Älkää menkö rintojen piennysleikkaukseen!!

Rintava

Minä olin leikkauksessa julkisella kesäkuun alussa. Jos olisin tiennyt, mitä kaikkea leikkauksesta seuraa, en olisi ikinä mennyt. Kehotankin vakavasti harkitsemaan, onko leikkaus todella niin tärkeä, ettei rintojen kanssa voi elää. Nyt on neljäs viikko leikkauksesta ja olo edelleen huono. Kipuja paljon ja huimaa niin, ettei pääse kulkemaan ilman tukijaa. Leikkauksessa oikeassa rinnassa oli verenkiertohäiriö ja vasempaa tuli verihyytymä, joten jouduttiin leikkaamaan uudelleen seuraavana päivänä. Hemoglobiini oli alhainen, kun kotiuduin sairaalasta neljän päivän päästä ja laski edelleen niin alas, että jouduin lähtemään sairaalaan, jossa sain kaksi pussia verta. Muutaman päivän päästä meinasi taju lähteä ja jälleen lähdin sairaalaan, jossa todettiin, että vasen rinta on suurempi ja pitää punkteerata. Sieltä tuli runsaasti verinestettä. Nyt neljännellä viikolla rinnat ovat turpeat ja kipeät, haavat todella kipeät ja ehkä tulehtuneet. Menen jälleen viikolla sairaalaan ja luultavasti joudutaan taas punkteeraamaan, tällä kertaa molemmat rinnat. Kärsin ja kadun sitä päivää, kun päätin mennä leikkaukseen. Täytin kaikki kriteerit, mutta en koskaan saanut selvitystä, mitä leikkauksesta voi seurata ja kuinka suuri leikkaus todella on. Se on erittäin suuri leikkaus ja riskit melkoiset. Kehotan todella välttämään, ellei rinnat roiku aivan napaan asti.

41

3302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekku_60

HEI!
      Asiasta jotain tietävänä...
      Toki kaikissa leikkauksissa voi tulla komplikaatioita. Sinun kohdallesi niitä on tullut- mutta ei niitä voi yleistää. Toki on erittäin ikävää, että sinulle kävi näin - mutta eihän niitä jokaisen kohdalle tule.

• terspeuttis

Mutta, kenen on vastuu, jos kyseistä tapahtuu ? Onko se virhe terveydenhuollossa tapahtunut asia ? Ei suinkaan potilasta voi syyttää, että sellaista sattuu. Onko potilas saanut tarpeellisen informaation riskeistä. Sama, jos auton vie huoltoon ja saa sen takaisin epäkuntoisena. Kysyttäessä syytä, vastataan että sellaista sattuu. HEH HEH

• fhhfdfgdf

käsittääkseni rintoen pienennys on todella iso leikkaus ja siinä on paljon riskejä. kuoleman ja komplikaatioiden riski on isompi kuin monessa muussa leikkauksessa. sinun hoitosi on kyllä aika alussa. tulehdusriski on aina mahdollinen ja voi uusiutua.

kanye westin äitihjän kuoli rintojen pienennysleikkauksessa leikkauspöydälle.

• Jaaaaaaa

Minäkin harkitsin kys. leikkausta, mutta luettuani riskeistä päätin jättää väliin.
      Kanyen äiti kuoli kyllä kys. leikkaukseen, mutta se lääkäri olikin puoskari!

• Smokahontas5

Minulle tehtiin rintojen pienennys leikkaus ,5vuotta sitten, ja olen tyytyväinen, nyt voi juosta ja ulkonäkö parani ,leikkauksen jälkeen pitää noudattaa ohjeita kirjaimellisesti. Suihkuttaa ,ilmakylpyjä ja rauhallista makoilua, itse olin 3kk , pois työ elämästä.ei ole tullut mitään negatiivistä leikkauksesta.suosittelen kaikille isorintaisille, elämä paranee,

• Kapina61

Minulle tehtiin myös em. leikkaus kolme vuotta sitten ja se onnistui oikein hyvin ja olen oikein tyytyväinen. Suosittelen.

• sht

minullakin on pienennetty rinnat. yksityisellä, ei julkisella sektorilla ja ammattilaisella, joka värkkää rintoja työkseen koko ajan. hyvin meni ja olen tyytyväinen lopputulokseen. niska- ja hartiakivut loppuivat ja ryhti on nyt hyvä. suosittelen, mutta kannattaa selvittää leikkaavan lääkärin osaamisen taso ennakkoon eikä mennä vaan jollekin, joka annetaan. se on potilaan oikeus erikoissairaanhoidossa.:)

• liaanisotliianpienet

miksi ihmeessä rintoja täytyy muokata.milloin liian isot,yleensä liian pienet.aikoinaan tanssitin aikuista naista,joka valitti kun on pienet rinnat,sanoin että ne on lapsen eväät.eikö ne ole terveet sanoi että on.jolloin sanoin,että jos ne ovat terveet sillonhan on asiat hyvin.ja hän sanoi silloin ettää niinhän se on.ihmettelen tätä jonkin ajan hömpötystä milloin on liian suuret ja milloin on liian pienet.sillä ei ole merkitystä vaikka olisi roikkuvat rukkaset.vaan korvien välissä jos on löysää sitä ei voi korjata.olkaa hyvät typykät tyytyväisiä kun on terveet.ei ne ole teitä varten eikä miehiä varten.eri asia on jos ne on taakka terveydelle.

• niuigjbh

No niin kai sunkin pitäis se tajuta, että pienennys tehdään just sen takia kun on haittaa terveydelle, yleensä ainakin.

• jumppari

Minäkin leikkautin rintani nyt toukokuussa, yksityisellä lääkäriasemalla. Olen ollut erittäin tyytyväinen leikkaustulokseen. Kipuja ei ole ollut juuri ollenkaan, ja haavat parantuivat tosi nopeasti. Leikkauksesta on kulunut nyt n. 6 viikkoa ja olen jo aloittanut säännölliset kuntosali- ja juoksuharjoittelut. Olisin päässyt julkisellekin puolelle, mutta leikkausarvion tehnyt lääkäri ei vakuuttanut osaamisellaan, ja oli muutenkin väheksyvän oloinen. Menin siis yksityiselle ja sain heti todella hyvää ja ammattitaitoista palvelua joka vakuutti minut heti, ja uskalsin ottaa riskin.

• JL65

Minä kävin julkisessa terveydenhuollossa eli PHKS:ssä leikkauttamassa rintani. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Leikkaus tehtiin vuoden 2012 alussa. Kyllä olen useaan otteeseen muistanut olla kiitollinen minut leikanneelle lääkärille. Leikkaus tehtiin päiväkirurgisenatoimenpiteenä eli aamulla sisään ja yöksi kotiin.

• 9999999986

No, tehty mikä tehty. Toivottavasti paranet pian.

• 09390

Nyt voi kerätä lunnosta kaikkia terveellisiä yrttejä, jotka auttavat kehoa toipumaan kuten voikukkaa ja nokkosta. Yrteissä on myös tulehdusta hillitseviä vaikutuksia. Kysy luontaistuotekaupasta. Pikaista paranemista. Haavoja kannattaa hoitaa kylmällä vedellä. Se vähentää tulehdusta ja nopeuttaa paranemista.

• Onpa se kumma juttu kun osa naisista ei ole tyytyväinn seurustelupuskureihinsa..;;(((
      Aikoinaan minun morsiamellani oli isot rinnat ja hän suunnitteli niiden pienennysleikkausta.Sanoin hänelle että Sinulla on rinnat joita ei läheskään kaikilla ole.
      Sinun pitäis olla tyytyväinen mitä Sinulla on.
      Hän lopettikin sen suunnitelmansa pienennyksestä ja on nyt tyytyväinen kun en hänelle "antanut lupaa" pienennykseen.
      Eräs naistuttavani pienennytti rintojaan ja menehtyi leikkauksen jälkikomplikaatioihin.

• Sielutar80

Et varmaan ymmärrä ,miksi ne rinnat halutaan pienentää, juuri niska ,hartia, käsivarsi kipujen takia, ja kuinka on vaikea tehdä työtä kun ne rinnat on aina tiellä, ja ovat raskaat, mutta miehet eivät ymmärrä ,kun heillä ei ole rintoja,et voi määrätä tyttöystävääsi tässä asiassa ,se on hänen oma asiansa,

• Kipuonhyväsyy

Yleensä pienentämisen syy on jatkuva selkäsärky. Ei kai mihinkään leikkaukseen kannata mennä ilman tosi tarvetta, koska niissä on aina riskejä.

• sdsfds

Itselläni on rinnat pienennetty yksityisellä ja sairaslomaa tarvitsin kokonaiset kaksi päivää ( viikonlopun). Toimistotyössä viileä työhuone ja rauhassa olo lapsilta oli ihan juhlaa. Jos on ylipainoinen, rapakuntoinen ja syö huonosti (hemoglobiini tai kilpirauhasarvot huonot), varmasti erilaiset lähtökohdat kuin paljon liikkuvalla. Kipulääkeillä kivut pysyvät poissa ja minulla oli vain kahtena ensimmäisenä päivänä mainittavia kipuja. Nekin olisi saanut voimakkaammilla lääkkeillä pois, mutta en turhaan halunnut ottaa. Että ei kaikilla mene noin huonosti kuin aloittajalla....ja eivät kaikki tosiaan saa komplikaatioita. Huimaukset sun muut johtuvat tuosta verenvuodosta ja alhaisesta hemoglobiinista. Kunnon rautakuuri tuohon tarvitaan, ei nokkoset riitä. Obsidania kitaan.

• parikiloapois

ap sinun kodallasi on täytynyt olla selvät krtiteerit, kun pääsit julkiselle puolelle tähän leikkaukseen, kuka tahansa ei sinne pääse eli mitään kauneusleikkauksia siellä ei tehdä. Olet ollut siis sikäli onnekas. Tosi ikävää että leikkauksen jälkeen tuli komplikaatioita, niiden riski on aina leikkauksissa olemassa. Mutta usko ja luota siihen, että kun vointisi tästä paranee, olet varmasti tyytyväinen. Että leikkaukseen ylipäätänsä päädyit, on ollut varmasti pitkän pohdinnan tulos ja kaikkiaan pitkä prosessi, tämä paranemisvaihe vastoinkäymisineen on osa sitä prosessia. Tulet vielä tykkäämään tosi paljon keveämmistä rinnoistasi, koko loppuelämäsi helpottuu. Tuskien ja vaivojen kautta voittoon kävin minäkin :)

• Thisisit

Minäkin kävin noin puolitoista vuotta sitten rintojen pienennysleikkauksessa julkisella puolella. Ja olen edelleenkin sitä mieltä että oli kyllä yksi parhaimmista päätöksistä joita olen tehnyt. Rinnat paranivat hyvin , ajan kanssa. Toisessa piipahti kystan alku, mutta sekin poistui hyvin. Nyt alkavat jo arvetkin olemaan melko huomaamattomat. Mutta kaipa se on niin että toisella onnistuu ja toisella saattaa tulla isompia ongelmia..

• 2007

Rintani pienennettiin -07 julkisella. Pieniä paranemisvaiheen ongelmia 1-2kk:tta, mutta lopulta kaikki hyvin. Olen erittäin tyytyväinen! Pienet nuo ei ole kyllä vieläkään, mutta pienemmät ja ryhdissä.

• kiitollinen

Hei! Olen todella pahoillani että sinulle tuli niin paljon ikäviä "jälkiseuraamuksia" leikkauksesta. Toivon paranemista ja hyvää kesää kuitenkin! :) Minulle on tehty sama leikkaus 6 viikkoa sitten julkisella puolella. Pienennysleikkausta olen odottanut varmaan puolet elämästäni. Niistä oli todella haittaa monella tapaa. Viime syksynä kävin työterveyslääkärillä ja asia lähti etenemään. Minut leikkasi kaksi naiskirurgia (kumpikin "omat" rinnat). Leikkaustulos oli todella onnistunut! Sain normaalit, kauniit ja terhakat rinnat. :) Olin kaksi päivää sairaalassa (olisin päässyt jo toisena päivänä) mutta halusin olla kuitenkin vaativan leikkauksen jälkeen toipumassa ja lääkinnässä. Olen selvinnyt tavallisilla kipulääkkeillä. Niitä en enää käytä. Leikkaushaavat on muutoin hyvin parantuneet mutta toisen rinnan alla oli pieni märkivä reikä johon oli päässyt bakteeri. Söin antibioottikuurin ja nyt reikä ummessa. Voin hyvin, ja olen alkanut liikkumaan monin tavoin. Alkanut uusi elämä kun nyt mahdollista juosta ja hyppiä!! :D Ja saan pukeutua ihaniin mekkoihin ja puseroihin! Suosittelen tätä leikkausta niille jotka tarvitsevat sitä. Onhan leikkaus aina riski mutta eikö elämässä moni muukin asia ole? Hyvää ja nautinnollista kesää kaikille! <3

• RahatKöyhilleKiitos

Jotakin kertoo ihmisen sinuudesta itsensä kanssa se että pitää leikellä itsestään pois...

• Vain_tarpeesta

Jos sinullakin olisi vartalossa jokin vika joka aiheuttaa terveydellisä ongelmia, et möläyttelisi tuollaisia aivopieruja.

• Mörhviinä

Itselläni reilut kahdeksan vuotta sitten pienennetyt rinnat. Mitat silloin 58/170 ja kuppikokoa oli 70-75F/G eli ihan liikaa. Ikää leikkauksen aikana 23v ja silloin ei lapsia vielä ollut.

Leikkaukseen piti odottaa kauan, vaikka kaikki kriteerit täyttyivät. Julkisella puolella siis leikattiin. Itse leikkaus meni hyvin, eikä mitään ylimääräisiä komplikaatioita tullut. Jälkikäteen lasten tultua imetys ei tosin onnistunut (nännialueen tunto oli kärsinyt tmv.), mutta ei tuo itselleni mikään suuri menetys ollut; pulloilla pärjättiin hienosti ja itse raskaaksi tulemiseenhan tuo operaatio ei vaikuttanut sitten niin mitenkään.

Leikkaus oli ja on edelleen yksi elämäni parhaista päätöksistä; sinne jäivät hartiakivut ja vaateongelmat. Vartalosta tuli tasapainoisempi ja nykyään kahden lapsen jälkeenkin ikää ollessa reilut kolmekymmentä rintavarustus on sen verran ryhdikäs, että esim. kynä ei roikkuvan rinnan alla pysy.

Myös äidilläni on leikkaus tehty, eikä hänelläkään suurempia komplikaatioita tullut. Ainoastaan leikkaushaava umpeutui yhdestä kohtaa hyvin hitaasti ja sitä piti pitää erityisen tarkasti puhtaana. Siskollani on myös leikkaus edessä, koska ylisuuret rinnat kulkevat suvussa. Hänelläkin on kokoa vaikka muille jakaa.

• Pienemmät

minulla on pienennetty eriliasten hartiakipuvaivojen takia rintoja julkisella puolella vajaa vuosi sitten. Molemmista rinnoista lähti melkein 1 kg ! Leikkausarvet alkavat kainalosta ja koko komeus on muutenkin palasista koottu, aika paljon on tunnottomuutta, rinnoista tuli eri pariset ja arpeutuminen kesti kauan. Leikkauksen seurauksena tuli myös verihyytymä ja kipuja oli kotiin palatessakin. Oikeastaan kk meni toipumisessa työkykyiseksi ja liikkuvaksi (olen keski-ikäinen). Kauneusleikkaukset eivät kiinnosta, mutta tämä paransi selkeästi elämisen laatuani ja liikkuvuuttani. Kaikista vaivoista ja -ei niin siististä -lopputuloksesta huolimatta olen todella iloinen muutoksesta. Leikkaus tehtiin Husin lähetteellä. Jos olisin mennyt yksityiselle puolelle, olisin vaatinut rintojen korjausleikkausta epäsymmetrisyydestä, mutta nyt en viitsi/enkä saisi, kun paino on kuitenkin rinnoista jo pudonnut. Alkuperäisen viestin lähettäneelle: odota kipujen ja vaivojen yli. Kyllä se tyytyväisyys myöhemmin lisääntyy :)

• jdjdjd

Kuulostaa normaaleilta ongelmilta. Empä usko etteikö lääkäri olisi kertonut sinulle mm. haavainfektioista, jotka voivat liittyä jokaiseen leikkaukseen. Ennen leikkausta pitäisi yleiskunto olla hyvä. Kuten myös hemoglobiini. Syötkö rautaa? Seroomaonteloita tulee haavoihin aika useinkin. Vastuu on myös potilaalla. Se nyt vaan on totuus että jotkut saavat infektioita jotkut näitä serolmaaonteloita joita sitten tyhjennellään. Asiasta jotakin tietävänä voin sanoa että näitä valittajia riittää jotka hinkuavat pienennysleikkaukseen varsin pieneien ritojensa kanssa. Läheskään,jokaisella rinnat eivät navassa asti roiku.
      Suurin osa paranee hyvin ja toipuminen ei todellakaan tapahdu kuukaudessa. Eikä vielä puolessa vuodessakaan. Oletko pitänyt rintaliivejä ohjeen mukaan?
      Nyt ylös sängystä, vetämään yleiskuntoa ylös. Syömään hyvin ja liikkumaan.
      Tilanteesi tuskin täyttää minkään ns. potilasvahingon kriteerejä.

• Stihlmetsuri

No ei sitä tosiaan kannata menne tissejään pienentämään kun kuitenkin operaatiosta koituu vain turhia harmeja.
        Ennemmin kannattaa ommella tissiliiveihin raivaussahan valjaat, pääsee helpommalla.

• noinko.on

Rintaleikkaukseen niska- ja hartiakipujen takia? Minulla on ajan mittaan monikin paikka kipeytynyt esim. huonojen työasentojen takia. Toki työasentoa voisi vaihtaa ergonomisempaan jne., mutta en oikein usko sellaisen ratkaisun kestävyyteen. Sen sijaan olen mennyt salille ja antanut kipeytyneille kohdille ja muille tarvittaville lihaksille kunnon treenin. Kovin montaa kertaa ei ole tarvinnut treenata, niin kivut ovat hävinneet. Jos olisin sivuuttanut salitreenit, ja syönyt kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja, niin olisin varmaan hyvin huonossa kunnossa nykyään. Ovatko suurista rinnoista aiheutuvat kivut tosiaan sellaisia, että kunnon treenilläkään ei pääse niistä eroon?

• tietoviisasko

Kunnon treenillä liian suurten rintojen aiheuttamista kivuista eroon!!!! :D :D Millaiset tissit itselläsi on?

• Mörhviinä

No itsellä kunnon treenit ja liikkuminen oli varsin kiusallista ja hankalaa kun kuppikokoa löytyi hoikkana tuon 70-75G/F verran. Sidoppa parin kilon mötikät rintakehään ja lähdeppä lenkille. :) Ja uimaan ei huvittanut pelkästään siksi että uimapukua oli vaikeaa löytää ja muutenkin rintojen ollessa liian isot olo niiden kanssa oli kiusallinen. Urheiluliivit olivat lähinnä vitsi. Minullakin lähti siis -600g per rinta kudosta ja ihoa pois ja silti jäi kivasti jäljelle kuppikokoa (Nykyään C-D). Taputtele kasaan kolme 400g pakettia jauhelihaa ja mieti se paino pois rinnanpäältä 24/7. Siitä vaan vuosikausiksi hartioilta roikkumaan parit painot 24/7 yötä päivää.. Ja monilla painavammilla naisilla tuota massaa voidaan ottaa pois jopa toista kiloa per rinta..

Itselläni liikkuminen, itsevarmuus ja kotoisa olo omassa vartalossa on parantunut pienennyksen jälkeen valtavasti.

• lollot

Olin rintojen pienennysleikkauksessa n. 2 vuotta sitten. Rinnat olivat raskaat ja riippuvat. Hartioissa aina liivin jäljiltä syvät vaot.
        Pääsin kunnalliselle puolelle. Ehtona olivat tarpeeksi riippuvat rinnat, painoindeksi, (alle 30)mammografia ok, perusterve.
        Leikkauksen suoritti plastiikkakirurgi. Saman joka leikkaa myös yksityisellä,puolella.
        Rinnoista lähti roikkuvaa rintarauhasta Yht. 2 kg.
        Kotiin pääsin seuraavana päivänä.
        En tarvinnut ollenkaan särkylääkkeitä.
        Suihkussa käydessäni huomasin pientä vuotoa ompeleista.
        Kävin näyttämässä leikkaavalla lääkärillä. Hän laittoi hopealaastarin rintojen alle.
        Se vei lievän tulehduksen.
        Kaikki sujui tosi hyvin.
        Olen tosi tyytyväinen.
        Voi pitää toppia vaikka ilman liivejä.
        Ja voi ostaa kauniita kapeaolkaimisia liivejä, jotka ei paina.
        Suosittelen.

• onko.noin
        Mörhviinä kirjoitti:

No itsellä kunnon treenit ja liikkuminen oli varsin kiusallista ja hankalaa kun kuppikokoa löytyi hoikkana tuon 70-75G/F verran. Sidoppa parin kilon mötikät rintakehään ja lähdeppä lenkille. :) Ja uimaan ei huvittanut pelkästään siksi että uimapukua oli vaikeaa löytää ja muutenkin rintojen ollessa liian isot olo niiden kanssa oli kiusallinen. Urheiluliivit olivat lähinnä vitsi. Minullakin lähti siis -600g per rinta kudosta ja ihoa pois ja silti jäi kivasti jäljelle kuppikokoa (Nykyään C-D). Taputtele kasaan kolme 400g pakettia jauhelihaa ja mieti se paino pois rinnanpäältä 24/7. Siitä vaan vuosikausiksi hartioilta roikkumaan parit painot 24/7 yötä päivää.. Ja monilla painavammilla naisilla tuota massaa voidaan ottaa pois jopa toista kiloa per rinta..

Itselläni liikkuminen, itsevarmuus ja kotoisa olo omassa vartalossa on parantunut pienennyksen jälkeen valtavasti.

En puhunut mitään hölkkäämisestä tms. Vaan ihan lihaskuntotreenistä, kyllä kai esimerkiksi pystypunnerruksia pystyy tekemään oli rinnat kuinka isot tahansa. Käsipainoilla voi kyseistä liikettä tehdä, jos ei salille kehtaa mennä. Juokseminen ei ole mikään elämän tärkein asia, jonka takia pitäisi mennä leikkaukseen. Monia juoksemaan ei saa edes vapaaehtoisesti, ja ymmärrän kieltäytyjiä kyllä. =) Ymmärrän, että ihmiset eivät monesti halua olla massasta poikkeavia, vaikka siinä etunsa voisi olla. Jos salilla rintojesi kanssa katseita keräät, niin niiden taustalla on kateutta ja himokkuutta. Ei siis ole mitään syytä hävetä itseään isojen rintojen takia. Jos tosiaan olit G-rintoinesi hoikka, niin siinä olisi jo mahdollisuus kapitalisoida rintansa ja viedä joku rikas mies rintojensa avulla. Jos kiinnostusta tällaiseen on. Mutta ymmärsin nyt kuitenkin viestistäsi, että itse et juuri saliharjoittelua vaivoihisi kokeillut. No, sinä teit ratkaisusi jo, mutta kyllähän kannattaa kaikki konstit kokeilla ennen kuin menee leikkaukseen, johon liittyy vakavat komplikaatioriskit. Ja tosiaan jos salille menee, tehdä ne treenit kunnolla, eikä vain näön vuoksi nostella painoja.

• terveyden_vuoksi
        onko.noin kirjoitti:

En puhunut mitään hölkkäämisestä tms. Vaan ihan lihaskuntotreenistä, kyllä kai esimerkiksi pystypunnerruksia pystyy tekemään oli rinnat kuinka isot tahansa. Käsipainoilla voi kyseistä liikettä tehdä, jos ei salille kehtaa mennä. Juokseminen ei ole mikään elämän tärkein asia, jonka takia pitäisi mennä leikkaukseen. Monia juoksemaan ei saa edes vapaaehtoisesti, ja ymmärrän kieltäytyjiä kyllä. =) Ymmärrän, että ihmiset eivät monesti halua olla massasta poikkeavia, vaikka siinä etunsa voisi olla. Jos salilla rintojesi kanssa katseita keräät, niin niiden taustalla on kateutta ja himokkuutta. Ei siis ole mitään syytä hävetä itseään isojen rintojen takia. Jos tosiaan olit G-rintoinesi hoikka, niin siinä olisi jo mahdollisuus kapitalisoida rintansa ja viedä joku rikas mies rintojensa avulla. Jos kiinnostusta tällaiseen on. Mutta ymmärsin nyt kuitenkin viestistäsi, että itse et juuri saliharjoittelua vaivoihisi kokeillut. No, sinä teit ratkaisusi jo, mutta kyllähän kannattaa kaikki konstit kokeilla ennen kuin menee leikkaukseen, johon liittyy vakavat komplikaatioriskit. Ja tosiaan jos salille menee, tehdä ne treenit kunnolla, eikä vain näön vuoksi nostella painoja.

Kommentoija vaikutta olevan korkeintaan "miesrinnat" omaava / omannut ja joka on henkisesti kerrassaan niin "idiootti" ett"ei osaa lainkaan sisäistää naisten liian suurien rintojen aiheuttamia kroonisia terveydellisiä ja toiminnallisia ongelmia, vaan jatkaa tuota subjektiivis-uskovan "tietävää" älyllisesti heppoisaa inttämistään.

Käy ilmi ett'ei punttitreeni ainakaan henkistä tasoa ja älykkyyttä edesauta mikäli siitä omaa karenssia jo edeltäkäsin.

Kannustan tekemään vaikkapa aivan aluksi kierroksen netissä josta saa oikeaa ja virallista medikaalista infoa liian suurien rintojen terveysongelmista, niin ei tarvitse kirjoitella julkisesti läpiä päähänsä.

Takavuosina minulla oli sharmatti, erittäin elämäniloinen, hyväkuntoinen ja perusluonnoltaan salitreeneineen liikunnallinen naiskollega (ole m ) jolla oli todellakin suuret rinnat, jotka aiheuttivat hänelle jatkuvia hartiakipuja ja sen seurauksen ajoittain myös päänsärkyjä. Lihastreenien lisäksi hän kävi säännöllisesti myös hierojalla tuon ongelman vuoksi.

En enää muista montako kiloa olivat per rinta josta mainitsi, mutta muistan osin yllättyneeni suuresta painosta, jota kehonsa etupuolella kantoi 24/7. Harkitsi piennenysleikkausta, joskin ollen huolissaan leikkausen riskeistä ja onnistumisesta. Sisäistin jo heti ensi kertomaltaan hänen kovin suurien rintojensa terveydellisen ongelmallisuuden, eli ei olisi tullut mieleenkään vähätellä tilannettaan.

Leikkasta tarvitseville olisi, kuten aina, tarpeellista koettaa selvittää leikkaavien kirurgien maine ja koettaa päästä päteviin hoitaviin käsiin.

• minni-63
        tietoviisasko kirjoitti:

Kunnon treenillä liian suurten rintojen aiheuttamista kivuista eroon!!!! :D :D Millaiset tissit itselläsi on?

Tällä kaverilla on jutuista päätellen aa kuppi. Selvää miehen logiikkaa.

• Noohnooh
        terveyden_vuoksi kirjoitti:

Kommentoija vaikutta olevan korkeintaan "miesrinnat" omaava / omannut ja joka on henkisesti kerrassaan niin "idiootti" ett"ei osaa lainkaan sisäistää naisten liian suurien rintojen aiheuttamia kroonisia terveydellisiä ja toiminnallisia ongelmia, vaan jatkaa tuota subjektiivis-uskovan "tietävää" älyllisesti heppoisaa inttämistään.

Käy ilmi ett'ei punttitreeni ainakaan henkistä tasoa ja älykkyyttä edesauta mikäli siitä omaa karenssia jo edeltäkäsin.

Kannustan tekemään vaikkapa aivan aluksi kierroksen netissä josta saa oikeaa ja virallista medikaalista infoa liian suurien rintojen terveysongelmista, niin ei tarvitse kirjoitella julkisesti läpiä päähänsä.

Takavuosina minulla oli sharmatti, erittäin elämäniloinen, hyväkuntoinen ja perusluonnoltaan salitreeneineen liikunnallinen naiskollega (ole m ) jolla oli todellakin suuret rinnat, jotka aiheuttivat hänelle jatkuvia hartiakipuja ja sen seurauksen ajoittain myös päänsärkyjä. Lihastreenien lisäksi hän kävi säännöllisesti myös hierojalla tuon ongelman vuoksi.

En enää muista montako kiloa olivat per rinta josta mainitsi, mutta muistan osin yllättyneeni suuresta painosta, jota kehonsa etupuolella kantoi 24/7. Harkitsi piennenysleikkausta, joskin ollen huolissaan leikkausen riskeistä ja onnistumisesta. Sisäistin jo heti ensi kertomaltaan hänen kovin suurien rintojensa terveydellisen ongelmallisuuden, eli ei olisi tullut mieleenkään vähätellä tilannettaan.

Leikkasta tarvitseville olisi, kuten aina, tarpeellista koettaa selvittää leikkaavien kirurgien maine ja koettaa päästä päteviin hoitaviin käsiin.

Minä en tiedä onko tuo kirjoittaja mies vai nainen, mutta minäpä taas myös tiedän tapauksia, joilla taas salitreeni on myös auttanut. Enkä toki nyt väheksyä sitä sun tuttuni ongelmaa. Ei kai ehkä kaikilla.

Myöskin siihen vaikuttaa kanssa aika paljon vartalotyyppi. Onhan niitäkin joilla ei ole ikinä ollut niitä isojen rintojen aiheuttamia vaivoja. Toinen mikä vielä kanssa kannattaa tsekata varmuudella, että on varmasti oikeankokoiset rintsikatkin! Viime lähivuosinahan nyt on kanssa tutkittu että valtaosa naisista kuulemma kanssa pitää vääränkokoisia rintaliivejä, mistä kuulemma kanssa juontuu nämä monet isojen aiheuttamat vaivat.

Niin ja lopuksi vielä haluan sanoa että kannattaa kumminkin varmuuden vuoksi kokeilla sitä lihastreeniä tai muuta selkävqivoihin auttavaa, niin ehkä saattaakin säästyä pitkä penni. Vai eikö? Naisen pitää mennä leikkaukseen ja sitä ei saa ollenkaan kritisoida ja varsinkin kun naisen ei ole muutenkaan tarkoitus miellyttää miestä vai?

Niin mitä vittua!? Eikö tästä muka mitään keskustelua käydä kun heti älähdetään kunnolla ja epäillään samantien joksikin mieheksi? Hänhän nyt vaan toi oman näkemyksen esille ja täällä kyllä mun mielestä saa tuoda kun tää on kumminkin sananvapaa keskustelupalsta!

Sielläkö taas joku äärivasemmistolainen femakko?!

• HHUHUHUHHH

Voi voi, kuulehan nyt. Sama koskee esim maailman tärkeintä (tyhmien bimbojen mielestä), nimittäin suurennusta. Yksi kärsii kovista kivuista pitkään -jopa vuoden, joltain taas menee kun paskalla käynti. Mieti hyötyjä. Olet naiivi pikkubimbo, mutta ikä se sinullekin tekee tepposet. Niska-, hartiasäryt, roikkuvat utareet, tämäkin tapahtuu jokatapauksessa noilla silikonibimboilla. Maan vetovoimaa ei voi vastustaa. Kivan näköisiä nämä ämmät, kun nahka on lurpahtanut, ja silikonitissit roikkuu mahan päällä ja "tennispallot" siellä pohjalla.

• RINNAT ON SIEVIÄ OLIPAS NE PIENET TAI ISOT YHTÄ NÄTTIÄ E ON KUMATKIN KOOT

• dfsd

No kerropa se mun vaativalle miehelle! Pitäisi vielä olla painovoimaa uhmaavat tykit. Media tuputtaa sellaisia miehille, niin luonnollisuus ei enää innosta.

• Notuota

Minä taas sanoisin että vaihda miestä ja etsi itsellesi semmoinen joka juuri kiihottuu sinun kuopasta. Ei se siitä millään sanomisillaan parane. Jokaisella on ihan omanlaisensa mieltymykset naisista. Hänen pitäisi mieluummin etsiä joku sellainen jolla on ihan oikeasti isot, tai silikonisellainen. Jos jälkimmäinenkin kelpaa. Toi on kylläkin ihan puhdas makuasia. Et ei sellaisia nyt suinkaan kaikki ihaile!

Minä ainakin aion sellaisen etsiä koska eniten kiihottuu sellaisesta ja kun tuskin kenellekään pienirintaisellekaan on minusta mitään iloa vai? :)

• elal

Kyllä ne pienenee yleensä ihan laihduttamalla. Minulle ainakin sopivat A-kupit ihan hyvin muutama vuosi sitten, kun laihdutin indeksiin noin 21.
      Kengännumerokin sopi silloin pienempi, mutta nyt olen aika isokenkäinen, vaikka edelleen ihan normaalipainoinen 167cm/60 kg.

• Voi_auttaa

Kyllähän ne rinnatkin pienenee laihduttaessa, mutta moni on kertonut että rinnoista rasva lähtee vasta viimeisenä (onkohan evoluution jälkiä). Kun rinnat ovat olleet isot, niin nahka on venynyt ja laihdutuksessa rinnat riipahtaa kun kaikilla kudokset ei enää palaudu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe