Otakoppi: Onko synnissä iankaikkista elämää ?

Vastaus: Ei ole !
.
Synnissä ei ole iankaikkista elämää mutta Karitsan veressä on !
.
Ilm 7:14 "Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he OVAT PESSEET vaatteensa ja VALKAISSEET ne Karitsan veressä."
.
Synnissä ei siis ole "iankaikkista elämää" mutta sen sijaan synnissä on "iankaikkinen kuolema" eli "iankaikkinen ero" Jumalastamme !
(Vrt Matt 25:46/Dan 12:2)
.
Huom. siis... " he OVAT PESSEET vaatteensa ja VALKAISSEET ne Karitsan veressä."
Ihmisen synnit pois pyyhitään silloin kun ihminen UUDESTISYNTYY (Joh 3:3-8) uskon kautta Jeesukseen Kristukseen !
... Ja tämän jälkeen ihan kaiken mitä ihmisen uudestisyntymisen jälkeen Pyhä Henki ihmiselle synniksi näyttää, niin sen Karitsan veri aina puhtaaksi pesee !
.
Vrt. Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
.
Sana "Vanhurskas" on lakitermi joka tarkoittaa "syyttömäksi julistettu" tai vielä tarkemmin, että "syyllinen julistetaan syyttömäksi" !
.
Jeesuksessa Kristuksessa meidät VANHURSKAUTETAAN !
.
Vrt. Joh 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää ("sielu elää"), vaikka olisi kuollut.("ruumiillisesti")
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole ("hengellisesti"). Uskotko sen?"
Mark 12:26:27 "Minä OLEN Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

.
1 Joh 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala ON ANTANUT meille iankaikkisen elämän, ja tämä ELÄMÄ ON hänen Pojassansa.
5:12 Jolla Poika on, sillä ON elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
.
Eli ON ANTANUT JA ON ELÄMÄ ! Siis iankaikkinen elämä alkaa uskovalla jo tässä ajassa heti ja nyt, kun hän syntyy uudesti ylhäältä !
.
2 Kor 5:17 "SIIS, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut." !

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälleen hyvä teologinen kirjoitus - sanoisinko suorastaan artikkeli - Otakopilta/Kopittelijalta tälle foorumille.

Niinpä, synnissä ei ole ikuista elämää koskapa synti johtaa kuolemaan eli eroon Jumalan yhteydestä ja se ero Jumalasta on Kristuksen Viimeinen tuomio-puheen mukaan ikuinen ja Johanneksen ilmestyksen mukaan myös sekä Danielin kirjan, josta Otakopin kirjoituksessa olikin jaeviitteet.

• Artikkelistasi: "Eli ON ANTANUT JA ON ELÄMÄ ! Siis iankaikkinen elämä alkaa uskovalla jo tässä ajassa heti ja nyt, kun hän syntyy uudesti ylhäältä !"

Aivan, Johanneksen evankeliumin Jeesuksen omien sanojen mukaisesti se ikuinen elämä on jo nyt uskovaisella, eikä fyysinen kuolema (ruumiin kuoleminen) riistä, tuhoa eikä "katkaise" sitä ikuista elämää.

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

Artikkelistasi: "Eli ON ANTANUT JA ON ELÄMÄ ! Siis iankaikkinen elämä alkaa uskovalla jo tässä ajassa heti ja nyt, kun hän syntyy uudesti ylhäältä !"

Aivan, Johanneksen evankeliumin Jeesuksen omien sanojen mukaisesti se ikuinen elämä on jo nyt uskovaisella, eikä fyysinen kuolema (ruumiin kuoleminen) riistä, tuhoa eikä "katkaise" sitä ikuista elämää.

Juuri näin ! :)

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

Artikkelistasi: "Eli ON ANTANUT JA ON ELÄMÄ ! Siis iankaikkinen elämä alkaa uskovalla jo tässä ajassa heti ja nyt, kun hän syntyy uudesti ylhäältä !"

Vrt Joh 5:24 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT kuolemasta elämään."

• Valitan

Olet erehtynyt pahan kerran .

• Ja apostoli Paavalin mukaan ikuinen elämä on armolahja Jeesuksessa Kristuksessa. Ihan linjassa menee Johanneksen evankeliumin kanssa, ihmekös tuo kun Ylösnoussut Herra on molempien "takana" niin sanotusti.

Alkanut minua ihmetettymään, kun adventistit höpisevät paljon jostain sielun "luontaisesta" kuolemattomuudesta - mitä se sellainenkin muka on ja kuka esim tällä foorumilla on sellaista kuolemattomuutta opettanut? En minä ainakaan ole huomannut.

• Valitan kirjoitti:

Olet ilmeisesti adventistinen multinikki?

Miksi sinulla ei ole antaa yhtäkään raamattuperustetta väitteesi todisteeksi, vaan lähettelet tuollaisia tyhjänpäiväisiä onlinereita?

• Valitan
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Olet ilmeisesti adventistinen multinikki?

Miksi sinulla ei ole antaa yhtäkään raamattuperustetta väitteesi todisteeksi, vaan lähettelet tuollaisia tyhjänpäiväisiä onlinereita?

olet jälleen väärässä ..

• Valitan kirjoitti:

Sinullapas oli teologinen ja adventistinen yksin raamattuun perustuva palaute joita näillä sivuilla kyllä riittää... :(

• Valitan
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Ja apostoli Paavalin mukaan ikuinen elämä on armolahja Jeesuksessa Kristuksessa. Ihan linjassa menee Johanneksen evankeliumin kanssa, ihmekös tuo kun Ylösnoussut Herra on molempien "takana" niin sanotusti.

Alkanut minua ihmetettymään, kun adventistit höpisevät paljon jostain sielun "luontaisesta" kuolemattomuudesta - mitä se sellainenkin muka on ja kuka esim tällä foorumilla on sellaista kuolemattomuutta opettanut? En minä ainakaan ole huomannut.

Ihanko totta ? Sinua siis "ihmetyttää" ?? olet ihan suu auki ja et ymmärrä mitään .. niinkö? Suo nyt anteeksi mutta minä en usko että puhut totta .. ja koska et puhu totta niin puhut valhetta.. Ei tämä "sielun luontaiseen kuolemattomuuteen usko" nimitys ole mikään adventistien nimi, vaan kyse on katolisen kirkon kristinuskoon tuomasta harhaopista joka sanoo että jokaisella ihmisellä on kuolemattomuus jo luonnostaan (kuolematon sielu) ja että näin uskotaan sitä ei nyt voi kukaan muuttaa venkoilemalla tai muuttamalla sanojen tarkoitusta.

Rehellisyys maan perii - ja rehellisyys sanoo mitään kuolemattomuutta ei Raamatun mukaan synnissä ole. Jokainen joka mahdollisesti saa iankaikkisen elämän saa sen jos elää ILMAN SYNTIÄ. Se on Raamatun sanoman lopullinen ilmoitus. Ja että Jeesus Kristus johdattaa omansa Jumalan yhteyteen ja siten iankaikkiseen elämään.

• Nikkimestärille
        Kopittelija007 kirjoitti:

Sinullapas oli teologinen ja adventistinen yksin raamattuun perustuva palaute joita näillä sivuilla kyllä riittää... :(

Vastaukseni on raamatullinen - ei mitään muuta.

• Sinä nimimerkki "Valitan" vaikutat nimimerkki "Alexilta" ?
        Vai olenko väärässä ?
        Uskallatko paljastaa totuuden asiasta ?

• Kopittelija007 kirjoitti:

Sinä nimimerkki "Valitan" vaikutat nimimerkki "Alexilta" ?
        Vai olenko väärässä ?
        Uskallatko paljastaa totuuden asiasta ?

Ja jos olet niin kysyn... Oletko päättänyt sotkea tämänkin keskusteluketjun ?

• ItseOletPalstanSotkija

Ja jos olet niin kysyn... Oletko päättänyt sotkea tämänkin keskusteluketjun ?

Anteeksi nyt, MUTTA jos joku täällä on sotkemassa tätä Adventismi palstaa - niin se olet sinä. Miksi viihdyt täällä sotkemassa kaikki keskustelut? Lähetät enemmän viestejä kuin kaikki muut yhteensä ja erilaisilla nimimerkeillä vielä. Sinuna en hakisi vikoja muualta kuin omasta käyttäytymisestäsi pastan sotkijana .

• Juu.meitä.on.niin.moneks
        ItseOletPalstanSotkija kirjoitti:

Anteeksi nyt, MUTTA jos joku täällä on sotkemassa tätä Adventismi palstaa - niin se olet sinä. Miksi viihdyt täällä sotkemassa kaikki keskustelut? Lähetät enemmän viestejä kuin kaikki muut yhteensä ja erilaisilla nimimerkeillä vielä. Sinuna en hakisi vikoja muualta kuin omasta käyttäytymisestäsi pastan sotkijana .

Kopitteli007 alias otakoppi alias puskajussi on täällä käännyttämässä ihmisiä pois Raamatun opetuksista omaan kuolemattomuus - uskontoonsa, jossa elämä synnissä on kuolema - eikä niinkuin Raamattu asian ilmaisee että kuolema on synnin palkka.

Se on syy näihin massapostituksiin joilla hän sekoittaa lähestulkoon kaikki aloitukset. Koopittelija007 alias otakoppi EI SIEDÄ vastaan sanojia .. he kun "pilaavat hänen kirjoituksiaan" - heh heh ..

• Alex ei ole vastannut ?

• Juu.meitä.on.niin.moneks kirjoitti:

Kopitteli007 alias otakoppi alias puskajussi on täällä käännyttämässä ihmisiä pois Raamatun opetuksista omaan kuolemattomuus - uskontoonsa, jossa elämä synnissä on kuolema - eikä niinkuin Raamattu asian ilmaisee että kuolema on synnin palkka.

Se on syy näihin massapostituksiin joilla hän sekoittaa lähestulkoon kaikki aloitukset. Koopittelija007 alias otakoppi EI SIEDÄ vastaan sanojia .. he kun "pilaavat hänen kirjoituksiaan" - heh heh ..

Juu.meitä.on.niin.moneks (ehkä legio) kirjoittaa: Koopittelija007 alias otakoppi EI SIEDÄ vastaan sanojia .. he kun "pilaavat hänen kirjoituksiaan" - heh heh ..

Kyllä minä siedän vastaan sanojia ja suorastaan haastan RAAMATULLISEEN DEBATTIIN mutta nämä puskahuutelut ovat turhia eikä liity aiheeseen ja sotkee vaan... mutta tietysti jos ei kykene RAAMATULLISIIN vastauksiin niin sittenhän ei jää jäljelle kuin iva ja naura !

• Exadventistiparka
        Valitan kirjoitti:

Ihanko totta ? Sinua siis "ihmetyttää" ?? olet ihan suu auki ja et ymmärrä mitään .. niinkö? Suo nyt anteeksi mutta minä en usko että puhut totta .. ja koska et puhu totta niin puhut valhetta.. Ei tämä "sielun luontaiseen kuolemattomuuteen usko" nimitys ole mikään adventistien nimi, vaan kyse on katolisen kirkon kristinuskoon tuomasta harhaopista joka sanoo että jokaisella ihmisellä on kuolemattomuus jo luonnostaan (kuolematon sielu) ja että näin uskotaan sitä ei nyt voi kukaan muuttaa venkoilemalla tai muuttamalla sanojen tarkoitusta.

Rehellisyys maan perii - ja rehellisyys sanoo mitään kuolemattomuutta ei Raamatun mukaan synnissä ole. Jokainen joka mahdollisesti saa iankaikkisen elämän saa sen jos elää ILMAN SYNTIÄ. Se on Raamatun sanoman lopullinen ilmoitus. Ja että Jeesus Kristus johdattaa omansa Jumalan yhteyteen ja siten iankaikkiseen elämään.

"Rehellisyys maan perii - ja rehellisyys sanoo mitään kuolemattomuutta ei Raamatun mukaan synnissä ole."
        Niinhän se sanoo. Ja Raamattu sanoo myös että me olemme kuolleita jo tänne maailmaan syntyessämme. Miten se on mahdollista ?
        No juuri siksi, että ne, jotka elävät erossa Jumalan yhteydestä, ovat jo kuolleet - Luuk 9:20 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."
        Tästäkin näemme, että Jeesuksen näkökulmasta ne jotka eivät olleet Hänen omiaan, ovat KUOLLEITA vaikka elävät - ja taas ne jotka tuntevat Hänet, ELÄVÄT ikuisesti vaikka kuolisivatkin (ruumiillisen kuoleman): Joh 11:25 "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        Ei tässä mitään ihmeellistä ole. Kun Raamattu puhuu "kuolemasta", se aina tarkoittaa eroa jostakin. Kuolema on eri kohdissa eri asia, jossakin ero Jumalasta, toisessa taas ruumiin ero sielusta.
        Ihmeellistä on vain se miten jotkut taistelevat Raamatun sanomaa vastaan, ja kuvittelevat että Jumalalle tämän maallisen ruumiin luhistuminen olisi asia joka lopettaa ihmisen sielun olemassaolon. Se on Raamatun sanan vastaista ihmisoppia, osoituksena myös nuo kaksi kohtaa jotka lainasin.

• Hahahaahah

Tämä on tosi naurettavaa - Kopittelija007 tekee aloituksen toisella (otakoppi) nikilllään ja vastailee sitten itselleen (tapansa mukaan) .. :))

• Niin katsos kun jos haluat esim. etsiä jälkeenpäin minun avauksiani ja kirjoituksiani täältä "nettiviidakosta", niin huomaat, että nimimerkki. "Otakoppi" tekee yleensä vain kristillisiä avauksia ja runoja !
        Mutta "Kopittelij007" nimimerkki keskustelee ja kommentoi asioita siellä täällä !
        .
        Ymmärrätkö nyt... Miksi ?
        .
        Vrt. http://www.suomi24.fi/profiili/otakoppi

• Vai miten sinä nimimerkki "Hahahaahah" löydät esim. täältä helposti vaikka 3kk vanhan kirjoituksesi ja sen keskusteluketjun jos tarvitset vaikka katsoa siitä jotain...
        Tämä minun konstini on selkeä...
        "Järjen käyttö ei ole kiellettyä" ! ;D
        .
        (ps. Mutta eihän puskista huutelijoiden ja trollien mitään tarvitsekaan löytää jäljestäpäin... kunhan nyt jotain törkyä suustaan suoltaa...)

• oli.tämäkin.taas

Vai miten sinä nimimerkki "Hahahaahah" löydät esim. täältä helposti vaikka 3kk vanhan kirjoituksesi ja sen keskusteluketjun jos tarvitset vaikka katsoa siitä jotain...
        Tämä minun konstini on selkeä...
        "Järjen käyttö ei ole kiellettyä" ! ;D
        .
        (ps. Mutta eihän puskista huutelijoiden ja trollien mitään tarvitsekaan löytää jäljestäpäin... kunhan nyt jotain törkyä suustaan suoltaa...)

Siis Hä?? mitä oikein höpiset - kirjoittelet eri nimillä sitä omaa ristiriitaista uskoasi .. ja vastailet itsellesi. Se on fakta joka ei muutu ..

• Just... :O

• Se mitä minä kirjoitan, niin ei niissä ole luettavissa muuta kuin se mitä minä niissä kirjoitan ! :)
        http://otakoppi.webnode.fi/blogi/

• palstanSotkijalle

Se mitä minä kirjoitan, niin ei niissä ole luettavissa muuta kuin se mitä minä niissä kirjoitan ! :)
        http://otakoppi.webnode.fi/blogi/

Juuri niin. Niissä ei ole mitään muuta .. raamatullisuudesta puhumattakaan.

• palstanSotkijalle kirjoitti:

Juuri niin. Niissä ei ole mitään muuta .. raamatullisuudesta puhumattakaan.

Niin... jokaisella on oikeus mielipiteeseensä tässä asiassa ja kirjoitusteni raamatullisuudesta ! http://otakoppi.webnode.fi/blogi/
        .
        Mutta nämä sinun kirjoittelusi ei mielestäni paljoa ota kantaa tämän kyseisen
        nyt käsiteltävän topiikkini aiheeseen, vaan sotkee vain sitä...
        Joten voidaankin kysyä... kumpi meistä on palstan sotkija ja kumpi ei...
        .
        Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi ja kiitos käynnistäsi ! :)))

• KunJuuOnEi

Siis otakopin mielestä siellä helvetissä ei kiduteta syntisiä ?

• OnTääOppi

Vaan synnittömiä :))))

• Jeesus ei siis mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".
        .
        Vrt Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        "kolasina aiōnion "= punishment eternal" ja "zōēn aiōnion" = "life eternal"
        http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htm
        .
        Vrt. myös VT:n Dan 12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, toiset häpeään ja IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN ."
        eli hebr. 'ō·w·lām = everlasting = ikuinen, jatkuva, ainainen
        http://biblehub.com/text/daniel/12-2.htm
        .
        Eli päätelkää itse mitä RAAMATTU ja sen alkukieli sanoo ja jättäkää "otakopin" mielipiteet vähemmälle arvolle ! :)

• Vrt. 5 Moos 30:15 "Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9574
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3040
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2821
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      60
      2621
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      200
      2042
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      104
      1944
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1883
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1440
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1276
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe