeesus itse myös on heidän keskellään.
        Hep 8:11 "Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

Noinhan se menee. "Kirkko/kirkkokunta" ei ole välttämättömyys. Alussa kaikki kunkin paikkakunnan uskovaiset olivat sen yhden paikallisen seurakunnan kuten esim. Efeson seurakunnan jäseniä ja syvimmältään Kristuksen johtaman hengellisen seurakuntaruumiin jäseniä.

Harhaoppiset ja väärät profeetat sitten olivat mitä olivat, koettaen saada aikaan eksytystä ja muuta pahennusta.

• minkämoinentotuus

Onko sinun kirkossasi totuus. Kerro vähän totuudesta johon sinä uskot ?

• Adventismin lahkosta kannattaa todellakin tehdä pesäero ja hylätä se niin sanottu tälle ajalle tarkoitettu totuus ja niin sanottu lopunajan jäännöskansa, kuten itse tein jo keväällä 1989. On sitten vaikka ilman mitään kirkkokuntaa jos niin hyväksi näkee. Jumalan näkymättömään seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen, kuuluu jäsenenä kuitenkin.

• tyhmätjaviisaat

Kuka mitäkin tekee, mutta ei sinun käskystäsi. Kirkkojen ulkopuolellakin olevat ovat, toiset totuudessa ja toiset valheessa, niin se vain menee.

• Näinköhän se on ihan sama mihin lahkoon kuulut - enpä usko että on - todellinen usko on sitä että ihmisellä on todelliset perusteet uskolleen ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Näinköhän se on ihan sama mihin lahkoon kuulut - enpä usko että on - todellinen usko on sitä että ihmisellä on todelliset perusteet uskolleen ..

alex

Tämä: "todellinen usko on sitä että ihmisellä on todelliset perusteet uskolleen .. "

Ja siksipä onkin hyvä syy jättää adventismi, jonka teologiset perustukset adventismin tyypillisille opeille ja piirteille puuttuvat ja tarve koko tuon lahkon olemassaololle puuttuu myös.

• 1234567--

Tämä: "todellinen usko on sitä että ihmisellä on todelliset perusteet uskolleen .. "

Ja siksipä onkin hyvä syy jättää adventismi, jonka teologiset perustukset adventismin tyypillisille opeille ja piirteille puuttuvat ja tarve koko tuon lahkon olemassaololle puuttuu myös.

Mikä muu kirkko juutalaisia lukuunottamatta pitäisi sapatin pyhänä ja luomisen muistomerkkinä jos adventisteja ei olisi ?
        Liity sinäkin sapatinpyhittäjien joukkoon, äläkä kumarra petoa.

• 1234567-- kirjoitti:

Mikä muu kirkko juutalaisia lukuunottamatta pitäisi sapatin pyhänä ja luomisen muistomerkkinä jos adventisteja ei olisi ?

Sinun sapateillasi ei ole minulle mitään virkaa eikä tarvetta. Lepäilen se päivä, kun väsyttää ja teen työtä se päivä, kun työtä on. Siihen mitään juutalaisten lakeja ja juhlapäiviä tarvita enää ollenkaan.

En kai minä hullu ole, eli kun pääsin adventismin eksytyslahkosta pakoon niin että tulisin sinne uudestaan samaan legalismiin ja ihmisoppien harhoihin kärsimään ja lukemaan jonkun EGW:n Suurta taistelua.

• 1234567---

Sinun sapateillasi ei ole minulle mitään virkaa eikä tarvetta. Lepäilen se päivä, kun väsyttää ja teen työtä se päivä, kun työtä on. Siihen mitään juutalaisten lakeja ja juhlapäiviä tarvita enää ollenkaan.

En kai minä hullu ole, eli kun pääsin adventismin eksytyslahkosta pakoon niin että tulisin sinne uudestaan samaan legalismiin ja ihmisoppien harhoihin kärsimään ja lukemaan jonkun EGW:n Suurta taistelua.

No tallustele sitten niitä laittomuuden teitä kun sapatti ei kelpaa. Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

• Ja pysy sinä siellä lainalaisuudessasi vaan ja lue sitä valheprofeetta Ellen G. Whiteasi.

• Muusta.viis
        1234567--- kirjoitti:

No tallustele sitten niitä laittomuuden teitä kun sapatti ei kelpaa. Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

Ne adventistipastorit ja kirjanoppineet ovat vain rahan perässä juoksevia ahneita loisia.
        Heille ei jäsenistön hyvinvointi ja onnellisuus merkitse yhtään mitään. Kunhan vain jäsenet tuovat runsaita rahalahjoja lauantaina pastoreiden pohjattomaan kirstuun heidän makoisen elämän edistämistä varten. Muulla ei ole paskankaan väliä.

• 1234567---

Ja pysy sinä siellä lainalaisuudessasi vaan ja lue sitä valheprofeetta Ellen G. Whiteasi.

Lakiin ja todistuksiin elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Laki on hyvä, laki on Pyhä ja hengellinen, eli evankeelinen.
        Ei Ellenikään täydellinen ollut, mutta hänellä on paljon varteenoettavia kirjoituksia. Elleni kehoittikin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua. Elleni ei kumonnut kymmenenkäskyn lakia.

• 1234567--- kirjoitti:

Lakiin ja todistuksiin elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Laki on hyvä, laki on Pyhä ja hengellinen, eli evankeelinen.
        Ei Ellenikään täydellinen ollut, mutta hänellä on paljon varteenoettavia kirjoituksia. Elleni kehoittikin tutkimaan suurempaa valoa Raamattua. Elleni ei kumonnut kymmenenkäskyn lakia.

" Elleni ei kumonnut kymmenenkäskyn lakia."

Ei niin vaan MUUTTI SITÄ siten että hänen "näkynsä" takia juuri sapattikäsky nostettiin epäraamatullisesti "ihanaksi kirkkaimmin loistavaksi käskyksi" ja sitä kautta vääristäen koko käskyjen periaatteen tuomiten sillä vielä muut kristityt ! :O

• 1234567---
        Kopittelija007 kirjoitti:

" Elleni ei kumonnut kymmenenkäskyn lakia."

Ei niin vaan MUUTTI SITÄ siten että hänen "näkynsä" takia juuri sapattikäsky nostettiin epäraamatullisesti "ihanaksi kirkkaimmin loistavaksi käskyksi" ja sitä kautta vääristäen koko käskyjen periaatteen tuomiten sillä vielä muut kristityt ! :O

Ei sapatti musta ole ! Sapatti on kirkas Jumalan merkki, jota pakanat yrittävät pimentää. Mikä on Jumalan määräys sapatin rikkojille, koskeeko se myöskin muitä käskyjä kymmenestä käskystä ?
        Minkä tuomion peto antaa, eikö se ole vastakkainen merkitykselleen tottelemattomuudesta ?

• 1234567--- kirjoitti:

Ei sapatti musta ole ! Sapatti on kirkas Jumalan merkki, jota pakanat yrittävät pimentää. Mikä on Jumalan määräys sapatin rikkojille, koskeeko se myöskin muitä käskyjä kymmenestä käskystä ?
        Minkä tuomion peto antaa, eikö se ole vastakkainen merkitykselleen tottelemattomuudesta ?

Jaahas mitäs tämä on... sanot "Ei sapatti musta ole ! Sapatti on kirkas Jumalan merkki" kun minä edellä sanoin: Ei niin vaan MUUTTI SITÄ siten että hänen "näkynsä" takia juuri sapattikäsky nostettiin epäraamatullisesti "ihanaksi kirkkaimmin loistavaksi käskyksi"
        .
        Mutta So What... Hyvin olet Ellen läksysi lukenut... :O

• Ellusinaatiosi
        1234567--- kirjoitti:

Elät kyllä sellaisessa adventistisessa pimeydessä - kirjoitat täyttä pötyä sapatin loistelemisesta. Raamattu ei puhu mitään sapatin erityisasemasta, ei kehyksissä loistamisesta. Tuo kaikki on vain Ellenin hourujen aikaansaannosta ja Elleniä seuraatte yhä syvemmälle pimeyteen. Voi sinua!

• PetoIslamista
        1234567-- kirjoitti:

Eihän totuusfriikki7678 islamia kumarra, mitä sinä horajat 1234567---?

• 1234567---
        Ellusinaatiosi kirjoitti:

Elät kyllä sellaisessa adventistisessa pimeydessä - kirjoitat täyttä pötyä sapatin loistelemisesta. Raamattu ei puhu mitään sapatin erityisasemasta, ei kehyksissä loistamisesta. Tuo kaikki on vain Ellenin hourujen aikaansaannosta ja Elleniä seuraatte yhä syvemmälle pimeyteen. Voi sinua!

Sapatin korostaminen ei ole pimeyttä. Tule sinäkin valkeuteen ja heitä pois peite silmiltäsi, niin näet sapatin valkeuden, ja pidä sapatti pyhänäpäivänä.

• 1234567---
        PetoIslamista kirjoitti:

Eihän totuusfriikki7678 islamia kumarra, mitä sinä horajat 1234567---?

Ilmestyskirjan peto 666 on Paavi, josta Luterilaiset 1700-luvun virret kertovat.
        Virsi 240.12. Me rukoilem' sua, Jesu Crist', Pääst', meit pahan Paawin orjuust¨kuin on se ANTIKRISTUS WISSIST', meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ', Sinä olet wissist,' Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta.

Säkeistö 6. kertoo. Jumalan käskyi wastaan räyskyi ! Räyskytty on Jumalan käskyjä vastaan ja räyskyminen jatkuu yhä.

Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti pyhäpäivä.

• Ellusinaatiosi
        1234567--- kirjoitti:

Ilmestyskirjan peto 666 on Paavi, josta Luterilaiset 1700-luvun virret kertovat.
        Virsi 240.12. Me rukoilem' sua, Jesu Crist', Pääst', meit pahan Paawin orjuust¨kuin on se ANTIKRISTUS WISSIST', meit' kerit' sen kowast' koiruust: O Herra Christ', Sinä olet wissist,' Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta.

Säkeistö 6. kertoo. Jumalan käskyi wastaan räyskyi ! Räyskytty on Jumalan käskyjä vastaan ja räyskyminen jatkuu yhä.

Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti pyhäpäivä.

Antikristus nousee islamista. Oletko sinä ihan sokea, kun et näe kuinka pedon tyttäret eli islaminterrosristijärjestöt jo nyt vainoavat ja tappavat kristittyjä?

Kuinka paavi vainoaa kristittyjä? Onko paavilla motiivia? Onko paavilla aseita? Onko paavilla armeijaa? Onko paavilla terroristeja?

Sinun ikiwanhat 1700-luvun wirtesi eivät nyt tässä ole mikään todiste, vaikka niitä yhä weisaatkin. Herää nyt hyvä ihminen näkemään maailman tapahtumia ja islamin riehumista! Nosta katseesi sieltä Ellenin houruista ja tuosta wanhasta wirsikirjasta ja ala tunnistaa ajan merkkejä!!!

• 1234567---
        Ellusinaatiosi kirjoitti:

Antikristus nousee islamista. Oletko sinä ihan sokea, kun et näe kuinka pedon tyttäret eli islaminterrosristijärjestöt jo nyt vainoavat ja tappavat kristittyjä?

Kuinka paavi vainoaa kristittyjä? Onko paavilla motiivia? Onko paavilla aseita? Onko paavilla armeijaa? Onko paavilla terroristeja?

Sinun ikiwanhat 1700-luvun wirtesi eivät nyt tässä ole mikään todiste, vaikka niitä yhä weisaatkin. Herää nyt hyvä ihminen näkemään maailman tapahtumia ja islamin riehumista! Nosta katseesi sieltä Ellenin houruista ja tuosta wanhasta wirsikirjasta ja ala tunnistaa ajan merkkejä!!!

1700-luvun Luterilaisissa virsissä on vankka sanoma.

Virsi 240.11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit' joukkons' kans' Paawi on ajatell' PETTÄÄKSENS' JOKA MAAN PAIKKAA, monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kardinalein kawalill' neuvoill', Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain juonill.

• eisunnuntainpyhittäjiä
        1234567--- kirjoitti:

1700-luvun Luterilaisissa virsissä on vankka sanoma.

Virsi 240.11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit' joukkons' kans' Paawi on ajatell' PETTÄÄKSENS' JOKA MAAN PAIKKAA, monell' muodoll', säätyins' seuroill', Kardinalein kawalill' neuvoill', Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain juonill.

Paljonhan paavi purukoineen on saanut petettyä ja seuraamaan tätä sununtaipyhää, joka on aikaansaannos 300-luvulta. Ei taida olla enää paljon petettäviä.
        Pieni on se joukko joka sapatin pitää pyhänä. Niin ei se Petovalta ainakaan omiansa tule vainoamaan.

• Hei!

Kirkossa toivotaan että ihminen käyttää omaa järkeä kaikessa teologiassa. Tuo kakku on kovin iso.
      Kirkolla on kansainvälinen metodi aina ollut. Kristinusko ei ole kansallisuuskysymys, Gal 3:28.
      Erehdyt kokonaan Amerikkalaisuuden suhteen. Kirkon ylin toimielin on glogaali ja globaali.
      Kaikista maailman jäsenmaista on yhtä suuri edustus ylimmässä toimielimessä tietenkin kansainvälisessä järjestössä.

Adventtikirkko seisoo tukevasti Kristus kalliolla eikä siitä koskaan hievahdakaan piiruakaan maailman synnin puolelle.

Älä katso yksilöitä koskaan. Vain Jeesus kelpaa ja sopii katsottavaksi uskossa uskon asioissa esimerkkinä.

Siunauksia
      Jari Laurila
      Keskustelija

• sapatinrauhaa

"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"Ilm.18:4 kuuluu taivaan kutsu Jumalan kansalle, joka on vielä hengellisessä babylonissa eli ihmisoppien ja muiden harhojen lumoissa. Kolmen enkelin sanoma, jota adventtikirkko julistaa, on iankaikkinen evankeliumi ilman ihmisoppien sekoitusta. Tähän puhtaaseen evankeliumin iloon ja vapauteen Jumala kutsuu kaikki omansa, sapatin rauhaan ja lepoon.

• KäännätPäälaelleen
        sapatinrauhaa kirjoitti:

"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"Ilm.18:4 kuuluu taivaan kutsu Jumalan kansalle, joka on vielä hengellisessä babylonissa eli ihmisoppien ja muiden harhojen lumoissa. Kolmen enkelin sanoma, jota adventtikirkko julistaa, on iankaikkinen evankeliumi ilman ihmisoppien sekoitusta. Tähän puhtaaseen evankeliumin iloon ja vapauteen Jumala kutsuu kaikki omansa, sapatin rauhaan ja lepoon.

Kirjoitat kuin adventistit olisivat pantanneet evankeliumin ilosanoman itselleen ja muilla seurakunnilla ei olisi evankeliumia lainkaan! On todella röyhkeää esiintyä "ainoana evankelimin omistajana ja levittäjänä" ja vieläpä mainostaa adventtikirkkoa, että se olisi VAILLA IHMISOPPEJA, huhhuhuhh...

Adventismissahan jos missä nitä Raamatun ulkopuolelta otettuja ihmisoppeja ja harhanäkyjä vasta viliseekin! Juuri niitä, joita muilla seurakunnilla ei ole, koska ne ovat vailla RAAMATULLISTA pohjaa. Syytöksesi muiden kristittyjen suuntaan ei ole ainoastaan surkuhupaisa, se on täysin päätön.

• pyhpyh
        KäännätPäälaelleen kirjoitti:

Kirjoitat kuin adventistit olisivat pantanneet evankeliumin ilosanoman itselleen ja muilla seurakunnilla ei olisi evankeliumia lainkaan! On todella röyhkeää esiintyä "ainoana evankelimin omistajana ja levittäjänä" ja vieläpä mainostaa adventtikirkkoa, että se olisi VAILLA IHMISOPPEJA, huhhuhuhh...

Adventismissahan jos missä nitä Raamatun ulkopuolelta otettuja ihmisoppeja ja harhanäkyjä vasta viliseekin! Juuri niitä, joita muilla seurakunnilla ei ole, koska ne ovat vailla RAAMATULLISTA pohjaa. Syytöksesi muiden kristittyjen suuntaan ei ole ainoastaan surkuhupaisa, se on täysin päätön.

Valhees ei hetkauta lainkaan.

• KäännätPäälaelleen kirjoitti:

Hei!

Jokainen vastaa Luuk 12:47-48 vilpittömyydestään omaa tietomääräänsä vasten Ylipapin edessä.
        Adventtiliikkeen näköala perustuu paljolti niitä omantunnon kysymyksiä vasten mitä kirkkolaisilla on. Vähemmillä tiedoillakin taivaaseen pääsee.
        Kirkossa tuomiovalta jätetään kyllä yksilöasiaksi Ylipapin valtaan kuitenkin, jokainen ymmärtää tämän.

Siunauksia
        Jari Laurila
        Keskustelija

• Ei.enää.koskaan

Lähdin ulos lauantaina adventtikirkosta Tampereelta ja lopullisesti. Sellaisia valheita sieltä puhujakorokkeelta suollettiin ulos, että oikein kuvottaa.
      Adventismi on mielisairaus, johon ei ole lääkettä, ellei lähde koko yhteisöstä pois.

• Kyselijät

Kuka sielä oli puhujana Kimmo Ilola?
        voisitko vähän selventää?

• kuulollaolen

Niin mikä oli aiheena ? Tämä rupesi kiinnostamaan.

• Kerro.kerro.kuvastin

niin tosiaan / kerro mitkä jutut sinua alkoivat "kuvottamaan" - sillä ethän sinä uskovana voi valehdella internetissä - koska tiedät että kaikki jotka valehtelevat jäävät osattomiksi iankaikkisesta elämästä.

• täälläodotellaan

Kerro nyt ihmeessä, vai etkö ole kuulolla ollutkaan kirkossa ?

• No mitäs se Orvo muka valehteli? Eikös hän ottanut saarnamaatista aiheen, "Mihin adventtikirkkoa tarvitaan tänä aikana? Jeesuksen merkitys uskovan/ ei uskovan elämälle?", jota joku oli toivonut?

https://youtu.be/nPWmSIgCZ6w

Pitsakirkko oli myös saman päivän iltana

https://youtu.be/OBB2rDbCRdI

• MeilläTänään
        Stork7 kirjoitti:

Eilisessä jumalanpalveluksessa sekä ehtoollinen (jalkojenpesua ei toki näytetty) ja pikkuiselle vauvalle siunauksen pyytäminen.
        https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YgkvnLGvxcY

Meilläkin oli tänään ehtoollinen, perhejumalanpalvelus ja pieni Hanna Maria siunattiin. Oli paljon lasten valmistelemaa ohjelmaa, joka meni syvälle sydämeen, kun pienet suut lauloivat Jeesuksen ylistystä!

• Exadventistiparka
        MeilläTänään kirjoitti:

Meilläkin oli tänään ehtoollinen, perhejumalanpalvelus ja pieni Hanna Maria siunattiin. Oli paljon lasten valmistelemaa ohjelmaa, joka meni syvälle sydämeen, kun pienet suut lauloivat Jeesuksen ylistystä!

Kuulostaa hienolta, erityisesti tuo Jeesuksen ylistäminen.

• MeilläTänään
        Exadventistiparka kirjoitti:

Kuulostaa hienolta, erityisesti tuo Jeesuksen ylistäminen.

Se OLI sitä, mutta kuten kertomastani huomaat, siihen ei mitään sapattia tarvita, sen voi tehdä ylösnousemuspäivänäkin!

• Exadventistiparka
        MeilläTänään kirjoitti:

Se OLI sitä, mutta kuten kertomastani huomaat, siihen ei mitään sapattia tarvita, sen voi tehdä ylösnousemuspäivänäkin!

Ymmärsin tämän hyvin jo edellisestä viestistäkin, ja olen itse sitä mieltä että Jeesusta voi AIVAN YHTÄ HYVIN ylistää minä tahansa päivänä ja Hänelle voi pyhittää minkä tahansa päivän - mutta suosittelen antamaan Hänelle ihan JOKAISEN päivän !
        Jeesus on kutsunut meidät siihen lepoon jota Israel ei koskaan saavuttanut sapattia pitämällä. Uusi liitto ei ole mikään uusi yritys päästä luvattuun lepoon vanhan liiton vanhalla kaavalla, vaan täysin UUSI liitto, jossa saamme elää levossa ja Hengen johdatuksessa joka päivä.

• MeilläTänään

Ymmärsin tämän hyvin jo edellisestä viestistäkin, ja olen itse sitä mieltä että Jeesusta voi AIVAN YHTÄ HYVIN ylistää minä tahansa päivänä ja Hänelle voi pyhittää minkä tahansa päivän - mutta suosittelen antamaan Hänelle ihan JOKAISEN päivän !
        Jeesus on kutsunut meidät siihen lepoon jota Israel ei koskaan saavuttanut sapattia pitämällä. Uusi liitto ei ole mikään uusi yritys päästä luvattuun lepoon vanhan liiton vanhalla kaavalla, vaan täysin UUSI liitto, jossa saamme elää levossa ja Hengen johdatuksessa joka päivä.

Puhut täyttä asiaa, exadventistiparka! Päivä ei ratkaise mitään eikä ole se olennainen - paitsi adventisteille se on pakosti oltava sapatti, kaikki muut päivät ovat heistä "laittomuutta".

Ylistys olkoon sydämessämme ja huulillamme JOKA päivä! Vaikka perheet eivät voikaan päivittäin kokoontua seurakuntaan, voimme silti kodeissamme elää Jeesuksen seuraajina ja sitten taas tulla yhteen seurakunnan yhteisen jumalanpalveluksen merkeissä.

• poliisitperääsi
        MeilläTänään kirjoitti:

Puhut täyttä asiaa, exadventistiparka! Päivä ei ratkaise mitään eikä ole se olennainen - paitsi adventisteille se on pakosti oltava sapatti, kaikki muut päivät ovat heistä "laittomuutta".

Ylistys olkoon sydämessämme ja huulillamme JOKA päivä! Vaikka perheet eivät voikaan päivittäin kokoontua seurakuntaan, voimme silti kodeissamme elää Jeesuksen seuraajina ja sitten taas tulla yhteen seurakunnan yhteisen jumalanpalveluksen merkeissä.

Valehtelijat eivät peri taivastenvaltakuntaa ! Sinähän nyt suurta valhetta syydät suustasi kirjoittaessasi, että kaikki muut päivät ovat heistä "laittomuutta" Älä jatka enää valehteluasi tai laitetaan virkavalta poliisit perääsi.

• Luettuon
        poliisitperääsi kirjoitti:

Valehtelijat eivät peri taivastenvaltakuntaa ! Sinähän nyt suurta valhetta syydät suustasi kirjoittaessasi, että kaikki muut päivät ovat heistä "laittomuutta" Älä jatka enää valehteluasi tai laitetaan virkavalta poliisit perääsi.

Onkohan poliisilla mitään muuta tekemistä kuin tulla hälytetyksi tänne adventismin palstalle todistamaan sitä, että ainakin 1234567--- on kirjoittanut niiden, jotka eivät sapattia pidä (jumalanpalveluspäivänäkin) "kulkevan laittomuuden tiellä". Siis viikon ensimmäisenä päivänä kirkkoon kokoontujat "kulkevat laittomuuden tiellä". Luettu on.

• Exadventistiparka
        Luettuon kirjoitti:

Onkohan poliisilla mitään muuta tekemistä kuin tulla hälytetyksi tänne adventismin palstalle todistamaan sitä, että ainakin 1234567--- on kirjoittanut niiden, jotka eivät sapattia pidä (jumalanpalveluspäivänäkin) "kulkevan laittomuuden tiellä". Siis viikon ensimmäisenä päivänä kirkkoon kokoontujat "kulkevat laittomuuden tiellä". Luettu on.

Mutta enpä nyt oikein tiedä voiko ketään laittaa syytteeseen siitä että toistaa adventtimytologian harhoja ja sloganeita. Jos voisi, niin kaipa adventisteja vastaan olisi jo monta kannetta tehty ?
        Ymmärrän että "poliisitperääsi" on harmistunut siitä kun joku noita harhoja tuo esille tai jotkut Raamatulla osoittavat adventtimytologiaa eksytykseksi, mutta eipä adventtiharhat aiheena paljoa taida poliisia kiinnostaa. Näin ollen, suosittelen sen sijaan että muiden keinojen loppuessa poliiseja uskonsa tueksi kutsuu... ihan vaan lukemaan itse Raamatusta totuuden ja kääntymään pois adventtikirkon Raamatunvastaisista erityisopeista.

• poliisitperääsi
        Luettuon kirjoitti:

Älä sotke asioita. nimimerkki "meillätänään" kirjoittaja kirjoitti KAIKKI MUUT PÄIVÄT OVAT HEISTÄ LAITTOMUUTTA. Älä sotke tähän nimimerkkiä 1234567---
        Ei hän ole tietääkseni kirjoitellut, että KAIKKI muut päivät ovat laittomuutta. Ei ole.

• Luettuon
        poliisitperääsi kirjoitti:

Älä sotke asioita. nimimerkki "meillätänään" kirjoittaja kirjoitti KAIKKI MUUT PÄIVÄT OVAT HEISTÄ LAITTOMUUTTA. Älä sotke tähän nimimerkkiä 1234567---
        Ei hän ole tietääkseni kirjoitellut, että KAIKKI muut päivät ovat laittomuutta. Ei ole.

Pitääkö sinullekin pureksia tämä eteesi, vai mistä kiikastaa? Kiihkoadventistit tuovat aivan selvästi tälläkin palstalla (ja toistamiseen) julki mielipiteensä siitä, että sunnuntaina kirkossa kävijät a) kulkevat laittomuuden tiellä eivätkä pääse taivaaseen b) kumartavat petoa eivätkä pääse taivaaseen c) palvovat aurinkoa eivätkä pääse taivaaseen jne. Adventistit ovat keksineet käyttöönsä oman haukkumasanankin: 'sunnuntaikirkot'.

Mikään muukaan päivä viikosta ei heille ole kelvollinen, paitsi sapatti. Vain sapatti on "laillinen", muut ovat "laittomuuden tie". Luettu on.

• Luettuon

Mutta enpä nyt oikein tiedä voiko ketään laittaa syytteeseen siitä että toistaa adventtimytologian harhoja ja sloganeita. Jos voisi, niin kaipa adventisteja vastaan olisi jo monta kannetta tehty ?
        Ymmärrän että "poliisitperääsi" on harmistunut siitä kun joku noita harhoja tuo esille tai jotkut Raamatulla osoittavat adventtimytologiaa eksytykseksi, mutta eipä adventtiharhat aiheena paljoa taida poliisia kiinnostaa. Näin ollen, suosittelen sen sijaan että muiden keinojen loppuessa poliiseja uskonsa tueksi kutsuu... ihan vaan lukemaan itse Raamatusta totuuden ja kääntymään pois adventtikirkon Raamatunvastaisista erityisopeista.

Exadventistiparka, jep ja just, hyvin todettu!

• Jumalansanaa
        Luettuon kirjoitti:

Pitääkö sinullekin pureksia tämä eteesi, vai mistä kiikastaa? Kiihkoadventistit tuovat aivan selvästi tälläkin palstalla (ja toistamiseen) julki mielipiteensä siitä, että sunnuntaina kirkossa kävijät a) kulkevat laittomuuden tiellä eivätkä pääse taivaaseen b) kumartavat petoa eivätkä pääse taivaaseen c) palvovat aurinkoa eivätkä pääse taivaaseen jne. Adventistit ovat keksineet käyttöönsä oman haukkumasanankin: 'sunnuntaikirkot'.

Mikään muukaan päivä viikosta ei heille ole kelvollinen, paitsi sapatti. Vain sapatti on "laillinen", muut ovat "laittomuuden tie". Luettu on.

Kuusipäivää hyviä työpäiviä. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, silloin älä mitään askareita toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä Hän lepäsi, sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        Jesaja 58.13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia asioitasi, etkä puhu joutavia. 14. Silloin on oleva ilosi Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitsen ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

• Exadventistiparka
        Jumalansanaa kirjoitti:

Kuusipäivää hyviä työpäiviä. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, silloin älä mitään askareita toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä Hän lepäsi, sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        Jesaja 58.13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia asioitasi, etkä puhu joutavia. 14. Silloin on oleva ilosi Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitsen ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

Näinhän Jumala Israelin kanssa tekemässään liitossa vaati.
        Meille on kuitenkin tarjolla uusi liitto, joka ei ole entisen kaltainen. Me saamme olla Aabrahamin lapsia, uskosta vanhurskautettuja, ei lain teoista. Niin - Aabrahamillehan ei lakia eikä sapattiakaan annettu, vaan rikkomusten tähden ne Israelille lisättiin.

• oletkojuutalainen
        Jumalansanaa kirjoitti:

" minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin (juutalaisten) perintöosaa"

• Viispäiväinen
        Jumalansanaa kirjoitti:

Monin työpaikallani on viisipäiväinen työviikko. Turha sinne on mennä portteja kolkuttelemaan, vaikka kuinka tekisi mieli kuudentenakin päivänä mennä töihin...

• pyhpyh

VALHEES EI HETKAUTA.

• LÄHESMAALLIKKO

Olen ihmetellyt uskossa olevien vääntöjä.
      Luulisi uskovaisella ja uskovaisella olevan paljon enemmän yhteistä kuin uskovaisella ja maallikolla.
      Käyttäytyvät kuin riitaiset sisarukset ukin perinnönjaossa.
      HÄVETKÄÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3325
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1891
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1441
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      955
    Aihe