Oletko ajatellut koskaan tehdä hyvää

Oletko ajatellut koskaan tehdä salaista hyvää. Ei siis sellaista että siirrät pankin kautta rahaa, vaan että järjestät salaa selän takana jollekin apua tarvitsevalle ihmiselle yllätyksen, siten ettei kukaan tiedä mistä se tuli.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan ennen kaikkea haastaa ateistit!

• SattuiKerranNäinkin

En tiedä, että onko tämä hyvää vai pahaa, mutta kerran sain erään kassamyyjän häkeltymään.
        Tapahtui suuressa kaupungissa, suuressa elintarvikeliikkeessä eräänä ystävänpäivänä.
        Kukkakaupan edessä oli valmiita ja kauniita kukkakimppuja 'tarjouksessa' erilaisissa telineissä. Halavalla myivät kuin Sulo Vilen Tankki täyteen ohjelmassa muinoin.
        Mielijohteesta ostin yhden kimpun ja suunnistin läheiseen elintarvikeliikkeeseen.
        Siellä kierellessäni hokasin, että mahtaakohan eräs vanha rva olla kassoilla, että jospa antaisinkin kukat hänelle.
        Nuorille neideille en halunnut antaa kukkia kun tuskin olisivat ymmärtäneet asiasta mitään.
        Vanha rva löytyi ja asioituani kysyin, että onko hän saanut asiakkailta koskaan kukkia. Ei ollut.
        Nostin paketin ja toivotin hyvää ystävänpäivää.
        Ihana hetki.

• SattuiKerranNäinkin kirjoitti:

En tiedä, että onko tämä hyvää vai pahaa, mutta kerran sain erään kassamyyjän häkeltymään.
        Tapahtui suuressa kaupungissa, suuressa elintarvikeliikkeessä eräänä ystävänpäivänä.
        Kukkakaupan edessä oli valmiita ja kauniita kukkakimppuja 'tarjouksessa' erilaisissa telineissä. Halavalla myivät kuin Sulo Vilen Tankki täyteen ohjelmassa muinoin.
        Mielijohteesta ostin yhden kimpun ja suunnistin läheiseen elintarvikeliikkeeseen.
        Siellä kierellessäni hokasin, että mahtaakohan eräs vanha rva olla kassoilla, että jospa antaisinkin kukat hänelle.
        Nuorille neideille en halunnut antaa kukkia kun tuskin olisivat ymmärtäneet asiasta mitään.
        Vanha rva löytyi ja asioituani kysyin, että onko hän saanut asiakkailta koskaan kukkia. Ei ollut.
        Nostin paketin ja toivotin hyvää ystävänpäivää.
        Ihana hetki.

Amen!

• Kuulostaa taas näiltä Jarmon hullutuksilta, enemmän kuin Pyhien töiltä.

Älkää tällaisiin "hauskoihin" projekteihin lähtekö, vaan tehkää ennemmin vain epäitsekästä hyvää Jumalan pyhiä arvoja kunnioittaen.

Tässä ajassa kun seurakunnatkin tuntuvat keksivän aina ihmislle, jotakin jänää ja kivaa tekemistä, sen sijaan, että palveltaisiin Jumalaa sillä oikealla pyhyydellä ja kunnioituksella.

• Saattoihan tämän arvata, ettei hyväntekeväisyyttäkään osaa oikella tavalla harjoittaa kukaan muu kuin Mikko. Herää nyt jo hyvä mies tarkkailemaan sydämesi tilaa ja suhtautumistasi lähimmäisiisi. Luuletko todella voittavasi sieluja Jeesukselle tällä omahyväisellä ja ylpeilevällä "minä minä minä olen ainoa the uskova maan päällä ja te kaikki muut menette pikavauhtia helvettiin" -tyylilläsi.

• Tipale kirjoitti:

Saattoihan tämän arvata, ettei hyväntekeväisyyttäkään osaa oikella tavalla harjoittaa kukaan muu kuin Mikko. Herää nyt jo hyvä mies tarkkailemaan sydämesi tilaa ja suhtautumistasi lähimmäisiisi. Luuletko todella voittavasi sieluja Jeesukselle tällä omahyväisellä ja ylpeilevällä "minä minä minä olen ainoa the uskova maan päällä ja te kaikki muut menette pikavauhtia helvettiin" -tyylilläsi.

Minä tuon teille Jumalan pyhiä arvoja, jotka ovat täysin kateissa tämän ajan ihmisltä.

Koittakaa nyt ymmärtää, että te ette voi palvella Jumalaa, kuten itse haluatte, epäkunnioittavalla tavalla, esimerkiksi lapsellisien leikkien varjolla.

Olkaa pyhiä, sillä Jumala on pyhä, ja palvelkaa häntä pyhällä arkuudella, ja kunnioittaen, kuten kirjoituksetkin opettavat.

28. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla; 29. sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli. (Heb 12:28-29)

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Minä tuon teille Jumalan pyhiä arvoja, jotka ovat täysin kateissa tämän ajan ihmisltä.

Koittakaa nyt ymmärtää, että te ette voi palvella Jumalaa, kuten itse haluatte, epäkunnioittavalla tavalla, esimerkiksi lapsellisien leikkien varjolla.

Olkaa pyhiä, sillä Jumala on pyhä, ja palvelkaa häntä pyhällä arkuudella, ja kunnioittaen, kuten kirjoituksetkin opettavat.

28. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla; 29. sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli. (Heb 12:28-29)

No kerropa nyt minullekin tyhmälle, mitä lapsellista ja epäpyhää on siinä, että auttaa anonyyminä jotain apua tarvitsevaa?

""Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4. että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. " (Matt. 6:1-4)

• olenpa

Ajatellut, juutalainen tarustohan kertoo ihmisten syöneen hyvän ja pahantiedon puusta.
      Kuulemani mukaan Gandhi törmätessään ihmiseen, näki aina kaksi ihmistä, hyvän ja pahan.
      Ja kerrotaan Gandhilla olleen sielunvoimien sellaiset, että hyvä eli hänelle.
      Olen ajatellut hyvää, hyvän ajattelu on helppoa, kunhan olisi viellä sielunvoimiakin tehdä sitä.

• Ainoo joka ei hiffaa oli Mikko. Väärässä hengessä.

• tuuliko

puhaltaa, mistä se tahtoo, ja sinä kuulet sen, mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee...
        Etkä uskalla ratsastaa tuullella... koska menetät kaiken.
        Rikkaita miehiä mielipiteineen ollaan tavattu.

• Mä kerron erään tarinan, vaikken ole koskaan tätä ennen paljastanu näitte samojen syiden takia. Jos siis kerron hyvän tekoni, siitä muodostuu synti päälleni. Nyt käy niin ja otan sen sellaisena jonka katson hyvän asian puolesta voivani sovittaa Jeesuksessa kristuksessa.
      Juttu meni niin että eräs köyhä muusikko, baarissa jossa olin pokena, valitteli että jääkaappi meni rikki ja kesällä ei voi pitää kahvimaitoa edes kahta päivää pidempää. Kuuntelin tätä siinä muutaman illan ja sitten eräs naisihminen, kiinteistövälittäjä rupesi puhumaan että hänellä on asuntoja vaikka kuinka paljon, eikä olis ongelmaa jos yhdestä vaihdettas jääkaappi ja tämä muusikko sais sen vanha ja toimivan kaapin. No asia kuulosti hyvältä ja kaappia hehkutettiin mointa viikkoa, eikä kaappia kuulunut, eikä näkynyt. Puhetta oli vaan paljon. Meni aikaa ja melkeen syksyyn asti tämä köyhäö muusikko oli ilman jääkaappia ja arvon rouva oli Espanjassa lomalla, eikä varmaan paljon harmittanu ko. muusikon elämä ilman jääkaappia. Siten yhtenä päivänä minä olin vapaalla ja menin tuohon baariin, jossa ko. muusikko tapansa mukaan istui aamukaljalla. Nykäsin miestä hihasta ja käskin kyytiin. Mentiin suoraan Giganttiin ja sanoin että valitse jääkaappisi. Mies oli äimän käkenä ja osti jääkaapin, jonka maksoin. Sen jälkeen sanoin tälle että älä koskaan sano kuka osti. Näin sovittiin ja homma oli siinä.

• Hyvätyöoli

Varammekin ovat Jumalalta saatuja, mikäli uskomme raamattua.
        Niinpä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

• Niinpä, amen!

• sinettisormus1

Onpahan tota tullut tehtyä useasti tässä elämänsä aikana, viimeisimpiä, kun lahjoittelin vammaisten päivätoimintaan vaihtivaatteita (käytettyjä), sen enempää mainostamatta, mistä ne sinne ilmestyi ja näinä päivinä olen askarellut omalla ajallani ja omista materiaaleistani, vanhuksille juhla koristeita, mm. kesäjuhliin, ym. ym. hiljaa ja pyyteettömästi... nämä vain näin esim. ja ymmärrän hyvin Jarmo pointtisi ja vielä tähän lopuksi .... hyvää, myöhästynyttä nimipäivää Jarmolle ja siunausta!

• Minä tiedän sen Rakas Sinetti sisar... sinä olet sen armolhjana saanut, en minä.

• Kyllä olen. Jos kertoisin niistä, ne eivät enää olisi salaisia.

• Juuri niin, sisareni Herrassa... pitäkäämme ne salassa.

• Miksimiksiniin

Kuinka ne atet kiertää tällaiset ketjut?

• Miksimiksiniin kirjoitti:

Kuinka ne atet kiertää tällaiset ketjut?

No sanos muuta. Kyllä ollaan polleena dissaamassa ja pitämässä uskovia julmina jne. ku Kristinuskosta puhutaan mutta ollaan hipihiljaa ku yhteishyvästä. Eiks oo aika kuvaavaa ja karua kaikiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4813
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3878
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      3413
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3101
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2934
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2598
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2236
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      255
      2114
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1923
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108