Ostin jarrunestettä mutta enpäs ole keksinyt kuinka ne vaihdetaan, kannattaiskohan viedä korjaamolle?
jarrunesteenvaihto
5
1018
Vastaukset
- kelpo
No ei niitä ainakaan moottoriin vaihdeta. Otat vanhat pois ja laitat uudet tilalle. Sitten ilmaat jarrut.
jarrunestesäiliö ja jätä sen kansi pois.
Päästä vuorotellen jokaisesta ilmausruuvista nestettä pois aloittaen kauimmaisesta pyörästä. Lisää välillä nestettä säiliöön, älä päästä tyhjäksi asti. Täytä lopuksi jarrunestesäiliö ja kiinnitä sen kansi.
Älä ainakaan polje jarrua ilmausruuvin ollessa auki.
Muuten, miksi ihmeessä vaihtaisit jarrunesteen???- DOT4
Jarrunesteellä on taipumus kerätä itseensä vettä. Tästä syystä vanhoilla nesteillä jarrut saattaa hävitä (poljin lattiaan) kun jarrut kuumenee (=neste kiehuu).
Kaikki jarrusylinterien kiinnijuuttumiset johtuu myös liian vanhasta jarrunesteestä. Jarruneste on vaihdettava vähintään 2 vuoden välein. DOT4 kirjoitti:
Jarrunesteellä on taipumus kerätä itseensä vettä. Tästä syystä vanhoilla nesteillä jarrut saattaa hävitä (poljin lattiaan) kun jarrut kuumenee (=neste kiehuu).
Kaikki jarrusylinterien kiinnijuuttumiset johtuu myös liian vanhasta jarrunesteestä. Jarruneste on vaihdettava vähintään 2 vuoden välein.kauppiaitten myynninedistämispropagandaa.
Jarrunesteen kuuluukin olla hygroskooppista, siitä on oikein laki tai asetus.
Eikä se vesi sinne jarrusylintereihin kerry, nestesäiliöön voi vähän tulla jos siinä ei ole paljemallista mikän-tuo-olis, tilavuuskompensaattoria. Ja ei kyllä yhden auton eliniän aikana pyöräsylintereihin asti ehdi mennä. Sitten vielä sellainen asia, että neste kyllä vaihtuu jarruremonttien yhteydessä. Ja niitä remontteja riittää, siitä pitää kehnot valmistusmateriaalit huolen.
Kuinka usein muuten jarruttelet niin paljon, että pyöräsylinterin lämpötila ylittää edes 100 astetta?
Jarrusylinterien kiinnijuuttuminen EI KOSKKAN johdu vanhasta jarrunesteestä. Se johtuu AINA siitä, että pölysuojakumin ohi pääsee kosteutta jarrusylinterin ja männän väliin, jolloin rautaosat ruostuu ja alumiiniosat syöpyy. Katselepa seuraavassa jarruremontissa sillä mielin, niin toteat itsekin asian olevan näin.
Pitkällä kokemuksella
sitroenDOT4 kirjoitti:
Jarrunesteellä on taipumus kerätä itseensä vettä. Tästä syystä vanhoilla nesteillä jarrut saattaa hävitä (poljin lattiaan) kun jarrut kuumenee (=neste kiehuu).
Kaikki jarrusylinterien kiinnijuuttumiset johtuu myös liian vanhasta jarrunesteestä. Jarruneste on vaihdettava vähintään 2 vuoden välein.-kauppiaitten myynninedistämispropagandaa.
Jarrunesteen kuuluukin olla hygroskooppista, siitä on oikein laki tai asetus.
Eikä se vesi sinne jarrusylintereihin kerry, nestesäiliöön voi vähän tulla jos siinä ei ole paljemallista mikän-tuo-olis, tilavuuskompensaattoria. Ja ei kyllä yhden auton eliniän aikana pyöräsylintereihin asti ehdi mennä. Sitten vielä sellainen asia, että neste kyllä vaihtuu jarruremonttien yhteydessä. Ja niitä remontteja riittää, siitä pitää kehnot valmistusmateriaalit huolen.
Kuinka usein muuten jarruttelet niin paljon, että pyöräsylinterin lämpötila ylittää edes 100 astetta?
Jarrusylinterien kiinnijuuttuminen EI KOSKAAN johdu vanhasta jarrunesteestä. Se johtuu AINA siitä, että pölysuojakumin ohi pääsee kosteutta jarrusylinterin ja männän väliin, jolloin rautaosat ruostuu ja alumiiniosat syöpyy. Katselepa seuraavassa jarruremontissa sillä mielin, niin toteat itsekin asian olevan näin.
Pitkällä kokemuksella
sitroen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381