Panacod, Ardinex, Oxycont

PanArdOxy

Moi,
Olen vuosia kärsinyt kovista selkäkivuista ja niitä on "hoidettu" ainoastaan särkylääkkeillä. Lääkäri ei ole koskaan niitä ottanut vakavissaan ja vähätellyt vaivaani.
Olen viisi vuotta käyttänyt sekä Panacodia, että Ardinexia. En tietenkään samaan aikaan ja välissä on ollut pitkiä taukojakin, jopa vuoden mittainen.
Nyt hän kirjoitti mulle Oxycont 40 mg nimistä valmistetta ja en ole sitä vielä hakenut. Googletin kyseisen lääkkeen ja nousi hikikarpalot otsalle, kun luin siitä!
Ardinexiin ja Panacodiin ei ole koskaan syntynyt riippuvuutta, vaikka siitä paljon puhutaan ja varoitellaan. Itse olen pystynyt olemaan ilmankin, kuten laitoinkin että olen vuoden ollut. Kun ne ovat loppuneet, niin ne ovat. Ei ole tullut mitään oireita. Tämä Oxycont taitaakin sitten olla toisenlaista lääkettä ja mietin, että uskallanko nyt alkaa käyttämään sitä?
Selkäni leikataan syyskuussa ja siihen saakka, varmaan vielä jälkeenkin joutuisin käyttämään.. "Lääkärini" kanssa yritin keskustella, mikä näistä olisi vähiten haitallinen minulle mutta eipä se keskustelu tulosta tuonut. Uskomattomia puoskareita sitä löytyy yksityiseltäkin puolelta! No, hän viimein löysi syyn kivuille, mitä TK:ssa ei tutkittu ja siinä mielessä hyvä että käännyin yksityisen puoleen.
Mutta uskallanko näitä Oxycontteja käyttää yhtä "turvallisesti" kuin aiemmin mainitsemiani, vai jätänkö ne apteekkiin?

23

2407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumiumiu878787

      myytkö panacodeja

    • PanArdOxy

      Haluaisin ensin vastauksen, jos jollakin on sellainen antaa...

      • Virnrr

        Oksikodoni on opiaattireseptorin täysagonisti, eli lääke on samaa sarjaa kuin morfiini. Sitä ei siis pitäisi ottaa joka päivä. Pari viikkoa syöntiä saa varmasti aikaan vieroitusoireita ja ne on aika kovia, tosin niitä voi loiventaa ja siitäkin voin kertoa jos haluat. Suhtaudu siis lääkkeeseen vaikka vähän samaan tyyliin kuin alkoholiin. Joka päivä ei voi ryypätä.


      • Virnrr

        Toisaalta jos nyt sulle opiaattikoukku syntyy niin ei se mikään maailmanloppu ole koska saat sitä lääkettä ja se pitää olon normaalina. Siitä voidaan sitten vieroittaa kun selkä on kunnossa. Vieroitusoireinahan sitten tulee levottomuus, kovan flunssan kaltainen olo, unettomuus, mahd. särkyjä, mahakipua, levottomat jalat ja ripuli. Tosin kannattaa yrittää välttää se jo ennalta.


    • Sila

      Moi, pieni varoittava sana kovista opiaateista. Kovat opiaatit ovat olleet tyypillisiä lääkkeitä niin sodassa kuin huumeinakin. Kaikilla tuntevat mielikuvan heroinistista, opiaattien väärinkäyttäjästä. Heroiini ei ole paljon morfiinia kummempaa ja oxycontin on jo aikalailla samaa sarjaa. Suomalaiset subutex narkkarit eivät näin kovaa kamaa edes vedä. Liikaa käytettynä opiaatit tappavat tunteet. Kaiken tilalla on vain euforia ja välinpitämättömyys. Pidemmän ajan kuluessa voi alkaa ilmetä vihan tunteita. Vaikuttavat siis päänuppiin. Tämä on kuitenkin väliaikaista, sillä opiaatit ovat siitä turvallisia, että ne eivät aiheuta oikein-, tai väärinkäytettynäkään mitään pysyviä aivomuutoksia. Palaat siis ennallesi. Yksi kiusallisimmista haitoista on riippuvuus ja se on tämän aineen kohdalla enemmäkseen fyysistä laatua. Katso Trainspotting, sitä se on. Olet siis saapunut karikkoisille vesille ja toivon onnea ja suurta viisautta lääkettä käyttäessäsi. Ne on tosi hyviä ja kivojakin pillereitä kun pidät itsesi niiden isäntänä.

    • PanArdOxy

      Eli toisin sanoen, mun kannattaa pysyä Ardinexissa niin kauan kun tarvitsen? Sen olen pystynyt lopettamaan kerta heitolla. En vieläkään ole Oxycontteja hakenut, paskahousu kun olen näiden kanssa ja hyvä niin :)

    • Sila

      Ehdottomasti itse käyttäisin oxya pahimpaan kipuun ja kodeiinia ei niin kamalaan.

      • PanArdOxy

        Oxycontinit ovatkin olleet kipuun paremmat, mutta kun pelkään sitä mahdollista riippuvuutta... :( Sitä mulla ei kuitenkaan Ardinexiin ja Panacodiin tullut koskaan, vaan sen olen kertalaakista voinut lopettaa.
        Mutta eikö molemmissa ole kodeiinia, että miten Oxycont on pahempi???
        Kumpi on enemmän elimistöä tuhoavampi?
        Anteeksi nämä kysymykset, mutta kun en tiedä mitä teen. Kävin hakemassa ne Oxycontinit ja otin yhden. Se todella AUTTAA paljon paremmin ja siitä tulee mukavan huoleton ja hyväntuulinen olo. Je sepä juuri lietsoo mun pelkoa enemmän, kun noin vaikuttaa! Toisaalta en ihmettele, että siihen riippuvuus syntyy, kun alkaa heti aurinko paistamaan.
        Ihan oikeasti, sanokaa joku visas mitä teen? Mun "lääkäriltä" en voi kysyä kun... No sanotaan nätisti että, "se nyt on, mitä on"....


    • Sila

      Oxycontinin vaikuttava aine on oksikodoni, joka on yksi voimakkaimmista kipulääkkeistä. Kumpikaan ei ole sillä tavalla epäterveellisiä että ne tuhoaisi sun elimistöä. Mitään sellaista ei käy, mutta se oksikodoni on huumetta. Voit ottaa sitä turvallisin mielin vaikka pari kertaa viikossa. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Oksikodoni

      • Sila

        Ero on kuin tiikerillä ja kissalla.


    • SelitäLisääSatuja

      Juupa juu mukavan pienen tarinan olet taas palstalle suoltanut. Lääkäri ei todellakaan määrää oksikodonia suoraan 40mg tabuja vaan pienin mahdollinen annos joka on oxyconteissa 5mg. Painu helvettiin pentu!

      • PanArdOxy

        40 v ei ole enää pentu. Ja kyllä todellakin määräsi. Se miten sen sulle todistan, on aika mahdotonta ( kuvaakaan en tänne saa ). Toisekseen mun ei kyllä tarvitse sitä edes todistella. Usko tai ole uskomatta, sama se minulle on! Hyvinpä tiedät minkä vahvuisia niitä on, minä en tiennyt.
        Ettet olisi vaan tämä joka on halukas ostamaan Panacodeja ja nyt ketuttaa, kun et saa ;)
        Muille kiitos asiallisista vastauksista ja pysyttelen Ardinexissa :)


      • Jvvjk

        Oxycontin on depotti, se liukenee hitaasti ja aloittaja on syönyt vuosikausia kodeiinia. Kyllä se lääkäri tiesi mitä määräsi ja miksi määräsi. Sinänsä hyvä että joillain lääkäreillä on pokkaa määrätä kovempiakin lääkkeitä. Se nyt on sit ihan sama jos niitä ardinexejäkin menis vaikka 10 päivässä. Hyvä myös että potilas voi vähän tasapainoilla noitten kanssa mielensä mukaan että eihän kovaa lääkettä ole pakko joka päivä ottaa. Itse olisin mielissäni jos mulla olis molempia lääkkeitä hallussa.


    • Sila

      Ja varoitus vielä että oxycontinia ei pidä mennä ottamaan enempää kun reseptissä lukee, yliannos tappaa. Panacodia nyt voi ottaa vaikka 4 kerralla, se ei ole niin justiinsa..

    • crisukki87

      Moi :) Niin oxycontin on vahvin opiaatti.. kovin moni ei sitä tuu saamaan..
      täälä näköjää muutkin kyselee myytkö codeja? :o
      niitäkin on vaikea saaada lääkäriltä,nykyisin lääkärit tiukentaneet niitten saantia.
      Kun on Opiaatti..
      Mut kirjoittele mulle [email protected]

      kiitti :)

    • rikkiselkä

      No on vähän vaikea uskoa, miten noita siis panacodeja on vaikea saada, jos niihin on oikeesti tarvetta, sen verran mietoa kamaa on. Itselle on ainakin kirjoitettu kaikki mahdolliset, panacodit, tramalit, oxycontit jne... kaikkea en ole edes hakenut apteekista.
      Koukuttavaa noissa oxyissa on just se hyvän olon tunne, muuten suht turvallinen ja helposti lopetettava (tietenkin niin, ettei sitä käytä väärin). Suht lyhyellä käyttöajalla ja vaihtamalla välillä toiseen, niinkun tossa yllä joku jo kirjoitti, ei varmaan niin pahoja viekkareita tule, ettei niitä kestäis.
      Kiputila ois kuitenkin aina hyvä saada mahdollisimman vähäiseksi tai mielellään pois, niin kuntoutuminen ja toipuminen onnistuu helpommin.

    • PanArdOxy

      Kiitän kaikkia asiallisista vastauksista :)
      Aina tulee näitä "mene sepittämään muualle satuja" ja olen ihan hämmästynyt, ettei sentään väärinkäyttäjäksi haukuttu :D Tai sitten olen hienosti ohittanut sellaisen kommentin ;)
      Tänään olen mennyt Ardinexin avulla. Noista Oxycontineista tulipelottavan leppoisa olo ja en todellakaan halua riippuvaiseksi jäädä, niin otan ainoastaan pahimpina päivinä. Paremmin ne kipuun auttavat kuin Ardinex, mutta liian "pelottavia" minulle.
      Panacodin aion unohtaa kokonaan, ettei vaan tule maksaan mitään. Tulisi nyt nopeasti se leikkaus ja olisi ohi...
      Täällä ollaan halukkaita ostamaan niitä, niin kysyn että miten kukaan viitsii niitä huvikseen käyttää???? Itsellä kun menee vatsa ihan kovaksi ja selän takia vessassa käynti on jo muutenkin hankalaa, niin nämä lääkkeet vaikeuttavat sitäkin enemmän :/

    • Heipsan

      Olen syönyt oxycontinia 2x80mg päivässä vähän yli vuoden. Lisäksi rinnalle otettiin oxynorm 20 mg 6-7kpl päivä. Eikä auta tarpeeksi ja olen vasta 20.

    • apuahae

      Käy ensin yleislääkärillä, joka katsoo ryhdin, antaa lähetteen laboratorioon mahdollisen reuman tai osteoporoosin poissulkemiseksi, sekä mahdollisesti röntgenkuvaan ja/tai magneettikuvaan (Cityterveys on edullinen yksityinen magneettikuvaus, jos kunnalliseen ei pääse) ja sitä kautta saattaa päästä kunnalliselle reumalääkärille (jos on reumaa), fysiatrille tai fysioterapeutille.

      Fysiatrit tutkivat, diagnostisoivat ja hoitavat paljon akuuteista ja kroonisista kivuista kärsiviä potilaita, erityisesti niska-, yläselkä- ja alaselkäkipujen sekä raajojen suurten ja pienten nivelten lihasten, jänteiden, nivelsiteiden, nivelkierukoiden ja nivelrustojen kipupotilaita.


      Jalkaterän ja nilkan virheasennot voivat heijastua kipuina selässä asti.
      http://aijaa.com/MaCGot

      http://aijaa.com/icDZXa

      Jalkafysioterapeutit tekevät tukipohjallisia jalkaterän virheasentojen korjaamiseksi. Näitä on kaikissa suurissa kaupungeissa ainakin.
      http://www.jalkafysio.fi/palvelut.html

      Tuki- ja liikuntaelinvaivoihin apua ja mistä?
      http://aijaa.com/UCOTCC

      http://aijaa.com/3Fzfdt

      Löydä kiropraktikkosi:
      http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi

      Muista venyttely:
      http://www.lamk.fi/projektit/hyva/media/Documents/venyttelyopas.pdf

      Muista lihasten, luiden ja nivelten hyvä ravinto:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • Anonyymi

      Että mä mietin vielä siitä mistä saada ku ei yksityis lääkäri määrää eikä edes tk.vaikka kovaa kipuu olkapää onkin.en ymmärrä.edes ardinex tai panacod on hyvä mulle on sopinut hyviin.Kyllä tää on maailman mätä maa.siis tarkoitin lekurit en rupee syömään panadolia lu ei auta.mitä mä teen sitten.

    • Anonyymi

      Jäähän oxycontteihinkin koukuun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe