hyvä käytös

uusimuutos

Ootteko naiset törmänneet päivittäin siihen että esim kaupoissa vieras mies avaa oven sinulle, nostaa tippuneen leipäpaketin sinulle lattialta takaisin, tai päästää menemään kassajonoon ennen häntä? Varsinkin nyt kun pääsin vihdoin eroon silmälaseista niin huomaan miten eritavalla miehet katsovat. Sekä naiset ja lapset jäävät tuijottamaan silmiäni. Sen kyllä huomaa. Ei minulla ei ole väripiilareita eikä ripsien pidennyksiä.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenpääsiteroon

      Silmälaseistasi? Piilarit?

    • oionnea

      Ooh, upeaa.
      Silmäsi valloittavat kaikki maailman ihmiset!
      Ansaitsisit mitalin.

      ...






      -.-

    • tässäsyy

      Heheh, minulla on ikivanhat silmälasit, pitäisi uusia. Kyllä minulle ovia avataan (tosin asioin enimmäkseen liukuovellisissa lähikaupoissa ja autetaan, niin teen itsekin. En tiedä miten paljon minua tuijotellaan kun en jää katselemaan tuijottaisko joku. ;)

      Voisko olla että sinä vain huomaat enemmän nyt kun näet paremmin? Nimittäin piilolinsseillä näköalue on laajempi, toisin kuin laseilla, jotka rajaavat näkökenttää.

    • Kai.sit.kohteliaskin

      Eipä mulle kukaan tuollaista tee, mutta minä itse sen sijaan avaan ovet, päästän kassajonoon edelle, tai autan muutenkin muita ihmisiä, niin miehiä kuin naisia.

      • Eikoskaan

        Minullekaan kukaa ei avaa koskaan ovia Helsingissä. Itse avaan muillekin, mutta kukaan ei koskaan kiitä, eikä katso edes avaajaan päin!
        Metrossakin ihmiset tunkevat sisään ennenkuin kukaan on vielä päässyt ulos. Hyvien tapojen mukaistahan on antaa ulostulijan mennä ovesta ensin ulos metrosta, mutta suomalaiset ryntäävät aina ensimmäisenä sisään. Tapa ihmetyttää joka päivä. Ulkomailla tätä ongelmaa ei ole. Suomalaisilta puuttuvat hyvät tavat, ei siitä mihinkään pääse.


    • eipiilareitaeileikkausta

      En sanoisi että päivittäin mutta kyllä usein. Eikä johdu silmälaseista, minulla nimittäin on vielä lasit ja siitä huolimatta saan huomiota ja minua kehutaan kauniiksi. Tosin minulla on hyvä kroppa ja hyvät hiukset ettei yhdet silmälasit ole ulkonäköäni pilanneet.

      • No pistäppä mulle yksityisenä viestiä :)


    • fjsklfjskfdj

      Minä en naisille ovia availe, sehän on epätasa-arvoista ja kuin joltain 1800-luvulta. Saatan pitää ovea auki pyörätuolilla kulkeville, vanhuksille tai lapsille jos ovi on esim. jäykkä tai painava mutta normaali nainen kykenee kyllä itsekin avaamaan sen oven. Saranatkin lienevät sen verran kestäväksi mitoitettuja ettei tarvitse niitäkään säästellä.
      Pyydettäessä tilanteen mukaan saatan avustaa naisiakin, tuntiveloitus 100 euroa ja vähimmäisveloitus 1h vaikka homma kestäisi vain minuutin :D

      • Nimimerkkinimimerkki

        Ihan perusherrasmiesmäistä on että jos on yhtaikaa ovella, mies antaa naisella tilaa tai mies avaa naiselle oven. Eihän sitä mikään pakko ole tehdä ja mieltäänkin voi osoittaa olemalla avaamatta, mutta ei siinä mitenkään hyvää kuvaa itsestään anna, jos niin edes luuleekaan. Minä olen nainen ja availen kyllä ovia varsinkin jos toisella on taakkaa kannettavanaan, ihan kohteliaisuusasia. Joskus olen availlut miehille ovia ihan sillein perusherrasnaismaisesti, mutta se saattaa aiheuttaa nolostumista, hymähtelyä tms. kiusallisuutta, joten olen lopettanut sen lukuunottamatta noita että toisella on kädet täynnä. Paitsi just kävi niin että en saanut pidettyä auki kun toinen tuli niin vauhdilla ja joutui itse potkaisemaan ovea auki. Se nolottaa vieläkin itseä kun en vain sujuvasti ehtinyt sujahtaa avaamaan. Mutta sattuuhan tuota.


      • fsitsidohcdisvvti

        Kyllä sitä työpaikallakin on kyettävä yksin avaamaan ovet ihan kahvasta kääntämällä vaikka olisi millainen kuorma varastosta haettuna. Sehän on vielä helppo avattava jos potkaisemalla avautuu.
        Ovista ei ole ainakaan miehille mainittavaa vastusta itsekin avattavaksi, ovatko naiset niin avuttomia ja heikkoja että heille pitäisi jonkun toisen avata ovi?
        Minua ainakin ärsyttää naisten prinsessakuvitelmat että miehet on jotain alamaisia ja narreja. Avatkaa vaan itse ne ovet, minä en ole teidän palvelija, narri tai mikään muukaan.


      • Nimimerkkinimimerkki
        fsitsidohcdisvvti kirjoitti:

        Kyllä sitä työpaikallakin on kyettävä yksin avaamaan ovet ihan kahvasta kääntämällä vaikka olisi millainen kuorma varastosta haettuna. Sehän on vielä helppo avattava jos potkaisemalla avautuu.
        Ovista ei ole ainakaan miehille mainittavaa vastusta itsekin avattavaksi, ovatko naiset niin avuttomia ja heikkoja että heille pitäisi jonkun toisen avata ovi?
        Minua ainakin ärsyttää naisten prinsessakuvitelmat että miehet on jotain alamaisia ja narreja. Avatkaa vaan itse ne ovet, minä en ole teidän palvelija, narri tai mikään muukaan.

        Äh... no tottakai aina yksinkin pärjää, mutta on se aika junttia (oli sitten mies tai nainan!) olla auttamatta ja seistä tonottaa katsomassa, kun voisi hieman helpottaa toisen hommaa. Yleensä se helpottaa oven kautta tapahtuvaa liikennettä muutenkin, kun muut ei joudu odottelemaan sen yhden taakkojen kanssa hankalasti liikkuvan vuoksi. Ihan järkeäkin voi näissä asioissa käyttää. Mutta jos se mielenosoitus ja itsensä typeräksi tekeminen muiden silmissä on tärkeämpää niin siittä vaan!

        Kuten sanoin, kyse on kohteliaisuudesta, kohtelias voi ja pitää aina olla muille kykynsä mukaan. Sinua pidetään junttina ja typeränä moukkana, kun et käyttäydy kohteliaasti.


      • fsitsivvti

        Ihan samantekevää, jos ei tule naisten taholta tuomituksi junttina ja moukkana oven avauksen vuoksi niin kyllä ne löytää jonkin toisen tekosyyn sille tuomiolle!


      • Kaikkimulleheti

        Junttiutta voi ilmentää tälläkin tapaa, että ei avaa ovia kenellekään. Elät varmaan yksin tässä maailmassa, joten miksi mitenkään auttaisitkaan muita. Pääasia, että sinä, sinä ja sinä saat muilta jotain, muista viis. Elämäsi olisi mukavampaa, jos osaisit antaa toisille jotain.


    • MiettiiHän

      Aika harvoin käyn kaupoissa, joissa voi itse avata ovet, sillä meillä ainakin kauppojen ovat ovat järjestäin sähkökäyttöisiä.

      Mutta muuten, kyllä minä avaan ovet naisille ja vanhuksille, nostan jos he jotain pudottavat, tai ainakin vinkkaan että hei sulta putos jotain. Kassajonossa en päästä ohi ketään, paitsi jos mulla sattuu olemaan tosi isot ostokset ja seuraavalla vain joku yksi tai kaksi ostosta. Tällöin en tee ero miehen ja naisen välillä.

      Minä kyllä tykkään silmälasipäisistä(kin) naisista, mutta itsestäni kyllä tuntuisi lähinnä kiusalliselta jos joku alkaisi tuijottamaan silmiäni (no lapset on eri juttu, silloin ei haittaa).

      Hyvät käytöstavat kunniaan, sukupuolesta riippumatta. Ja eikös se ole aika seksististäkin palvella toista sukupuolta eri tavalla kuin toista? Ei siis ollenkaan tasa-arvoista nykyaikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe