Olet surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston

SRO

Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.
Ilm. 3:17

Kun kohtaamme elämän rajallisuuden, se parhaassa tapauksessa ajaa meidät Kristuksen anteeksiantamuksen turviin. Siellä on kyllä armoa tarjolla riittävästi sairaille ja heikoille ja kaikille, jotka vain tahtovat ottaa sen vastaan. Jeesus sanoi tulleensa erityisesti sairaita ja syntisiä varten, vaikka armoa riittää toki kaikille muillekin. Vahvuuteen sairastuneet ja syntinsä itse selättävät tosin eivät koe tarvitsevansa apua, kun eivät näe, että juuri he ovat niitä köyhiä ja kurjia, jotka tarvitsisivat armahdusta. Kun sairas ja heikko tulee arkana Kristuksen luokse, hän ensin pelkää ja vapisee, mitä tuleman pitää. Pian hän kuitenkin rauhoittuu, kun saa nähdä Vapahtajan lempeän katseen. Valtakunnassa kaikki annetaan lahjaksi eikä armosta tarvitse maksaa hintaa. Omaan voimaan turvaavat ovat köyhiä sokeita ja alastomia, Kristuksen luokse hakeutuvat tulevat köyhyydestään, sokeudestaan ja alastomuudestaan huolimatta rikkaiksi.
Juha Vähäsarja.

8

59

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aammeen

Kiitos totuudensanoista.

• NäinHerranedessä

..Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston,''

• Aammeen

Amen.

• Ilmestyskirjaan ei saa lisätä mitään. Oikea lause kuuluu:
      Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

• Ai se oliki -92 no se ei olekkaan Ramaattu, vaan Pipliaseuran taideteos Raamatusta.

• Atellekin

Parempi se kuin ei mitään.

• 354

534

• mustahevonen

EN ole kehuskellut !

Olen sanonut että EU aikana kansaa on köyhdytetty jokaisella on ensinnäkin valtion ottamaa velkaa n, 20 000 per lärvi !
      Sitä paitsi eläkeläiset tulee köyhiksi ,sairaiksi ,alastomiksi, surkeiksi, säälittäviksi jne.
      Ne jotka eivät ole osanneet käyttää lähimmäisensä hyväuskoisuutta hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      421
      2125
    2. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      213
      1819
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      152
      1562
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      123
      1406
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1246
    6. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      259
      1075
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      114
      958
    8. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      18
      922
    9. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      75
      868
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      735
    Aihe