Para-Tabs 1g

Onkokokemusta

Sain kyseistä kipulääkettä alkavaan nivelrikkokipuun. Lääkäri sanoi suulisesti: kuuri ? Purkissa lukee 1 tabletti 1-3 kertaa vuorokaudessa. lääkeitä saa samalla reseptillä 4x100 kpl. Olen nyt ottanut Klo 16, 24, 08 ja nyt 16. Kävin äsken WC ja ulostin ihan puhdasta verta.
Tuote selvitys:http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=169275(yabasecatalog)

" Haittavaikutukset

Haittavaikutukset ovat harvinaisia, kun noudatetaan lääkärin määräämää tai pakkauksessa suositettua annostusta.Parasetamoli voi vaurioittaa maksaa, jos kerralla otetetaan huomattavan suuri annos tai jos suositettua suurempia annoksia käytetään pitkään. Yliannostusriskin välttämiseksi tulee varmistaa, etteivät muut samanaikaisesti käytössä olevat lääkkeet sisällä parasetamolia. Runsas alkoholin käyttö lisää maksavaurion riskiä."

Löytyykö ketään jolla kokemusta pidemmästä kuurista kyseistä Para-Tabs*1g.
Voiko verenvuoto johtua tästä?

20

8960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NuoriLääkäri

      Ihan normi panadolia ei ole edes kodeiinia mukana. En kyllä ymmärrä miten paskansit noista pelkkää verta. Mene lääkäriin ellei ollut peräpukama joka puhkesi.

    • awe3

      Jos veri oli kirkkaan punaista niin se tulee persreiästä. Jos se on mustaa niin sit se tulee mahasta ja suolistosta asti. Jos siis punaista niin sul on haava persiissä.

    • KipuOliivi

      Kannattaa puhua asiasta lääkärille.
      Minä olen ottanut 1g para-tabs kipulääkettä, kun on ollut selkäkipua ja muuhunkin kipuun.
      Jäi 100 tabletin putkillinen para-tabseja, kun lääkäri oli määrännyt niitä isälle, kun isä sairasti syöpää, mutta isä ei parantunut ja nukkui pois vähän aikaa sitten.
      Miksi minä niitä kipulääkkeitä apteekkiin veisin, kun joutuu kuitenkin kipulääkettä syömään ja ne on kuitenkin ostettu.

      Minulle ei ainakaan ole tullut mitään oireita noista lääkkeistä.
      Jäi isälle paljon voimakkaampiakin syöpäkipulääkkeitä ja pahoinvointilääkkeitä, mutta en ole niitä arvannut mennä syömään, mutta enpä ole apteekkiinkaan niitä vienyt, kun ei olla perään kyselty, eikä niitä ilman reseptiä edes saisi hankittua.
      Pidetään kaapissa piilossa.

    • Ei_johdu

      Tuo reseptisi parasetamoniannostus ja käyttämäsi määrä on selvästi turvallisella alueella. Lisäksi parasetamoli on turvallinen tuote maha-suolikanavan osalta koska se ei aiheuta verenvuotoja. Mikäli et ottanut mitään muuta tulehduskipulääkettä joka olisi aiheuttanut verenvuotoa, kyseessä lienee esimerkiksi puhjenneesta peräpukamasta tullut veri. Asian varmistamiseksi on suositeltavaa käydä lääkärissä.

    • avaaja

      Kiitos asiallisista vastauksista. Olen nyt ottanut pillerint 4 x, aamulla jälleen vain kirkasta verta. Erikoista siksi että minulla oli ulostamista enteilevä tunne peräsuolessa. Jätin nyt klo 08.00 lääkkeen ottamatta, jos vielä huomenna tulee verta harkitsen lääkärissä käyntiä.

      • Meloxicam

        Nivelrikkoon on olemassa ihan oma lääke Meloxicam, joka ei sisällä parasetamolia mikä on haitallista maksalle. Meloxicam laskee mm. nivelten turvotusta.


      • avaaja

        Voi olla, mutta en katso voivani ohjata lääkäriä Hän valitsi Para-Tabs*1g Ohje läpyskässä sanotaa voi ottaa 0,5-1 kpl kerrallaan katson vielä huomiseen ja taidan puolittaa annoksen.


    • OletIdiootti

      No jos itseltäni tulisi kirkasta verta perseestä niin lopettsisin heti kyseiset lääkkeet.

    • nivelkunttoon

      Kiireesti napsimaan glugosamiinia nilvelrikkokipuun. Saa apteekista ja luontaistuotekaupoista. Osta mahdollisimman vahvoja ja syö vähintään kaksi kuukautta, niin vaikutus alkaa. Ja suosi suomalaista,ruotsalaista tai espanjalaista tuotetta, ei missään nimessä mitään iHerbin jenkkituotetta.

      Tulehdukseen syö päivittäin vähintään 30g tuoretta inkivääriä, luonnonjugurttiin paloiteltuna. Mielellään vielä lusikallinen juoksevaa hunajaa, puolikas luomusitruunan mehua ja kaksi teelusikallista laadukasta luomuneitsytöljyä sekaan. Ei missään nimessä mitään ripsi- tai rapsiöljyä.

      • Voi_kokeilla

        Kyllähän glukosamiinia voi kokeilla ja jos tuntuu tehoavan niin voi käyttää. Tutkimuksissa on todettu ettei se auta nivelrikkoon ja sen vuoksi glukosamiinilääkkeiltä on poistettu kelakorvauskin.
        Glukosamiinin käytöstä huolimatta minulla on jo toisessa polvessa tekonivel ja kohta on edessä toiseenkin polveen laitto. Tärkeintä on pitää nivelet toimintakuntoisina treenaamalla lihaksia ja antamalla liikuntaa (mm. pyöräily, vesijuoksu ym.), mutta välttämällä kaikkea tärähtelevää liikuntaa jos kyse on jalkojen nivelistä (esimerkiksi juoksu kielletty).


      • nivelkunttoon

        Minulla on jo yksi tekonivel ja toiselta pelasti glukosamiinin syönnin aloittaminen. Nyt olen jo parin vuoden ajan syönyt sitä koko ajan, enkä luovu tästä ihmelääkkeestä.


      • GGGFG

        Kaksi kk syöty glukosamiinia ja selkäkivut hiipuneet. Kiitos!


    • auttaaa

      Samoin täällä.
      Glukosamiini auttaa.
      Sanokoon tutkimukset ja kelakorvattavuudet mitä tahansa.
      Syön gluosamiinia ja pidän terveyteni ja omat rustoni ja niveleni kunnossa.

    • Vatsaonrautaa

      Toiseen polveen on jo vaihdettu keinonivel - sitä ei särje enää. Toinen on leikkausjonossa. Sen särkyihin syön Panadol Fortea 1G x 3 . Leikkauksen jälkeisiin kipuihin meni alussa erilaisia särkylääkkeitä 15 kpl / päivä.

    • Äkkiälääkettä

      Kyllä jos ihan kunnolla on nivel menossa rikki niin aika kolkolta kuulostaa tuo että "syö Panodolia!;)"

      • Niinhän_se

        Ihan tyypillistä nivelrikossa. Lääkkeillä pyritään lykkäämään keinonivelen laittamista mahdollisimman korkeaan ikään että sillä mentäisiin hautaan saakka.


    • ootkovarma

      ettei oo peräpukmat?

    • kuulotin

      Ei ol todellist, tulee tänne suomi24 kysymään ohjeita, jos tulee peräpäästä verta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????? Kantsiis ehkä mennä lääkäriin.

      • Katso_mihin_vastaat

        Ja vielä tyhmempää vastailla ikivanhaan viestiin antaen ohjeita kirjoittajalle.


      • Homonainen

        Ja vielä tyhmempää vastailla ikivanhaan viestiketjuun jotain noin turhaa. Juuri niinku määki teen nyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe