Muualla maailmassa Suomen kokoisissa maissa saattaa olla 100 miljoonaa ihmistä. Miksi meillä ei olisi? Voisimme kertaheitolla muuttua mahtimaaksi ottamalla, sanotaan vaikka 80 miljoonaa siirtolaista maahamme. Venäjäkään ei uhkailisi samalla tavalla kun tietäisi, että täällä on väkeä riittämiin.
Suomesta iso maa
9
<50
Vastaukset
- lololl
Voi jukra siinä olisi hommaa opettaa niille kieli ja lait kun ne eivät oikein tahdo mennä perille parille tuhannelle nimeltä mainitsemattomalle moniosaajalle edes 20 vuoden yrittämisen jälkeen.
- Tahtotilakysymys
Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.
- ensiltitaho
Tahtotilakysymys kirjoitti:
Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.
Joo mikäs siinä. Kunhan tulijat ovat Kiinasta, Thaimaasta, Brasiliasta ja vastaavista maista.
- Kaikki_samalla_viivalla
ensiltitaho kirjoitti:
Joo mikäs siinä. Kunhan tulijat ovat Kiinasta, Thaimaasta, Brasiliasta ja vastaavista maista.
Äläpäs viisastele siinä. Tiedät kyllä mistä ja minkä värisiä siirtolaiset ovat. Se ei kuitenkaan tee heitä yhtään sen huonompiarvoisempaa kuin sinä tai minä.
- sillai_kai
Tahtotilakysymys kirjoitti:
Isoissa maissa on aina monta eri kieltä ja niinhän meilläkin pitäisi olla. Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä. Pienellä joustavuudella tämä toimisi jos tahtotilaa vain löytyy.
"Ja eri alueilla voitaisiin soveltaa hieman toisistaan poikkeavia lainsäädäntöjä."
Tämän vuoksi on olemassa jako lääneihin, joilla on oma hallinto.
Minulle on ollut katkerinta se, että Turun ja Porin lääni yhdistettiin, vaikka me porilaiset olemme ihan erilaista väkeä. - KehitysmaaksiSiisHaluat
Kaikki_samalla_viivalla kirjoitti:
Äläpäs viisastele siinä. Tiedät kyllä mistä ja minkä värisiä siirtolaiset ovat. Se ei kuitenkaan tee heitä yhtään sen huonompiarvoisempaa kuin sinä tai minä.
Kyllä ne kammottavat rikostilastot osoittavat, mitä sakkia neemut ovat sisimmältään.
Jos Suomeen otetaan tätä tahtia neemuja lisää, korkea syntyvyys siihen päälle, tarkoittaa, että Suomen kohtalo on muuttua kehitysmaaksi - jossa tosin ei banaani kasva paskantelemalla siihen juurelle, kuten noiden kotimaissa.
Siis...aivan. Grönlannin saari se vasta aika jööti on pinta-alaltaan. Asukkaita eteläkärjessä vain kourallinen.
Mikä heikkarinmoinen este muutaman kilometrin paksuinen jääpeite muka on? Haastava, mutta ei tosikarpaaseille.- waithaus
-mitenkähän liittyi aiheeseen..?..?..?
- Tyhjiötä_ei_ole
Täällä on infra valmiina toisin kuin jossain jäätiköllä. Tyhjiä teitä, peltoja ja metsiä iso maa täynnä, mutta ei asukkaita. Tämmönen maa vallataan ennenpitkää. Joten parempi täyttää se omin ehdoin ennen kuin joku muu tekee sen väkisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683