patti tilanne

30v

Haluaisin lopettaa e-pillerit monestakin syystä. Oon niin kyllästynyt oleen mm kärttynen ja haluton! Ilman pillereitä oon ihan eri ihminen. Välillä on tullu käytettyä varmoja päiviä ja sillon haluan seksiä koko ajan ja olen muutenkin ilosempi ja oma itseni. Mulla on kuitenkin endometrioosi joten en kestä olla kovin kauvaa ilman pillereitä. Äksyilyn ja haluttomuuden tilalle tulee hirveät menkka kivut ja heti yhdynnän jälkeen sattuu niin paljon et tekis mieli kuolla. Eli en tiedä kumpi kuppi on painavempi??? Parisuhde kärsii kovasti ja oon miettinyt hormooni kierukkaa. Auttaa kuulemma endo oireisiin mut en haluis enää olla hormooni hirviö. Muuttaako sekin mua niinkun pillerit? Onko muita vaihtoehtoja? Täysin hormoonittoman haluaisin mut auttaako kupari kierukka tai mikään sellanen endoon? Oon ihan hajalla ja tarviin vertaistukea! Onko kellään kokemuksia asiasta.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hormonitärkeät

      Mitä pillereitä sinulla on nyt?
      Joillain minipillereillä voi testata, sopiiko hormonikierukka.
      Pillereissäkin on eroja. Jos kokeilee 3-4 pilleriä, niin ehkä ne kaikki eivät vaikuta mielialaan yhtä vahvasti.
      Kuparikierukka ei vaikuta endoon, vaan voi jopa pahentaa sitä. Tarvitaan nimenomaan niitä hormoneja.

    • 30v

      Meliane käytössä tällä hetkellä. Monet oon kokeillu ja nämä on parhaat kipuihin. Kun sain lapsen vuonna 03 söin 3kk mini pillereitä jonka jälkeen laitettiin kapseli. Jälki vuotoa kesti 11kk jonka takia halusin poistaa kapselin. Sitä ei sitten koskaan löytynyt ultrassa eikä röntkenissä. Lääkärit tulivat tulokseen että se kapseli asetin on ollut tyhä alusta asti. Ihan kiva moka tehtaalta. Niin piti niistä mini pillereistä sanoa että niistä tuli tosi huono olo ja usein oksensin ne ulos. (2-5x viikossa) Siks yritin vaihtaa kapseliin. Kaiken sen kapselin etsintä ruban aikana olin pamahtanut paksuksi. 9 viikolla huomasin että nyt tuntuu tutulta :( raskauden keskeytyksen jälkeen palasin tuttuihin e pillereihin.

    • yyyooo

      Tästähän ei kannata lääkärin kanssa keskustella..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe