marjojen poiminta

sanna2228

Olen ajatellut poimia marjoja , mutta en tiedä mistä voi poimia? Espoon tai Helsingin alueesta ja mitä on hyvä paikka? Onko kellään asiasta kokemuksia? :)

7

1440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustikkapuolukka

      Eihän nyt vielä ole mitään (villi) marjoja poimittavaksi. Mustikkakin kypsyy tavallisesti aikaisintaan heinäkuun puolivälin jälkeen, nyt on sadot viileyden takia myöhässä, siis ehkä heinäkuun lopulla-elokuun alussa. valitset esim jonkun "luonnonsuojelupaikan", kansallispuiston Luukki, Nuuksio jne (katso kartoista) ja sitten sinne, luonnonvaraiset marjat kasvaa metsissä, jokamiehen oikeudella voi poimia kunhan ei mene mahdollisten kesämökkien tms ihan pihapiiriin ts näköetäisyydelle. Onnea ja iloa marjametsälle.

    • Anu_Sammakko

      Suomuuraimia löytyy Mikkelän seudulta sitten kun on aika. Ja keskuspuiston alue on saatanan iso mutta jotkut kerää sen nopeasti tyhjäksi mustikoista ja puolukoista.

    • sormetmustikoissa

      Kirkkonummi ja Porkkala on hyviä mustikkapaikkoja, viime kesänä poimin Kirkkonummelta semmoset 130 kiloa mustikkaa.

    • abiabiabiabi

      Olen miettinyt vähän samankaltaista, mutta kyseessä olisi ruusut. Eli mistä voin poimia ruusuja Vantaalla, laillisesti?

    • marjamikko

      Jokuhan usutti maahanmuuttajia metsämarjoja poimimaan. Pitääkö suomalais naisten hankkia turvaväline, ettei tule raiskatuksi marjojen poiminnan yhteydessä.

    • rt24t

      Perinteisesti marjoja poimitaan metsistä, suosittelen aloittamaan sieltä.

      • tappirakoonPoimiessa

        Mutta ei pylly pystyssä, muutoin matut ajattelee sen olevan oikea signaali


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe