Raamatussa kerrotaan kahdesta "äitiseurakunnasta " ja Katolinen kirkko nimittää itseään Äitikirkoksi, joten kumpikohan näistä kahdesta on se, joka kuvaa Äitikirkkoa?
Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Ilm. 17:5
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Raamatun kaksi "äitiseurakuntaa"
5
<50
Vastaukset
- kirkkojariittää
Meidän paikkakunnan entinen, jo edesmennyt luterilainen kirkkoherra/rovasti paheksui kaikkia, jotka eivät kuuluneet "luterilaiseen äitikirkkoon".
Vastaus kysymykseen:
Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.Aiti kirkko HAH HAH HAAA!!!
Kyllä meillä on Isä Jumalan ja Ainutsyntyisen Pojan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen seurakunta ei ole kirkkoa.- kerettiläinen--
Ai katolinen Äitikirkko on "se Jerusalem, joka on YLHÄÄLLÄ ja on VAPAA"...ymmärsinkö oikein?
Hieman perusteluja odottaisin... kerettiläinen-- kirjoitti:
Ai katolinen Äitikirkko on "se Jerusalem, joka on YLHÄÄLLÄ ja on VAPAA"...ymmärsinkö oikein?
Hieman perusteluja odottaisin...uusi Jerusalem ei ole mikään äitikirkko.
GAL.4:26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
ILM.21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Jeesuksen seurakuntaa on kutsuttu Jeesuksen morsiammeksi ja se on tässä se eikä mitään Mariaa ole kun uusi Jerusalem laskeutuu- kerettiläinen--
totuusonvoittaja kirjoitti:
uusi Jerusalem ei ole mikään äitikirkko.
GAL.4:26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
ILM.21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Jeesuksen seurakuntaa on kutsuttu Jeesuksen morsiammeksi ja se on tässä se eikä mitään Mariaa ole kun uusi Jerusalem laskeutuuNo sitten sen täytyy olla tämä "äiti"....
Ilm.17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1323494Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752296Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2592205- 1411980
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691522- 1011430
- 611303
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931297- 611270
- 711141