KUSTAANMIEKKA jarruttaa laivoja.
liian suppea
Ei uskalla Caribian risteilijä tulla Hesan satamaan, kun pelkää myrskyssä sivukosketusta kapeassa Miekassa.
Miksi Miekkaa ei voida levittää puolustusvoimien puolella , että isoimmat laivat eivät tule Suomeen, vaan nyt ne menevät Tallinnaan ja Pietariin.
Miksi Mannerheimintiellä Valtatie 3 Pohjoiseen risteysliittymä on niin ahdas, että Pohjoiseen pääsee vain bussikaistaa.
Länteen kääntyy kaksi isoa väylää.
KUSTAANMIEKASSA väijyy iso onnettomuuden RISKI.
62
232
Vastaukset
- VÄYLÄ-AUKI
Saaren tulevan käytön suunnittelu alkoi edetä kesäkuusta 2012, johon mennessä suunnittelutyöryhmän kokoonpano selviää. Sen jäsenet edustuvat eri valtionelimiä, kuten metsähallitusta, Senaatti-kiinteistöjä, museovirastoa ja eri ministeriöitä. Sitä johtaa budjettineuvos Helena Tarkka. Työryhmän toimenkuvaan kuuluvat myös Kuninkaansaari ja Kuivasaari.[3]
- tuurilla_ne_laivatkin
Suurin osa risteilijöistä menee Hernesaareen,ei tarvitse mennä Miekan läpi.
Seven Seas Voyager on Nokalla,miten ihmeessä se sinne pääsi:)))) - stadi.motissa
tuurilla_ne_laivatkin kirjoitti:
Suurin osa risteilijöistä menee Hernesaareen,ei tarvitse mennä Miekan läpi.
Seven Seas Voyager on Nokalla,miten ihmeessä se sinne pääsi:))))SSV ei pääse siellä kunnolla kääntymään, eikä pääse sieltä yksin pois.
Miekka on kuin giljotiini. - motti_on_tölikassa
stadi.motissa kirjoitti:
SSV ei pääse siellä kunnolla kääntymään, eikä pääse sieltä yksin pois.
Miekka on kuin giljotiini.Ihan yksin lähti,keula edellä. Katajanokan ja Etelärannan välissä on n.400m tilaa, ihan näppärästi SSV (207m) siinä kääntyi.
- aina.luotsi.väijymässä
motti_on_tölikassa kirjoitti:
Ihan yksin lähti,keula edellä. Katajanokan ja Etelärannan välissä on n.400m tilaa, ihan näppärästi SSV (207m) siinä kääntyi.
Pimeissä, tuulessa on vaikeaa.
Eikä SSV kovin suuri vielä ole. - pilotontheboard
Isommat menee Hernesaareen. Nykyiset tutkat ja e-kartat ja voi ajaa Miekasta vaikka sitä ei varsinaisesti näkisikään.
- Anonyymi
stadi.motissa kirjoitti:
SSV ei pääse siellä kunnolla kääntymään, eikä pääse sieltä yksin pois.
Miekka on kuin giljotiini.Sen takia sen nimi on KustaanMiekka.
- Anonyymi
stadi.motissa kirjoitti:
SSV ei pääse siellä kunnolla kääntymään, eikä pääse sieltä yksin pois.
Miekka on kuin giljotiini.Pian kolahtaa.
Apuva.
- 5543
"Miksi Mannerheimintiellä Valtatie 3 Pohjoiseen risteysliittymä on niin ahdas, että Pohjoiseen pääsee vain bussikaistaa. Länteen kääntyy kaksi isoa väylää."
Jos tätä kohtaa tarkoitit, niin pohjoiseen on 2 kaistaa bussikaista.
http://tinyurl.com/nm4bqj8- yhdenvertaisuus
Tukholmankadun risteyksessä 3 kaistaa menee länteen Espoohin ja vain bussikaistan kautta pääset pohjoiseen.
- 5543
yhdenvertaisuus kirjoitti:
Tukholmankadun risteyksessä 3 kaistaa menee länteen Espoohin ja vain bussikaistan kautta pääset pohjoiseen.
Tukholmankadun risteyksessä on 2 vasemmalle Tukholmankadulle ratikka. Oikeanpuoleinen kaista suoraan ja oikealle http://tinyurl.com/os5jzqp
Tuolla yhdellä korttelivälillä Reijolankatu-Tukholmankatu ei ole oikeanpuoleisella kaistalla bussikaistaa ( juuri tämän takia, että pääsee oikeanpuoleista suoraan ) http://tinyurl.com/qdpe2p8 - rikkaat-länteen
5543 kirjoitti:
Tukholmankadun risteyksessä on 2 vasemmalle Tukholmankadulle ratikka. Oikeanpuoleinen kaista suoraan ja oikealle http://tinyurl.com/os5jzqp
Tuolla yhdellä korttelivälillä Reijolankatu-Tukholmankatu ei ole oikeanpuoleisella kaistalla bussikaistaa ( juuri tämän takia, että pääsee oikeanpuoleista suoraan ) http://tinyurl.com/qdpe2p8Kikkailua bussikadulla.
Erikoinen kohta valtatiellä. - lisää.edes.viitoitusta
rikkaat-länteen kirjoitti:
Kikkailua bussikadulla.
Erikoinen kohta valtatiellä.Ellet uskalla ajaa yllättävällä pätkällä oikealla reunassa bussikaistalla, vaan ajat tottuneesti keskemmällä, löydät itsesi yllättäen Espoosta, vaikka piti mennä Tampereelle.
- 5543
lisää.edes.viitoitusta kirjoitti:
Ellet uskalla ajaa yllättävällä pätkällä oikealla reunassa bussikaistalla, vaan ajat tottuneesti keskemmällä, löydät itsesi yllättäen Espoosta, vaikka piti mennä Tampereelle.
Uskoisin, että tuon sumpun tarkoitus on hankaloittaa vantaalaisten tuloa ja poispääsyä Helsingin keskustasta etteivät tulisi kaikilla perheen 3lla autolla tänne. Ilkeä sumppu tuossa on, kun oikealle kaistalle ( täys busseja ) vaihtomahdollisuuden matka on niin lyhyt - reilu 200 m.
Sensijaan espoolaisten poikittaista liikennettä on haluttu parantaa tässä kohtaa etteivät ajaisi itäväylältä keskustan läpi länsiväylälle ja päinvastoin vaan valitsisivat tämän riskittömämmän pohjoisen vaihtoehdon. - SEKAVASTI-MOOTTORITIELLE
5543 kirjoitti:
Uskoisin, että tuon sumpun tarkoitus on hankaloittaa vantaalaisten tuloa ja poispääsyä Helsingin keskustasta etteivät tulisi kaikilla perheen 3lla autolla tänne. Ilkeä sumppu tuossa on, kun oikealle kaistalle ( täys busseja ) vaihtomahdollisuuden matka on niin lyhyt - reilu 200 m.
Sensijaan espoolaisten poikittaista liikennettä on haluttu parantaa tässä kohtaa etteivät ajaisi itäväylältä keskustan läpi länsiväylälle ja päinvastoin vaan valitsisivat tämän riskittömämmän pohjoisen vaihtoehdon.Auttaisiko kehä 2. avaus tähän espoolaisten läpikulkuun ?
Hyvin heitä ainakin hyysätään.
Merkillistä siis, että maan tärkeälle moottoritielle kuljetaan "bussikaistan" kautta.
Ymmärtääkö turistit moista ongelmaa ? - 5543
SEKAVASTI-MOOTTORITIELLE kirjoitti:
Auttaisiko kehä 2. avaus tähän espoolaisten läpikulkuun ?
Hyvin heitä ainakin hyysätään.
Merkillistä siis, että maan tärkeälle moottoritielle kuljetaan "bussikaistan" kautta.
Ymmärtääkö turistit moista ongelmaa ?Vaatii fyrkkaa ja taas fyrkkaa ja auttaisi taas lähinnä espoolaisia. Suunnittelun tavoite on ollut pitkään, vois sanoa vuoskymmeniä, hankaloittaa yksityisautoilua ja nyt on vielä siirrytty mammuttimaiseen pyöräilyn suosimiseen. Siihen uppoaa todnäk 220 miljoonaa eukkua seuraavan 10 v aikana ( ellei lama pane järkeä tähän ) ylläpito.
Jotenkin on kutina ettei tuo Reijolankatu-Stokis -kompleksi tule kauaa pysymään tuollaisena. Se tulee stoppaamaan suoraan menevän h-autoliikenteen vasemmalle kaistalle odottamaan kaistanvaihtomahdollisuutta, jolloin espoolaiset idästä Stokikseen menijät eivät pääse mistään ryhmittymään noille kääntyville kaistoille, kun vasen ja "bussikaistakin" ovat ennen sitä täynnä. Ainoat, joilla homma toimii, ovat spårat. Busseillakin huono päästä etenemään suoraan Reijolankadun valoista saadessaan vihreän, kun suoraan menevät h-autot ovat täyttäneet oikeanpuoleisen kaistan välillä Reijo-Stokis. Saattaa jopa olla, että hyvä tarkoitus parantaa idästä Espooseen merkitseekin ruuhka-aikaan huononnusta nimenomaan heille.
Parannus olisi, että Mansku vasen ajaisi myös suoraan ja oikea kaista ei olisi edelleenkään bussikaista, joten sitäkin voisi käyttää suoraan ajamiseen. Jäähallin kohdalla olisi hyvä, riittävän pitkä suora keruupaikka jonoille, josta muutettaisiin 2 kaistaa oikealle Reijolle ja ei mitään vihreää aaltoa vaan kaikki valot näille vihreäksi samaan niin, että seuraava pysähdys tulisi Stokis-Paciuksenkadun risteykseen. Punaiseksi vaihtuminen alkaisi takapäästä eli Jäähallin kohdalta edeten aaltona. Valot jaksotettuna vaikka joka toinen tai kolmas olisi pitkä ja yhtäaikainen vaihtuminen. Jalankulkijoita kuolisi enemmän, mutta joku koiranleuka sanoisi, että niitähän on muutenkin liikaa...
Huh, tulihan pitkä värssy... - LÄNSI-KÄHMII
5543 kirjoitti:
Vaatii fyrkkaa ja taas fyrkkaa ja auttaisi taas lähinnä espoolaisia. Suunnittelun tavoite on ollut pitkään, vois sanoa vuoskymmeniä, hankaloittaa yksityisautoilua ja nyt on vielä siirrytty mammuttimaiseen pyöräilyn suosimiseen. Siihen uppoaa todnäk 220 miljoonaa eukkua seuraavan 10 v aikana ( ellei lama pane järkeä tähän ) ylläpito.
Jotenkin on kutina ettei tuo Reijolankatu-Stokis -kompleksi tule kauaa pysymään tuollaisena. Se tulee stoppaamaan suoraan menevän h-autoliikenteen vasemmalle kaistalle odottamaan kaistanvaihtomahdollisuutta, jolloin espoolaiset idästä Stokikseen menijät eivät pääse mistään ryhmittymään noille kääntyville kaistoille, kun vasen ja "bussikaistakin" ovat ennen sitä täynnä. Ainoat, joilla homma toimii, ovat spårat. Busseillakin huono päästä etenemään suoraan Reijolankadun valoista saadessaan vihreän, kun suoraan menevät h-autot ovat täyttäneet oikeanpuoleisen kaistan välillä Reijo-Stokis. Saattaa jopa olla, että hyvä tarkoitus parantaa idästä Espooseen merkitseekin ruuhka-aikaan huononnusta nimenomaan heille.
Parannus olisi, että Mansku vasen ajaisi myös suoraan ja oikea kaista ei olisi edelleenkään bussikaista, joten sitäkin voisi käyttää suoraan ajamiseen. Jäähallin kohdalla olisi hyvä, riittävän pitkä suora keruupaikka jonoille, josta muutettaisiin 2 kaistaa oikealle Reijolle ja ei mitään vihreää aaltoa vaan kaikki valot näille vihreäksi samaan niin, että seuraava pysähdys tulisi Stokis-Paciuksenkadun risteykseen. Punaiseksi vaihtuminen alkaisi takapäästä eli Jäähallin kohdalta edeten aaltona. Valot jaksotettuna vaikka joka toinen tai kolmas olisi pitkä ja yhtäaikainen vaihtuminen. Jalankulkijoita kuolisi enemmän, mutta joku koiranleuka sanoisi, että niitähän on muutenkin liikaa...
Huh, tulihan pitkä värssy...Erikoista, kun satamista kansainvälinen Eurooppa 12 (E12) tie menee bussikaistan kautta moottoritielle ja Sisä-Suomeen.
On siinä turisteilla ja rekoilla ihmettelemistä. - 5543
LÄNSI-KÄHMII kirjoitti:
Erikoista, kun satamista kansainvälinen Eurooppa 12 (E12) tie menee bussikaistan kautta moottoritielle ja Sisä-Suomeen.
On siinä turisteilla ja rekoilla ihmettelemistä.Rekoilla ei saa tuossa kohtaa ajaa. Satamista tuleville rekoille on hyvät ohjeet kiertää keskusta. Samoin tullessa pohjoisesta satamaan keskustan suuntaan on Manskukin kierrettävä muualta http://tinyurl.com/nn9l5ez On todella pitkä aika siitä, kun olen nähnyt eksyneen rekan Manskulla, kun rekkaliikenne kulkee lähes kokonaan Vuosaaressa.
Yksittäisen turistin ajaessa pohjoiseen suoraan vasenta tuosta Stokis, niin tuskin polizei ajaa pillit päällä pysäyttämään.
Muuta tänne keskustaan asumaan. Täällä on kuule kaikki niin auvoista ja ihanaa.:) - MENEE.JATKOKÄSITTELYYN
5543 kirjoitti:
Rekoilla ei saa tuossa kohtaa ajaa. Satamista tuleville rekoille on hyvät ohjeet kiertää keskusta. Samoin tullessa pohjoisesta satamaan keskustan suuntaan on Manskukin kierrettävä muualta http://tinyurl.com/nn9l5ez On todella pitkä aika siitä, kun olen nähnyt eksyneen rekan Manskulla, kun rekkaliikenne kulkee lähes kokonaan Vuosaaressa.
Yksittäisen turistin ajaessa pohjoiseen suoraan vasenta tuosta Stokis, niin tuskin polizei ajaa pillit päällä pysäyttämään.
Muuta tänne keskustaan asumaan. Täällä on kuule kaikki niin auvoista ja ihanaa.:)Maallikon järki ei riitä ymmärtämään tätä sekavaa,syrjivää risteystä.
Siksi tämä hyvä keskustelu on kopioitu stadin nettipalutteeseen.
Kiitos.
- ESTEET-ahdistavat
Stadi ei halua rikkaita turisteja laivoilla keskustaan,
eikä päästä hyviä veronmaksajia Hyvinkäälle.- OnSyytäkinAhistaa
Onko Hyvinkäälle kunnallisveronsa maksava jotenkin hyödyllinen Helsingille?
- kehyskunnat-siivellä
Ei tosiaankaan hyödyllinen, vaan päinvastoin,
kehyskuntiin, nukkumalähijöihin karkaa stadin verotulot. - Kauni.....ainen-siivellä
Kepu ei halua Takahikijällekään liitoksia.
- lobbari.kuningatar
Rouva Berner vartijoi hallituksessa, ettei Kauniainen joudu maksamaan mitään Hesan palveluista.
- ihme.tyyppejä
Kepun joukkuepeli ontuu.
- Toimttaja-sekoilee
Tänään la. Hesarin toimittaja on tekemässä Vallisaaresta kummitusmaata
lepakkoineen äärniometsineen jne.
Kaukana reelielämästä.
Öljyonnettomuus myrskyssä pimeällä realismia.
Väylää tarttee leventää !!! - Varma-kuolema
Samassa Tukholman kadun risteyksessä kuoli siis nyt pyöräilijä.
Ei vissiin mennyt Espoohin, till Esbå.
Pohjoiseenpäin oletkin kuoleman giljotiinissä bussikaistalla. - uskomatonta-syrjintää
Hämeenkatu polkupyörille, busseille ja espoolaisille.
Hämäläiset joutuvat sörkkään ??? - Paljon.tonttimaata
Espoon keskustassa asuu HIRVI.
- KUSTAASSA--AHISTAA
Tänä vuonna Helsinkiin odotetaan 460 000:ta risteilymatkustajaa. Vuonna 2015 heitä oli 437 000.
Risteilyturistien määrä on kasvanut joka vuosi. Kun tilastointi alkoi vuonna 2000, Helsingissä oli 140 000 risteilykävijää.
Osa kasvusta tulee siten, että varustamot kasvattavat laivojensa kokoa. Lähivuosina Helsinkiin odotetaan Karibialla purjehtineita 5 000 matkustajan aluksia.
MIEKASSA PIAN KOLAJAA
ja öljyt tulevat rantaan. - onpäässä
KUSTAASSA--AHISTAA kirjoitti:
Tänä vuonna Helsinkiin odotetaan 460 000:ta risteilymatkustajaa. Vuonna 2015 heitä oli 437 000.
Risteilyturistien määrä on kasvanut joka vuosi. Kun tilastointi alkoi vuonna 2000, Helsingissä oli 140 000 risteilykävijää.
Osa kasvusta tulee siten, että varustamot kasvattavat laivojensa kokoa. Lähivuosina Helsinkiin odotetaan Karibialla purjehtineita 5 000 matkustajan aluksia.
MIEKASSA PIAN KOLAJAA
ja öljyt tulevat rantaan.Kustaanmiekassa väylän leveys on 81m. Risteilijät parkkerataan jätkään;)
- Miekassa.pian..vuotaa
Risteilyalukset Helsingissä nähdään toukokuun lopulla jotakin ennennäkemättömän suurta, kun risteilyalus Getaway saapuu kaupunkiin.
Norwegian Cruise Linen Getaway-laiva saapuu Helsinkiin ensimmäistä kertaa maanantaina 22. toukokuuta. Näin suurta risteilyalusta ei ole Helsingissä aiemmin nähty, kansainvälisiin valtameriristeilyihin keskittynyt Risteilykeskus kertoo.
326 metriä pitkä 146 600 bruttorekisteritonnin alus tarjoaa paikat 3963 matkustajalle. - Turistit...rekkaparkkin
TÄNÄÄN ENNÄTYS-
326 metriä pituutta, 4200 rikasta ostajaturistia.
1600 miehistön jäsentä.
Alusta ei voitu ohjata keskustaan kun miekassa on se pihtipaikka. - turhaankitinää
Jätkä on juuri näille tehty,ei skattalla tai eteläsatamassa riitää kaija.
- Liian...Iso...Riski
Helsingin edustalla kaatuneen ja myöhemmin uponneen luotsiveneen mukana kadonneet kaksi henkilöä on löydetty kuolleina. Rajavartiolaitoksen mukaan pelastussukeltajat löysivät heidät veneen sisätiloissa. Pelastusoperaatio kesti yli 8 tuntia.
Miksi luotsivenettä tarvitaan...........Kun se Miekka on niin saakutin vaarallinen. - otapillerit
Liian...Iso...Riski kirjoitti:
Helsingin edustalla kaatuneen ja myöhemmin uponneen luotsiveneen mukana kadonneet kaksi henkilöä on löydetty kuolleina. Rajavartiolaitoksen mukaan pelastussukeltajat löysivät heidät veneen sisätiloissa. Pelastusoperaatio kesti yli 8 tuntia.
Miksi luotsivenettä tarvitaan...........Kun se Miekka on niin saakutin vaarallinen.Vene kaatui Porvoon edustalla.
- Ota...Silmälasit
Paikka oli lähempänä stadia.
- kaksitehoilla
Ota...Silmälasit kirjoitti:
Paikka oli lähempänä stadia.
Etsi kartasta Porvoon majakka, siitä vajaa maili lounaaseen.
- LouhitaanNokkaa
Miekassa on kettumaiset pihdit.
Luotsi pimeässä ,,,,,,,,,tuurilla mennään.
Ostavat turistit haluavat keskustaan, eivät teollisuusalueelle. - Kalliolla..Kolajaa
Ensi kesän suurimmat laivat menevät Tallinnaan.
- TörmäysVaiAvarrus
Laivat citiin vai teollisuusalueelle.
300 Maxilaivaa kiikarisa. - Anonyymi
Väylämaksut suurimmat, kun luotsimaksut kalliokossa kovimmat.
Väylä auki maksaville turisteille stadiin, kun autolla ei pian enää saa tulla eikä lentokoneella.
Kustis on pahis.
- Anonyymi
Mitä ihmettä?
Suomenlinna, alunperin Sveaborg, rakennettiin 1748 lähtien
Augustin Ehrensvärdin johdolla Suomen ja Ruotsin selustaksi,
kun Venäjä alkoi olemaan sotilaallinen uhka. Samoiten Haminan
ja Lappeenrannan kaupungit linnoitettiin samasta syystä. Suo-
menlinnan rakentamisen myötä Helsingin seuraelämä vilkastui
ja Augustin oli erittäin mieltynyt suomalaisten rakennusmiesten
ahkeruuteen Suomenlinnan linnoitustyömaalla.
Suuri Pohjan sota vuosina 1700-1721 oli sysäys miksi Suomessa
ja Ruotsissa alettiin karsastamaan Venäjää ja venäläisiä, koska
venäläiset joukot terrorisoivat tuolloin Pohjois-Pohjanmaalla.
Viimeinen niitti olivat vuodet 1899-1917 kun Nikolai Bobrikov
ja Franz Albert Seyn pakotteillaan piinasivat Suomea ja suomalaisia
Venäjältä käsin. Meillä Suomessa Nuorsuomalaiset ja Sosialidemo-
kraatit kamppailivat näinä vuosina itsenäisen oikeus- ja sivistysvaltio-
Suomen puolesta, kunnes itsenäisyys julistettiin Suomelle 6.12.1917.
Siksi Suomenlinnan sotilaallinen arvo on kallis vaikka vuosina
1809-1917 Suomenlinna olikin venäläinen varuskunta.- Anonyymi
Ennen sotien aikaan tukkoinen linja oli turvallinen,
nyt se on hengenvaarallinen kaikille, öljyvuotoineen, karikkoineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sotien aikaan tukkoinen linja oli turvallinen,
nyt se on hengenvaarallinen kaikille, öljyvuotoineen, karikkoineen.Miekassa väylän leveys on 81m, melkoinen tunari täytyy olla jos kolahtaa.
- Anonyymi
Pimeydessä ja myrskyssä se on iso riski kaikille.
Kallio pelti sakset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pimeydessä ja myrskyssä se on iso riski kaikille.
Kallio pelti sakset.Ja näin avattiin uusi aamu....ja pullo :)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin avattiin uusi aamu....ja pullo :)))
Pitäis avata vaarallinen kalliokieleke, että pulloposti onnistuu.
Sumuinen aamu on luotsilekin vaikea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäis avata vaarallinen kalliokieleke, että pulloposti onnistuu.
Sumuinen aamu on luotsilekin vaikea.Onko karttaplotteri täysin tuntematon ??
- Anonyymi
Kustaanmiekassa pitäisi poistaa iso pala historiallista Suomenlinnaa tai Vallisaarta jotta levennyksellä olisi merkitystä. Ei tule tapahtumaan. Vieressä heti Suomeninnan toisella puolella on leveä sisääntuloväylä ja siitä vain hieman länteen heti Pihlajasaaren ja Melkin välissä toinen leveä sisääntuloväylä.
- Anonyymi
SUORA LÄHETYS Ison ristelijän ohjaaminen läpi kapeasta S-mutkasta vaatii paljon kokeneeltakin navigoijalta.
Kustaanmiekan salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välillä on paitsi Suomen rannikon hankalin paikka, myös kansainvälisesti harvinaislaatuinen ellei ainutlaatuinen.
Paitsi että väylä on hyvin kapea, se tekee vielä S-mutkan. Siksi yksikään iso risteilijä ei kulje sen läpi ilman kokeneen luotsin ohjausta.
Onnettomuuksiakin salmessa on tapahtunut. Viime vuosikymmenten vakavin vaaratilanne oli M/S Tallinkin pohjakosketus huhtikuussa 1995.
Sumuinen sää ja muu liikenne johtivat Tallinkin poikkeukselliselle reitille. Kapeassa salmessa Tallink törmäsi oikea kylki edellä äkkijyrkkään penkereeseen.
Öljytuho katastrofi luonnolle ja stadille. - Anonyymi
Voi että, joko taas:))))))))
''Paitsi että väylä on hyvin kapea,...''
Paitsi että väylä on 81m leveä. Vain aluksen pituus rajoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUORA LÄHETYS Ison ristelijän ohjaaminen läpi kapeasta S-mutkasta vaatii paljon kokeneeltakin navigoijalta.
Kustaanmiekan salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välillä on paitsi Suomen rannikon hankalin paikka, myös kansainvälisesti harvinaislaatuinen ellei ainutlaatuinen.
Paitsi että väylä on hyvin kapea, se tekee vielä S-mutkan. Siksi yksikään iso risteilijä ei kulje sen läpi ilman kokeneen luotsin ohjausta.
Onnettomuuksiakin salmessa on tapahtunut. Viime vuosikymmenten vakavin vaaratilanne oli M/S Tallinkin pohjakosketus huhtikuussa 1995.
Sumuinen sää ja muu liikenne johtivat Tallinkin poikkeukselliselle reitille. Kapeassa salmessa Tallink törmäsi oikea kylki edellä äkkijyrkkään penkereeseen.
Öljytuho katastrofi luonnolle ja stadille.''Siksi yksikään iso risteilijä ei kulje sen läpi ilman kokeneen luotsin ohjausta.''
Yksikään ulkolainen risteilijä ei kulje yhteenkään Suomen satamaan ilman luotsia.
Eikä satamasta pois. Ei isot eikä pienet, oli väylässä mutkia tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUORA LÄHETYS Ison ristelijän ohjaaminen läpi kapeasta S-mutkasta vaatii paljon kokeneeltakin navigoijalta.
Kustaanmiekan salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välillä on paitsi Suomen rannikon hankalin paikka, myös kansainvälisesti harvinaislaatuinen ellei ainutlaatuinen.
Paitsi että väylä on hyvin kapea, se tekee vielä S-mutkan. Siksi yksikään iso risteilijä ei kulje sen läpi ilman kokeneen luotsin ohjausta.
Onnettomuuksiakin salmessa on tapahtunut. Viime vuosikymmenten vakavin vaaratilanne oli M/S Tallinkin pohjakosketus huhtikuussa 1995.
Sumuinen sää ja muu liikenne johtivat Tallinkin poikkeukselliselle reitille. Kapeassa salmessa Tallink törmäsi oikea kylki edellä äkkijyrkkään penkereeseen.
Öljytuho katastrofi luonnolle ja stadille.Kopioit iltiksen jutun ja hieman värikynää loppuun:)))
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006219126.html
- Anonyymi
Kustaanmiekka on ihan yees, muutenhan jo ryssän sukellusveneet kauppatorilla :)
- Anonyymi
Kustaanmiekan salmi on kapea ja tekee mutkan.
KUSTAANMIEKAN salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välissä on poikkeuksellinen salmi. Mistään ei välttämättä löydy toista paikkaa, jossa isot alukset kulkevat läpi niin kapeasta ja mutkaisesta välistä.
Jutun alussa olevalta videolta pääset katsomaan, kuinka Silja Serenade ja Viking Gabriella lipuvat salmen läpi. Samalla selviää, mitä Kustaanmiekassa liikkuvien pienveneilijöiden olisi hyvä ymmärtää vaaratilanteiden välttämiseksi.
Väylä Kustaanmiekassa on kapeimmillaan 80 metriä leveä. Siitä kulkee jatkuvasti yli 30 metriä leveitä aluksia.
Salmen kapeus ei ole ainoa haaste, sillä väylä tekee tiukan S-mutkan. Siksi laivan pituus on vielä tärkeämpi mitta kuin sen leveys.
– Maailmalla on varmasti paljon kapeita paikkoja. Mutta minulle ei ainakaan tule mieleen lähellekään vastaavanlaista paikkaa, missä pitää tehdä isolla laivalla S-mutka, sanoo kokenut merikarhu, alueluotsivanhin Jukka Ketonen Finnpilotista.
YKSIN vieraat eivät salmesta kulje. Kaikki yli 70 metriä pitkät tai 14 metriä leveät alukset tarvitsevat tuekseen luotsin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kustaanmiekan salmi on kapea ja tekee mutkan.
KUSTAANMIEKAN salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välissä on poikkeuksellinen salmi. Mistään ei välttämättä löydy toista paikkaa, jossa isot alukset kulkevat läpi niin kapeasta ja mutkaisesta välistä.
Jutun alussa olevalta videolta pääset katsomaan, kuinka Silja Serenade ja Viking Gabriella lipuvat salmen läpi. Samalla selviää, mitä Kustaanmiekassa liikkuvien pienveneilijöiden olisi hyvä ymmärtää vaaratilanteiden välttämiseksi.
Väylä Kustaanmiekassa on kapeimmillaan 80 metriä leveä. Siitä kulkee jatkuvasti yli 30 metriä leveitä aluksia.
Salmen kapeus ei ole ainoa haaste, sillä väylä tekee tiukan S-mutkan. Siksi laivan pituus on vielä tärkeämpi mitta kuin sen leveys.
– Maailmalla on varmasti paljon kapeita paikkoja. Mutta minulle ei ainakaan tule mieleen lähellekään vastaavanlaista paikkaa, missä pitää tehdä isolla laivalla S-mutka, sanoo kokenut merikarhu, alueluotsivanhin Jukka Ketonen Finnpilotista.
YKSIN vieraat eivät salmesta kulje. Kaikki yli 70 metriä pitkät tai 14 metriä leveät alukset tarvitsevat tuekseen luotsin.Sumussa onnettomuus oli aamulla lähellä.
Kuka vastaa turvallisuudesta.............öljystä ?......ihmisstä ???
Louhinta kielekkeellä käyntiin.
Kiitos kaikkien puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kustaanmiekan salmi on kapea ja tekee mutkan.
KUSTAANMIEKAN salmi Suomenlinnan ja Vallisaaren välissä on poikkeuksellinen salmi. Mistään ei välttämättä löydy toista paikkaa, jossa isot alukset kulkevat läpi niin kapeasta ja mutkaisesta välistä.
Jutun alussa olevalta videolta pääset katsomaan, kuinka Silja Serenade ja Viking Gabriella lipuvat salmen läpi. Samalla selviää, mitä Kustaanmiekassa liikkuvien pienveneilijöiden olisi hyvä ymmärtää vaaratilanteiden välttämiseksi.
Väylä Kustaanmiekassa on kapeimmillaan 80 metriä leveä. Siitä kulkee jatkuvasti yli 30 metriä leveitä aluksia.
Salmen kapeus ei ole ainoa haaste, sillä väylä tekee tiukan S-mutkan. Siksi laivan pituus on vielä tärkeämpi mitta kuin sen leveys.
– Maailmalla on varmasti paljon kapeita paikkoja. Mutta minulle ei ainakaan tule mieleen lähellekään vastaavanlaista paikkaa, missä pitää tehdä isolla laivalla S-mutka, sanoo kokenut merikarhu, alueluotsivanhin Jukka Ketonen Finnpilotista.
YKSIN vieraat eivät salmesta kulje. Kaikki yli 70 metriä pitkät tai 14 metriä leveät alukset tarvitsevat tuekseen luotsin.Iltiksen jutut...:))
Väylä tekee S-mutkan mutta melko loivan. Jyrkistä mutkista pääsee vain saranoidut alukset.
- Anonyymi
Tallinnan sataman palveluja ja toimivuutta parannetaan mittavalla remontilla. AOP
Tallinnaan laivalla saapuvat suomalaiset eivät ole voineet välttyä viime aikoina mittavien rakennustöiden vaikutuksilta. Tallinkin alusten käyttämä D-terminaali on ollut remontissa jo vuoden verran, ja myös A-terminaalin ilmettä on raikastettu.
Lisäksi koko satama-alueen liikennejärjestelyjä laitetaan uusiksi, ja nostokurjet kertovat että sataman ympäristöön nousee uusia rakennuksia. Myllerrys on siis melkoista - kuinka pitkään se vielä vaikuttaa matkustajien arkeen?
Tallinna imee isoimmat risteilijät, Miekka liian suppea sumussa.- Anonyymi
Miekassa väylä on edelleen 81m leveä, oli sumua tai ei.
- Anonyymi
Miekka auki.
Öljyvaara vaanii.
Turismi vaarii.- Anonyymi
Vallisaaresta nurkka pois.
Turvaa valtamerialuksille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778