Oliko saunassasi hyvät löylyt?
Lyhyt ja ytimekäs aloitus
15
55
Vastaukset
- En-kylpinyt
Ei.
18 astetta.
En lämmittänyt. - Varokaa.huijarija
Ei oo. Tämän on rakentanu uus Oululainen Ossaaja Hartela. Tämmon kerrostalosauna. Ei tässoo lämpöeristeitäkkään mittään. Lasiovi onallaalta kattoon asti ja 90 senttijä levijä niin että senki läpi hukkuu lämpyvä. Kiuvas on 6 kW mutta silti Hartelan jälijiltä sauna lämpes vain 45 asteeseen kolomesa vartisa. Sitte minä purin kivet poijes ja lavon ne oikialla lailla niin lämpes jo 60 asteeseen. Sitte minä sulijin katosa olevan raitisilimaventtiilin, mikä on rakennusvirhe, ja pääsin 70 asteeseen. Sitte minä kattoin toisesa nurkasa olevan poistoventtiilin ja huomasin ettei se mee kiinni asti vaikka sen muka sulukee. Pikku säätöoperaatijolla alako menneen kiinniki ja lämpöennätys nousi 72 asteeseen. Sitte minäkokkeilin paiskata kiukaalle vettä kerran pari lämmityksen aikana ja sain lämmöt jo 80 asteeseen kolomesa vartisa.
Lauteekki oli liika allaalla. Minä väliaikaset korokkeet tejin että nousu 10 cm ylemmäs. Nyt vasta alakaa olla alalaude kiuaskivien yläreunan korkeuvella.
Entinen sauna oli OKT:sa ja ite siutäki parantelin. Lämpes 80-90 asteeseen 40 minnuutisa. Eikä ollu varpaat kiukaan päällä niinku Hartelan tekemäsä eikä tarvinnu varua ettei polta niitä ku löylyä lyö. Eikä haihtunu heti löyly, ku oli lämpöeristeet seinisä ja katosa ja oikija ovi.
Vastaus ei ollu ainakaan lyhy mutta kai se vähä kerto mimmosta roskaa rynterit tekkee. Ihan tahallaan. Ja on siinä saunasa muutaki väärin tehtyvä mutta tulis liika pitkä juttu jos täsä kaikki kerralla kertosin.- Hyvät.lämmöt
Omistamani sähkögrilli sai uuden tehtävän.
Lämmitän sen sisätilassa korkeimmalla numerolla 5.
10 minuuttia.
Kupu kiinni ja lisälämmitystä 5 minuuttia.
Kylpytakki päälle. Pyyhe lanteille. Grilli kainaloon ja ei kun saunaan.
Grillin asetan ylälauteelle itseni oikealle puolelle. Kupu auki ja nauttimaan. Grillin teflon arinan lämpötila vaihtelee 100 - 200 asteen väliltä. Siinä lämmössä naama alkaa hehkumaan.
- niinpäjoopa
Oli oikein mukavat.
- niinpäjoopa
Oli oikein mukavat ja lämpökin sopiva
- niinpäjoopa
Mihinkähän nuo kommentit häipyvät kun ensin ei näy ollenkaan, eikä toisellakaan kertaa ja sitten tulevatkin monta kertaa?
- runkkaripoju31v
Ootteko ikinä runkannu saunassa ja lastit heittäny kiukaalle? voin suositella,haju muistuttaa lähinnä kun olisit uimahallissa :) Spermaisaa kesää kaikille palstan lukijoille<3 speku
- Emme-takuulla-ole
Itse taisit runkkautua väärälle saitille.
Tämä on terveiden 60 plus ihmisten normaali keskustelupalsta.
Toki terveet muunkin ikäiset voivat osallistua.
Nyt, kun tiedät tuon sperman käyttäytymisen kiukaalla. Kysymmekin sinulta, oletko koskaan paskonut kiukaalle? Olisi hienoa, jos tekisit sen ja tulisit kertomaan, millainen tuoksu-elämys se on?
Kiitos etukäteen. - ö-Öö
En.
Kerran oli kiintoisat aromilöylyt kyllä, joku umpijuopunut tomppeli meni kusi kiukaalle. Tuoksua hankala selittää, mene itse kokeilemaan. Ikinä tullut kenelläkään mieleen laittaa saunaan kylttiä "Kiukaaseen kuseminen kielletty!" ?
Toinen, aika yleinen lemu, mitä en voi saunassa sietää, se hiton kiuasmakkara. Onhan se juu ihan hyvää makkaraa syödä, mutta sen aromi kuuluu mun mielestä enenpi keittiöön, kuin saunaan. Kukaan halua istuskella lieden uunissa lämmittelemässä.
=DW=
- Perkel
Oli,110 ja risat :D
- mummoriepu
Aina.
- Heikunkeikku
No joo, aloituksesi oli kyllä lyhyt, mutta mitä tuohon ytimekkyyteen tulee, niin se puoli oli kyllä pikkuusen hakusessa:)
Sinä korppis teet mainioita aloituksia (yleensä). Kunnon alustuksineen ja räpöttelet sanoja mielenkiintoisesti, etkä sanojasi säästele. Pitäydy vaan semmosissa ja jätä lyhyet ja ytimekkäät muille, jotka eivät joko osaa tai viitsi tehdä kunnon pitkää aloitusta.
"Hoidat" aloituksesi kiitettävästi osallistumalla just jetsulleen silleen, että eipä minulla ole siihen nokan koputtamista.
Mitä aloituksesi aiheeseen tulee saunan löylyn hyvyydestä, niin minun saunani on aina pirun kuuma. Siinä moni ihminen lähtee lauteilta rynnimään veks, kun minä paiskaan löylyä. Jopa silloin lähtevät, vaikka minä ystävällisyydessäni olen päättänyt olla "kiusaamatta" ja paiskaan mielestäni vain hivenen verran vettä. Sekin on kuulemma liikaa. Tästä syystä en mielelläni muiden kanssa mene saunaan, vaan tahdon paiskoa yksikseni minulle sopivia löylyjä.
Mun kielivärkki, poskien sisäpuoli, kitalaki ja kurkunperä, sekä huulimättääni ovat arkoja kuumalle. Olen aina se viimeinen ihminen, joka saa vieraspöydässä kahvin juotua loppuun, koska joudun jäähdyttämään tosi kauan.
Mutta mitä tulee mun Nahkaani kehoni ympärillä, niin se suorastaan halajaa kuumuutta. Mieheni tapasi sanoa mun kylpyvedestäni, että se on sian kalttausvettä :) Hänen mielestään oli aivan käsittämätöntä, että joku VOI mennä NIIN kuumaan veteen.
Oukkidoukki. Tulipas pitkä vastaus noin onhaaseen aloitukseen:)Huomenta@
Kokeilin miten toimii toive lyhyestä ja ytimekkäästä aloituksesta.
Tottahan on, että jos aloitus poikii yli 170 viestiä pitää aloittajan olla mukana keskustelussa kuten sinä esim. perustelit yhdessä ketjussa. Onhan olemassa useampia koulukuntia, toiset tykkää heittää aloituksen, johon eivät ota osaa, mutta uskon, että ottavat, mutta toisella nimimerkillä. Sen pystyy havannoimaan kun seuraa kuka siellä ketjussa on eniten ns. äänessä ; )
Jos nyt haluan keskustelua olen kanssasi samaa mieltä aloittajan on osallistuttava ketjuun. Minä laitan aloituksen johon toivon vastauksia ja keskustelen mukana.
Tämä aloituksen teema nyt ei ole mistään kotoisin, vaikka ihan kivoja vastauksia on yön tunteina tullut yksin saunan saunan kiukaalle kuseskelijoilta.
Kävin illalla saunassa. Oli kiva mennä valmiiksi lämmitettyyn saunaan. Löylyjen lomassa istua kuistilla ja katsella järvelle.
- Avantouimariainesta
Oli. Mitään muuta ei puuttunut kuin järvi. 165 metrin syvältä tuleva porakaivon vesikään ei enää ole tarpeeksi kylmää jäähdyttämään. Saunomisen ehdottomasti paras paikka on jäähdyttelysellainen.
Asiasta toiseen, joko olette instagramin käyttäjiä. Esikoiseni on pitänyt minulle median-käytön oppitunteja. Loin tilin instagrammiin ja aloitin teemalla touhukas ja aikaansaapa eläkeläinen. Koska tykkään valokuvata se on minulle sopiva ohjelma. Sinne voi ladata harrastuksiini kuuluvia kuvia sekä lisätä kuvat eri teemojen alaisiin yhteisiin kuvastoihin. Olen juossut kännykkäkameran kanssa ja kuvannut alati muuttuvaa järveä ja pilvien eri sävyissä tietty aurigon pilkistelyä jne.. Sää sivustoille voi sitten lähetellä parhaita otoksia. Kivaa kesä puuhaa, suosittelen on myös ulkoilmarikasta elämää ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673