Suomesta iso maa

nopea_kasvu

Muualla maailmassa Suomen kokoisissa maissa saattaa olla 100 miljoonaa ihmistä. Miksi meillä ei olisi? Voisimme kertaheitolla muuttua mahtimaaksi ottamalla, sanotaan vaikka 80 miljoonaa siirtolaista maahamme. Venäjäkään ei uhkailisi samalla tavalla kun tietäisi, että täällä on väkeä riittämiin.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lololl

      Voi jukra siinä olisi hommaa opettaa niille kieli ja lait kun ne eivät oikein tahdo mennä perille parille tuhannelle nimeltä mainitsemattomalle moniosaajalle edes 20 vuoden yrittämisen jälkeen.

      • Tahtotilakysymys

        Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.


      • ensiltitaho
        Tahtotilakysymys kirjoitti:

        Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.

        Joo mikäs siinä. Kunhan tulijat ovat Kiinasta, Thaimaasta, Brasiliasta ja vastaavista maista.


      • Kaikki_samalla_viivalla
        ensiltitaho kirjoitti:

        Joo mikäs siinä. Kunhan tulijat ovat Kiinasta, Thaimaasta, Brasiliasta ja vastaavista maista.

        Äläpäs viisastele siinä. Tiedät kyllä mistä ja minkä värisiä siirtolaiset ovat. Se ei kuitenkaan tee heitä yhtään sen huonompiarvoisempaa kuin sinä tai minä.


      • sillai_kai
        Tahtotilakysymys kirjoitti:

        Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.

        "Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä."

        Tämän vuoksi on olemassa jako lääneihin, joilla on oma hallinto.

        Minulle on ollut katkerinta se, että Turun ja Porin lääni yhdistettiin, vaikka me porilaiset olemme ihan erilaista väkeä.


      • KehitysmaaksiSiisHaluat
        Kaikki_samalla_viivalla kirjoitti:

        Äläpäs viisastele siinä. Tiedät kyllä mistä ja minkä värisiä siirtolaiset ovat. Se ei kuitenkaan tee heitä yhtään sen huonompiarvoisempaa kuin sinä tai minä.

        Kyllä ne kammottavat rikostilastot osoittavat, mitä sakkia neemut ovat sisimmältään.

        Jos Suomeen otetaan tätä tahtia neemuja lisää, korkea syntyvyys siihen päälle, tarkoittaa, että Suomen kohtalo on muuttua kehitysmaaksi - jossa tosin ei banaani kasva paskantelemalla siihen juurelle, kuten noiden kotimaissa.


    • Siis...aivan. Grönlannin saari se vasta aika jööti on pinta-alaltaan. Asukkaita eteläkärjessä vain kourallinen.
      Mikä heikkarinmoinen este muutaman kilometrin paksuinen jääpeite muka on? Haastava, mutta ei tosikarpaaseille.

      • waithaus

        -mitenkähän liittyi aiheeseen..?..?..?


      • Tyhjiötä_ei_ole

        Täällä on infra valmiina toisin kuin jossain jäätiköllä. Tyhjiä teitä, peltoja ja metsiä iso maa täynnä, mutta ei asukkaita. Tämmönen maa vallataan ennenpitkää. Joten parempi täyttää se omin ehdoin ennen kuin joku muu tekee sen väkisin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe