Paras käyttöauto 10-15000 euroa

hintaluokassa

Audit A4 ja Folkkarin Passatit ovat kalliita ja paljon ajettuja. Skodan Octaviat ikävän näköisiä. Pösön 407/508 heikkolaatuisia, vaikkakin näyttäviä autoja. Mersut ja Bemarit omalla hienolla tavallaan premium-kategoriaan kuuluvia tuotteita, mutta...

Ajan vuosittain n. 50.000km ja inhoan reistailevaa tekniikkaa.

Mitä dieseliä suosittelette?

16

5309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 454654

      Ranskalaisilla on dieselit olleet aina vahvoja paitisi se 1.6L Ford yhteistyödiesel.
      2L dieselit Pösöisä ja sitikoissa on hyvin pitkäikäisiä.

      • TaneKiiseli

        Miten kallista on ajaa Seatilla 2,0TDi tai Skodalla 2,0TDi väli 100tkm - 250tkm? Vaatiiko jo remppoja perusPertsan ajossa?


    • BesserwisserTa
    • Diiddeli

      Itse ajan 50-100tkm/v.
      Matka taittuu tähdellisellä, ei ole huono, mutta ei täydellinenkään.
      Reistailevasta tekniikasta et pääse eroon minkään merkin kanssa.
      MB kanssa saa käydä 1-2kk välein nyrkkipajalla, millon on öljynvaihtoa, jarrupalat loppu, repullinen niveliä väljänä jne. Ei kuitenkaan mitään järkyttävän isoa vikaa, mutta aina jotain pientä.

    • Toimiil

      Halvin & paras hankinta on huollettu ja ehjä Peugeot 407 HDI.

      • Korjaamonjaskjksjk

        Käytetyistä ranskiksista on huollosta tingitty jo pitkään. Toki poikkeuksiakin löytyy.


    • 735735

      Jos inhoat reistalevaa tekniikkaa niin japanilainen on ainoa valinta. Toyota; Mazda ja Honda ovat koko 2000-luvun olleet luotettavuus ja vähävikaisuutilastojen kärjessä. Eurot ei pääse lähellekään. Tätä faktaa on turha kiistää.

      • Japsi-diesel.ei.kestä

        Tämä kaveri ajaa niin paljon että diesel on ainoa järkevä vaihtoehto. Japsi-diesel ei vanhana ole hyvä idea, sen tietää jo Toyotakin ja ostaa dieselinsä BMW:ltä tai PSA:lta.


    • kysytyt_kalliimpia

      Renault Meganesta löytyy 110 ja 130 hv:n vm. 2012 alle 100 tkm ajettua tuohon hintaluokkaan. Sitä onko se vikaisempi kuin muut (ranskalaiset grilliltä yms.) ja miksi sen markkinaosuus on Suomessa pieni TM-testimenestyksestä huolimatta on vaikea sanoa.

      http://www.used-car-report.com/index.php?id=13&no_cache=1

      Sen jälleenmyyntiarvo sitten aikanaan lienee jonkinlainen kustannus (vaikkei ole varsinaisesti vikaantuminen) jos usein vaihtaa. Mutta jos se sopii omaan makuun niin käytettynä näyttää edulliselta.

      Ei Renault Lagunakaan varmaan huono ole varsinkin kun huomioidaan hinta käytettynä, tuon saksalaisen vikatilaston mukaan samaa tasoa VW Passatin kanssa.

    • KuningasGolf

      Diesel farkku-Golf manuaalina. Sillä ajaa hautaan kaikki japsi-koslat. Niistä hajoaa ennen kone tai pohja ruostuu puhki.
      Ja pitää arvonsa.

      • kunhan_höpötän

        Ja pitää arvonsa tarkoittaa käytännössä sitä että "se on kallis ostaa käytettynä".

        Se kannattaa myös korjata (vaikka hammasta purren) jos tulee hintava korjaus sen sijaan että toteaa että nyt tuli niin kallis vika vanhaan autoon että ostanpa jonkun vuoden uudemman (kun näköjään renkaatkin pitäisi uusia ja jakohihna vaihtaa).


      • Kymppitonninkesäauto
        kunhan_höpötän kirjoitti:

        Ja pitää arvonsa tarkoittaa käytännössä sitä että "se on kallis ostaa käytettynä".

        Se kannattaa myös korjata (vaikka hammasta purren) jos tulee hintava korjaus sen sijaan että toteaa että nyt tuli niin kallis vika vanhaan autoon että ostanpa jonkun vuoden uudemman (kun näköjään renkaatkin pitäisi uusia ja jakohihna vaihtaa).

        Siis mitä? Mitä sä sille rikkinäiselle vanhalle autolle teet jos et korjaa sitä? Hylkäät ladon taakse vai..


      • kunhan_höpötän

        Jossakin vaiheessa auton voi laitaa "lunastukseen" muustakin syystä kuin kolarivaurion vuoksi. Jos samalle vuodelle osuu renkaiden uusimiset ja jakohihnan vaihto puhutaan yli 1000 euron kustannuksista joidenka hankinta on järkevää jos autolla ajetaan taas 4 vuotta.

        Vertailun vuoksi: Romutuspalkkiohyvityksen saa vm. 2005 autosta, ja sen arvo on 1500€. Toisaalta jos esim. 1995 auton laittaa myyntiin ja joku maksaa siitä rahaa saman verran kuin "väärän merkkisestä" paljon uudemmasta, niin sekin on varmastikin ok ellei liikaa pohdi kolariturvallisuutta, pakokaasujen puhdistusta, ilmastointia ja auton muuta varustelua.

        Esimerkiksi Kuusakoski Oy hakee sen arvonsa menettäneen tai hajonneen auton ilmaiseksi pois.
        https://www.kuusakoski.com/fi/finland/#/kierratysratkaisut/kierratysratkaisut-yrityksille-suomessa/kierratettavat-materiaalit/kierratettavat-materiaalit-suomessa/romuautot,0


      • Teksant

        Golfeissa näyttää olevan varsin paljon kallista korjattavaa. Omassa -07 vuotisessa vaihdettiin juuri turvavyön lukko ja keväällä vaihdettiin jokin keskuslukituksen härpäke, joka maksoi maltaita. Laturi zippasi viime talvena, samoin kuskin puolen peili putosi omiaan. Lisälämmitin korjattiin samoin viime talven aikana. Motti sinänsä tuntuu pelaavan. Ajo-ominaisuudet ovat siinä ja siinä. Volkkarin hyvä laatumaine lepää aika lailla tyhjän päällä, minusta.


    • Osta_saku

      Ei se 10 tonnin Toyota paljon ajettu ole. Omana kokemuksena vaikka 1,4 D4D on kilometrivälillä 150 - 250 tuhatta kilometriä alle tonnin huoltokuluilla. Siis paljon alle sen. Jarrupalat ja laturi 340 euroa asennuksineen on ollut omat kuluni. Tuulilasin rikoin itse, maksaen 239 euroa asennettuna. Sekin mahtuu tonnin kuluihin. Takaisinkutsut, mitä ne ovat viidentoista vuoden Toyota kokemuksella. Oljyt vaihdan itse, jolloin muita ärsyttää autoni ns. huoltamattomuus. Edellisellä autolla ajoin näin 400 tkm, myyden täydessä kunnossa olevan ajoneuvon.

      Saksalaisissa autoissa tarvitaan tosin vain oljynvaihto 30 tkm välein, jolloin itse tehtynä 250 tkm ajetun auton huoltokulut uudesta asti on kanssa tonnin luokkaa. Jossakin oli tilastoitu lähes 500 tkm volkkarin maksavan vain tonnin vähemmän, kuin lähes puolet vähemmän ajetut, joten kannatta ajaa volkkarilla puoli miljoonaa kilometriä saman tien. Eräs omistaja oli sanomansa mukaan vaihtanut vain kuljettajan oven saranan 560 tkm, matkalla. En usko laatuauton omistajan valehdelleen. Laatu tehdään Saksassa.

      • Skeidaa

        Muttakun ei noita tehä enää Saksassa. Meksikossa ja Unkarissa jne...
        Ja laatuhan on laskenut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe