Lancia Delta Integrale EVO

Olisin hyvin kiinostunut kyseisestä automallista. Olen aikeissa hankkia sellaisen. Onkohan tuota EVO-mallia tuotu Suomeen? Eli siis siinä on rallilevikkeet ja takaspoileri. Puhun nyt ihan siviiliautoista. Viimesimpiä mitä noita on valmistettu on vissiin VM -93. Mitäköhän sellaisen siistin ja orginaali kuntoisen auton hinta on nykypäivänä? Pitää olla 16v Turbo 4WD. Siinä on vakiona 215hv ja helposti saa vaikka paljon lisää tehoa jos huvittaa.. Kertokaa myös jos teillä on kokemuksia Deltasta.

5

3216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • integrale

      yksi evo I on suomessa. Parikyt tuhatta ku varaat nii eiköhän sillä kohtalaisen evon liikenteeseen suomeen saa.

      • ???

        Käsittääkseni esim.Kankkusen juhan vm.92 evo on 8v.katti koneella.Ainakin jossain vaiheessa ei 16v.evo mallit täyttänyt kaikkia normeja,samoin kuin esim.Mitsut muistaakseni evo 6 eteenpäin.
        Saattaa olla että olen väärässä,tiedä vaikka tänäpäivänä onnistuukin saada kilpiin.


      • Ostajakandi
        ??? kirjoitti:

        Käsittääkseni esim.Kankkusen juhan vm.92 evo on 8v.katti koneella.Ainakin jossain vaiheessa ei 16v.evo mallit täyttänyt kaikkia normeja,samoin kuin esim.Mitsut muistaakseni evo 6 eteenpäin.
        Saattaa olla että olen väärässä,tiedä vaikka tänäpäivänä onnistuukin saada kilpiin.

        Kaikki aidot EVOt ovat 16-venaisia (paitsi jonkun Sveitsin markkinoiden joku vuosimalli oli 8V).
        Suomessa jo muutamia, ei mitään vaikeuksia saada kilpiin. Arvo n. 15000 euroa Suomessa.
        Vm-94 tais olla viimeinen?

        Niissä on sitten muita automalleja enemmän vikoja, joten ylläpitokustannukset nousevat korkeiksi - ja ruoste on ylitsepääsemätön vitsaus Deltoissa.


      • ???
        Ostajakandi kirjoitti:

        Kaikki aidot EVOt ovat 16-venaisia (paitsi jonkun Sveitsin markkinoiden joku vuosimalli oli 8V).
        Suomessa jo muutamia, ei mitään vaikeuksia saada kilpiin. Arvo n. 15000 euroa Suomessa.
        Vm-94 tais olla viimeinen?

        Niissä on sitten muita automalleja enemmän vikoja, joten ylläpitokustannukset nousevat korkeiksi - ja ruoste on ylitsepääsemätön vitsaus Deltoissa.

        Omakohtaista kokemusta ei evoista ole,mutta 5 vuotta vm.88 8v.integralella ajettuani en myönnä että siinä olisi sen enempää tai vähempää vikoja kuin missä tahansa muussa autossa.Esim.italialaisista tuttuja sähkövikoja ei ole ollut yhtään.Kertaalleen olen vaihtanut kaikki puslat ja nivelet ja kertaalleen pyörän laakerit.Esim vetoakselien niveliin ei ole tarvinnut puuttua eikä muutenkaan voimansiirtoon eikä moottoriin.Ruoste ongelmassa olen ehdottomasti samaa mieltä.
        Yleisesti ajatellen alkaa sitä olla reilu 10 vuotta vanhassa autossa kaikkea pientä kokoajan oli merkki mikä hyvänsä,se on vaan sit siitä kiinni mikä on kenenkin mielestä liikaa,jollain menee herne nenään jos ajovalo menee pimeeksi ja joku toinen taas avaa koneen viikon välein eikä ole moksiskaan siitä.Myös se vaikuttaa miten paljon joutuu teettämään töitä,itselläni on se tilanne että pystyn tekemään lähes kaiken itse joten säästä huomattavan summan ylläpitokustannuksia sillä,toki varaosat maksaa jotain ja joitakin on hankala saada,mutta tähän mennessä kaikkea on löytynyt.
        Tosiasia on myös se,että pitäis olla jotain järkeä siinä miten käyttää niitä laitteita,jos yritän pyörittää Lancialla jotain paskarinkiä kuivalla asfaltilla niin on sata varma että jotain hajoaa. .:)


    • JiiPee

      Ajelin sellaisella n. 1/2 vuotta...tosin lumettomissa olosuhteissa ja hyväkuntoisella autolla (silloin vielä "uudehko"). On todella hauska auto, mutta hyvin se ei sovellu jokapäiväiseksi käyttöautoksi...varsinkaan, jos perheessä enemmän kuin 2 henkeä. Se on tehty kilpa-autoksi. Lähtee kuin tykin suusta ihan vakiokuntoisenaki ja ihan sama onko alla soraa vai asfalttia. Kylmillä ilmoilla tyhjäkäyntivikoja ja mitä auton silloiselta omistajalta sain selville, että ylläpitokulut ovat aika suuret. Osa varaosista harvinaisia ja kalliita. Eikä polttoainetalouskaan ole paras mahdollinen. Siihen kyllä saattaa vaikuttaa auton luonne ja kaasupolkimen asento =))).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      955
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    Aihe