Ei itselleni päivää kummempi muiden joukossa.
Mikä vitun juhannus?
34
243
Vastaukset
- taikayö
Hyvä että edes yksi työläinen on kiinnostunut turhien pyhien luopumisesta. Palkallinen vapaa pois kaikilta juhlapyhiltä. Kirkolliset pyhät palkattomiksi vapaiksi, jos joku hurskas niitä haluaa viettää!
- ulkoisestijasisäisesti
Samaa arkista kituuttamista päivästä ja vuodesta toiseen on tämä työttömän osuus hyvinvointivaltion kakusta. Pisaraakaan en ota, ellei puhe ole vedestä.
- otto.silmjalka
En ole pitänyt jouluja tai juhannuksina moneen vuoteen päiviä erikoisempia paitti että joulupäivänä on Suomi totaalisesti kiinni.
Ihmiset pösöttävät kuin myyrät koloissaan. Jussina sentään aurinko ei paljoo nuku. Ja se heikkarin joka jouluinen joulukorttishow.- Anonyymi
Ne joulukortit minä ainakin olen lopettanut jo monta vuotta sitten. Kun täti ja setä elivät niin heille laitoin joulukortit koska heidän elämänsä aikana se oli niinkun asiaan kuuluva tapa. Nyt en laita korttia
Juhannusta en liioin ” tee” kuten ihmiset sanovat että ” oletko jo tehnyt juhannuksen ”
Minulle tavallinen päivä muiden joukossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne joulukortit minä ainakin olen lopettanut jo monta vuotta sitten. Kun täti ja setä elivät niin heille laitoin joulukortit koska heidän elämänsä aikana se oli niinkun asiaan kuuluva tapa. Nyt en laita korttia
Juhannusta en liioin ” tee” kuten ihmiset sanovat että ” oletko jo tehnyt juhannuksen ”
Minulle tavallinen päivä muiden joukossaÄlkää nyt vittu puhuko joulusta. Hetken tauko!
- Anonyymi
voin kuvitella scenen, kaupungin vuokra rivareissa asuvat perheet virittelevät prisman halpis pallogrilliä pirkka makkaroita ja kassitolkulla kaljaa ja ipanat hyppivät alelaarista ostetulla trampoliinilla.. eli hirvee nöykkääminen ja suomi iskelmien huudatus tulossa
- Anonyymi
...ja porukka on täyttä roskasakkia ja rasitteita.
- Anonyymi
No ei ole kuin tavallinen perjantai. Ei mitään juhlaa. En viitsi edes saunaa lämmittää tänään. Lauantai on saunapäivä.
- Anonyymi
Et vain ole oivaltanut Juhannuksen hienoutta.
- Anonyymi
Minulla on ystävä joka touhuaa viikon ennen juhannusta on kukka asetuksia , ja sukua ruolåkailemaan tulossa ja kaiken mailman lippuja vierivieressa narussa. Korostamassa terassia missä syövät sitten.
Joten kovat hommat siksi että almanakassa lukee juhannusaatto ..
- Anonyymi
Jussina pitää ottaa alkoholimyrkytys, hukkua ja nousta kuolleista katsomaan kodin palamista.
- Anonyymi
Myös se tippuri pitää jossain välissä hommata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös se tippuri pitää jossain välissä hommata.
Sen saa ilman juhannustakin helposti istumalla väärään taksiin...
- Anonyymi
O ei ole minullakaan mitään juhannusta . Ilmakin on kurja , ja päivä on ihan vaan tavallinen perjantai jolloin tapaan siivota ja vaihdella lakanat sänkyyn ja pesukone käynnissä . Illalla TV .
Niin että yksi päivä muiden päivien tavalla .- Anonyymi
Tuleeks telkkarist mitään hyvää tällai jussina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeks telkkarist mitään hyvää tällai jussina?
Juhannustanssit Tuuloksen Kapakanmäen lavalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhannustanssit Tuuloksen Kapakanmäen lavalta.
No se pitää kyl kattoo.
- Anonyymi
Ei sitä ole pakko juhlia, eikä tarpeen arvostella sitä, että toiset juhlivat. Auttaa, jos jonain päivänä tajuat, että ihmiset ovat erilaisia.
- Anonyymi
Eiköhän suomen juhlat ole juhlittu vähäksi aikaa kun taloutta katsoo.
- Anonyymi
Ihan tavallinen työpäivä on minulle, oli juhannus tai ei. En ole viettänyt 25 vuoteen enää juhannusta tai mikä se nyt on.
- Anonyymi
Voi ottaa kuppia yhden päivän enemmän, että ei muka ole sen kummempi, tietenkin on.
- Anonyymi
Vuoden valoisimmat päivät. Voiko parempaa aihetta juhlalle keksiä.
Joku Johannes yökastaja on liitetty juhlaan palkon myöhemmin.- Anonyymi
Täällä länsi-ranskassa on aina valoisaa, oli joku juhannus tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä länsi-ranskassa on aina valoisaa, oli joku juhannus tai ei.
Hei länsiranskis, se ei ole Suomea, eikä siellä ole Pohjolan juhannusta, ei keskikesän, vuoden valoisimman ajankohdan voittanutta. Luonto vehreimmillään. En vaihtaisi enkä haluisi asua jossain Länsi-Ranskassa.
- Anonyymi
TES-antaa Juhannus aaton uurastuksesta 200% tulot.
Kassassa olo Rottana antaa myös.On myös olemassa TES.joissa Juhannus aato on normaali työpäivä. - Anonyymi
no se on juopottelu ja rökälehtimis päivä, suomessa kaikki juhlapäivät on pääasiassa juopottelua, räyhäämistä yms
- Anonyymi
Sinä oletkin sellainen ilonpilaaja. Siksi sinua ei ole kutsuttu mihinkään.
- Anonyymi
Onneksi ei tarvitse olla sukulaisten kanssa missään tekemisissä.
- Anonyymi
Koska juhannus on.
- Anonyymi
Monelle sr on tuollainen vaan ei kaikille!
- Anonyymi
Juhannus juhlista jaloin silloin jos on pullo jaloviinaa matkassa.
- Anonyymi
"Johannes Kastajalle omistetuista juhlista säilyi meillä uskonpuhdistuksen jälkeen erillisenä pyhäpäivänä vain hänen syntymäpäivänsä eli juhannus 24. kesäkuuta. Juhlaa on vietetty 400-luvun alkupuolelta lähtien. Sen ajankohta perustuu käsitykseen, että Johannes syntyi kuusi kuukautta ennen Jeesusta. Juhlan raamatullinen lähtökohta on Luuk. 1:26, 36. Pelastushistoriallisesti juhannus viittaa seuraavaan jouluun. Nykyisin juhannusta vietetään kesäkuun 19. päivää seuraavana lauantaina.
Saamansa nimen (Johannes = Jumala on armollinen) mukaisesti Johannes julisti Jumalan armollista hyvyyttä, pelastusta ja syntien anteeksiantamista.
Kirkko on viettänyt vanhastaan myös Johannes Kastajan mestauspäivää (29.8.). Sen evankeliumiteksti (Mark. 6:14–29) on otettu vaihtoehtoiseksi saarnatekstiksi.
Kirkollisen aiheen lisäksi juhannukseen sisältyy Suomessa kansallisen juhlan (Suomen lipun päivä) ja keskikesän luonnonjuhlan aineksia." - Anonyymi
Juntit ja muut urpot juhlii Juhannusta. Laatuihmiset Helsingissä viettää normaalia perjantaita
- Anonyymi
Ryyppääminen yksi tapa pakoilla omaa surkeuttaan ja saamattomuuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669