Kävin eilen katsomassa the National Treasuren. Varoituksen sana, hyvät ystävät ja kylänmiehet: leffa on täysi paska.
Juoni on kaavamainen, ennalta arvattava ja avuton (kuten kaikissa leffoissa, missä on N. Cage jossakin roolissa). Jokaisen henkilön läpi leffan kestävän ohuen roolin voi arvata puolen minuutin esiintymisen perusteella. Lisukkeena on vielä amerikkalaista kansallispaatosta niin että varmasti piisaa. Kyllähän minä sen jo leffan nimestä tiesin, mutta ajattelin kuitenkin kestäväni sitä pieninä annoksina. Annokset olivat kuitenkin riittäviä. Vapaamuurarien vuosituhantiset hyvät pyrkimykset olivat myös elokuvan yhtenä kompuroivista teemoista. Mistähän on tähän tekeleeseen rahoitusta saatu?
Nicolas Cage (niin, kuvittelin, että ehkä hänkin saisi edes yhden hyvän roolin tekaistua, mutta ei) on huonompi kuin koskaan, ja naispääosa (joku pimu) oli täysin sieluton esitys. No, lopussahan se eksplisiittisesti ilmaistaan mistä tässä naisroolissa oli kysymys: se on se tyttö jonka sankari tarinan lopussa saa. Hienoa. Onneksi olkoon hienosta roolista. Muita suorituksia en edes viitsi kommentoida. Eikö tällä elokuvalla ollut ohjaajaa? Eikö kukaan ole puuttunut näihin "näyttelijäsuorituksiin" missään vaiheessa?
Yhteenveto: amerikkalaiselle yleisölle suunnattu ja voiton maksimointiin tehty masentava ja vaivaannuttava kaksituntinen. Häpesin elokuvan tekijöiden puolesta. Jos ei olisi ollut kaljaa mukana niin olisin lähtenyt kesken esityksen.
Jos joku on nähnyt yhdenkin hyvän Cage-leffan niin kertokaa.
National Treasure
6
534
Vastaukset
- ammattilainen
viitaten lopun kysymykseesi: 8mm
Katsopa Bringing out the dead.
Nicholas Cage tekee hyvän roolin loppuunpalaneena ambulanssikuskina. Tosin Tom Sizemore ja Ving Rhames varastavat shown vieläkin hullumpina lanssikuskeina.- Eternal
City Of Angels, The Family Man
- Entäs tämä?
Leaving Las Vegas-leffassa Cage teki (mielestäni) varsin hyvän roolin itsetuhoisena alkoholistina.
- Eternal
Hei, ei näyttelijöiden tarvitse olla huonoja, vaikka itse elokuva olisikin paska. Eivät ne näyttelijät niitä käsikirjoituksia kirjoita, ainakaan yleensä. Olisi kiva, kun mainitsisit lisää noita elokuvia, missä on Cage sekä:"kaavamainen, ennalta arvattava ja avuton" juoni. Itse en kovin monta sellaista löydä...
Ja mikä siinä Cagessä oli huonoa? Voisit vähän valaista asiaa paremmin."on huonompi kuin koskaan" on vähän turhan lyhyesti kommentoitu. - Baxter
Eli Vampire's kiss. Tehty joskus 80-luvun puolivälissä. Näin tämän joskus lukioaikoina ja silloin ainakin vaikutti aika fiksulta pätkältä. Sangen mielenkiintoinen versio vanhoista vampyyrimyyteistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984