Pielisjärven sairaalasta

EkiP

Huhhuijaa tulipahan nähtyä että ei tuo Pielisjärven (yrjölän) sairaala pystyssä pysyne. Tästä tulikin mieleen että kertoisitteko kansa vanhoja muistoja sairaalasta vuosien varrelta jos kellään olisi muistin päällä tai peräti kokemuksessa? Olen kiinnostunut vanhoista kiinteistöistä.

20

4937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha_inssi

      Pyöräilin usein töihin Pankakosken tehtaalle Yrjölän kautta ja joskus tiellä oli ulkoilemassa hieman terveempiä sairaita. Kerran eräs heistä pysäytti minut ja kysyi: "tiedätkös mitä eroa on meidän sairaalalla ja Pankakosken tehtaalla?" Enpä tuota heti tiennyt. Sairas valisti minua: "meillä on terve johto!" Siihen aikaan tehtaan investoinnin johtotehtävissä oli hetken aikaa DI Risto Rytkönen. Taisi olla meneillään 1970-luvun investointiaika. Olin joskus työmatkalla laitehankinnoissa hänen kanssaan ja muistin terveemmän sairaan sanonnan ja totesin sen olevan täysin totta.

    • Aloittajalta kysyisin täsmennystä.
      Kun en ole ollut Lieksassa vuosikymmeniin niin kysyn, että onko se nyt tavallinen sairaala eikä enää se mitä se oli alun perin.

      • näin_se-meni

        Sairaala suljettiin rapistumaan kymmenisen vuotta sitten ja potilaat "vapautettiin" avohoitoon kuka minnekin. Lipinranta Oy osti 25.9.2013 Pielisjärven sairaalan tilat Lieksan kaupungilta. Lieksan Teollisuuskylä Oy toimi kauppaan liittyen välikätenä kiinteässä yhteistyössä Lipinranta Oy:n kanssa. Lipinranta Oy tarjoaa ongelmanuorten hoitopalveluita sekä perhekotitoimintaa alueellisesti.


      • sivusta_seurannut
        näin_se-meni kirjoitti:

        Sairaala suljettiin rapistumaan kymmenisen vuotta sitten ja potilaat "vapautettiin" avohoitoon kuka minnekin. Lipinranta Oy osti 25.9.2013 Pielisjärven sairaalan tilat Lieksan kaupungilta. Lieksan Teollisuuskylä Oy toimi kauppaan liittyen välikätenä kiinteässä yhteistyössä Lipinranta Oy:n kanssa. Lipinranta Oy tarjoaa ongelmanuorten hoitopalveluita sekä perhekotitoimintaa alueellisesti.

        Ei ole höpöpuhetta. Myyntitapahtuma löytyy Lieksan kaupungin kokoussivuilta vuodelta 2013.


      • näin_se-meni kirjoitti:

        Sairaala suljettiin rapistumaan kymmenisen vuotta sitten ja potilaat "vapautettiin" avohoitoon kuka minnekin. Lipinranta Oy osti 25.9.2013 Pielisjärven sairaalan tilat Lieksan kaupungilta. Lieksan Teollisuuskylä Oy toimi kauppaan liittyen välikätenä kiinteässä yhteistyössä Lipinranta Oy:n kanssa. Lipinranta Oy tarjoaa ongelmanuorten hoitopalveluita sekä perhekotitoimintaa alueellisesti.

        Vai sellainen sen tilanne on.
        Kiitos tiedosta.


      • paddington
        sivusta_seurannut kirjoitti:

        Ei ole höpöpuhetta. Myyntitapahtuma löytyy Lieksan kaupungin kokoussivuilta vuodelta 2013.

        Nythän olisi hyvä aika perustaa vastaanottokeskuksia tyhjillään oleville kouluille tai hyödyntää muita kiinteistöjä, jotka ovat tyhjillään. Tulisi työpaikkoja korjausten ym. toimien kautta. Saataisiin hyötyä näistä lieksalaisten parjaamista pakolaisista, ja kyllähän valtio ym. instanssit antaisivat rahoitusapua. Kaupungin velan ottaminen näihin asioihin myös olisi puhdasta investointia. Kyllä raha tulisi takaisin mahtavien korkojen kera.


      • kerettimus
        paddington kirjoitti:

        Nythän olisi hyvä aika perustaa vastaanottokeskuksia tyhjillään oleville kouluille tai hyödyntää muita kiinteistöjä, jotka ovat tyhjillään. Tulisi työpaikkoja korjausten ym. toimien kautta. Saataisiin hyötyä näistä lieksalaisten parjaamista pakolaisista, ja kyllähän valtio ym. instanssit antaisivat rahoitusapua. Kaupungin velan ottaminen näihin asioihin myös olisi puhdasta investointia. Kyllä raha tulisi takaisin mahtavien korkojen kera.

        Kitee onkin juuri päättänyt asuttaa tyhjät kerrostalot pakolaisilla. Ovat tehneet laskelmat investoinnin kannattavuudesta. Lieksassa ei taida kukaan osata oikein laskea - ai niin Kr. opiston rehtori osaa..hän onkin tohtorismiehiä. Muiden puheet menevät asennetunteiluksi. Kannattaisi pitää nyt pää kylmänä kylmät talousfaktat ja tunteet erillään.


    • Nomikäänsheriffi

      Onko totta vai höpöpuhetta? Muutama vuosi sitten kurvailin kiekon pihalla. Ikkkunoita oli särjetty ja koko paikka näytti autiolta talolta. Täytyypä käydä huomenna tarkastamassa.

      • miten_lie_mennyt

        Lipinranta Oy ei saanut toimintaansa käyntiin ja ilmeisesti sairaalan tilat ovat jätetty oman onnensa nojaan.


      • käpy28

        Olet käynyt kattomassa Yrjölän vanhainkotia siellä oli ikkunat rikottu ja tehty ilkivaltaa.Pielisjärven sairaala on erikseen.Eli vanhainkodista mutkan jälkeen hieman eteenpäin "metsän keskellä" on entinen Pielisjärven sairaala.


      • eri_rakennuksia_olivat
        käpy28 kirjoitti:

        Olet käynyt kattomassa Yrjölän vanhainkotia siellä oli ikkunat rikottu ja tehty ilkivaltaa.Pielisjärven sairaala on erikseen.Eli vanhainkodista mutkan jälkeen hieman eteenpäin "metsän keskellä" on entinen Pielisjärven sairaala.

        Yrjölän 60-luvulla rakennettu punatiilirakenteinen vanhainkoti purettiin hometalona yli viisi vuotta sitten. Se oli todellakin jo hajotettu huonoon kuntoon ennen purkamista. Vanhempi puurakenteinen Yrjölä on nykyään kotiseututalona.


      • haluun.ostaa.sen
        eri_rakennuksia_olivat kirjoitti:

        Yrjölän 60-luvulla rakennettu punatiilirakenteinen vanhainkoti purettiin hometalona yli viisi vuotta sitten. Se oli todellakin jo hajotettu huonoon kuntoon ennen purkamista. Vanhempi puurakenteinen Yrjölä on nykyään kotiseututalona.

        Luuletko kaupu8nki möisi sen jos tarjoaisin jotain


      • faktaapukkaa

        Tarjoa jotain, niin tiedät!


      • Soralasta-Yrjölään
        haluun.ostaa.sen kirjoitti:

        Luuletko kaupu8nki möisi sen jos tarjoaisin jotain

        Yrjölän kotiseututalo ei ole myynnissä, mutta voit kysyä Pielisjärven sairaalaa sen nykyiseltä omistajalta. Tiilirakenteista Yrjölän vanhainkotia ei enää ole.


      • haluun.ostaa.sen
        Soralasta-Yrjölään kirjoitti:

        Yrjölän kotiseututalo ei ole myynnissä, mutta voit kysyä Pielisjärven sairaalaa sen nykyiseltä omistajalta. Tiilirakenteista Yrjölän vanhainkotia ei enää ole.

        tiedätkö onko siinnä minkä verran tonttia mukana?


      • LipinrantaKonkurssipesä

        Pielisjärven sairaalan kiinteistö on myytävänä nykykunnossaan. Ystävällisin terveisin Lipinranta Oy:n konkurssipesän pesänhoitaja asianajaja Kai Laine, [email protected]


    • Böööllö

      Menkäö vittuun ihmiset sieltä siel on ruumita ja kaiikkea

    • luurankoja.kellarissa
    • joutavlle.jotain

      Työttömille ja muille innokkaile annettava lekat että voisivat joutessaan purkaa koko paskan ja heitellä ne tiilet ja beronirojut jokeen!

      • vamamms

        Kuntouttava työtoiminta olisi tehokasta leka käteen ja työtön paukuttaa sairaalan seinä maan tasalle ja kärrätä kottikärrillä jokeen . pielisentien 1 vanha osulla työttömät moukaroi osulan paska haisee homeelle ikkunoita rikottu vanerit laitettu tilalle


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe