Kopioimpa aiheen kreationismi palstalta tänne.
Ajatellaanpa ettei syntiinlankeemusta olisi koskaan tapahtunut. Paljonko meitä olisi ellei maailmassa olisi kuolemaa? Lisätään pari lisäolettamusta: ihmiskunta on 6000 vuoden ikäinen ja kukin pariskunta tekee kaksi lasta ensimmäisen 30 elinvuotensa aikana mutta ei enää sen enempää. Näin saamme varsin helposti hahmotettavat luvut.
Ihmiskunnan kasvuhan olisi ilman kuolemaa eksponentiaalista, ensin kaksi, Aatami ja Eeva, sitten 4,8,16,32,64,128,256, 512 jne… Vaatimaton ja vaisu alku, eikö vain? Lähes 300 vuotta ja vain puolentuhatta ihmistä, 600 vuoden kuluttua vaivaiset miljoona. 630 vuotta ja pari miljoonaa, 660 nelisen miljoonaa… 750 vuotta ja reilut 33 miljoonaa. Sata miljoonaa paukku rikki jossakin 3200 eaa. paikkeilla. Ei mitään hätää onhan meitä nytkin jo miljardi tolkulla. Vai onko, tuosta 3 sukupolvea ja meitä olisi miljardi, 30 vuotta eteenpäin ja kaksi miljardia jne. Tuossa kohtaa se lähtee käsistä.
Nyt meitä olisi noiden ennakko-oletusten mukaan laskettuna 1.6E60 kappaletta.
Taidamme tarvita elääksemme kuolemaa?
Ajatusleikki
1
<50
Vastaukset
- kris-tit-ty
No jaa, jos pitäydytään kirjaimellisessa tulkinnassa, niin ihmiset luotuaan Jumala käski heidän lisääntyä ja täyttää maa. Kun tuo käsky olisi täytetty ja lisäännytty siihen rajaan asti, että paratiisilliset olosuhteet eivät vielä kärsisi, niin käsky lakkaisi olemasta voimassa. Annettu tehtävä olisi suoritettu. Koska ihmiset eivät olisi syntiinlangenneita, he lopettaisivat lisääntymisensä heti kun Jumala sanoisi, että tästä lähtien ei pidä enää siittää lapsia. Jumala myös antaisi heille siihen välineet. Paratiisissa kun Jumala kommunikoi ja toimii suorassa kontaktissa ihmisten kanssa. Tai sitten Jumala yksinkertaisesti vain tekisi ihmiset hedelmättömiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223041
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1922776Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1681753Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2551441- 1101243
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs401076Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461017- 137912
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32904- 43804