Olisin hyvin kiinostunut kyseisestä automallista. Olen aikeissa hankkia sellaisen. Onkohan tuota EVO-mallia tuotu Suomeen? Eli siis siinä on rallilevikkeet ja takaspoileri. Puhun nyt ihan siviiliautoista. Viimesimpiä mitä noita on valmistettu on vissiin VM -93. Mitäköhän sellaisen siistin ja orginaali kuntoisen auton hinta on nykypäivänä? Pitää olla 16v Turbo 4WD. Siinä on vakiona 215hv ja helposti saa vaikka paljon lisää tehoa jos huvittaa.. Kertokaa myös jos teillä on kokemuksia Deltasta.
Lancia Delta Integrale EVO
5
3208
Vastaukset
- integrale
yksi evo I on suomessa. Parikyt tuhatta ku varaat nii eiköhän sillä kohtalaisen evon liikenteeseen suomeen saa.
- ???
Käsittääkseni esim.Kankkusen juhan vm.92 evo on 8v.katti koneella.Ainakin jossain vaiheessa ei 16v.evo mallit täyttänyt kaikkia normeja,samoin kuin esim.Mitsut muistaakseni evo 6 eteenpäin.
Saattaa olla että olen väärässä,tiedä vaikka tänäpäivänä onnistuukin saada kilpiin. - Ostajakandi
??? kirjoitti:
Käsittääkseni esim.Kankkusen juhan vm.92 evo on 8v.katti koneella.Ainakin jossain vaiheessa ei 16v.evo mallit täyttänyt kaikkia normeja,samoin kuin esim.Mitsut muistaakseni evo 6 eteenpäin.
Saattaa olla että olen väärässä,tiedä vaikka tänäpäivänä onnistuukin saada kilpiin.Kaikki aidot EVOt ovat 16-venaisia (paitsi jonkun Sveitsin markkinoiden joku vuosimalli oli 8V).
Suomessa jo muutamia, ei mitään vaikeuksia saada kilpiin. Arvo n. 15000 euroa Suomessa.
Vm-94 tais olla viimeinen?
Niissä on sitten muita automalleja enemmän vikoja, joten ylläpitokustannukset nousevat korkeiksi - ja ruoste on ylitsepääsemätön vitsaus Deltoissa. - ???
Ostajakandi kirjoitti:
Kaikki aidot EVOt ovat 16-venaisia (paitsi jonkun Sveitsin markkinoiden joku vuosimalli oli 8V).
Suomessa jo muutamia, ei mitään vaikeuksia saada kilpiin. Arvo n. 15000 euroa Suomessa.
Vm-94 tais olla viimeinen?
Niissä on sitten muita automalleja enemmän vikoja, joten ylläpitokustannukset nousevat korkeiksi - ja ruoste on ylitsepääsemätön vitsaus Deltoissa.Omakohtaista kokemusta ei evoista ole,mutta 5 vuotta vm.88 8v.integralella ajettuani en myönnä että siinä olisi sen enempää tai vähempää vikoja kuin missä tahansa muussa autossa.Esim.italialaisista tuttuja sähkövikoja ei ole ollut yhtään.Kertaalleen olen vaihtanut kaikki puslat ja nivelet ja kertaalleen pyörän laakerit.Esim vetoakselien niveliin ei ole tarvinnut puuttua eikä muutenkaan voimansiirtoon eikä moottoriin.Ruoste ongelmassa olen ehdottomasti samaa mieltä.
Yleisesti ajatellen alkaa sitä olla reilu 10 vuotta vanhassa autossa kaikkea pientä kokoajan oli merkki mikä hyvänsä,se on vaan sit siitä kiinni mikä on kenenkin mielestä liikaa,jollain menee herne nenään jos ajovalo menee pimeeksi ja joku toinen taas avaa koneen viikon välein eikä ole moksiskaan siitä.Myös se vaikuttaa miten paljon joutuu teettämään töitä,itselläni on se tilanne että pystyn tekemään lähes kaiken itse joten säästä huomattavan summan ylläpitokustannuksia sillä,toki varaosat maksaa jotain ja joitakin on hankala saada,mutta tähän mennessä kaikkea on löytynyt.
Tosiasia on myös se,että pitäis olla jotain järkeä siinä miten käyttää niitä laitteita,jos yritän pyörittää Lancialla jotain paskarinkiä kuivalla asfaltilla niin on sata varma että jotain hajoaa. .:)
- JiiPee
Ajelin sellaisella n. 1/2 vuotta...tosin lumettomissa olosuhteissa ja hyväkuntoisella autolla (silloin vielä "uudehko"). On todella hauska auto, mutta hyvin se ei sovellu jokapäiväiseksi käyttöautoksi...varsinkaan, jos perheessä enemmän kuin 2 henkeä. Se on tehty kilpa-autoksi. Lähtee kuin tykin suusta ihan vakiokuntoisenaki ja ihan sama onko alla soraa vai asfalttia. Kylmillä ilmoilla tyhjäkäyntivikoja ja mitä auton silloiselta omistajalta sain selville, että ylläpitokulut ovat aika suuret. Osa varaosista harvinaisia ja kalliita. Eikä polttoainetalouskaan ole paras mahdollinen. Siihen kyllä saattaa vaikuttaa auton luonne ja kaasupolkimen asento =))).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017563
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075628- 835057
- 1394466
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113160- 502855
- 522769
- 612387
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102374Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561986