Itävallan parlamentti äänesti sukupuolineutraalista avioliittolaista – tulos: avioliittolain uudistus torjuttiin jyrkästi!
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/itavalta-avioliitto-on-miehen-ja-naisen-valinen-liitto/
Itävalta on näin jo yksi länsi-eurooppalainen valtio, joka on pitäytynyt klassisessa avioliittokäsityksessä äänestyksenkin jälkeen.
Klassinen miehen ja naisen välinen avioliittolaki voitti murskatuloksella: 110 - 26.
Tämähän alkaa näyttää jo ihan huojentavalta. Ovatko ihmiset jo alkaneet herätä?
Suomessa ei vielä ole asetettu sukupuolineutraalia avioliittolakia voimaan. Nykyinen, uusi eduskunta ja hallitus voi asian ottaa uudelleen käsiteltäväksi.
Itävalta: Avioliitto miehen ja naisen välinen!
113
249
Vastaukset
- Aviomiesx
Kyllä se on juuri arkkipiispa Kari Mäkisen syytä, kun hän hehkutti neutraaliavioliiton puolesta ennen eduskunnan äänestystä.
Jos hän olisi sanonut mitä Raamattu ja kristillinen usko asiasta sanoo, niin Suomi olisi äänestänyt kuten Itävalta oikein teki.
Onko siis arkkipiispa sielunvihollinen asialla ? On ja siksi eroan kirkosta. En halua maksaa kirkollisveroja tälle pirun lähettiläälle. Kolehdit kirkon ulkomaanavun kauttakin menevät terroristien tukemiseen PLO:n järjestölle.
Israelin appelsiinitkin on pantu boikottiin heidän toimestaan.- PaholaisenJuoksupoika
Osa ihmisistä on todellakin paholaisen omia ja osa Jumalan omia. Ei ole välimuotoa.
Arkkipiispa Kari Mäkinen harhauttaa ihmisiä kyllä selvästi Jumalan hänelle antamassaan työssä. Tämä helsinkiläinen naispiispa on samanlainen.
Ateistikin voi olla kunnon kansalainen niin kuin toisen "uskonnonkin" harjoittaja, mutta tällainen Mäkisen, naispiispan ja kumppanien toiminta ylittää selvästi sallitun rajan. - avioon.2017
Juu - me ollaan onneksi suomessa - ei itävallassa saatika venäjällä tai ugandassa.
Suomessa astuu tasa-arvoinen avioliitto voimaan 3/2017 ,meikäläinen menee silloin avioon ja lapsikin tulossa!
Eduskunta voisi teoriassa kumota lain uudella lailla, mutta näin ei tule tapahtumaan koska enemmistö kansanedustajista KANNATTAA tasa-arvoista avioliittoa kuten kansan enemmistökin.
Lindströmin lapsellisuudesta oli hyvä kommentti
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665896 - RaamatunMukaan
avioon.2017 kirjoitti:
Juu - me ollaan onneksi suomessa - ei itävallassa saatika venäjällä tai ugandassa.
Suomessa astuu tasa-arvoinen avioliitto voimaan 3/2017 ,meikäläinen menee silloin avioon ja lapsikin tulossa!
Eduskunta voisi teoriassa kumota lain uudella lailla, mutta näin ei tule tapahtumaan koska enemmistö kansanedustajista KANNATTAA tasa-arvoista avioliittoa kuten kansan enemmistökin.
Lindströmin lapsellisuudesta oli hyvä kommentti
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665896Asia on keskineräinen. Normaali avioliittolaki on edelleen voimassa. Vain nainen ja mies voivat olla yhtä lihaa eli olla aviopari Raamatun mukaan. Se on selvä asia.
RaamatunMukaan kirjoitti:
Asia on keskineräinen. Normaali avioliittolaki on edelleen voimassa. Vain nainen ja mies voivat olla yhtä lihaa eli olla aviopari Raamatun mukaan. Se on selvä asia.
Voi sinua. Asia ei ole sillä lailla keskeneräinen kuin haluat ajatella. Laki on eduskunnassa hyväksytty, presidentti ja oikeusministeri ovat lain allekirjoittaneet. Nyt lainsäädäntöneuvos laatii tasa-arvoista lakia.
Asia on siis edennyt koko ajan Tahdon2013- aloitteesta alkaen. 1.3. 2107 on laki voimassa; se on jo määrätty.- RaamatunMukaan
torre12 kirjoitti:
Voi sinua. Asia ei ole sillä lailla keskeneräinen kuin haluat ajatella. Laki on eduskunnassa hyväksytty, presidentti ja oikeusministeri ovat lain allekirjoittaneet. Nyt lainsäädäntöneuvos laatii tasa-arvoista lakia.
Asia on siis edennyt koko ajan Tahdon2013- aloitteesta alkaen. 1.3. 2107 on laki voimassa; se on jo määrätty.Ei pidä paikkansa tuo kirjoituksesi väite, että laki tulee silloin voimaan. Tuskin kirjoittelisit tänne, jos asia olisi selvä - vai mitä :)
Ei pidä paikkansa tuo kirjoituksesi väite, että laki tulee silloin voimaan. Tuskin kirjoittelisit tänne, jos asia olisi selvä - vai mitä :)
1.3.2017 laki astuu voimaan. Tällä hetkellä lainsäädäntöneuvos panee lakia kuntoon, sen on Sipilä ja eduskunta velvoittanut tekemään.
Jos pidät sitä sellaisina, että "ei pidä paikkaansa". niin se on sinun ongelmasi. kannattasi seurata aikaansa paremmin. Niin minä teen ja pysyn asioiden tasalla.
Asia on selvä, vaikka siitä kirjottelenkin. On vielä sinunlaisia, joille asia on epäselvä.- ahdistavaa
Asia on keskineräinen. Normaali avioliittolaki on edelleen voimassa. Vain nainen ja mies voivat olla yhtä lihaa eli olla aviopari Raamatun mukaan. Se on selvä asia.
katsoin eilen Youtubesta amerikkalaisen uutisraportin, jossa näytettiin erään sikäläisen "sateenkaarikirkon" "vihkiseremonia", jossa kaksi ukkoa vihittiin "avioliittoon". Naispappi vihki heidät sanoen: "You are now one in the eyes of God." (olette nyt yhtä Jumalan edessä)
Koska tällä yhdeksi tulemisella on ruumiillinenkin merkitys, tuli mieleen, että kokevatko nuo ihmiset, että kaksi miestä tulee yhdeksi myös siinä ruumiillisessa toimituksessa, jossa toinen heistä työntää siittimensä toisen peräaukkoon? ahdistavaa kirjoitti:
katsoin eilen Youtubesta amerikkalaisen uutisraportin, jossa näytettiin erään sikäläisen "sateenkaarikirkon" "vihkiseremonia", jossa kaksi ukkoa vihittiin "avioliittoon". Naispappi vihki heidät sanoen: "You are now one in the eyes of God." (olette nyt yhtä Jumalan edessä)
Koska tällä yhdeksi tulemisella on ruumiillinenkin merkitys, tuli mieleen, että kokevatko nuo ihmiset, että kaksi miestä tulee yhdeksi myös siinä ruumiillisessa toimituksessa, jossa toinen heistä työntää siittimensä toisen peräaukkoon?Millä tavalla muuten tullaan yhdeksi, kun siitin työnnetään emättimeen? Ei kai se yhdistä kuin sen hetken?
Ja koska vain 65% homoista työntää toisen peräaukkoon, eikä niin niin tee yksikään lesbo, niin jo 67% homoseksuaalisista on siinä mielessä yleisesti hyväksyttäviä kuten muutkin. Oletan että lesboja ja homoja on yhtä paljon.
- SeurakuntalainenS
Nyt jokaisen kynnelle kykevän heteron pitää allekirjoittaa aloite miehen ja naisen välisestä avioliitosta, jotta 50.000 nimeä saadaan kasaaan ennen syyskuun loppua.
Kiitos perusuomalaisten ministeri Jari Lindströn, jos et allekirjoita tätä iljetysyslakia.
Älä anna periksi näille huurupäille.
Suomessa on jo olemassa ns.parisuhdelaki ja se riittää. Avioliitto pidetäköön ainoastaan miehen ja naisen välisensä Jumalan kunniaksi ja perheiden ja kokoyhteiskunnan parhaaksi Amen !- Järjen_käyttö_sallittu
Jumalan kunniaksiko myös erotaan ja vielä useemman kerran. En ole koskaan ymmärtänyt avioliittoa enkä sen merkitystä. Kun mulle sellaiset asiat ei merkitse mitään. En siis ymmärrrä tätä homojen ja lesbojenkaan halua johonkin avioliittoon. Itse elin pitkän avoliiton ja se riitti, pääsi eroon helposti ilman seremonoita. Tosin en ole rippikouluakaan käynyt, enkä kuulu kirkkoon, nekään ei merkitse mulle mitään. Silti uskon johonkin, joka on kaikkialla ja voi hiljentyä vaikka puiston penkillä, keskellä kaupunkia tai metsässä ei siihen kirkkoja tarvita, eikä mihinkään kuulumisia kun on "suora" yhteys. Mun Jumala on suora Jumala, ei kasinaismoraalinen, niinkuin teidän avioliittolailla hurskastelevien. En kuitenkaan allekirjottaisi sitä että se kuuluu vaan joillekkin se avioliitto.
- ääni
Nyt heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna ovat monet hengelliset kesäjuhlat.
Nyt listat täyteen allekirjoituksia hyvän ja tosi tärkeä asian puolesta miehen ja naisen välisestä avioliitosta, koska se jo nyt tasa-arvoinen.
Sitä ei saa muuttaa neutraaliksi iljetyslaiksi. Hyvä Itävalta. Olette ryhdikäs kansa!- näin-sen-näin
"Katolisen kirkon vaikutuspiirissä perinteisesti ollut Itävalta hyväksyi samaa sukupuolta olevien rekisteröidyt parisuhteet vuonna 2003 kirkon menetettyä vaikutusvaltaansa liberaaleille aatteille."
- Jaysus
Eikös Hitlerkin ollut itävaltalainen?
- mummo2selle
Olet todellakin sairas yksilö.
- hyi.olkoon
Rajaton on homon viha!
- Jaysus
mummo2selle kirjoitti:
Olet todellakin sairas yksilö.
Ja mistähän sinä noin päättelet? Et taida kuitenkaan niin hyvä lääkäri olla.
- Jaysus
hyi.olkoon kirjoitti:
Rajaton on homon viha!
Vihaa minä näen enemmän sinun kommentissasi kuin omassani.
Kyllä vain Hitler oli itävaltalainen. Ja viime vuosikymmenen "Itävallan Insesti-Isä" myös.
- mummo2selle
Jaysus kirjoitti:
Vihaa minä näen enemmän sinun kommentissasi kuin omassani.
Inho ei ole vihaa.
- Jaysus
mummo2selle kirjoitti:
Inho ei ole vihaa.
"Viha on inhon, vastenmielisyyden, antipatian tai vihamielisyyden tunne. Viha voi kohdistua toiseen henkilöön, asiaan tai ilmiöön. Usein vihalla tarkoitetaan voimakasta tai intohimoista tunnetta, mutta viha voi olla myös ”kylmää”, tai vähäistä inhoa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viha - mummo2selle
Jaysus kirjoitti:
"Viha on inhon, vastenmielisyyden, antipatian tai vihamielisyyden tunne. Viha voi kohdistua toiseen henkilöön, asiaan tai ilmiöön. Usein vihalla tarkoitetaan voimakasta tai intohimoista tunnetta, mutta viha voi olla myös ”kylmää”, tai vähäistä inhoa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/VihaEnköhän minä kuitenkin omat tunteeni paremmin tiedä kuin sinun wikisi :)
- Jaysus
Äläs nyt viitsi sanella mitään sellaista, mitä et voi jotenkin vakuuttaa. Väärinhän tuollainen skenaario on, mutta en tiedä miten se tähänkään aiheeseen oikein liittyi.
- eiItaliaankaan
Eikös Italiassa myös ollut hiljattain suuria mielenosoituksia kaavailtuja homoavioliittoja vastaan. Joten tuskin sinnekään sitä tulee.
Kun kerran ylivoimainen enemmistä italiaanoista kannattaa homoliittoja, kyllähän ne lopulta tulevat. Väkirikkaassa maassa saadaa tietysti paljon väkeä liikkeelle asian kuin asian merkeissä, mutta peruskuvio ei siitä muutu. Kyllä kansa tietää.
- sitä.toivomme
Niin toivomme, ettei tule. Italian talous on muutenkin kuilun partaalla.
sitä.toivomme kirjoitti:
Niin toivomme, ettei tule. Italian talous on muutenkin kuilun partaalla.
Kreikka ei ole koskaan hyväksynyt homojen avioliittoja. Ja kuinka sille käykään!
- sitä.toivomme
torre12 kirjoitti:
Kreikka ei ole koskaan hyväksynyt homojen avioliittoja. Ja kuinka sille käykään!
Hyvin kreikalle käy. EU-syytää lisää rahaa niille eikä koskaan tarvitse maksaa takaisin. Oikein hyvin käy :)
sitä.toivomme kirjoitti:
Hyvin kreikalle käy. EU-syytää lisää rahaa niille eikä koskaan tarvitse maksaa takaisin. Oikein hyvin käy :)
Nimimerkkisi kertoo kaiken: sitä.toivomme.
- ei.luotu
Ikävä juttu että Itävallassa ei kuunneltu kansan tahtoa. Siellä kannatusprosentti on jopa suurempi kuin suomessa (73%). No eipä ole sielläkään kuin ajankysymys kun tulee tasa-arvoinen avioliittolaki. Pitää vaan ensi nuo änkyrät kammeta pois vallankahvasta, kun eivät näytä toisia ihmisä kunnioittavan ;)
- voi.sinua
Mitäs homomittaria sinä taas olet lukenut ?
- ei.luotu
voi.sinua kirjoitti:
Mitäs homomittaria sinä taas olet lukenut ?
Toisin kuin sinä, minä otan asioista selvää. Heti kun tuon uutisen luin, kävin vähän tekemässä taustatutkimusta ja Itävallassa tuo kannatusprosentti on ollut tasaisessa nousussa.
Mikä muuten on homomittari? Ja pystytkö todistamaan että olen väärässä, vai alatteko taas vain haukkumaan ja heiluttamaan käsiä?
- never_happened
Muuttaisin Itävaltaan, jos siellä olisi myös sananvapaus.
https://fi.wikipedia.org/wiki/David_Irving - näin-sen-näin
"Historiallisesti katolisen kirkon vaikutuspiirissä ollut Itävalta hyväksyi samaa sukupuolta olevien rekisteröidyt parisuhteet vuonna 2003 kirkon menetettyä vaikutusvaltaansa liberaaleille aatteille."
- et.taida.ymmärtää
Niinpä, kyllä minäkin rekisteröinnit hyväksyn mutta en mitään avioliitto pelleilyitä.
Homoutta en kuitenkaan hyväksy missään muodossa.
- Aviomiestään
Kiitos Itävalta ! Olette siunauksen virrassa.
Jos 73 % itävaltalaisista kannattaa homoliittoja mutta parlamentti ei, siunaus saattaa olla vain ohimenevää laatua.
Homoliittojen hyväksymisen jälkeen Kanadan bruttokansantuote on noussut 80 %. Kyllä minäkin tällaisen kirouksen ja Herran vihan Suomen päälle ottaisin.
- ruutukoltulle
RepeRuutikallo kirjoitti:
Homoliittojen hyväksymisen jälkeen Kanadan bruttokansantuote on noussut 80 %. Kyllä minäkin tällaisen kirouksen ja Herran vihan Suomen päälle ottaisin.
valehtelet oikein kahdessa viestissä :(
ruutukoltulle kirjoitti:
valehtelet oikein kahdessa viestissä :(
No tarkkaan ottaen Kanadan bkt on noussut yli 80 %, mutta en viitsinyt vääntää veistä neidin haavassa.
https://www.google.fi/search?q=kanada bkt&oq=kanada bkt&aqs=chrome.0.69i59j0.3110j0j4&sourceid=chrome&es_sm=91&ie=UTF-8- Reetta.Ruutukoltulle
No tarkkaan ottaen Kanadan bkt on noussut yli 80 %, mutta en viitsinyt vääntää veistä neidin haavassa.
https://www.google.fi/search?q=kanada bkt&oq=kanada bkt&aqs=chrome.0.69i59j0.3110j0j4&sourceid=chrome&es_sm=91&ie=UTF-8Riisu jo se Juhannusmekko päältäsi niin tulee rennompi olo.
Reetta.Ruutukoltulle kirjoitti:
Riisu jo se Juhannusmekko päältäsi niin tulee rennompi olo.
Hehe, mukava että länkytykselläsi myönsit että puhuin taas totta. Kiitos.:)
- Reetta.Ruutukoltulle
Hehe, mukava että länkytykselläsi myönsit että puhuin taas totta. Kiitos.:)
Jos sinä siitä onnelliseksi tulet ja lupaat sen mekkosi vihdoin riisua niin OLE HYVÄ :)
Reetta.Ruutukoltulle kirjoitti:
Jos sinä siitä onnelliseksi tulet ja lupaat sen mekkosi vihdoin riisua niin OLE HYVÄ :)
Tällä on aina sama peli: ensin tuodaan esiin tosiasiat, siitä syytetään heti valehteluksi, sitten annetaan lisävarmistusta oikeasta tiedosta, sitten alkaa naljailu ja solvaaminen,
Vaikuttaa lapselliselta, kun tosiasiat saavat aikaan vain huonon mielialan.- atskulle
torre12 kirjoitti:
Tällä on aina sama peli: ensin tuodaan esiin tosiasiat, siitä syytetään heti valehteluksi, sitten annetaan lisävarmistusta oikeasta tiedosta, sitten alkaa naljailu ja solvaaminen,
Vaikuttaa lapselliselta, kun tosiasiat saavat aikaan vain huonon mielialan.Sinä vaha homoirstailija olet palstan mätäpaise!
- miksi.vaiva
torre12 kirjoitti:
Vaikuttaa lapselliselta, kun tosiasiat saavat aikaan vain huonon mielialan.Tämä on niin totta. Mutta niinhän se näillä toimii kun eivät voi tosiasioita kiistää, pitää yrittää käydä henkilöön kiinni haukkumalla ja solvaamalla. Ja näin yritetään viedä keskustelu itse asiasta sivuraiteille. No eipä näillä muuta olekkaan kuin solvaaminen ja valehtelu millä ajaa asiaansa. Kertoo näistä tasa-arvon vastustajista aika paljon.
atskulle kirjoitti:
Sinä vaha homoirstailija olet palstan mätäpaise!
Tätä juuri tarkoitin. Solvaus on se moottori, millä nämä uskon sankarit etenevät.
- atskulle
torre12 kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin. Solvaus on se moottori, millä nämä uskon sankarit etenevät.
Kuka on sanonut, että minä olen uskova? Olet todellakin ääliö!
atskulle kirjoitti:
Kuka on sanonut, että minä olen uskova? Olet todellakin ääliö!
No ainakin pidät "atskuja" hampaissasi; et siis ainakaan ole ateisti. Taas lähestyn totuutta. Itse kannatan sitä, että oltaisiin avoimia.
- atskulle
torre12 kirjoitti:
No ainakin pidät "atskuja" hampaissasi; et siis ainakaan ole ateisti. Taas lähestyn totuutta. Itse kannatan sitä, että oltaisiin avoimia.
Pieni on maailasi jos siinä on vain kaksi ihmisryhmää. Pidä kuule sinä totuutesi ja leiki leikkejäsi muiden kanssa!
atskulle kirjoitti:
Pieni on maailasi jos siinä on vain kaksi ihmisryhmää. Pidä kuule sinä totuutesi ja leiki leikkejäsi muiden kanssa!
Maailmassa on agnostikkoja, ateisteja, uskovia. Sinä siis taidat olla se agnostikko. Jos nyt pääsin lähemmäs. Joskus olisi kiva, jos kaikki olisivat yhtä avoimia kuin minä, niin ei tulisi väärinkäsityksiä.
torre12 kirjoitti:
Vaikuttaa lapselliselta, kun tosiasiat saavat aikaan vain huonon mielialan.Tämä tuhansien nikkien neiti tuntuu toimivan täsmälleen kuvaamallasi tavalla. Lasten kaltaisiksihan Jeesus käski seuraajiensa tulla, ja hän on ottanut kehotuksen haltuun hyvin kokonaisvaltaisesti.
- KTSEiKirj
Me toki kannatamme ev.lut. kirkkoamme, sen hyvää arkkipiispaa, Kirkon Ulkomaanapua ja palestiinalaisia tukevaa Eappi -projektia!
HYVÄ! HIENOA!- OikeatKristityt
Luterilaiseen kirkkoon pitäisi saada konservatiivinen papisto ja piispat sekä arkkipiispan. Silloin kirkko olisi kristillinen. Nyt se ei enää ole.
- exluterilainen
OikeatKristityt kirjoitti:
Luterilaiseen kirkkoon pitäisi saada konservatiivinen papisto ja piispat sekä arkkipiispan. Silloin kirkko olisi kristillinen. Nyt se ei enää ole.
Oikein sanoit. Mäkisen kaudella on uskovat lähteneet kirkosta. Mutta onneksi on muut kirkot ja vapaat suunnat :)
- OikeatKristityt
exluterilainen kirjoitti:
Oikein sanoit. Mäkisen kaudella on uskovat lähteneet kirkosta. Mutta onneksi on muut kirkot ja vapaat suunnat :)
Minäkin olen eronnut luterilaisesta kirkosta. Kymmenykset voi muutoinkin maksaa kuin verotuksen yhteydessä. Jos luterilaiseen kirkkoon palaisi kristillisyys, niin siinä vaiheessa voisi palata takaisin. Hassu tunne, että tuntemuksena on vaikutelma, että aidot kristityt ovat luterilaisen kirkon ulkopuolella.
- exluterilainen
Minäkin olen eronnut luterilaisesta kirkosta. Kymmenykset voi muutoinkin maksaa kuin verotuksen yhteydessä. Jos luterilaiseen kirkkoon palaisi kristillisyys, niin siinä vaiheessa voisi palata takaisin. Hassu tunne, että tuntemuksena on vaikutelma, että aidot kristityt ovat luterilaisen kirkon ulkopuolella.
Ei palaa. Mäkinen on Turun priden kummi joten evlut kitkon isäntä on saatana eikä Jumala.
Luther-säätiö edustaa neidin kuvaamaa kirkkoa. Sen jäsenmäärä ei vain oikein tunnu paisuvan pullataikinan lailla. Itse asiassa ei oikein millään lailla.
- Wurstieikelvannut
Virkistävä uutinen!
- Näinnäen
En senttiäkään PLO:n terroristeille. Arkkiipispa on todellakin eksynyt eksyttäjä ja monta samanlaista piispaa hänen rinnallaan.
- sage8
Palestiinassa asuu muitakin kuin terroristeja, naisia ja lapsia esimerkiksi.
- Tarkoituksellista
sage8 kirjoitti:
Muslimimaat voisivat kevyesti ottaa nämä muslimipalestiinalaiset maihinsa asumaan, mutteivat sitä tee kuitenkaan. Silloinhan palestiinalaisia ei voitaisi enää pitää muslimien pelinappuloina.
- oma.syy
sage8 kirjoitti:
Palestiinaa hallitsee Hamas. Miksi antavat terrorostijärjestön johtaa?
- ajanhenki
No eihän se homoliitto ole avioliitto sananvarsinaisessa merkityksessä kun kaikki pitää keinotekoisesti tehdä.
Tämä homoasia on nyt pinnalla, mutta uskon että se ajanmyöten laantuu, ja päästään normaaliin päiväjärjestykseen.
Homoille samat oikeudet, mutta avioliitto on miehen ja naisen.Kun itse olen yhä se hyvä esimerkki siitä, että on eletty aidossa avioliitossa ja rek. parisuhteessa, ja en ole nähnyt suhdetta miehen kanssa millään tavalla "keinotekoisena", vaan samanlaista se on elää naisen ja miehen kanssa. Ihmiset vaan ovat aina erilaisia, siis ei ole kahta samanlaista kumppania olemassakaan.
Toisin sanoen olen elämässä kokenut niin, että avioliitto sopisi aivan yhtä hyvin sekä mies-nainen- parille kuin kahdelle miehelle. Tätä ei voi muuksi selittää. Normaaliin päiväjärjestykseen päästään kun homot alkavat avioitua 1.3. 2017. Espanjassa ei näy vouhkaamista homojen avioliitoista.- jankutijankuti
torre12 kirjoitti:
Kun itse olen yhä se hyvä esimerkki siitä, että on eletty aidossa avioliitossa ja rek. parisuhteessa, ja en ole nähnyt suhdetta miehen kanssa millään tavalla "keinotekoisena", vaan samanlaista se on elää naisen ja miehen kanssa. Ihmiset vaan ovat aina erilaisia, siis ei ole kahta samanlaista kumppania olemassakaan.
Toisin sanoen olen elämässä kokenut niin, että avioliitto sopisi aivan yhtä hyvin sekä mies-nainen- parille kuin kahdelle miehelle. Tätä ei voi muuksi selittää. Normaaliin päiväjärjestykseen päästään kun homot alkavat avioitua 1.3. 2017. Espanjassa ei näy vouhkaamista homojen avioliitoista.Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Ketä kiinnostaa vanhan ateistihomoukon jorinat joita toistaa kuin papukaija. jankutijankuti kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Ketä kiinnostaa vanhan ateistihomoukon jorinat joita toistaa kuin papukaija.Yleisesti ottaen ihmisiä kiinnostaa juuri ne elämäntarinat. Tilastot eivät kiinnosta kovinkaan paljon tavallista ihmistä.
Ja juuri tässä asiassa minulla on paljon elämänkokemusta. Se ei tee vajaaälyiseksi, vaikka niin kuvittelet.- jankutijankuti
torre12 kirjoitti:
Yleisesti ottaen ihmisiä kiinnostaa juuri ne elämäntarinat. Tilastot eivät kiinnosta kovinkaan paljon tavallista ihmistä.
Ja juuri tässä asiassa minulla on paljon elämänkokemusta. Se ei tee vajaaälyiseksi, vaikka niin kuvittelet.Sinä et tilastosta ymmärrä yhtään mitään. Korkeintain kansakoulupohjalta osaat prosentilaskun :(
Kyllä huomaa alhaisen koulutustasosi ja sen, että et olekoskaan ollut missään vaativissa töissä työssä ollessasi. - HomoBuumi
Uskon myöskin, että buumi laantuu. Hippi-aatekin kesti aikansa.
Kun julkisuuteen tulee riittävän selvästi vuotuiset Suomen veronmaksajien miljooniin menevät kustannukset homojen seksisairauksista, niin ihmiset heräävät ajattelemaan tarkemmin asioita.
Ja Raamatun mukaan mikään muu parisuhde ei ole sallittua kuin naisen ja miehen välinen liitto. Se saa Jumalan siunauksen. jankutijankuti kirjoitti:
Sinä et tilastosta ymmärrä yhtään mitään. Korkeintain kansakoulupohjalta osaat prosentilaskun :(
Kyllä huomaa alhaisen koulutustasosi ja sen, että et olekoskaan ollut missään vaativissa töissä työssä ollessasi.Mutta olen kaikesta huolimatta ollut paljon paremmin perillä tilastoista, ja olen tilastoinut kaikkea mahdollista. Laatikkoni on täynnä vaikka mitä.
Olen myös homoudesta ja hetoruudesta ollut paremmin perillä kuin he, jotka ovat olleet vain heteroelämässä. Olen hyvä esimerkki, että kouluja käymätönkin oppii kaikenlaista. Moni "viisas" on joutunut kysymään apua.torre12 kirjoitti:
Mutta olen kaikesta huolimatta ollut paljon paremmin perillä tilastoista, ja olen tilastoinut kaikkea mahdollista. Laatikkoni on täynnä vaikka mitä.
Olen myös homoudesta ja hetoruudesta ollut paremmin perillä kuin he, jotka ovat olleet vain heteroelämässä. Olen hyvä esimerkki, että kouluja käymätönkin oppii kaikenlaista. Moni "viisas" on joutunut kysymään apua.Viime vuoden abortti-aloite oli sellainen, ettei mikään tilasto pätenyt. 5 kk jälkeen kannatuksia oli tullut 15 000, mutta viimeisen kuukauden aikana saatiin 55 000 nimeä lisää.
- akiaki
Voiko Vaasan suviseuroissa tehdä allekirjoituksen miehen ja naisen avioliitosta?
- miksei.voisi
Varmasti voi.
- näinnimittäin
Jos ateistit kannattaisivat miehen ja naisen avioliittoa olisiko homoliitot mahdollisia.
Suurin ongelma on se kun uskovat niitä kannattavat, vaikka asia olisi hyväkin.
Eihän ateistit koskaan voi hyväksyä samaa asiaa kuin uskovat. Homojen oikeudet tässä on vain keppihevosena. Huomenna voi olla joku toinen asia uskovien vainoissa.- KumminParemmin
Mieti siltä kannalta, että millainen yhteiskunnallinen arvomaailma on sinulle mieluisampi. Täydellisyyttähän kukaan ei voi odottaa.
Minua on viime ajat puhuttanut nämä erittäin kalliit homojen seksisairaudet veronmaksajille. Ihmettelen, että miksi vuotuisia summia ei lehdistö tuo näyttävästi esille. Ylipainoisia kyllä syyllistetään toistuvasti. Miksei homoja?
- näin-sen-näin
>> Ovatko ihmiset jo alkaneet herätä? <<
Norjasta tulee kylmää vettä niskaan Suurta Herätystä odottaville:
"Norjan terveysministeriö on jättänyt lakiehdotuksen, joka helpottaisi juridisen sukupuolen muuttamista. Jo seitsemänvuotiaat lapset saisivat vanhempiensa tuella muuttaa juridisen sukupuolensa ja 16-vuotiaat eivät tarvitsisi edes vanhempiensa lupaa, Yle Uutiset kertoo. Tämä tarkoittaisi myös, että transsukupuoliset saisivat itse määritellä sukupuolensa, eikä sitä enää päätettäisi lääketieteellisen diagnoosin perusteella."
http://yle.fi/ylex/uutiset/historiallinen_lakiehdotus_norjassa_andersista_voi_tulla_marit_jo_seitseman_vuoden_iassa/3-8105930- sairasta.touhua
Sairasta touhua. Korvien välissä on vika mutta jalkoväliä aletaan silppuamaan!
- sairastaon
Niinpä, ei vahingossakaan päähän kosketa, vaikka sieltä se suurin syy löytyy. Näinhän se on homoillakin. Kun pää on sairas vahvistetaan oireita avioliittoon menemisellä. Tärkeämpää olisi pureutua ongelmaan, tutkimustyötä tehostamalla, ja hoitolinjoja parantamalla. Helpommallahan sitä tietenkin pääsee kun ei tee mitään.
- sairasta.touhua
sairastaon kirjoitti:
Niinpä, ei vahingossakaan päähän kosketa, vaikka sieltä se suurin syy löytyy. Näinhän se on homoillakin. Kun pää on sairas vahvistetaan oireita avioliittoon menemisellä. Tärkeämpää olisi pureutua ongelmaan, tutkimustyötä tehostamalla, ja hoitolinjoja parantamalla. Helpommallahan sitä tietenkin pääsee kun ei tee mitään.
Valitettavasti tämän homouden kanssa ei tehdä mitään vaikka on leviävä tauti :(
- dsadad
sairasta.touhua kirjoitti:
Valitettavasti tämän homouden kanssa ei tehdä mitään vaikka on leviävä tauti :(
ja sinä olet sairas!!
- pikku.hintille
dsadad kirjoitti:
ja sinä olet sairas!!
En todellaan ole HOMO!
- KTSEiKirj
Mikähän siinä oikein on että änkyrälössi kyllä muuten posmottaa homoudesta mutta kun tulee puhe Tel Avivin homoista ja praideista niin porukka menee piiloon siukkailen ja hymistellen, hymistellen ja siukkaillen...
http://www.gaytlvguide.com/component/content/article/12-fp-articles/72-gay-pride-parade-tel-aviv-2015
Te ette oo uskottavia...
Maailman paras gaykaupunki - Tel Aviv:
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288445604143.html - 195
Kunpa meilläkin viisaus voittaisi. Viisautta on kuunnella ja elää Jumalan tahdossa.
Silloin avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Siihen sisältyy pyhyys ja kunnioitus toisiaan ja Jumalaa kohtaan.Onko 99.2% Suomen kansaa tyhmiä, ja aito-avioliittoa kannattavat 0.8% viisaita?
Siis että Suomen kansa olisi umpityhmää? Ja se eduskunta samalla tavalla? En usko siihen: Suomen kansa on ihan järkevää suurelta osin.- sanos
torre12 kirjoitti:
Onko 99.2% Suomen kansaa tyhmiä, ja aito-avioliittoa kannattavat 0.8% viisaita?
Siis että Suomen kansa olisi umpityhmää? Ja se eduskunta samalla tavalla? En usko siihen: Suomen kansa on ihan järkevää suurelta osin.Onko syvästi uskova ex-vaimosi kummassa ryhmässä?
- hahhaaah
sanos kirjoitti:
Onko syvästi uskova ex-vaimosi kummassa ryhmässä?
hahhaa :D
sanos kirjoitti:
Onko syvästi uskova ex-vaimosi kummassa ryhmässä?
En ole kysynyt. Mutta voin rehellisyyden nimissä sanoa, että hän on ymmärrykseltään kuten tämän palstan uskovat. Että jossain määrin yksinkertainen. Hän ei kuulu enemmistöön muussa kuin että on hetero. 0.8 % osaan tässä asiassa?
Mutta voiko noin mammuttimainen enemmistö olla väärässä?
- Grace_2015
Hieno uutinen!
Eivät homoseksuaalien avioliitot mitään "tasa-arvoa" ole, vaan nykynuorison narsistista ylpeyttä. Siitä kertoo tämänpäiväisen homomarssin nimikin: "Pride".- näin-sen-näin
Tuo teidän karismaattikojen pataloginen tarve valehteluun ja vääristelyyn voisi täyttää persoonallisuushäiriön tunnusmerkit, jos ette olisi uskossa.
- sikojaovat
Täällä kainuussa homo opettaja eronnut 2 lapsen isä käyttää hyväksi CP-vammaista ja parittaa muille sitä .On muuten opettaja ja muutkin on opettajia ja eronneita.
- näin-sen-näin
Jos rikos on tapahtunut tee rikosilmoitus.
- tehkää.parannus
Samaa sukupuolta olevien keskinäinen seksuaalinen toiminta on Jumalan silmissä kauhistus.
- ei.lisättävää
Amen, totisesti!
- näin-sen-näin
Onneksi sitä sun Jumalaa ei ole olemassa.
Tähän sopiikin taas ateistin iltarukous:
Kiitos Jeesus, että et ole olemassa, Amen!
ps karismaatikon kultainen sääntö:
Kohtele minua, kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.
- TervettäJärkeä
Hieno maa. Jumala siunatkoon itävaltalaisia!
- totisesti
Amen!
- Onnittelut_Itävaltaan
totisesti kirjoitti:
Amen!
Kyllä on hieno maa! 2019 jälleen ottaa askeleen kohti yhdenvertaisuutta. On hienoa, että tekin näette sen totisesti tervejärkisenä.
- Näinkoen
Suomen arkkipiispa ja muut liberaalipiispat j harahaoppiset papit ovat kirkkokansan ja koko Suomen kansan eksyttäjiä, vaikka heidän pitäsi olla Jumalan totuuden sanansaattajia ja kansamme moraalin vartijoita kansamme parhaaksi ja siunaukseksi.
- näin-sen-näin
No sinäpä sen sanoit. Siellä kirkossa on osan mielestä tosiaankin pelkkiä harhauttajia ja eksyttäjiä ja peukkupappeja ja agnostikkoiltoja ja sateenkaarimessuja ja Jalovarallekin näytettiin ovea ja muslimeja hyysätään ja on homopappia ja naispappia ja liberaalia ja vaikka mitä.
Tervetuloa vuoteen 2015.
- ticotiko_ei_rek
Itävallan perustuslakituomioistuimen päätöksen mukaan samaa sukupuolta olevat ihmiset voivat mennä naimisiin vuoden 2019 alusta alkaen.
Todella huvittavaa luettavaa tämä ketju näin jälkikäteen.
qwertyilija kirjoitti:
Melko uhoamista ja voitonvarmuutta oli Aa:n tukijoilla vielä 2015-kesällä.
Samanlainen riemu nousi kun (muistaakseni) Canberran Territoriossa hyväksyttiin samaa sukupuolta olevien avioliitto hyväksyttiin. Ja kumottiin.
Aito Avioliitto ry "uutisoi" tästä sitten niin, että Australian Canberranssa kumottiin tasa-arvoinen avioliittolaki.
Todellisuus oli kuitenkin se, että terrotorio oli ylittänyt lainsäädäntövaltansa, lakia ei olisi voitu hyväksyä missään tapauksessa ja Australian korkein oikeus kumosi lain. Kantaa ei kuitenkaan otettu tasa-arvoiseen avioliittoon vaan lainsäädäntövallan ylittämiseen.
Tämän Aito Avioliitto ry kuitenkin esitti esimerkkinä kuinka tasa-arvoisia avioliittolakeja voidaan kumota. Voidaan tietenkin mikäli menettely on ollut virheellinen vaan jostakin syystä tapauksen taustat jäivät yhdistykseltä tyystin kertomatta. Mikä tahansa laki olisi kumottu .
No, nyt kun kansa päätti niin äänestystulos oli melko mursaava "kyllä.".
Jäljellä heillä on pian enään Puola joka on jo Euroopan hylkyvaltio, Venäjä ja pimein Afrikka joista voi esimerkkejä hakea.a-teisti kirjoitti:
Samanlainen riemu nousi kun (muistaakseni) Canberran Territoriossa hyväksyttiin samaa sukupuolta olevien avioliitto hyväksyttiin. Ja kumottiin.
Aito Avioliitto ry "uutisoi" tästä sitten niin, että Australian Canberranssa kumottiin tasa-arvoinen avioliittolaki.
Todellisuus oli kuitenkin se, että terrotorio oli ylittänyt lainsäädäntövaltansa, lakia ei olisi voitu hyväksyä missään tapauksessa ja Australian korkein oikeus kumosi lain. Kantaa ei kuitenkaan otettu tasa-arvoiseen avioliittoon vaan lainsäädäntövallan ylittämiseen.
Tämän Aito Avioliitto ry kuitenkin esitti esimerkkinä kuinka tasa-arvoisia avioliittolakeja voidaan kumota. Voidaan tietenkin mikäli menettely on ollut virheellinen vaan jostakin syystä tapauksen taustat jäivät yhdistykseltä tyystin kertomatta. Mikä tahansa laki olisi kumottu .
Jäljellä heillä on pian enään Puola joka on jo Euroopan hylkyvaltio, Venäjä ja pimein Afrikka joista voi esimerkkejä hakea.Ja tietenkin islamilaisista maista. Jyrkimmillä fundamentalisteilla tuntuu muutenkin olevan jo kohta enemmän yhteistä heidän kuin liberaalin länsimaisen ajattelun kanssa.
a-teisti kirjoitti:
Jäljellä heillä on pian enään Puola joka on jo Euroopan hylkyvaltio, Venäjä ja pimein Afrikka joista voi esimerkkejä hakea.Yllättävin oli mielestäni katolisen Irlannin kansanäänestyksen tulos, joka oli murskavoitto tasa-arvoiselle avioliittolaille. Samalla se oli murskaava tappio fundamentalisteille.
qwertyilija kirjoitti:
Yllättävin oli mielestäni katolisen Irlannin kansanäänestyksen tulos, joka oli murskavoitto tasa-arvoiselle avioliittolaille. Samalla se oli murskaava tappio fundamentalisteille.
Katolisessa Italiassa samaa sukupuolta olevien oikeus perheen sisäiseen adoptioon on muuten käytännössä vahvistettu korkeimman oikeuden päätöksellä:
"Italiassa laillistettiin rekisteröidyt parisuhteet viime kuussa (uutinen 22.6.2016), mutta laista karsittiin adoptio-oikeus. Sitä vastusti voimakkaasti muun muassa katolinen kirkko.
Kassaatio-oikeusistuin kuitenkin katsoo keskiviikkoisessa päätöksessään, ettei adoption hakijan seksuaalinen suuntautuminen saa estää adoptiota, jos muut seikat puhuvat sen puolesta.
Rooman perheoikeus on tehnyt kahden viime vuoden aikana ainakin 15 päätöstä, jotka ovat tämän kannan mukaisia. Nyt siihen saatiin kassaatio-oikeusistuimen viimeinen sana, joka ohjannee muidenkin perheoikeuksien päätöksiä."
https://yle.fi/uutiset/3-8978915
Vain varmastikin ajan kysymys milloin luovutaan rekisteröidyistä parisuhteista ja siirrytään avioliiton solmimiseen kun perheen sisäisen adoptionkin suhteen on tehty päätös jolla on katsottu lain olevan pätemätön.a-teisti kirjoitti:
Katolisessa Italiassa samaa sukupuolta olevien oikeus perheen sisäiseen adoptioon on muuten käytännössä vahvistettu korkeimman oikeuden päätöksellä:
"Italiassa laillistettiin rekisteröidyt parisuhteet viime kuussa (uutinen 22.6.2016), mutta laista karsittiin adoptio-oikeus. Sitä vastusti voimakkaasti muun muassa katolinen kirkko.
Kassaatio-oikeusistuin kuitenkin katsoo keskiviikkoisessa päätöksessään, ettei adoption hakijan seksuaalinen suuntautuminen saa estää adoptiota, jos muut seikat puhuvat sen puolesta.
Rooman perheoikeus on tehnyt kahden viime vuoden aikana ainakin 15 päätöstä, jotka ovat tämän kannan mukaisia. Nyt siihen saatiin kassaatio-oikeusistuimen viimeinen sana, joka ohjannee muidenkin perheoikeuksien päätöksiä."
https://yle.fi/uutiset/3-8978915
Vain varmastikin ajan kysymys milloin luovutaan rekisteröidyistä parisuhteista ja siirrytään avioliiton solmimiseen kun perheen sisäisen adoptionkin suhteen on tehty päätös jolla on katsottu lain olevan pätemätön.No niin, Italiakin herää todellisuuteen. Erittäin positiivista.
a-teisti kirjoitti:
Ja tietenkin islamilaisista maista. Jyrkimmillä fundamentalisteilla tuntuu muutenkin olevan jo kohta enemmän yhteistä heidän kuin liberaalin länsimaisen ajattelun kanssa.
>Jyrkimmillä fundamentalisteilla tuntuu muutenkin olevan jo kohta enemmän yhteistä heidän kuin liberaalin länsimaisen ajattelun kanssa.
Kristityillä ja islamilaisilla fundiksilla on tosiaan yhteistä melkein saman verran kuin entisajan enemmistö- ja vähemmistökommunisteilla. Demonisoida pitää silti toista puolta, vaikka erot eivät ole kovin suuria ja joissain suhteissa niitä ei ole lainkaan. Kilpaillaanhan sentään samoista sieluista: niistä jotka elävät ikävästä omasta ajattelusta vapauttavien mahtavan auktoriteetin ja täydellisen maailmanselityksen kaipuussa.
Erittäin rohkaisevaa tietoa.
ÖÖööö? Et ole tietoinen, että Itävallassa on hyväksytty tasa-arvoinen avioliittolaki? Taisit lukea vain otsikon tarkastamatta parasta ennen päiväystä? Avauksessa on vuosiluku 2015....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000564926624h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132365Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1841485Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191209- 71940
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41877Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57792En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41732Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75642