Laitampa linkin, mikäli ette ole tätä vielä nähneet.
Kyllä Suomi tuosta mallia ottaa, vaikka istuisi mitkä raadit ja neuvottelukunnat. säästäisivät itseään ja kopioisivat tästä.
http://www.oulu.fi/srpkl/Viesti/autoverotus.htm
Näin se menee, kohta
11
1630
Vastaukset
- meininkiä
Ruotsalaisia emme ole ja Saksalaisiksi emme tule, heillä oma mallinsa, kuten autoteollisuus maalle sopiikin
Taas käyttäjä maalle(Suomi) eri malli, ei ainoastaan uusia suosiva, koska ei työpaikkoja joita tarve tukea alkuveroina, vaan käy alkuverokin, eli heti alussa maksetaan verot, ei sitten kitkutella, silta/tie ym., maksuina
Miksi näin, no siksi, kun monella auto välttämättömyys, pitkien kulkuyhteyksien takia,
Jos olisi joku vihreä jossain sillan kupeella maksua perimässä sillan ylityksestä, ei se sovi meille, vierastamme tuota ajatusta, mitä Saksan "hippihallitus"(osin) tekee- ihmeessä?
" Miksi näin, no siksi, kun monella auto välttämättömyys, pitkien kulkuyhteyksien takia"
Siis noiden pitkien kulkuyhteyksien takia on parempi että autot ovat täällä kalliimpia sekä uutena että käytettynä?
Siis noiden pitkien kulkuyhteyksien takia on parempi että vanhemmalla ja enemmän saastuttavalla on edullisempi ajaa? - Veronkerääjä
Mikä on syy, mikä seuraus? Pitkät kulkuyhteydet vai auton käyttömahdollisuus. Suomessa yhdyskuntarakenne on hajanainen, koska pääosa ihmisistä asuu taajamissa, jotka ovat syntyneet autojen yleistymisen jälkeen ja ne on rakennettu henkilöautojen ehdoilla.
- muutama
Veronkerääjä kirjoitti:
Mikä on syy, mikä seuraus? Pitkät kulkuyhteydet vai auton käyttömahdollisuus. Suomessa yhdyskuntarakenne on hajanainen, koska pääosa ihmisistä asuu taajamissa, jotka ovat syntyneet autojen yleistymisen jälkeen ja ne on rakennettu henkilöautojen ehdoilla.
isompi taajama nimeltä, jotka on rakennettu henkilöautojen ehdoilla? Eiköhän nuo ole enimmäkseen vesireittien tai rautatien mukaan taajamat tämänkin maan kartalle asettuneet enimmäkseen jo ennen henkilöauton keksimistä.
Kyllähän tuo henkilöauton käyttömahdollisuus on vielä useissa muissakin sivistysvaltioissa jäljellä. Monissa jopa Suomea halvemmalla. - Veronkerääjä
muutama kirjoitti:
isompi taajama nimeltä, jotka on rakennettu henkilöautojen ehdoilla? Eiköhän nuo ole enimmäkseen vesireittien tai rautatien mukaan taajamat tämänkin maan kartalle asettuneet enimmäkseen jo ennen henkilöauton keksimistä.
Kyllähän tuo henkilöauton käyttömahdollisuus on vielä useissa muissakin sivistysvaltioissa jäljellä. Monissa jopa Suomea halvemmalla.Espoo (, joka ei ole kaupunki, vaan teitä keskellä peltoja)
Vantaa
Nurmijärvi (kaikkine kolmine taajamineneen varsinaisen suomalainen onnela)
Tuusula
Järvenpää
Kirkkonummi
Eli vaikeampi tehtävä on nimetä jokin taajama, jota ei ole rakennettu autojen ehdoilla. Ehkä jotkin osat näistä seitsemästä EU-normit täyttävistä suomalaisista kaupungeista?
- 1_X
Tuo olisi hyvä malli Suomeenkin. Mutta täällähän homma menisi siten, että vuotuinen vero tulisi maksettavaksi päästöjen mukaan mutta uusien hintaa ei silti tiputettaisi. Koska poliitikkomme ovat niin ***tanan yksinkertaisia ja antavat H.Kuitusen pompottaa. Ja hallitus ei tee/osaa tehdä mitään.
- Suomea
Miksi meidän pitäisi maksaa, kun muut saastuttaa
Eikai se nyt paljoa lisää saastetta, kun maaseudulta käydään keskustoissa asioilla, ihan hyväkuntoisella autolla, kun vielä ajetaan nätisti, eli polttoainetta kuluu se minimaalinen määrä
Jos todellisia päästöjä näille(esimerkki vain)haettaisiin, niin ei liene paperista luettavissa, jonkin moottorin koon mukaan, yhtähyvin voisi näillä olla vaikka kengän numeron mukaan
Tämä malli ei käy Suomeen ainakaan vielä, näillä vuosikymmenillä, ihan erijuttu jossain välimeren maissa, joissa asukastiheys eriluokkaa, ja kun vielä Kiinalaiset alkavat oikein autoileen
Melkeimpä suotta Suomessa vouhotetaan näistä asioista, tuskin edes koskaan tuleekaan tänne, kun teknologia etenee tälläkin saralla, siirrymme ihan hissukseen vähempään saasteeseen autoissa - 1_X
Suomea kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi maksaa, kun muut saastuttaa
Eikai se nyt paljoa lisää saastetta, kun maaseudulta käydään keskustoissa asioilla, ihan hyväkuntoisella autolla, kun vielä ajetaan nätisti, eli polttoainetta kuluu se minimaalinen määrä
Jos todellisia päästöjä näille(esimerkki vain)haettaisiin, niin ei liene paperista luettavissa, jonkin moottorin koon mukaan, yhtähyvin voisi näillä olla vaikka kengän numeron mukaan
Tämä malli ei käy Suomeen ainakaan vielä, näillä vuosikymmenillä, ihan erijuttu jossain välimeren maissa, joissa asukastiheys eriluokkaa, ja kun vielä Kiinalaiset alkavat oikein autoileen
Melkeimpä suotta Suomessa vouhotetaan näistä asioista, tuskin edes koskaan tuleekaan tänne, kun teknologia etenee tälläkin saralla, siirrymme ihan hissukseen vähempään saasteeseen autoissataitaa olla ns. pointti hukassa...
"Melkeimpä suotta Suomessa vouhotetaan näistä asioista, tuskin edes koskaan tuleekaan tänne, kun teknologia etenee tälläkin saralla, siirrymme ihan hissukseen vähempään saasteeseen autoissa"
Siis TODELLA hissukseen me tässä siirrytäänkin eteenpäin (Huom! autokantamme keski-ikä ja sen kehitys)!! Teknolokia on mennyt jo aikaa sitten ohitsemme...ellet ole sattunut huomaamaan. (1-vuoden väliaikainen) Autoverolakimme on peräisin vuodelta 1956 ja nyt eletään 2000-lukua..
Suurin syyllinenhän tähän surkeaan nykytilanteeseen on politikkojemme ja virkamiestemme Asenteet jotka laahaavat vuosikymmeniä perässä. Tai ovat asennevammaisia. - takapajuisempaa
1_X kirjoitti:
taitaa olla ns. pointti hukassa...
"Melkeimpä suotta Suomessa vouhotetaan näistä asioista, tuskin edes koskaan tuleekaan tänne, kun teknologia etenee tälläkin saralla, siirrymme ihan hissukseen vähempään saasteeseen autoissa"
Siis TODELLA hissukseen me tässä siirrytäänkin eteenpäin (Huom! autokantamme keski-ikä ja sen kehitys)!! Teknolokia on mennyt jo aikaa sitten ohitsemme...ellet ole sattunut huomaamaan. (1-vuoden väliaikainen) Autoverolakimme on peräisin vuodelta 1956 ja nyt eletään 2000-lukua..
Suurin syyllinenhän tähän surkeaan nykytilanteeseen on politikkojemme ja virkamiestemme Asenteet jotka laahaavat vuosikymmeniä perässä. Tai ovat asennevammaisia.vielä suurempaa näköalattomuutta ja välinpitämättömuutta kuin päättäjillämme autoasioissa...
- Vihertävä insinööri
Suomea kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi maksaa, kun muut saastuttaa
Eikai se nyt paljoa lisää saastetta, kun maaseudulta käydään keskustoissa asioilla, ihan hyväkuntoisella autolla, kun vielä ajetaan nätisti, eli polttoainetta kuluu se minimaalinen määrä
Jos todellisia päästöjä näille(esimerkki vain)haettaisiin, niin ei liene paperista luettavissa, jonkin moottorin koon mukaan, yhtähyvin voisi näillä olla vaikka kengän numeron mukaan
Tämä malli ei käy Suomeen ainakaan vielä, näillä vuosikymmenillä, ihan erijuttu jossain välimeren maissa, joissa asukastiheys eriluokkaa, ja kun vielä Kiinalaiset alkavat oikein autoileen
Melkeimpä suotta Suomessa vouhotetaan näistä asioista, tuskin edes koskaan tuleekaan tänne, kun teknologia etenee tälläkin saralla, siirrymme ihan hissukseen vähempään saasteeseen autoissaTuo on sitä amerikkalaistyyppistä ajattelutapaa puhtaimmillaan.
Mitä se meidän päästöt kenellekään muulle kuuluu... Vähentäköön vaan muut niitä päästöjään... Ja kun ei ne kiinalaisetkaan kuitenkaan mitään päästöjään rajoita...
P.S. Tämän pallon hiilidiksiidipäästöt ei pysähdy yhdellekään rajalle.
- altapois
Suomi autioituu kocvaa vauhtia
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201706082200195095_u0.shtml
ruuhkasuomessa taas mamut valtaa ... oisko sijoituksessa korjaamisen oaikka,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2077246- 522794
- 1882261
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101633Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1481609Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke191277- 741200
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381143Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241107Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501019