PERUSTOIMEENTULOTUKI
Sosiaalitoimiston myöntämä perustoimeentulotuki sisältää toimeentulotuen käteen jäävän perusosan ja kohtuulliset asumiskulut. Summissa otetaan huomioon henkilön tai perheen kaikki muut tulot mm. työttömyysturva, asumistuki, eläke, lapsilisät sekä veronpalautukset ym. Toimeentulotukena maksetaan näiden erotus, jos edelliset jäävät alle toimeentulotukeen oikeuttavan määrän, joiden laskelma alempana.
TOIMEENTULOTUEN PERUSOSA
Toimeentulotuen perusosien määrät 1.1.2015 lähtien
http://stm.fi/documents/1271139/1427700/Toimeentulotuki1.pdf/58dc0920-fdef-43f4-a016-17326e8a7caf
Kansaneläkeindeksi 1637, perusosan suuruus yksin asuvalla henkilöllä 447,24 euroa
Tuen saaja Euroa/kk Euroa/pv 1)
Yksin asuva 2) 485,50€/kk 16,18€/pvä
Yksinhuoltaja 534,05€/kk 17,80€/pvä
Muu 18 vuotta täyttänyt ja
Avio- ja avopuolisot kumpikin 412,68€/kk 13,76€/pvä
Vanhempansa tai vanhempiensa luona asuva
18 vuotta täyttänyt henkilö 354,42€/kk 11,81€/pvä
10-17-vuotias 1. lapsi 339,85€/kk 11,33€/pvä
10-17-vuotias 2. lapsi 315,58€/kk 10,52€/pvä
10-17-vuotias 3. lapsi jne 291,30€/kk 9,71€/pvä
Alle 10-vuotias 1. lapsi 305,87€/kk 10,20€/pvä
Alle 10-vuotias 2. lapsi 281,59€/kk 9,39€/pvä
Alle 10-vuotias 3. lapsi jne 257,32€/kk 8,58€/pvä
1) Kun toimeentulotukea myönnetään lyhyemmäksi ajaksi kuin kuukaudeksi (toimeentulotukilaki 15 §), toimeentulotuen perusosan määrä päivää kohti on laskettu jakamalla kuukausimäärä kolmellakymmenellä
2) Sekä yhdessä 18 vuotta täyttäneen lapsensa kanssa asuva vanhempi, joka ei ole avioliitossa tai elä toimeentulotukilain
3 § 1 momentin mukaisissa avioliitonomaisissa olosuhteissa (toimeentulotukilaki 9 §)
Perusosalla toimeentulotuen saajan pitää kattaa:
- ravintomenot
- vaatemenot
- vähäiset terveydenhuoltomenot
- henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
- paikallisliikenteen maksut
- lehtitilaukset
- televisiolupa
- puhelimen käyttö
- harrastus- ja virkistystoiminta.
2. Alennettu perusosa
Lain 2 a §:ssä säädetään velvollisuudesta ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos toimeentulotuen hakija ei ilmoittaudu työvoimatoimistoon työnhakijaksi, toimeentulotuen perusosan suuruutta voidaan alentaa hänen osaltaan siten kuin toimeentulotukilain 10 §:ssä säädetään. Kyseinen lainkohta sisältää myös seuraukset siitä, että henkilö ilman perusteltua syytä kieltäytyy hänelle tarjotusta työstä tai työvoimapoliittisesta toimenpiteestä tai muista pykälässä säädetyistä toimenpiteistä, ja tämä on aiheuttanut toimeentulotuen tarpeen. Toimeentulotukilain mekaanisen soveltamisen välttämiseksi sosiaali- ja terveysministeriö ei julkaise alennettujen perusosien euromääriä.
Toimeentulotuen perusosaa on alennettu sosiaalikeskusten ohjeistuksen mukaan ensimmäisen edellä mainitun tapauksen johdosta 20% ja toisella kertaa 40%. TOIMEENTULOTUKI SISÄLTÄÄ SIIS VASTIKKEELLISUUDEN työnhakuvelvoitteen muodossa.
TOIMEENTULOTUEN KOHTUULLISET ASUMISKULUT
Perusosan lisäksi perustoimeentulotukea annetaan tarpeellisen suuruisiin asumismenoihin3), kuten vuokraan tai vastikkeeseen, vesimaksuun, lämmitykseen, sähkölaskuun ja kotivakuutusmaksuun sekä vähäistä suurempiin terveydenhuollon menoihin (esimerkiksi reseptilääkkeet).
3) Asumismenoista katetaan vain kohtuulliset asumismenot, jotka perustuvat tarkkoihin enimmäisneliömääriin per henkilö sekä enimmäisneliöhintoihin. Yksin asuva tuensaaja tai avio/avopari maksavat enimmäisneliömäärien ja/tai enimmäisneliöhintojen ylimenevältä osalta saamastaan perusosasta itse erotuksen.
Paljonko työtön saa toimeentulotukea - Tässä se on
67
2011
Vastaukset
- perusosan.alentaminen
Alennettujen toimeentulotuen perusosien vähimmäismäärät 1.1.2014 lukien
http://stm.fi/documents/1271139/1449242/Alennettujen toimeentulotuen perusosien vähimmäismäärät 1.pdf/cea4397d-895f-4d58-b451-1d888c5f8125
Perusosan alentamista koskee toimeentulotukilain 10 §
Kansaneläkeindeksi ja ylimääräinen indeksikorotus 1630
Tuen saaja Euroa/kk Euroa/pv 1)
Yksin asuva 2)
- alennettu enintään 20 % 384,16€/kk 12,81€/pvä
- alennettu enintään 40 % 288,12€/kk 9,60€/pvä
Yksinhuoltaja
- alennettu enintään 20 % 422,58€/kk 14,09€/pvä
- alennettu enintään 40 % 316,93€/kk 10,56€/pvä
Muu 18 vuotta täyttänyt Avio- ja avopuolisot, kumpikin
- alennettu enintään 20 % 326,54€/kk 10,88€/pvä
- alennettu enintään 40 % 244,90€/kk 8,16€/pvä
Vanhempansa tai vanhempiensa luona asuva 18 vuotta täyttänyt henkilö
- alennettu enintään 20 % 280,44€/kk 9,35€/pvä
- alennettu enintään 40 % 210,33€/kk 7,01€/pvä
1) Kun toimeentulotukea myönnetään lyhyemmäksi ajaksi kuin kuukaudeksi (toimeentulotukilaki
15 §), toimeentulotuen perusosan määrä päivää kohti on laskettu jakamalla kuukauden euromäärä
kolmellakymmenellä
2) Sekä yhdessä 18 vuotta täyttäneen lapsensa kanssa asuva vanhempi, joka ei ole avioliitossa tai elä
toimeentulotukilain 3 § 1 momentin mukaisissa avioliitonomaisissa olosuhteissa
Perusosan alentaminen
Toimeentulotukilain 10 §:ssä on säädetty seuraukset siitä, että henkilö ilman perusteltua syytä kieltäytyy hänelle tarjotusta työstä tai työvoimapoliittisesta toimenpiteestä tai muista pykälässä säädetyistä toimenpiteistä, ja tämä on aiheuttanut toimeentulotuen tarpeen.
Lain 2 a §:ssä säädetään velvollisuudesta ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Jos toimeentulotuen hakija ei ilmoittaudu työvoimatoimistoon työnhakijaksi, toimeentulotuen perusosan suuruutta voidaan alentaa hänen osaltaan siten kuin lain 10 §:ssä säädetään.
Toimeentulotuen perusosaa voidaan alentaa lain 10 §:n mukaisesti, mutta 10 §:n soveltamisen seurauksena ei voi olla ettei tukea myönnetä lainkaan. Alentaminen koskee ainoastaan kyseisen henkilön perusosaa, ei muita tuen piirissä olevia eikä toimeentulotuen muita osia.
Perusosaa voidaan alentaa enintään 20 prosenttia ja yhteensä enintään 40 prosenttia toimeentulotukilain 2 a §:n ja 10 §:n tarkoittaman henkilön kohdalla. Alentamisen ehdoista säädetään lain 10 §:n kolmannen momentin kohdissa 1 ja 2. Alentamista ei siten voida tehdä mekaanisesti, ja oheisen taulukon euromäärät ovat asiakkaalle suoritettavan perusosan ehdottomia vähimmäismääriä.
Mainitun 10 §:n neljännen momentin mukaan alentaminen voidaan tehdä vain edellyttäen, että alentaminen ei vaaranna ihmisarvoisen elämän edellyttämän turvan mukaista välttämätöntä toimeentuloa eikä alentamista voida pitää muutenkaan kohtuuttomana. Alentaminen voi olla kestoltaan enintään kaksi kuukautta kerrallaan kieltäytymisestä tai laiminlyönnistä lukien. Alentamisen kestoa ei siten määritellä toimeentulotuen hakuajankohdasta tai tuen myöntämispäivämäärästä käsin. - että_joo
Paljonko taksirenki saa palkkaa?
Provisiopalkka kuukaudessa miinus pakolliset menot on 88 euroa per nuppi! Ja työaika noin 11 tuntii per vuorokausi. Revi siittä sosiaalipummi!- tyhmästä.päästä.kärsii
Jos on tarpeeksi tyhmä niin voihan sitä töitä tehdä ilmaiseksin, ei se ole muiden vika vaan omaa tyhmyyttä.
Suurin osa tuen saajista on työläisiä jotka ovat veroja maksaneet, joilla sinunkin saamat hyvinvointipalvelut on toteutettu. Eivätkö ansaitse työttömäksi jäädessään minimiperusturvaa toimeentulotuen muodossa, joka on maksimissaan perusosana ja kohtuullisina asumiskuluina n. 1000 €/kk jos sitäkään. Lähivuosina työttömyys lisääntynyt paljon, ja oikeita työpaikkoja ei paljon ole tarjolla (En laske oikeiksi työpaikoiksi 0-tuntisopimuksia, proviisopalkkaisia puhelinmyynti- ja ovelta-ovelle töitä sekä tukitöitä 9€/pvä ylläpitokorvauksella). Kokoaikatyöt työehtojärjestelmän mukaisilla palkoilla menevät kaupaksi jo reilusti alle 2000 €/kk tai alle 10 €/tunti bruttopalkoilla nopeasti.
Toimeentulotuesta käteen elämiseen jäävällä perusosalla ei paljon rallatella tai pyöritä baareissa, sen varmaan osaat laskea itsekin. Isohkoa ansiosidonnaista päivärahaa saavilla tämä mahdollisuus tosin saattaa olla, koska ansiosidonnainen voi olla jopa yli 2000 €/kk. Ansiopäivärahaa maksetaan 500 päivää jos sinulle on ennen työttömyyttä kertynyt vähintään kolme vuotta työhistoriaa, ja sen jälkeen putoaa tulotasoon, joka vaatii toimeentulotukea, jos töitä ei löydy. - suu.säkkiä.myöden
Pakollisiksi menoiksi voi laittaa vaikka 300 000 euron asunnon lainamenot kaiken muun keksityn lisäksi. Elä palkkasi mukaisella elintasolla niin jää rahaa paremmin.
- Terv._työnantaja4566
Arvaappa huvikseks kumman palkkaan: Tulonsiirroilla makoilevan vai rajusti raatavan taksirengin?
- yötä.myöden
Terv._työnantaja4566 kirjoitti:
Arvaappa huvikseks kumman palkkaan: Tulonsiirroilla makoilevan vai rajusti raatavan taksirengin?
Taksirenki muuttui kummasti työnantajaksi. Oletko täällä oikein passissa ek:n trollitehtaan renkinä?
- Taksirenki_saa
huomattavasti lisätuloja myydessään viinaa ja huumeita.
- ota.selvää
suu.säkkiä.myöden kirjoitti:
Pakollisiksi menoiksi voi laittaa vaikka 300 000 euron asunnon lainamenot kaiken muun keksityn lisäksi. Elä palkkasi mukaisella elintasolla niin jää rahaa paremmin.
Höpö höpö. Kun et mitään tiedä voisit olla edes hiljaa.
- dsdfda
nim että-joo mitä sinä täällä ketään syyllistät, kusipää!!
JOS JOKU ON TYHMÄ SE OLET SINÄ ITSE! - maksa.kiitollisena
ota.selvää kirjoitti:
Höpö höpö. Kun et mitään tiedä voisit olla edes hiljaa.
No laitapa sitten tositteet että sulle jää pakollisten menojen jälkeen 88 euroa per nuppi! Ja että työaikasi on noin 11 tuntia per vuorokausi. Tännehän voi kirjoitella mitä tahansa ja "pakollisten menojen" -määräkin saattaa olla mitä tahansa 0-10.000 €/kk välissä.
Itse saan palkkaa 37,5 h/vko kokoaikatyöstä 2.150 €/kk josta jää verojen jälkeen käteen n. 1.400-1.500 €/kk riippuen joidenkin tuntien mahdollisista ylitöistä. Vaimo saa osa-aikatyöstä palkkaa n. 1.000-1.100 €/kk ja lisäksi lapsilisät 2 lapsesta hieman päälle 200 €/kk. Neljän hengen perheen nettotulot siis n. 2.600-2.800 €/kk. Päälle tietenkin lomarahat ja veronpalautukset joita toimeentulotuen saaja ei saisi). Näistä tuloista maksamme asumiskulut (vuokra vesi autopaikka) 810 €/kk ja sähkö n. 40 €/kk. Kotivakuutus 150 €/vuosi, Auton työmatkabensat 200 €/kk, 2006-mallisen auton liikennevakuutus- ja kaskomaksut n. 700 €/vuosi ( käyttömaksu ja katsastus sekä huollot).
Verrattuna toimeentulotuella elämiseen, jota sain n. 6-vuotta sitten viimeksi, elämä on kuin taivas. Mahdollistanut 15.000 euron perheauton hankinnan(toimeentulolla olevalle auton hankkiminen ei mahdollista), kotiin ostettu huonekaluja, viihde-elektroniikkaa, kännykkää ja tablettia, tietotekniikkaa, harrastusvälineitä, vaatteita ja jalkineita ym. Kaupasta voi ostaa ruuaksi suunnilleen mitä haluaa(no ei tietenkään kalliita lihoja ym.), ja olutta ym. päälle. Elokuvissa pystyy käymään kuten myös Hesessä ja pizzerioissa. Kesällä on rahaa lomailla ja jouluksi saa veronpalautuksilla ostettua tarpeeksi lahjoja lapsille ja tuttujen kersoille. Myös merkkipäiviä, uutta-vuotta, vappua ym. pystyy juhlistamaan arvoisellaan tavalla. Ulkomaanmatkoja ei tehdä, mutta hieman rahaa jää myös säästöön kuukausittain.
Toimeentulotuella elävälle kaikki edellinen on mahdotonta. Joka kuukausi jää käteen yksiasuvalle asumiskulujen jälkeen n. 450 € elämiseen, avio/avoparille kummallekin n. 410 €/kk ja lapsista hieman päälle. Kaikki on kortilla, yllättävät menot romuttavat talouden, eikä kesällä, jouluna, uutenavuotena, vappuna, merkkipäivinä ostella paljon ruokaa tai lahjoja itselle, perheelle tai muille. Toimeentulotuella eläminen on kokopäivätyötä, ja vielä henkisesti erittäin raskasta kokopäivätyötä. Eikä pakkotyöllistäminen 9€/pvä lisäkorvauksella paljon lisää lohduta. Normaalipalkkaiseen kokoaikatyöhön pääseminen on tässä tapauksessa lottovoitto, jos huono-osaisuus ei ole vielä kokonaan lannistanut henkisesti ja fyysisesti. On käsittämätöntä että töissä olevat moralisoivat asioita joista eivät mitään tiedä. Maksan itse veroni erittäin mielelläni pienehköstä palkasta, että myös työttömille taataan perusturva joka on Suomessa jo nyt alle EU-määräysten. Lisäksi saadaan hyvinvointivaltion peruspalvelut. Sairasta että veronapina ja köyhien työttömien syyllistäminen on kovinta niillä, joilla on parempi elintaso. - vissi.selvä
Kenelläkään ei liene mitään lisättävää. Kun nelihenkinen perhe (13- ja 14-vuotiaat lapset) tulee toimeen hyvin 2.600-2.800 €/kk nettotuloilla niin hyvätuloisten on turha marista liian suuresta verokuormasta tai minimitoimeentulon eli toimeentulotuen liian suuresta määrästä yms. sosiaalirasistisista heitoista.
- huokaus...huoh
Ei.
Voin mä maksaa 3233 kk.
Tehtävässä vastaat iloisella ja reippaalla asiakaspalveluotteellasi toimistomme arjen sujuvuudesta, viihtyvyydestä, asiakaspalvelusta sekä vierailijoille luotavasta ensivaikutelmasta. Ja olet vastuussa toimistomme arjen pyörittämisestä.
Vastuullesi kuuluvat mm.
puhelinvaihteen ja info-sähköpostiosoitteen hoitaminen
kokoushuoneista ja varauksista vastaaminen
vieraiden vastaanottaminen
päivittäiset toimistorutiinit
asiakas- ja henkilöstötilaisuuksien organisointitehtävät
toimiston yleisestä siisteydestä huolehtiminen
uusien työntekijöiden perehdyttäminen käytännön asioihin
muut avustavat tehtävät esimerkiksi tiedon käsittelyssä ja koostamisessa
Tarjoamme sinulle loistavan kokemuksen asiakaspalvelutehtävistä, valmiudet toimia itsenäisesti monipuolisissa toimistotehtävissä, laajat verkostoitumismahdollisuudet ja mukavat työkaverit, näköalapaikan alamme monipuolisiin tehtäviin sekä lounasedun.
Tehtävässä menestyminen edellyttää
iloista olemusta sekä reipasta ja oma-aloitteista työotetta
sekä halu ja kiinnostus eri järjestelmien nopeaan sisäistämiseen
kykyä selvitä useammasta samanaikaisesta tehtävästä hymy huulilla
haluaa oppia käytännön työn kautta sekä aikaisempaa kokemusta asiakaspalvelutehtävistä
luontaista asiakaspalvelu- ja tiimihenkisyyttä
Et myöskään säikähdä kiirettä ja viihdyt työssä, jossa aina ei aamulla tiedä mitä tuleva päivä tuo tullessaan- Niksit_Kehiin
Tuollaiseen työhön pitää olla innostunut, ja harjoitella etukäteen mielikuvituksessaan eri ihmisten kohtaamistilanteita. Tuossa hyvä ohje, ei maksa mitään. Sekä sovellettavissa moniin tilanteisiin:
http://tooshytodate.com/why-do-we-get-nervous/ - kunnsais
Hieno duuni ja hyvä palkka. Tosi hyvä.
- etsi.ja.löydä
"Voin mä maksaa 3233 kk".
Jos töitä tarjoaa, niin voi varmaan laittaa yhteystiedotkin. Vai kuuluuko pätevyysvaatimukseen myös salapoliisitaidot?
- harvasaa
Ei työtön saa välttämättä yhtään toimeentulotukea. Se riippuu tuloista ja varoista. Jos on tuloton ja varaton niin silloin yleensä saa. Varallisuuttahan ei saa olla jos meinaa saada toimeentulotukea. Ja tukea myönnettäessa otetaan huomioon kaikki talouden tulot, siis kaikkien perheen jäsenten tulot, jos niitä on liikaa niin tukea ei tipu.
- no.totta.maar
Tietenkin perheen jäsenten tulot vaikuttavat toimeentulotukeen, kuten myös varallisuus. Miljonäärin on siis (todennäköisesti) turha hakea toimeentulotukea (onneksi).
- tttonturhaa
Typerä toimeentulotuki pitää lakkauttaa välittömästi.
Vain siten saadaan nuo laiskat loisijat tekemään edes jotain hyödyllistä yhteiskunnan eteen.
Hallitus hoi, toimikaa.- öäpoik
Nimimerk. "tttonturhaa"pitää lakkauttaa heti.
Ammuttava heti. - Miksi_työttömien
pitäisi tehdä jotain yhteiskunnan eteen kun samaan aikaan rikkaat tekevät kaiken saadakseen itselleen mahdollisimman paljon eivätkä takuulla tee yhtään mitään yhteiskunnan eteen vaan kuppaavat yhteiskunnalta kaiken mahdollisen kuten Nalle joka nostaa maataloustukia enemmän mitä tavis tienaa töissä eikä Nalle maksa edes veroja Suomen?
- vuohi.vai.lammas
Yhteiskunnallisen mielipiteenmuodostuksen vasemmistolaisesta vapaudesta
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/718/yhteiskunnallisen_mielipiteenmuodostuksen_vasemmistolaisvase_vapaudesta
Yliopistoissa ei saa haastaa hyvinvointivaltiota
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1434339292657
Oikeistovoimat Matti "Pressiklubi" Apusen malliin ajavat
EK:n, rahan ja oikeiston missiota Amerikan malliin toimivasta itsepalveluyhteiskunnasta, jossa kaikki ovat oman onnensa varassa. He kritisoivat työväenliikkeen Suomeen luomaa hyvinvointivaltiota, joka on nostanut Suomen lukuisilla mittareilla hyvinvoinnin kärkimaaksi. Tätä kehitystä ovat tosin 11,5 vuotta porvaripääpuoluehallitukset (Keskusta ja kokoomus) alas ajaneet, joka on johtanut tuloerojen kasvuun, PISA-tulosten laskuun ja pahoinvoinnin lisääntymiseen yhteiskunnassa.
Totuushan on kuitenkin se että oikeistolaisuuden arvot ja hyvinvointivaltion purkutalkoot eivät sovi yhteen lainkaan kristillisyyteen, jonka perussanoma perustuu Jeesus Kristus Nasaretilainen arvoihin, eli kaikkien samanarvoisuuteen, huono-osaisten auttamiseen, solidaarisuuteen, yhteisöllisyyteen jne. Kaukana nykyajan oikeistoporvarien "minä, minä, minä, minulle, minulle, minulle" -arvoista, jotka keräävät kaiken itselle ja huonontavat entisestään huono-osaisten asemaa (kaverille ei jätetä). Sanoisinko moraalitonta ja saatanallista menoa.
Voiko tällainen valkokauluskristitty muka olla oikeasti uskovainen, kun ei uskonsa esikuvan ja lähteen sanomaa toteuta?
Oikeisto niputtaa kaikki hyvinvointivaltiota, hyvinvointipalveluita, kaikkien henkilökohtaisten tulojen/voittojen yhtäläistä progressiivista verotusta(kymmenykset maksukyvyn mukaan), tulonsiirtoja sosiaaliturvan/perusturvan muodossa tuloerojen kaventamiseksi jne. kommunistien keinona sosialisoida kaikki, vaikka nämä toimet ovat demokraattista kristillisyyttä parhaimmillaan.
Sen sijaan oikeistoideologia leimaa huono-osaiset ja työttömät laiskoiksi loisiksi, ja erottelevat heidät näistä paremman luokan ahkerista työteliäistä kansalaisista, joiden kaikki edut ja tulot ovat ansaittuja, ja joita ei saisi verottaa. Sosiaalirasismia puhtaimmillaan. Myös veronapina lisääntyy hyväosaisilla ja rikkailla, vaikka omaisuus, tulot ja ostovoima ovat lisääntyneet euroaikana moninkertaisesti verrattuna matalapalkka- ja osa-aikatyöläisiin, 0-palkkasopimuksilla oleviin ja perusturvan varassa eläviin. Tämän kertoo jo ulkomaanmatkojen määrä, uusien kalliimpien autojen, veneiden, asuntojen, lomamökkien ym. hankinta ja vaihto nopeaan tahtiin. Varallisuus siis lisääntyy mutta veronmaksuhalut katoavat ja vaaditaan Viron matalaa tasaveromallia, joka ei mahdollista hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoa. Silti oletetaan hyvinvointivaltion vakauden, turvallisuuden ja omaisuuden suojan rakenteiden säilymistä, jotka kuitenkin ovat myös verotuloilla rakennettuja. Paljon on saatu ja saadaan verovaroin kustannettavia hyvinvointipalveluita, mutta mistään ei enää viitsittäisi maksaa.
Verotus on kunniavelkaa, ja progressiivisella verotuksella ne jotka ovat eniten hyötyneet hyvinvointi-suomen luomista mahdollisuuksista menestyä, maksavat kunniavelkaansa takaisin. Se ei aja heitä turmioon, mutta mahdollistaa myös tuleville sukupolville samat mahdollisuudet. Tämä ajatus ei ole kommunismia vaan kristillistä demokratiaa.
Vuohia ja lampaita - vuohi.vai.lammas
Vuohia ja lampaita
"Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?' Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Matt. 25:31-46 - yhteisvastuu
Työt vähenevät koko ajan. Yleensä työtön ei ole laiska työstä kieltäytyvä, vaan automaatio vie monet työpaikat. On siis aivan turhaa vinkua että "laiskat loiset töihin ja tuet pois". Entä jos tuet todella äkkiä lakkautettaisiin? Suostuisivatko ihmiset kuolemaan ilman taistelua nälkään ja viluun? Entä kun yhteiskunnassa olisi sitten "täystyöllisyys"? Miten kävisi palkkojen kanssa? Lähtisivät rajuun nousuun ja kohta työnantajapuoli haluaisi halpaa työvoimaa ulkomailta "reserviksi".
Uskon että ihmiselämän tärkein funktio ei ole ole orja, vaan vapaa kansalainen. Siksi Suomen täytyy erota EU:sta joka on rakennettu ainoastaan ylikansallisten yritysten toimintaedellytyksiä silmällä pitäen. Hyvinvointivaltio oli "kaupan jarru". Uskon että palstan trolli on täällä muokkaamassa ihmisten mieltä ääriliberalistiseen suuntaan. - uskonnot.orjuuttavat
"Uskon että ihmiselämän tärkein funktio ei ole ole orja, vaan vapaa kansalainen."
Teidän uskovaisten vuoksihan ihmiset on orjuutettu. Pitää painaa nöyrästi niska limassa duunia että pääsee taivaaseen.
Valtio ja kirkko pitäisi saada erilleen. Ei sivistysmaan lainsäädäntöä voida rakentaa satuolentojen varaan.
- epäinhimillistä
Entäs 20-40% leikatun toimeentulotuen varassa elävät? He ovat yleensä moniongelmaisia pitkäaikaistyöttömiä joista ei ole töihin. Heitä rangaistaan kykenemättömyydestään leikkaamalla viimesijaista toimeentulotukea 20-40%. Toimeentulotuki voi tuolloin olla vain 290 euroa/kk. Aika heikosti menee Suomi-Finland Oy:llä.
- Rötöskleptokratia
Suomella ei mene heikosti. Varat vaan jaetaan rikollisille koti- ja ulkomaalaisille, tarvitsevien sijaan.
Persujen Orpokin osoittautui sudeksi joka on mukana tuhoamassa kotimaataan ja jälkipolvemme edellytykset ja oikeudet elää turvallisessa, sivistyneeseessä yhteiskunnassa.
Mutta mitä väliä turvallisuudesta ja sivistyksestä, nehän ovat vain arvoja? Tärkeämpää on imago, että maailman ihmiskauppiaat ja rahanvaihtajat aplodeeraavat yhteistä kansanmurhaamme? - vääräkohderyhmä
Toimeentulotuen 20-40% leikkauskäytännöt luotiin työttömien työhön kannustamiseksi mutta käytäntö on osoittanut, että ne kohdistuivatkin etupäässä elämänhallintaongelmaisiin ja muihin syrjäytyneisiin joista ei töihin ole.
- rikkaille.on.varaa.antaa
Valtamedia on oikeiston hallussa, ja sieltä huutaa yhden oikean oikeistolaisen totuuden agendaa Sipilää ja Stubbia mukaillen. On siinä kuule vasemmistolaisuutta, kommunismia ja stalinismia kerrakseen, kyse on vain kapitaalisosialismista joka yksityistää suurpääoman voitot, mutta sosialisoi niiden tappiot kansalaisten maksettaviksi.
Suomella ei muka ole varaa muuhun kuin köyhiltä ja pienituloisilta leikkaamiseen, sekä peruspalveluiden alasajoon. Kuitenkin Suomen pääomaverotus on 5,5 miljardia euroa vuodessa alle EU-keskitason (vasta keskitason!). Tällä nämä leikkaustarpeet jo paikattaisiin ja myös rikkaat pääsisivät osallistumaan yhteiskuntatalkoisiin.
Yritysten yhteisöveron alennus 20%:iin (EU:n alhaisimpia) toi valtion verotuloihin 800 miljoonan euron vuosittaisen aukon, joka taas katetaan matalan pääomaverotuksen tapaan ansiotulo- ja kulutusveroilla, jotka vähentävät ostovoimaa ja talouden rattaiden pyörimistä, hidastaen talouskasvua joka Suomessa onkin EU:n toisiksi huonoin heti Kyproksen jälkeen. Ei ne pääomat minnekään katoa vaikka pääomavero olisi EU-keskitasoa ja Suomi saisi 5,5, miljardia vuodessa lisää verotuloja. Onhan näissä korkeamman pääomaveron EU-maissakin Suomea parempi talouskasvu. Itse asiassa Suomen huono talouskasvu saattaa johtua nimenomaan alhaisesta pääoma- ja yhteisöverotuksesta, joka korottaa asniotulo- ja kulutusveroja ja vähentää ostovoimaa ja tätä kautta haittaa yritysten kauppaa.
Pääomaveron ja yhteisöveron alhaisuus ovat suora noin 6,5 miljardin vuotuinen tulonsiirto rikkaille.
Mutta Suomessa on vain yksi totuus ja se on ollut jo 11,5 vuotta porvaripäähallituspuolueiden keskustan ja kokoomuksen oikeiston porvaritotuus, joka ajaa elinkeinoelämän, eliitin ja rikkaiden asiaa. - että.näin
Euroopan neuvostolta sapiskaa Suomelle liian matalasta sosiaaliturvasta
http://yle.fi/uutiset/euroopan_neuvostolta_sapiskaa_suomelle_liian_matalasta_sosiaaliturvasta/7797709
”Suomi joutuu Euroopan neuvoston sosiaalisen peruskirjan rikkomisesta järjestön tarkkailulistalle. Noloutta lisää se, että pohjoismaisen hyvinvointivaltion pitää raportoida säännöllisesti perusturvan parannuksista siihen asti, kunnes niiden taso täyttää vaatimukset”.
Suomen sosiaaliturva Romanian tasoa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021319186274_uu.shtml
”Euroopan neuvoston mukaan Suomessa maksetaan liian pieniä minimitukia”.
Komitealta moitteet: Suomi maksaa liian pientä sosiaaliturvaa
http://www.talouselama.fi/uutiset/komitealta moitteet suomi maksaa liian pienta sosiaaliturvaa/a2292229
” Euroopan sosiaalisten oikeuksien komitea pitää Suomen sosiaaliturvaetuuksien vähimmäistasoa riittämättömänä”.
- varatonko
entä 18v täyttäneet opiskeliat jotka asuu vuokralla. mitä ne saa
- miksi_synnyin_vaaleaksi
ja jos olet oikean värinen ( siis ei vaalea ) saat vielä kaikenlaisia "hyysärilisiä".
- Verovapaata.Tuloa
Pieni korjaus avaukseen. Asumistukea EI lasketa tuloksi eikä siitä pidätetä veroa. Asumistuki on siis käytännössä täysin verovapaata riihikuivaa tuloa kaiken muun päälle!
- 11-11
Joo se on riihikuivaa tuloa suoraan omistavalle luokalle eli vuokranantajille.
- HGJGGHG
Sossun toimeentulotuki laskelmmissa asumintuki LASKETAAN TULOIKSI.
- oot.tyhmä.provo
"Pieni korjaus avaukseen. Asumistukea EI lasketa tuloksi eikä siitä pidätetä veroa. Asumistuki on siis käytännössä täysin verovapaata riihikuivaa tuloa kaiken muun päälle!"
Taas oikeiston trollitehdas osallistuu keskusteluun. Jokainen tietää että asumistuki otetaan huomioon toimeentulotuessa muiden tukien ja tulojen lisäksi.
Toimeentulotuki on muiden tulojen/tukien ja vähimmäistoimeentulon erotus.
- pitäköötsenttinsä
Työmarkkinatuki on bruttona 705,20 €/kk, nettona 564,16 €/kk. Hyvätuloisiin sossutanttoihin ei ole varaa lähteä tutustumaan Suomen taksitaksoilla.
- samassa.veneessä
Jos asut maksetussa omakotitalossa jossain perähikiällä ja sähköä ei kulu 78,66 €/kk enemmän (tulosi 564,16 €/kk - toimeentulotuen perusosa 485,50€) niin et ole edes oikeutettu toimeentulotukeen.
- pitäköötsenttinsä
Pistänpä oheen työmarkkinatukilaisen kk-menot euroina. Järkyttyneille tiedoksi, muistan joka päivä käydä leipomossa kakkukahvilla.
Perusosalla toimeentulotuen saajan pitää kattaa:
- ravintomenot
- vaatemenot
- vähäiset terveydenhuoltomenot, terveyskeskusmaksu 1 käynti/vuosi
- henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
- paikallisliikenteen maksut, 0
- lehtitilaukset, 0
- televisiolupa, 2,5
- puhelimen käyttö, netti puhelin, 25
- harrastus- ja virkistystoiminta. polkupyörän ylläpito
Työmarkkinatuki nettona 564,16
Asuminen (sisältää veden) 230
Sähkö 30
Yle (pyöristetty 0,5 euron tarkkuuteen ylöspäin) 2,5
Netti ja puhelin 25
Paikallisliikenne 0
Lehtitilaukset 0
Harrastus- ja virkistystoiminta, linnunlaulu, 0
Ravinto ja muu tanttahömppä linnunsiemenineen 276,66- joriittååelätit
Siis saako noi lusmut monta sataa euroa kuukaudessa tekemättä yhtään mitään???
Ei voi olla totta.
Ahkerat veronmaksajatyötekijätkö kaiken tuon maksavat.
Hallitus hoi, muutos tarvitaan, tuet katkaistava!!!!! - hihihi
Totta kai,etkö sitä tiennyt urpo? Tyhmät maksaa,viksu pääsee vähemmällä ;D
- pitäköötsenttinsä
joriittååelätit kirjoitti:
Ei voi olla totta.
Hallitus hoi, muutos tarvitaan, tuet katkaistava!!!!!Ahkerat perrkeleet saavat mm. minun vähään tyytyvän ansiosta kykyjään paremman palkan.
- outoa
joriittååelätit kirjoitti:
Ei voi olla totta.
Hallitus hoi, muutos tarvitaan, tuet katkaistava!!!!!Äläs huutele!! Suurin osa yli kuusikymppisistä ja alle kuuskymppisistä
on aikas raihnaisia,tehneet nuorempana raskasta ruumiillista työtä,
tuskimpa tämän päivän työnantajat heitä riesaksi ottaa.
Heillä raskaat lääkket,osalla jo liikkumavaikeuksia,ottaisitko töihin HÄ!!
Eläkkeelle vielä matkaa,nälkäkuolemaanko,ja kadullekko heidät HUUTELIJA
sysäisit.Tulis pahaa jälkeä,jos tuet katkaistais.Siks toiseks töitä ei oo ku
harvoille.Eräskin nainen,iäkäs jo tosin alle nelikymppinen,niin lähetti
liki sata työanomusta,ei yhteenkään päässyt,niin KADULLEKKO vaan.
Toki lusmujakin on ei voi mitään. - pitäköötsenttinsä
outoa kirjoitti:
Äläs huutele!! Suurin osa yli kuusikymppisistä ja alle kuuskymppisistä
on aikas raihnaisia,tehneet nuorempana raskasta ruumiillista työtä,
tuskimpa tämän päivän työnantajat heitä riesaksi ottaa.
Heillä raskaat lääkket,osalla jo liikkumavaikeuksia,ottaisitko töihin HÄ!!
Eläkkeelle vielä matkaa,nälkäkuolemaanko,ja kadullekko heidät HUUTELIJA
sysäisit.Tulis pahaa jälkeä,jos tuet katkaistais.Siks toiseks töitä ei oo ku
harvoille.Eräskin nainen,iäkäs jo tosin alle nelikymppinen,niin lähetti
liki sata työanomusta,ei yhteenkään päässyt,niin KADULLEKKO vaan.
Toki lusmujakin on ei voi mitään.Eläkkeelle kannattaa jäädä vasta 65-vuotiaana. Takuueläke leikkautuu pysyvästi 10 %, jos jää eläkkeelle 63-vuotiaana. Työmarkkinatukea maksetaan 65 ikävuoteen asti.
- äly.ja.väläys
hihihi kirjoitti:
Totta kai,etkö sitä tiennyt urpo? Tyhmät maksaa,viksu pääsee vähemmällä ;D
Joo, onhan sulla mahdollisuus jäädä makoilemaan 485,50€/kk 16,18€/pvä rahalla, kiinnostaako? Ja voithan myös kieltäytyä työllistämistoimista, jolloin summa putoaa (20%) 384,16€/kk 12,81€/pvä ja toistamiseen kieltäytyessä (40 %) 288,12€/kk 9,60€/pvä. Osta sitten ruuat ja tarvittava.
Yksinhän sinä asut, sen näkee tekstistä. Veroja et kuitenkaan liene maksanut, kuten suuri osa toimeentulotukea saavista työttömäksi jääneistä.
- velkaaon
SUOMI EI IKINÄ NOUSE JOS EI PÄÄTTÄJIEN SUURIA PALKKOJA PIENENNETÄ JA
mammutus maksaa paljon. - SossuPummitKuriinRy
Prkleen sossupummeilta tuet pois ja karkotus Suomesta. Emme halua elättää laiskottelevia rottia maassamme.
- voi.pientä
Oikeiston trollitehdas tiedottaa taas.
Tekstistä päätellen et ole työelämässä tai veroja maksanut, hyvinvointipalvelujen muodossa tosin niitä verovaroin kustannettavia palveluja paljon saanut.
- valehtelijoita
joko on herroille työvoimaa onko poistumut työvoimapula.
politiikka on kieroa lehmänkauppoja. - EI-TYÖTÄTEKEVILLÄ
OLE MITÄÄN VELVOITETTA ELÄTTÄÄ TYÖTTÖMIÄ.
Säästäkööt pahan päivän varalta ja jos eivät säästä, kuolkoot.
KIITOS APLOODEISTA KIITOS !!!- Taptaptaptaputap
Kusiaivo...
kiitos aploodeista!!!! - tympääntynyt
eikä myös työtätekevillä ole mitään oikeutta yhteiskunnan luomaan turvaverkkoon " poliisi, oikeuskäytäntö" kun lisääntyvä pahoinvointi ja yleinen turvattomuus tulee lisääntymään. siinä rakennatte aitojanne ja palkkaatte yksityisiä turvamiehiä kun tulevaisuudessa rahvas alkaa saalistamaan teiltä hyötyä. jos haluat kunnon sosiaalidavinismia niin mene rapakon taakse katsomaan tai ylitä itäraja. vitun nuija. nykyjärjestelmä sentään minimoi tämän. tuskin tulevaisuudessa.
- kiitollisena.maksa
tympääntynyt kirjoitti:
eikä myös työtätekevillä ole mitään oikeutta yhteiskunnan luomaan turvaverkkoon " poliisi, oikeuskäytäntö" kun lisääntyvä pahoinvointi ja yleinen turvattomuus tulee lisääntymään. siinä rakennatte aitojanne ja palkkaatte yksityisiä turvamiehiä kun tulevaisuudessa rahvas alkaa saalistamaan teiltä hyötyä. jos haluat kunnon sosiaalidavinismia niin mene rapakon taakse katsomaan tai ylitä itäraja. vitun nuija. nykyjärjestelmä sentään minimoi tämän. tuskin tulevaisuudessa.
Joo, kyllä se itse kustannettu omaisuuden suoja, turvallisuus ja vakaus tulee paljon kalliimmaksi kuin verotuksen avulla toteutettu. Ei Björn "Nalle" Wahlrooskaan kustanna omista miljoonistaan omaisuutensa ja muuta turvaansa, puhumattakaan veroistansa, joita maksaa pienellä veroprosentilla kun kaikki henkilökohtaiset tulot/voitot otetaan mukaan. Ja vielä saa 250 000 euroa vuodessa maataloustukea. Tulee paljon halvemmaksi maksaa se Suomen vakaus, turallisuus ja omaisuuden suoja sekä henkilösuoja veroina, vaikka olisivat sitten maksimissaan 50-60%, jolla nyt miljonäärit eivät edes veroja maksa vaan vajaasta 10%:sta 32%:iin kokonaistuloistaan. Rikkaiden ja hyväosaisten veronapina on pelkkää ideologista ulinaa, kun menee liian hyvin ja itsekkyys on päässyt kasvamaan ylisuuren egon pönkittämänä.
- Ookko-niin-einari
tympääntynyt kirjoitti:
että tarttet kaiken maailman turvaverkkoja että pystyt elämään tai edes työllistymnään.... voivittu mitä paskaa....
- TYMPÄÄNTYNYT
en tiedä olenko einari. muttä nykysuomessa kyllä on einarin taskuun kustu ja rankasti. EK ja porvarit pyrkii kaikin mahdollisin keinoin luomaan luokkayhteiskuntaa jossa enemmistöä nöyryytetään ja pyritään orjuuttamaan ahneuden nimessä. tehostaminen ja automatisaatio tulee pitämään tulevassa huolen että yhä useampi putoaa kelkasta ja syrjäytyy. viimeset 20 vuotta on tehostamisella, kiristämisellä ja vähentämisellä ja lisäämällä työkuormaa harvemmille vedetty työväestöstä viimesetkin pihalle. tässä savikukko sarvikuonojen maassa on ollut viimeset 25 vuotta TYÖNANTAJIEN MARKKINAT. ja lisää osaamatonta alipalkattua yhdentekevää raijataan kaikkialta LÄHIMAISTA VEROJA KIERTÄEN. ahneus ja kaikki heti mulle eilen keinoista piittaamatta on työnantajan nykyinen näkemys kaikkeen. JOTEN LAKATKAA HAUKKUMASTA HEIKOMPIA JA TYÖTTÖMIÄ RUNKKARIT.
- vahvemmat.syö
Ookko-niin-einari kirjoitti:
että tarttet kaiken maailman turvaverkkoja että pystyt elämään tai edes työllistymnään.... voivittu mitä paskaa....
Voidaanhan me palat jonnekin kivikaudelle jossa jokainen elää viidakon lakien mukaan ja turvaa itsensä, perheensä ja omaisuutensa. Tuskin haluat sitä? Jos ei veronmaksuhaluja ole niin turha odottaa mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja sen turvaa tai apua. Pärjää sitten yksin.
- henkiläks
Ensimmäisen tulehduksen, keuhkokuumeen tai luunmurtuman jälkeen kiroat sitä päivää kun verohaluttomuus iski. Ei sun oravannahkasi käy kuitenkaan yksityiselle terveydenhoidolle jota ei osin verovaroista kustanneta, jotta ne saa vietyä veronmaksajien rahaa veroparatiiseihin piiloon. Kaikki yksityisetkin toimijat on sidoksissa verovaroihin ja verotuloihin.
- tympääntynyt
Ookko-niin-einari kirjoitti:
turha tuollaisille mitään yrittää selittää. luultavimmin porvari paska yrittäjä joka kokee että häntä riistetään kun joku toinen kituu tukien varassa. varmaan viellä ahne sika joka työllistää eestiläisiä nälkäpalkalla ja rehvastelee karttuneella omaisuudellaan jonka kerännyt veroja kieltämällä. siis suomalainen yrittäjä / valtion kusettaja. suomen maasta ei työ ole loppunut koskaan, työnmaksuhalut aikapäiviä sitten. ja yrittäjät on kaikki kojari kusettajia. paska maaaaaa!!!!!!!!!!!!!!.
- tympääntynyt
.... siis veroja kiertämällä.
- äly.ohoi
Jokainen tuntuu tuntevan niitä jotka ei viitsi, loisii ja laiskottelee muiden laskuun. Tällaisen heiton voi aina tehdä ja niihin sosiaalirasismi perustuukin.
Sama juttu että pokan asiakkaat, siis sossun toimeentulotukiasiakkaat viettää päivät pitkät baarissa oluella ja lähtee sieltä taksilla pokkapäivinä pois. Ottakaa nyt huomioon että toimeentulotuen perusosasta jää käteen 485,50€/kk 16,18€/pvä(yksinasuva) tai 412,68€/kk 13,76€/pvä(avio/avoliitossa elävä). Jos ihminen syö ja sillä on puhelinliittymä niin ei tuosta paljon jää päivässä dokaamiseen. Ei sillä monta kaljaa osta. "Niin mutta kun kaverit maksaa ja tämä henkilö sitten kun sillä on pokkapäivä". Ei ne rahat siitä mihinkään kasva työssäkäyvät välkyt, ja tuskin joku kaveri rahoittaa juomisia jos ei saa rahojaan takaisin. Ja mistä tämä sosiaalipummi maksaisi kun jo omat rahat eivät riitä dokaamiseen? Oletteko keksineet ikiliikkujan arvon sosiaalirasistiset työssäkäyvät? Baarissa olutta päivät pitkät nauttivat toimeentulotukiasiakkaat ovat legenda, hieman päälle 400 €/kk ei vain mahdollista tätä muiden menojen rinnalla. Hyvällä ansiosidonnaisella oleva voi tällaista yhtälöä toteuttaakin mutta ei pokan eli sossun asiakas.
- eiSUOMALAISILLE
tietyille etnisenryhmän MAMUILLE ,harkinnanvaraista tukea !!!määrä on RAJATON !!!!eikä sillä ole ajallista takarajaa.
- nyt.apuja
Laittakaapa listaa miten toimeentulotuen varassa elävä saa tarvittavat 2000 kcal päivässä n. 30 päivänä kuussa terveellistä ja monipuolista ruokaa mahdollisimman edullisesti että rahaa jää muuhunkin. Ja ei, mitään viiden raaka-aineen mausteettomia keräkaali, sipuli, peruna, kaurapuuro, vesi -kitudieettejä. Niitä on turha tarjota, sillä kukaan ei syö pelkästään noita 30pvää kuukaudessa ja saa kaiken tarvitsemansa ravinteet työnhakuun. Muualla on tarjottu jopa 1 €/pvä kulinaarisia aterioita, jotka perustuvat pitkälti kaapista ja pakastimesta jo löytyvään ruokaan edellisten lisäksi. Mutta kun ne kaappivaratkin maksavat ja vielä ei ole marja- ja sieniaika.
- perusmenot
Välttämättömät perheen perusmenot ovat suunnilleen samat, oli perhe millainen hyvänsä.
Kun korkeapalkkainen ansaitsee vaikkapa 7000 euroa/kk tai 5000 euroa/kk ja keskipalkkainen vaikkapa 2500 euroa/kk tai 2100 euroa/kk. Kaikki kuitenkin maksavat perusruoka- ja kulutuskorista saman verran lisäkuluja, vuodessa ajoneuvoveroa lisää 80 euroa, bensasta lisää 70 euroa, sähkölämmityksestä lisää 50 euroa, välttämättämien ruoka- ja tavaramenojen hinnat nousisivat 2%. Pienituloisempi siis häviää huomattavasti enemmän prosentuaalisesti perusmenojen kokonaiskuluissa. Puhumattakaan perusturvan varassa elävästä työttömästä joka sa 450 euroa/kk toimeentulotukea.
- verot.kunniavelkaa
Verotus on kunniavelkaa
Kun omaisuus ja varallisuus lisääntyy niin oman erinomaisuuden usko ja harha, sekä verohaluttomuus lisääntyvät. Koska olen kaiken tämän ansainnut, minun ei kuulu maksaa veroja. Jos muut (roskaväki) eivät olisi vain niin laiskoja, niin he pystyisivät samaan. Yhteiskunnan peruspalvelut ja tulonsiirrot voidaan poistaa, koska niitä ei tarvita, jokainen on oman onnensa seppä olosuhteista huolimatta. Kaikki hyöty on yhteiskunnasta jo saatu ja sen avulla menestytty, tätä ei tunnisteta tai tunnusteta, koska kaikki on oman erinomaisuuden ansiota.
Yhteiskunnan vakaus, turvallisuus, omaisuudensuoja ja henkilösuoja oletetaan tyhjästä syntyväksi, joka ei vaadi verovaroja ja myös epäonnistuneiden pitämistä mukana.
Jos yhteiskunta ja sen säädökset, lait ja asetukset eivät hyödytä lainkaan mm. huono-osaisia tulonsiirtojen, sosiaaliturvan ja perusturvan muodossa, miksi hyväosaiset olettavat myös heidän noudattavan niitä, jotka eivät mitään järjestelystä hyödy? Tästä syystä eliitin ja rikkaiden itsekkyyden ja moraalittomuuden kasvu sekä varallisuuden keskittyminen on aina johtanut ennen pitkää kansannousuihin, anarkiaan ym.
Yhteiskunta on sopimus, jossa jokaisen on jollakin tavalla hyödyttävä. Se ei perustu koskaan tietyn ryhmän absoluuttisen erinomaisuuden johtamaan menestykseen. Keskiverto siivooja tekee varmasti tärkeämpää työtä kuin multimiljonääri pallonpotkija tai kiekonlämijä. Kuitenkin jälkimmäinen työ tuntuisi maan toimia seuraavasta humanoidista varmaan paljon tärkeämmältä, koska siitä maksetaan niin paljon enemmän. Samoin elinkeinoelämään ja johtoportaisiin rikastuu psykopaatteja tutkimusten mukaan, vaikka psykopatia tuskin on toivottava asia. Psykopatia auttaa menestymään, koska huijaamalla pärjää tässä läntisessä kulttuurissa paremmin. Liiallinen empatiakyky taas saattaa olla jopa haitta menestymiselle. Ovatko menestymisen perustat siis muka objektiiviset?
Viidakon lakien mukaan toimivassa yhteiskunnassa fyysisesti voimakkain tai viekkain olisi vahvin. Ollilat, Wahlroosit, Herlinit, Sarasvuot, Gatesit tuskin siellä pärjäisivät, ja omaisuus saattaisi vaihtaa äkkinäisesti omistajaa. Tämän yhteiskunnan menestyjistä suurin osa on vaatinut taakseen yhteiskunnan vakauden ja turvallisuuden sekä toimivan infran ja peruspalvelut, ja vaatii omaisuuden säilyttämiseksi yhä enemmän omaisuudensuojarakenteita, jotka kustannetaan verovaroista. Björn Wahlroosin tai Antti Herlinin omaisuus, puhumattakaan heidän maksamistaan veroista, eivät koskaan riittäisi niiden ylläpitoon saati rakentamiseen. Maksa menestyjä siis kiitollisena kymmenyksesi, mieluiten vielä progressiivisen verotuksen mukaan, koska sinä olet tästä järjestelystä enemmän hyötynyt ja eniten tulet myös jatkossa hyötymään. Verot ovat kunniavelkaa, joka maksetaan hyvinvointiyhteiskunnan rakentajille, ja heidän jälkeläisilleen. Moni heistä ei saanut ansaitsemaansa, vaikka sinä heidän työstään olet hyötynyt ja hyödyt eniten hyväosainen.- sudet.joukossamme
Toinen juttu samasta.
"Tutkimuksessa eliitti kuvataan eräänlaisena saalistajana, joka kerää ympärilleen kaikkien yhteistä hyvää ja lukitsee sen pois massojen ulottuvilta. Eliitti on kuin se paha setä, joka kaivaa köyhän taskuista sen viimeisenkin lantin ja vie lapselta tikkukaramellin. "Laskimme me miten tahansa, niin aina yhteiskunta ajautui lopulta syvään nälänhätään ja romahdukseen eliitin toimien seurauksena", matemaatikko toteaa. Romahduksen syynä ei näin ikään ole koskaan ollut resurssien täydellinen loppuminen, vaan ahneus. Puhdas ja yksinkertainen.
- Kuulostaako tämä tutulta?..."
http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/163536-nasan-tuore-tutkimus-ennustaa-tuhon-kyse-vain-vuosikymmenista
- kaljoittelevat.työttömät
Tänä vuonna kaljaan ja tupakkiin saa rahaa melkein 500 euroa /kk.
- rahamäärää.jalkovälin
huomashan tuon ku nämä kalja ja tupakki osa työttömistä joutui muuttamaan, niin
muuttaminen oli "yhtä helvettiä", siis yksinkertainen tavaroide nsiirtely..
itse taas ei näe mitää ongelmaa semoises hommas, vaikka myös työtön
no siihen aikaan en ollut sentään sossu tuelle alentunut, vielä juoksi työmarkkinatuki
väkisinhän ne saa ajettua lopulta kurillisemmatkin toimeentuloon kun tulee joku epäselvyys suunnitelman jatkosuunnitelma päivitys
työnhaku ollu pääl koko ajan ja koskaa kieltäytynyt töistä.. silti jo tuhansia nettona jääny saamatta kun laittomasti aiheutettiin karenssi mikä kumottiinkin , mutta kela ei silti maksa työmarkkinatukea? te-toimiston vanha lausunto, vaikka laiton, on yhä heille ainoa saatavila oleva
muutoksenhaku ltk toiminnassa siten hurjasti kehitettävää kun vaikka miten hyvin kumoaisivat rikoksen työtöntä työnhakijaa vastaan, se päätös ei olekaan kattava kun kelan osalta mutta ei te-tsto, vaikka se ei mitenkään näy edes päätöksistä
pitäisihä se olla itsestään selvää, kun sanamuotja myöten kumotaan te-tston lausunto, että ei ole toiminut moitittavasti jne., miksi kela yhä kayttää te-tsto laitonta lausuntoa
oikeusasiamies ym. tätä ennen saaneet jo kiikkiin rikoksista useita virkailijoita ja kelan lomakkeistakin löydetty rakenne vikoja, mitkä työttömän työnhakijan etevyyden takia jouduttu korjaamaan, silti karenssi pysyy päällä mitättömästä syystä??
antakaa ny työttömälle lisää rahaa, että voi ylimääräisen lottolapun edes tehdä /kk, muuten vuodesta toiseen on varmuudella käsiveikkoiluakin vain kun ei varaa tyttöön tule olemaan - Tuetvainhaluaville
Koko sosiaaliturva voitaisiin rakentaa niin että vain ne saa ja maksaa ketkä sitä haluaa,valtio pitää vain saada heidän osaltaan tarpeeksi rikkaaksi jotta sen ei tarvitse olla riippuvainen veronmaksajista eikä velasta eikä mistään yrityksistä. Silloin ei pääse kukaan sanomaan että apua tarvitsevat tarvitsee liikaa tulonsiirtoja rikkaammilta. Sosturvasta kieltäytyvät ovat vain sitten omillaan jos mitään ongelmia heille syntyy ja heillä ei satu olemaan rahaa loppuelämänsä elämiseen. Sosturvan hyväksyneet saa kyllä,turvan muoto olisi eräänlainen sosiaalivakuutus,niin kuin monissa maailman maissa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205726Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222889Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552626- 262429
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1351028
- 901012
- 9933