* Opettavat Jeesuksen paluun tapahtuvan vaivanajan lopulla. Nyt tämä " suuri" amerikkalainen myy Suomessa kirjaa, joka voi aiheuttaa ahdistusta, koska h-herätyksen linja on aina ollut, vuosikymmeniä se, että Jeesus tulee vaivanajan alussa, kuitenkin ennen antikristuksen ilmestymistä. Johan sekin asia että kahta Kristusta ei sovi maailmaan samaanaikaan, siksi Jeesus noutaa 1Tess. 4:13-18, kertookin miten Jeesus tulee ja aika on on Hänen tulemiselleen otollinen juuri nyt, kaikki aikain merkit on täyttyneet Jeesusken tulla milloin vain. Asian vahvistaa 1Kor. 15: 50-52 .
* Nyt on jo, eskatologinen aika alkanut, mutta varsinaiset tapahtumat alkavat sen jälkeen, kun Jeesus on tullut ja vienyt omansa taivaaseen, pois antikristuksen vihan alta. Jeesus itse lupaa, ainakin kolmessa Raamatun kohdassa noutaa morsiamensa ja pelalstaa vihasta. Vihlla tässä ei suinkaan tarkoitata sitä vihaa, jota Kristuksen seuraajat on aina saaneet tuta ! Matt. 24: luku kertoo siitä vihasta joka kohtaa koko maailmaa, ja se on niin ankaraa, jonka kaltaista ei ole ollut, eikä enää tämän jälkeen tule. On siis kyse vihasta, joka antikristus saa aikaan vainoillaan ja sorrollaan, josta eniten kärsii Israel.
* Room. 5:9. "9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. "!
* 1Tess.1:10. " 10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "!
* Ilm. 3:10. "
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat"!
* Toivottavasti joka uskoo Raamattuun, kun lukee, uskoo ja siinä se on. Paavali sanoi, että hän kirjoittaa avin sen, mitä hänen kirjeissään on luettavissa, ei siis rivienvälistä. Tosin Raamatun kirjoitukset sisältää paljon vaikea tajuista, ja jota pitää Raamatulla itsellään hakea asiayhteyksiä, niin kuin nyt juuri tässä hain Raamatun kohdat, Jeesuksen itsensä lupaukset pelastaa seurakunta antikristuksen vihalta ja sorrolta.
* Israel ei kuulu seurakuntaan, heidän kohtalonsa on on ihan oma lukunsa, sitä ei saa sekoittaa seurakunnan tapahtumiin.
* Sak. 14: 4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. ">
* Siinä on lopussa viittaus Jeesuksen toisen tulemuksen, toisessa osiossa, jolloin Hän tulee Israelille, koska Hänellä on mukanaan Kaikki pyhät" eli seurakunta. Miten PYHÄT voisivat olla Hänen mukanaan, ellei Hän olisi heitä hakenut jo aikaisemmin tykönsä taivaaseen. Tämä tässä mainittu tuleminen on juuri se, kolmen ja puolen vuosiviikon jälkeinen aaika, joka on kulunut siitä, kun seurakunta temmattiin Jumalan taivaaseen. Nyt kun Jeesus on saanut Israelin turvaan antikristuksen sorronalta, Hän lähtee sotimaan antikristusta vastaan ja voittaa sen, taivaasta tulee väkevä enkeli, joka sitoo saatnan suurilla kahleilla, ja se heitetään vankeuteen, tuhanneksi vuodeksi, ja nyt Jeesus perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa maanpääle, ja kaikki kansat tulevat Jeesuskeen uskoviksi, Jerusalemista tulee maailman pääkaupunki.
Malcolm Hedding, Pöllänen, ja monet muut,
75
139
Vastaukset
- hyvätietääteilläsiisniin
Mielenkiintoista. En ole tiennyt, että tämä on nimenomaan helluntaiherätyksen käsitys. Kristikunnassa kai vallitsee monia käsityksiä.
Itse uskon, että nyt on ns. tuhatvuotinen valtakunta ja Jeesus Kristus hallitsee pyhien kanssa. Mehän emme joudu kadotukseen, ja saatana on sillä tavalla sidottu.
Lopunajassa päästetään sitten irti, mutta koska apostolit, lähimmät Herran palvelijat joutuivat kärsimään, miksi emme me joutuisi kärsimään?
Tempaus on kai se, kun tämä sitten kaikki loppuu eli Jeesuksen toinen tulemus ja taivaan valtakunta purkautuu esiin ja sillon jos sattuu olemaan fyysisessä muodossa maan päällä, muuttuu hetkessä sellaiseksi kuin kuolleet muuttuvat.
Johanneshan sanoo, että tämä maailma katoaa, muistaakseni kirjeissään.- minä.uskon
"Itse uskon, että nyt on ns. tuhatvuotinen valtakunta ja Jeesus Kristus hallitsee pyhien kanssa. Mehän emme joudu kadotukseen, "
Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
"Lopunajassa päästetään sitten irti, mutta koska apostolit, lähimmät Herran palvelijat joutuivat kärsimään, miksi emme me joutuisi kärsimään? "
Kyllä jokaisella uskovalla on omat taistelunsa ja kärsimyksenaikansa, kuten on ollut Raamatun uskovillakin.
Mutta itse en ole koskaan uskonut siihen, että Jumala pitäis lapsiaan vaivanajassa, ei se ole mahdollista, koska ei antikristus voi toimia maanpäällä niiin kauan kun, me ja Pyhä Henki olemme täällä. Kuten ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä.
Johanneksen ilmestys 20
1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen,
joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi,
siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä,
ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. * Ei ole helluntaiseurakunnan keksimä eikä tulkitsema näkemys Jeesuksen tulosta, vaan Raamatun mukainen joka on myös h-seurakunnan todeksi usoma ja jonka voi Raamatulla todistaa. Pitää uskoa mitä Raamattu sanoo, eikä niinkään ihmisten käsityksistä, jos se olisi käsityksistä, niin näätähän olisi yhtäpaljon kuin meitä uskoviakin ! Minähän perustelin asian Raamatulla, en helluntailaisuudella. Lukisit Raamattua, ja varsinkin nuo lainaamani sitaatit, mutta takerruit toisarvoiseen, ja itse asia meni sinun kohdalta ö-mappiin !
minä.uskon kirjoitti:
"Itse uskon, että nyt on ns. tuhatvuotinen valtakunta ja Jeesus Kristus hallitsee pyhien kanssa. Mehän emme joudu kadotukseen, "
Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
"Lopunajassa päästetään sitten irti, mutta koska apostolit, lähimmät Herran palvelijat joutuivat kärsimään, miksi emme me joutuisi kärsimään? "
Kyllä jokaisella uskovalla on omat taistelunsa ja kärsimyksenaikansa, kuten on ollut Raamatun uskovillakin.
Mutta itse en ole koskaan uskonut siihen, että Jumala pitäis lapsiaan vaivanajassa, ei se ole mahdollista, koska ei antikristus voi toimia maanpäällä niiin kauan kun, me ja Pyhä Henki olemme täällä. Kuten ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä.
Johanneksen ilmestys 20
1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi,
siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.* Uskot pahasti harhaisesti, sinun tulisi ensin uudestisyntyä elävään uskoon, tulisit tuntemaan Kristuksen sisäisesti, ja saat Pyhän Hengen, Jumalan Hengen kasteessa, pääset ymmärtämään Jumalan ajatuksia, ja ilmoituksia ja Jumalan tahtoa ihmisiin nähden. Tuossa pimeydessä harhaten menet yhä syvemmä syteen !
- kiitoksia.vain
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei ole helluntaiseurakunnan keksimä eikä tulkitsema näkemys Jeesuksen tulosta, vaan Raamatun mukainen joka on myös h-seurakunnan todeksi usoma ja jonka voi Raamatulla todistaa. Pitää uskoa mitä Raamattu sanoo, eikä niinkään ihmisten käsityksistä, jos se olisi käsityksistä, niin näätähän olisi yhtäpaljon kuin meitä uskoviakin ! Minähän perustelin asian Raamatulla, en helluntailaisuudella. Lukisit Raamattua, ja varsinkin nuo lainaamani sitaatit, mutta takerruit toisarvoiseen, ja itse asia meni sinun kohdalta ö-mappiin !
Eli ihmiset lukivat Raamattua väärin sen syntyajoista alkaen yli 1500 vuotta. Sitten amerikkalaiset keksivät, mistä Raamatussa on kyse ja nyt helluntailaiset pitävät tätä tietoa lähinnä oman piirinsä tiedossa sen sijaan, että esittelisivät asiat perusteineen muillekin.
Onpa hassua, ettei kukaan ymmärtänyt Raamattua kunnolla ennen amerikkalaisia. No, onneksi lopulta luotiin helluntailaisuus. Muutenhan olisi koko kirja mennyt täysin hukkaan. - minä.uskon
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Uskot pahasti harhaisesti, sinun tulisi ensin uudestisyntyä elävään uskoon, tulisit tuntemaan Kristuksen sisäisesti, ja saat Pyhän Hengen, Jumalan Hengen kasteessa, pääset ymmärtämään Jumalan ajatuksia, ja ilmoituksia ja Jumalan tahtoa ihmisiin nähden. Tuossa pimeydessä harhaten menet yhä syvemmä syteen !
Mitä sä horiset tuohan oli LAINAUS "hyvätietääteilläsiisniin "! tekstistä.
Ei minun sanomani. kiitoksia.vain kirjoitti:
Eli ihmiset lukivat Raamattua väärin sen syntyajoista alkaen yli 1500 vuotta. Sitten amerikkalaiset keksivät, mistä Raamatussa on kyse ja nyt helluntailaiset pitävät tätä tietoa lähinnä oman piirinsä tiedossa sen sijaan, että esittelisivät asiat perusteineen muillekin.
Onpa hassua, ettei kukaan ymmärtänyt Raamattua kunnolla ennen amerikkalaisia. No, onneksi lopulta luotiin helluntailaisuus. Muutenhan olisi koko kirja mennyt täysin hukkaan.* Taaskaan et osaa lukea, todistin asian Raamatulla, en amerikkailisten enkä muidenkaan sanomisilla . Lue lainaamani Raamatun kohdat ja usko, se on Raamatun sanaa joka on Jumalan sanaa, ei ihmisten. Miksi olet ilkeän kiero ?
minä.uskon kirjoitti:
Mitä sä horiset tuohan oli LAINAUS "hyvätietääteilläsiisniin "! tekstistä.
Ei minun sanomani.* Ei se tee siitä totuutta, vaikka uskot, uskot turhaan, nyt ei ole missään tapauksessa mainitsemasi aika, sanoo Raamattu, sun uskosi ei sitä muuta. Mitä horiset, ei ole mikään lainaus mistään, vaan ihan itse kuule koneellani sen luonut. Luovu hyvä ihminen väärästä uskostasi, ja usko mitä Raamattu opettaa, vain sillä on merkitystä, muut uskomukset ja olettamukset ja luulottelut tulee syvyydestä eksyttääkseen kaltaisesi ajanhenkeen uskovat ! Ajan henki on antikristuksen henki, joka on jo vaikuttamassa, oli jo Paavalin aikanakin.
- Minä.uskon.edelleen
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei se tee siitä totuutta, vaikka uskot, uskot turhaan, nyt ei ole missään tapauksessa mainitsemasi aika, sanoo Raamattu, sun uskosi ei sitä muuta. Mitä horiset, ei ole mikään lainaus mistään, vaan ihan itse kuule koneellani sen luonut. Luovu hyvä ihminen väärästä uskostasi, ja usko mitä Raamattu opettaa, vain sillä on merkitystä, muut uskomukset ja olettamukset ja luulottelut tulee syvyydestä eksyttääkseen kaltaisesi ajanhenkeen uskovat ! Ajan henki on antikristuksen henki, joka on jo vaikuttamassa, oli jo Paavalin aikanakin.
SINÄ:" Uskot pahasti harhaisesti, sinun tulisi ensin uudestisyntyä elävään uskoon, tulisit tuntemaan Kristuksen sisäisesti, ja saat Pyhän Hengen, Jumalan Hengen kasteessa, pääset ymmärtämään Jumalan ajatuksia, ja ilmoituksia ja Jumalan tahtoa ihmisiin nähden. Tuossa pimeydessä harhaten menet yhä syvemmä syteen"
No luojan kiitos, minun uskoni EI OLE sinun päätettävissäsi ! Kerroit että olet jo yli 80v. laitan mokasi ikäsi piikkiin. Mutta VÄÄNÄN VIELÄ RAUTALANKAA tämän kerran:
Tuo allaoleva oli se MINUN TEKSTINI Tajua jo ! Ja se on silkKaa Raamatun sanaA, niin missä kohtaa olen HARHAINEN USAKOSANI ?
kyllä minä Raamattuun luotan enenmmän , kuin sinuun, etenkin kun et edes ymmärrä lukemaasi. En vastanut sinulle tuossa vaan, nikille: hyvätietääteilläsiisniin
Kirje roomalaisille 8
Johanneksen ilmestys 20
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. - KysynKunEnTiedä
minä.uskon kirjoitti:
Kirje roomalaisille 8
Johanneksen ilmestys 20
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.Missä raamatunpaikassa sanotaan, että "ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä".
Pyhä Henki uudestisynnyttää ihmisen, hänen henkensä. Miksi ei ihmisen sielussa tai ruumiissa voisi yhä vaikuttaa paha henki?
Laittakaan raamatunkohtia, ei omia selityksiänne. - minä.uskon
KysynKunEnTiedä kirjoitti:
Missä raamatunpaikassa sanotaan, että "ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä".
Pyhä Henki uudestisynnyttää ihmisen, hänen henkensä. Miksi ei ihmisen sielussa tai ruumiissa voisi yhä vaikuttaa paha henki?
Laittakaan raamatunkohtia, ei omia selityksiänne.Surullisin ja näkyvin esimerkki on Kuningas Saul. Hän oli Herran voideltu ja teki Jumalan tekoja. Mutta luopui sitten .
Samuel voitelee Saulin kuninkaaksi
" Samuel otti esille öljypullon, kaatoi siitä öljyä Saulin päähän, suuteli häntä ja sanoi:
"Nyt Herra on voidellut sinut oman kansansa hallitsijaksi.
Pysähdy hetkeksi, niin minä ilmoitan sinulle Jumalan sanan."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.9.html
6 Silloin Herran henki valtaa sinut ja sinäkin joudut hurmoksiin ja muutut toiseksi ihmiseksi. 7 Kun nämä ennusmerkit toteutuvat, tee, mitä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.10.html
Saul luopui Jumalasta;
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Sam.13.html
1 Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia?
Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
Daavid tulee Saulin hoviin
14 Herran henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki alkoi ahdistaa häntä.
Apostolien teot 5
1. Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2. ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3. Mutta Pietari sanoi:
"Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi,
niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun?
Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5. Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä.
" Missä raamatunpaikassa sanotaan, että "ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä".
Koko ajatus on absurdi. Jumala joka ON kaiken hallitsija ja jolla on kaikki voima VALTA ja viisaus, miksi hän antaisi omalle lapselleen jotain mätää, joka vie hänet pois Jumalasta ?
Ne ovat kaksi täysin vastakkaista puolta Pyhä Henki on jumalauuden 3 persoona.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 24
. mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Pahahenki on lusiferin demoneja. Jeesus voitti golgatan ristillä KUOLEMAN ja saa tanan!
Saa tana on tuhatenjuonten mestari, joka ei kaihda syyttää uskovia milloin mistäkin, jos et ole tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa, sinussa on demoni, on sen tyypillisiä VALHEITA!
Siksi uskovan TULEE lukea RAAMATTUA niin paljon,kuin mahdollista, etenkin tässä ajassa, kun Jeesuksen tulo ON LÄHELLÄ !
Silloin voi parhaiten torjua vihollisen nuolet, sanomalla : ON KIRJOITETTU !
Siunausta päivääsi. Minä.uskon.edelleen kirjoitti:
SINÄ:" Uskot pahasti harhaisesti, sinun tulisi ensin uudestisyntyä elävään uskoon, tulisit tuntemaan Kristuksen sisäisesti, ja saat Pyhän Hengen, Jumalan Hengen kasteessa, pääset ymmärtämään Jumalan ajatuksia, ja ilmoituksia ja Jumalan tahtoa ihmisiin nähden. Tuossa pimeydessä harhaten menet yhä syvemmä syteen"
No luojan kiitos, minun uskoni EI OLE sinun päätettävissäsi ! Kerroit että olet jo yli 80v. laitan mokasi ikäsi piikkiin. Mutta VÄÄNÄN VIELÄ RAUTALANKAA tämän kerran:
Tuo allaoleva oli se MINUN TEKSTINI Tajua jo ! Ja se on silkKaa Raamatun sanaA, niin missä kohtaa olen HARHAINEN USAKOSANI ?
kyllä minä Raamattuun luotan enenmmän , kuin sinuun, etenkin kun et edes ymmärrä lukemaasi. En vastanut sinulle tuossa vaan, nikille: hyvätietääteilläsiisniin
Kirje roomalaisille 8
Johanneksen ilmestys 20
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.* " Mutta itse en ole koskaan uskonut siihen, että Jumala pitäis lapsiaan vaivanajassa, ei se ole mahdollista, koska ei antikristus voi toimia maanpäällä niiin kauan kun, me ja Pyhä Henki olemme täällä. Kuten ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä. " ?
* Tuo on kyllä totta, mutta lainaamasi Ilmestyskirjan teksti, ei sovellu aikaan, jolloin Jeesus tempaa seurakunnan luokseen yläilmoihin. Samoin Room.8:1, on tietenkin Raamattua ja aivan ihana totuus sinänsä.
* Mitä tulee vihaan ja kärsimyksiin, eakatologisessa ajassa Kirjoitetut kärsimykset ja ahdistukset on kyllä ihan omaa luokkaansa, Matt. 24. sanotaan, että " Tulevat ahdistukset ovat niin ankaria, ette ellei niitä päiviä lyhennettäisi, ei mikään liha pelastuisi, ahdistukset on sellaiset, että niitä ei ole koskaan ennen ollut, eikä enää koskaan tule sen ahdistuksen ajan jälkeen." Nämä on siis kerta tapahtumia, entisiin ja tuleviin verrattuna. Eikä Ilm.20: kuulu tähän aikaan, vasta aikojen lopulla, tuhatvuotisen valtakunnan jälkeiselle ajalle, mehän, uskovaiset, ollaan jo silloin uudessa Jerusalemissa uudessa maassa, eli Jumalan valtakunnassa Kristuksen kanssa iäti !
* Jeesus voi tulla ihan koska vaan, mikään ei estä Häntä tulemasta, ainoastaan, että pakanain täysi luku, jonka vain Jumala tietää, ei ole vielä sisälle tullut, kun viimenenkin tähän lukuun kuuluva pakana pelastuu, Jeesus tulee, " Eikä sitten enää viivyttele."!- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Mutta itse en ole koskaan uskonut siihen, että Jumala pitäis lapsiaan vaivanajassa, ei se ole mahdollista, koska ei antikristus voi toimia maanpäällä niiin kauan kun, me ja Pyhä Henki olemme täällä. Kuten ei uskovassakaan voi olla Pyhää Henkeä ja pahaa henkeä. " ?
* Tuo on kyllä totta, mutta lainaamasi Ilmestyskirjan teksti, ei sovellu aikaan, jolloin Jeesus tempaa seurakunnan luokseen yläilmoihin. Samoin Room.8:1, on tietenkin Raamattua ja aivan ihana totuus sinänsä.
* Mitä tulee vihaan ja kärsimyksiin, eakatologisessa ajassa Kirjoitetut kärsimykset ja ahdistukset on kyllä ihan omaa luokkaansa, Matt. 24. sanotaan, että " Tulevat ahdistukset ovat niin ankaria, ette ellei niitä päiviä lyhennettäisi, ei mikään liha pelastuisi, ahdistukset on sellaiset, että niitä ei ole koskaan ennen ollut, eikä enää koskaan tule sen ahdistuksen ajan jälkeen." Nämä on siis kerta tapahtumia, entisiin ja tuleviin verrattuna. Eikä Ilm.20: kuulu tähän aikaan, vasta aikojen lopulla, tuhatvuotisen valtakunnan jälkeiselle ajalle, mehän, uskovaiset, ollaan jo silloin uudessa Jerusalemissa uudessa maassa, eli Jumalan valtakunnassa Kristuksen kanssa iäti !
* Jeesus voi tulla ihan koska vaan, mikään ei estä Häntä tulemasta, ainoastaan, että pakanain täysi luku, jonka vain Jumala tietää, ei ole vielä sisälle tullut, kun viimenenkin tähän lukuun kuuluva pakana pelastuu, Jeesus tulee, " Eikä sitten enää viivyttele."!Ei temmata ketään pois, ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeisin vaino ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai. . . . Jumalan merkki on sapatti * Jää sinä vaan tänne vainoihin, minä muutan taivaaseen, kun Jeesus tulee yläilmoihin ja tempaa seurakunnan luokseen, ja vie taivaan kotiin Isän luo. Me tuskin sitten enää nähdään, jos ja kun halauat jäädä tänne antikristuksen kiusattavaksi, mikset liittyisi Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan, uudestisyntymisen kautta , syntienanteeksi saamisen ja Pyähän Hengen osallisuudessa, sydän Jeesuksen verellä pestynä !
- Näinompi
"Mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet... Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi" (2. Tess. 2: 1, 3).
Raamattu sanoo selkeästi, että tempausta ei tule ennen antikristuksen ilmestymistä. Hän muuten pääsee koko maailman johtoon tuomalla rauhan. Miksi uskovat pitäisi pelastaa rauhalta??
Antikristus rikkoo rauhan 3½ vuoden päästä, jolloin alkaa varsinainen vihan aika (3½ vuotta). Tempaus tapahtuu siis 7 vuoden ajanjakson puolivälissä.- minä.uskon
Raamattu sanoo selkeästi, että tempausta ei tule ennen antikristuksen ilmestymistä.
EI SANO !
" Hän muuten pääsee koko maailman johtoon tuomalla rauhan. Miksi uskovat pitäisi pelastaa rauhalta??"
Tämä näennäinen rauha on tarkoitettu jumalattomille.
Toinen kirje tessalonikalaisille 2
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä n i i l l e, jotka joutuvat
k a d o t u k s e e n, sentähden etteivät o t t a n e e t vastaan
r a k k a u t t a t o t u u t e e n, voidaksensa p e l a s t u a.
11. Ja sentähden Jumala lähettää h e i l l e väkevän eksytyksen, niin että
he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet v ä ä r y y t e e n. Ymmärrät oikein sen, että Jeesus tulee ennen antikristusta. Sitten harhaudut täysin, ei Jeesus tuo rauhaa siinä vaiheessa kun Hän tempaa morsiamensa taivaaseen. Tämä tempaus on tapahtumassa ihan koska tahansa, ( oletko valmis) ja siitä hetkestä alkaen alkaa 7 vuosiviikon pituinen antikristuksen aikakausi. Kun antikristus on pahimmillaan vihassaan, varsinkin Israelia kohtaan, silloin Jeesus tulee, tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakuntansa kanssa uudelleen, ja silloin maahan asti, kolmen ja puolen vuosiviikon kohdalla, silloin Israel pellastuu, he tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ja Kuninkaakseen. Israel saa syntinsä anteeksi, ja siitä alaken kaikki maailamssa muutuu. Lopun kolme ja puoli vuosiikkoa menee kuitenkin vielä antikristusen voittamiseen ja ja suurin aika siihen, että kaikki kansat tulee uskoon, ja he uskovat Jeesukseen, eikä ihme, koska maailmassa on täydellinen anargia ja suuri sekasortoinen tila, valitut lähetetään julistamaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, enkeli taivaasta sitoo saatanan suurilla kahleilla ja se heitetään vankeuteen tuhanneksi vuodeksi. Tämän jälkeen Jeesus pyhiensä ja Israelin kanssa perustavat tuhatvuotisen valtakunnan tämän maan päälle, Jerusalemista tulee maailman pääkaupunki.
- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
Ymmärrät oikein sen, että Jeesus tulee ennen antikristusta. Sitten harhaudut täysin, ei Jeesus tuo rauhaa siinä vaiheessa kun Hän tempaa morsiamensa taivaaseen. Tämä tempaus on tapahtumassa ihan koska tahansa, ( oletko valmis) ja siitä hetkestä alkaen alkaa 7 vuosiviikon pituinen antikristuksen aikakausi. Kun antikristus on pahimmillaan vihassaan, varsinkin Israelia kohtaan, silloin Jeesus tulee, tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakuntansa kanssa uudelleen, ja silloin maahan asti, kolmen ja puolen vuosiviikon kohdalla, silloin Israel pellastuu, he tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ja Kuninkaakseen. Israel saa syntinsä anteeksi, ja siitä alaken kaikki maailamssa muutuu. Lopun kolme ja puoli vuosiikkoa menee kuitenkin vielä antikristusen voittamiseen ja ja suurin aika siihen, että kaikki kansat tulee uskoon, ja he uskovat Jeesukseen, eikä ihme, koska maailmassa on täydellinen anargia ja suuri sekasortoinen tila, valitut lähetetään julistamaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, enkeli taivaasta sitoo saatanan suurilla kahleilla ja se heitetään vankeuteen tuhanneksi vuodeksi. Tämän jälkeen Jeesus pyhiensä ja Israelin kanssa perustavat tuhatvuotisen valtakunnan tämän maan päälle, Jerusalemista tulee maailman pääkaupunki.
Pakene Mohikaani pois harhaopeista ! Ei ole salaista tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista se on 100 % varmaa se edelleenkin. KAIKKI vihat, vaivat, ahistukset, viimeiset vitsaukset, sodat, pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Samoin ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Siinä samassa tuhoutuvat, kuolevat KAIKKI laittomat jumalattomat.
Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Hän on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
Vielä muistutukseksi pedonmerkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. * " näinompi", ei ole ! lainauksesi Raamatusta;
* "< "Mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet... Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi" (2. Tess. 2: 1, 3).>"
* Ymmärrät väärin tämän Paavalin viestin Tessalonikalaisille, ei Paavali tarkoita uskovien tempausta, vaan Herran päivää. Tessalonikalaiset pelkäsivät väärennetyn kirjeen takia, että Herran päivä olisi jo käsillä. ja jos niin olisi ollut, silloin Jeesuksen olisi pitänyt tulla sitä ennen, siksi he peljästyivät. Ja Paavali lohduttaa heitä, että Herran päivä ei tule, ennen kuin tulee poistetuksi se, joka vielä pidättää, eli seurakunta ja Pyhä Henki poistuu seurakunnan mukana sinä hetkenä, kun Jeesus tempaa omansa taivaaseen. Tämän jälkeen antikristus voi tulla, sitä ei enää ole estämässä mikään eikä kukaan, Rukaousetkin loppuvat, koska ei ole enää rukoilevaa seurakuntaa maanpäällä.* Herran päivä ei ole sama, kuin päivä, jona seurakunta temmataan yläilmoihin Herran luo. Herran päivä on murheen ja tuskan, kauhistuksen ja sorron päivä, se on tuomioitten päivä, päivä joka tulessa pala, ja juuri tätä Tessalonikalaiset peljästyivät, vahekirjeen ansiosta, he tiesivät, että jos tämä Herran päivä oli jo käsillä, silloin he olisivat jääneet tempauksesta pois, siinä oli heidän pelkonsa, kun Paavalin vastustajat väärensivät kirjeen , ikään kuin sen olisi Paavali kirjoittanut, johon he uskoivat. Perkeleelliset voimat sekoitti jo tuolloin uskovien rauhaa ja Jeesusken odotuksen tuomaa iloa ja tulevaa vapautuksen hetkeä.
- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Herran päivä ei ole sama, kuin päivä, jona seurakunta temmataan yläilmoihin Herran luo. Herran päivä on murheen ja tuskan, kauhistuksen ja sorron päivä, se on tuomioitten päivä, päivä joka tulessa pala, ja juuri tätä Tessalonikalaiset peljästyivät, vahekirjeen ansiosta, he tiesivät, että jos tämä Herran päivä oli jo käsillä, silloin he olisivat jääneet tempauksesta pois, siinä oli heidän pelkonsa, kun Paavalin vastustajat väärensivät kirjeen , ikään kuin sen olisi Paavali kirjoittanut, johon he uskoivat. Perkeleelliset voimat sekoitti jo tuolloin uskovien rauhaa ja Jeesusken odotuksen tuomaa iloa ja tulevaa vapautuksen hetkeä.
Ei tule tapahtumaan tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista se on 100% varmaa se. Joskus se vielä sinullekin selviää. Harhoissa olet mukana tällä hetkellä.
" 1234567---" tekisit hyvin, jos et kirjoittelisi lainkaan tästä asiasta, koska sinulla ei ole mitään käsitystä eskatoligiasta. Olet advestismin , ihmisopetuksen varassa, ja olet saanut alusta alkaen väärää ja Raamattuun perustumatonta opetusta. En vihaa sinua en lainkaan, vaan säälin, kun et ylpeydessäsi voi nöyrtyä Raamatun opetukseen, ettäs perisit iankaikkisen elämän. Ei sun mua tartte uskoa, en ole Raamattua kirjoittanut, vaan sun tulee uskoa Jumalan sanaa, eikä uskoa ihmisviisaudella, siis saastuneilla aivoilla yrittää selittää Jumalan ajatuksia, ne kun ei käy yksiin sun ajatuksiesi kanssa. Ja ilman Pyhän Hengen antamaa Kristuksen sisäistä tuntemista, uudestisyntymää Jumalan Hengen kasteessa, olet kelvoton ymmärtämään Raamatun sanaa. Ihminen ei vaan voi ymmärtää Jumalan ajatuksia, sillä ne on niin paljon korkeammat, kuin taivas on maasta, ja avarammat, kuin itä on lännestä, meidän ihmisten ajatuksiin nähden. Voithan sinä toki yrittää olla viisaampi kuin Jumala, sillä Raamattu on juuri niitä Jumalan ajatuksia !
- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
" 1234567---" tekisit hyvin, jos et kirjoittelisi lainkaan tästä asiasta, koska sinulla ei ole mitään käsitystä eskatoligiasta. Olet advestismin , ihmisopetuksen varassa, ja olet saanut alusta alkaen väärää ja Raamattuun perustumatonta opetusta. En vihaa sinua en lainkaan, vaan säälin, kun et ylpeydessäsi voi nöyrtyä Raamatun opetukseen, ettäs perisit iankaikkisen elämän. Ei sun mua tartte uskoa, en ole Raamattua kirjoittanut, vaan sun tulee uskoa Jumalan sanaa, eikä uskoa ihmisviisaudella, siis saastuneilla aivoilla yrittää selittää Jumalan ajatuksia, ne kun ei käy yksiin sun ajatuksiesi kanssa. Ja ilman Pyhän Hengen antamaa Kristuksen sisäistä tuntemista, uudestisyntymää Jumalan Hengen kasteessa, olet kelvoton ymmärtämään Raamatun sanaa. Ihminen ei vaan voi ymmärtää Jumalan ajatuksia, sillä ne on niin paljon korkeammat, kuin taivas on maasta, ja avarammat, kuin itä on lännestä, meidän ihmisten ajatuksiin nähden. Voithan sinä toki yrittää olla viisaampi kuin Jumala, sillä Raamattu on juuri niitä Jumalan ajatuksia !
Kuten olen kirjoittanut, niin on 100% varmaa, että ketään ei temmata, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Mitä pian tapahtuu? Ilmestys tulevista tapahtumista. Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on pelkkää satua alusta loppuun asti. Noin ei tule mikään menemään. 1234567--- kirjoitti:
Kuten olen kirjoittanut, niin on 100% varmaa, että ketään ei temmata, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Mitä pian tapahtuu? Ilmestys tulevista tapahtumista. Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on pelkkää satua alusta loppuun asti. Noin ei tule mikään menemään.* Kuten olen sinulle sanonut sata kertaa, olet 100% väärässä. Etsi Herran Jeesusken anteeksiantoa, ja armahdusta eksymyksestäsi, Jumalalla on paljon anteeksiantamusta, Jeesusken tähden ! " Yö on pitkälle kulunut, Kristus sinua valaiskoon, että näkist ja saisit silmä voidetta sokeuteesi "!
- uskis_mies_
Oletko viimeinen mohikaani?
* Voi olla, sillä Jeesus tulee kohta, ja vie Mohikaanin taivaaseen, miten sinun laitasi on Jeesukseen nähden ? Siitä riippuu tulevaisuutesi, kun Jeesus tulee.
- salainenJAmarttyyri
Ajatteletko, että ylösotot, autuaitten voi olla moninaiset, sekä siitä huolimatta vain yksi. (olaviKokosen opetuksesta).
- Entä Syntöläisen opetus, että tämän ensimmäisen jälkeen, jossa srk. ylösotettiin "salasesti"-- pelastuu sitten marttyyriyden voimasta --- jääneet.
Ts. vainottuina sekä tapettuina.
Mohikaani, tällainen ilmeisesti on jatkosi näkemykseen? Mitenon?- marttyyriydenKautta
Syvännön opetus, ei Syntöläisen. so. kirjoitusvirheeni.
Kuutelin Syväntöä eräässä pienensrk. rukoushuoneella. * En ajattele, enkä usko moisiin harhoihin, usko Raamattuun Jumalan sanaan, enkä käy tulkitsemaan Jumalan puhetta omilla aivoillani, enkä ymmärryselläni. Pyhä Henki ilmoittaa ja avaa Sanan, niin että minäkin voin sen ymmärtää. Siksi maaila onkin sekaksin uskonnoista, kun jokainen tulkitsee ja manipuloi Jumalan sanaa ja ajatuksia. Jumalahan sanoo, " Minun ajatukseni ei ole TEIDÄN ajatuksianne, vaan ne on niin paljon korkeammat, kuin taivas on maasta. Ja avarampia, kuin itä on lännestä. Kantsiis uskoa vain mitä Jumala sanassaan sanoo, tästäkin asiasta. Lue avaukseni, ja usko, niin tiedät mitä tuleman pitää, ne on Jumalan ajatuksia, ei mun omiani !
- minä.uskon
Kyllähän se käy tuostakin allaolevasta R-luvusta ilmi, että antikristus ei voi tulla ennenkuin "este" on poistetttu, eli USKOVAT ja PYHÄ HENKI !
Mutta sitä olen miettinyt, miten ne ihmiset jotka tulevat uskoon antikristuksen ajan aikana, millä "voimalla" he voivat pysyä uskossa sen hetken mitä elävät, sillä antikristushan surmaa heidät.?
Toinen kirje tessalonikalaisille 2
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä p i d ä t t ä ä , niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee
t i e l t ä p o i s t e t u k s i se, joka nyt vielä p i d ä t t ä ä,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen,
sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.* Paras on vaan antaa nyt, elämänsä Herralle, ei ole varmaa voiko silloin edes pelalstua, ja jos voi, niin ainut tie on martyyriuden kautta, antikristus kyllä pitää siitä huolen. Ei kananta jättää sen varaan, onko silloin moraalista rohkeutta mennä varmaan kuolemaan, jos tunnustaa Jeesuksen Herrakseen, siitä ei antikristus tykkää ! ( isis-islam toteuttaa antikristuksen hengessä ja teloittaa kaikki kristityt jotka sen eteen eksyy)
- minä.uskon
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Paras on vaan antaa nyt, elämänsä Herralle, ei ole varmaa voiko silloin edes pelalstua, ja jos voi, niin ainut tie on martyyriuden kautta, antikristus kyllä pitää siitä huolen. Ei kananta jättää sen varaan, onko silloin moraalista rohkeutta mennä varmaan kuolemaan, jos tunnustaa Jeesuksen Herrakseen, siitä ei antikristus tykkää ! ( isis-islam toteuttaa antikristuksen hengessä ja teloittaa kaikki kristityt jotka sen eteen eksyy)
Et näköjään ymmärrä lukemaasi yhtään.
* Miten niin, en ymmärrä ? Luulenpa, että sinä et ymmärrä. Kopsaat vaan Raamattua, mutta et pääse Sanan sisään, että käsittäisit sen sanoman, joka Sanassa on ! Kerro nyt, mitä en muka ymmärrä ?
- Retu3
Antikristus vaikutti jo apostolien aikana. Eksyttävät henget ovat antikristuksen työtä. Ihmisestä tehdään lähes Jumala joka pystyy tekemään voimatekoja ja luulee pelastavansa itse itsensä. Ihmisen lihalle kelpaa kunnia valhe nimitykset pastoreista ja muista kunnia nimityksistä. On menty ohi Jeesuksen ristin hääräilemään ja määräilemään lähes Jumalana. Ei tyydytä olemaan halpa ihminen Jeesuksen ristin edessä ja huutamaan, että armahda minua nimesi tähden. Todella herätyksen saanut ei ota valhe nimityksiä itselleen vaan tyytyy olemaan sitä mitä on. Sanassa sanotaan " ei mikään valhe" ole perivä. Antikristuksen eksyttävä valhe se, että ihminen voi hääriä ja määräillä Jumalan tasolla. Antikristus ei vaikuta Jeesuksen tulemiseen koska se on jo täällä ollut apostolien ajoista asti. Jeesuksen tulemiseen vaikuttaa sisälle tulevien luku ja Israel. Tuolla ylempänä noista kirjoituksista, voihan sitä ajatella noinkin järkiperäistämällä asioita raamatusta.
* Kyllä ajanhenki vaikuttaa kristittyihin, ajanhenki vie helposti mukanaan, ja se on juuri antikristuksen henki. Ei todella olekaan enää mitään estettä Jeesusken tulolle, paitsi, että Jumalan tietämä pkanain täysi luku ei ole vielä sisälle tullut, mutta kun viimenen lukuun kuuluva pakana pelalstuu, silloin Jeesus tulee, ja vain Jumala tietää sen luvun. Israelilla ei ole mitään tekemistä Jeesusken tulon kanssa, paitsi se, että se on ajan kello, ja se on ajanmerkkinä siitä, että eskatologiset ajat ovat käsllä. Israelia ei saa sekoittaa evankeliumiin, Israelilla on ihan oma lukunsa tulevissa tapahtumissa, se ei kuitenkaan kuulu seurakuntaan, eikä näin ollen Jeesuksen tulemukseen mitenkään !
- luetaankosanaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä ajanhenki vaikuttaa kristittyihin, ajanhenki vie helposti mukanaan, ja se on juuri antikristuksen henki. Ei todella olekaan enää mitään estettä Jeesusken tulolle, paitsi, että Jumalan tietämä pkanain täysi luku ei ole vielä sisälle tullut, mutta kun viimenen lukuun kuuluva pakana pelalstuu, silloin Jeesus tulee, ja vain Jumala tietää sen luvun. Israelilla ei ole mitään tekemistä Jeesusken tulon kanssa, paitsi se, että se on ajan kello, ja se on ajanmerkkinä siitä, että eskatologiset ajat ovat käsllä. Israelia ei saa sekoittaa evankeliumiin, Israelilla on ihan oma lukunsa tulevissa tapahtumissa, se ei kuitenkaan kuulu seurakuntaan, eikä näin ollen Jeesuksen tulemukseen mitenkään !
Luetko Raamattua hieman tarkemmin ?
Biblia 1776
25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,) että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.
King James
25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in.
Esimerkkinä erilaisesta käännöksestä jakeessa 13, siis pleroma on käännetty täyteys !!!
33/38
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
Biblia
12 Mutta jos heidän lankeemisensa on maailman rikkaus ja heidän vähennöksensä on pakanain rikkaus; kuinka paljoa enemmin heidän täydellisyytensä?
King James
12 Now if the fall of them be the riches of the world, and the diminishing of them the riches of the Gentiles; how much more their fulness?
Nähdäkseni siis ei ole kyseessä mikään täysi luku, vaan täyteys ns täydellisyys, ja sen kautta siis juutalaisille selviää vasta se, että se mitä he odottivat meni ohi, ja pakanat ovat sen saavuttaneet ja se johtaa kateuteen/kiivauteen, kuten Sana opettaa:
Room. 11:11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
Room. 9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta
Mutta se kiivaus ei siis syty siitä, että pakanoiden joku "taysiluku" olisi tullut, vaan pakanoiden ns. täydellisyys eli täyteys, sillä morsiamen eli morsiusseurakunnan tulee pyhittyä ja puhdistua lopun ajassa, eli morsiamen on tarkoitus kaunistautua Yljälle ja Ylkää varten, ja silloin siis vasta Juutalaiset tajuavat sen pyhyyden nähdessään sen, että he ovat menneet ohi ja pakanat ovat sen saavuttaneet !
Siis ei asia selviä Juutalaisille kuin vasta sitten kun he näkemällä näkevät Jumalan voiman ja pyhyyden pakanoiden täyteydessä !!!
Eikä siis turhaan ole se vertaus niistä viisaista ja tyhmistä neitsytistä, eli lopun ajassa osalla on öljy lampuissaan ja lamput kunnossa, ja osalla taas ei ole !
Sitten Mohikaani, sinuna välttäisin väittämästä siten, että tietäisit muka asiat oikein ja täydellisesti ja muut ovat väärässä ja vain järjellään asioita tulkinneet !
Siinä on silloin sinulla nimittäin Jumalan edessä väärä asenne, eli tämä tietämisen asenne:
1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Ja toinen asia vielä sinulle, eli tämä Sana kertoo sydämen asenteestasi :
1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? * Kyllä tunnen tuon Raamatun snan kohdan, mutta ei sillä ole mitään tekemistä seurakunnan kanssa, joka kootaan pakanoista, kuin myös israelilaisita, jotka uskovat pakanain tavalla Jeesukseen ja tunnustavat Hänt Jumalaksi ja Herrakseen, ottavat vastaan peson, Jumalan Hengen kasteessa, ja uudestisyntyvät siin missä pakanatkin, he eivät ole millään tavalla Uudessaliitossa etuoiketetussa asemassa, Kristuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, kaikki on yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. israelille on ihan oma lukunsa tulevaisuudessa. Ei liity mitenkään seurakuntaan.
- luetaankosanaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä tunnen tuon Raamatun snan kohdan, mutta ei sillä ole mitään tekemistä seurakunnan kanssa, joka kootaan pakanoista, kuin myös israelilaisita, jotka uskovat pakanain tavalla Jeesukseen ja tunnustavat Hänt Jumalaksi ja Herrakseen, ottavat vastaan peson, Jumalan Hengen kasteessa, ja uudestisyntyvät siin missä pakanatkin, he eivät ole millään tavalla Uudessaliitossa etuoiketetussa asemassa, Kristuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, kaikki on yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. israelille on ihan oma lukunsa tulevaisuudessa. Ei liity mitenkään seurakuntaan.
Näytätpä todella tuntevan, kun lainaat väärin käännettyä versiota !
Siis sinä sen kautta opetit "pakanoiden täyttä lukua" vaikka sinun olisi pitänyt kirjoittaa täyteydestä ja täydellisyydestä !
Taas on muuten täysin väärä asenne sinulla, "oi kaiken oikein tietävä" !
Siinä muuten puhutaan selvästi siitä, kuinka pakanoiden eli pakana uskovien täyteys näkyy lopun ajassa ja sekin asia on yksi merkki Jeesuksen toisesta tulemuksesta !
Ja siinä siis täysin selvästi sanotaan, että sitten lopun ajassa, kaiken sodan sun muun koko ruljanssin jälkeen jäljelle jäänyt:
25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,) että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.
26 Ja niin kaikki Israel pitää autuaaksi tuleman, niinkuin kirjoitettu on: se tulee Zionista, joka päästää ja jumalattoman menon Jakobista kääntää pois.
Siis selvästi Raamattu tuossa kertoo lopun ajassa niin pakanauskovien täydellisyyden eli täyteyden toteutuvan, ja vasta sitten ovat vuorossa ne yhä paatuneina olleet Israililaiset, siis paatumus säilyy laajemmin juutalaisten kohdalla ihan loppuun asti !
Joten älä nyt Mohikaani ihan pötyä opeta !!!
Tuo asia on täysin selvästi sanottu tuossa !!!
Toki kaiken aikaa osa juutalaisista pelastuu, mutta tuossa kerrotaan vain lopun ajasta ja sen tapahtumista ja koko sen pienen jäännöksen pelastumisesta sitten Googin sodan tiimellyksessä !!!
Siis temmattavaan morsiusSeurakuntaan kyllä kuuluu myös juutalaisia, mutta vain harvoja, sillä Raamatun mukaan paatumus eli peite säilyy ihan loppuun asti, ja se siis poistuu suuren osan kohdalla vasta sitten Googin sodan aikana, ja silloin se loppu eli jäännös, eli koko jäännös Israel pelastuu, kun silmänsä vihdoin aukenevat Totuudelle !
Ei pitäisi Mohikaani opettaa, jos ei ole kunnolla asioihin perehtynyt !!! luetaankosanaa kirjoitti:
Näytätpä todella tuntevan, kun lainaat väärin käännettyä versiota !
Siis sinä sen kautta opetit "pakanoiden täyttä lukua" vaikka sinun olisi pitänyt kirjoittaa täyteydestä ja täydellisyydestä !
Taas on muuten täysin väärä asenne sinulla, "oi kaiken oikein tietävä" !
Siinä muuten puhutaan selvästi siitä, kuinka pakanoiden eli pakana uskovien täyteys näkyy lopun ajassa ja sekin asia on yksi merkki Jeesuksen toisesta tulemuksesta !
Ja siinä siis täysin selvästi sanotaan, että sitten lopun ajassa, kaiken sodan sun muun koko ruljanssin jälkeen jäljelle jäänyt:
25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,) että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, siihenasti kuin pakanain täydellisyys tulis.
26 Ja niin kaikki Israel pitää autuaaksi tuleman, niinkuin kirjoitettu on: se tulee Zionista, joka päästää ja jumalattoman menon Jakobista kääntää pois.
Siis selvästi Raamattu tuossa kertoo lopun ajassa niin pakanauskovien täydellisyyden eli täyteyden toteutuvan, ja vasta sitten ovat vuorossa ne yhä paatuneina olleet Israililaiset, siis paatumus säilyy laajemmin juutalaisten kohdalla ihan loppuun asti !
Joten älä nyt Mohikaani ihan pötyä opeta !!!
Tuo asia on täysin selvästi sanottu tuossa !!!
Toki kaiken aikaa osa juutalaisista pelastuu, mutta tuossa kerrotaan vain lopun ajasta ja sen tapahtumista ja koko sen pienen jäännöksen pelastumisesta sitten Googin sodan tiimellyksessä !!!
Siis temmattavaan morsiusSeurakuntaan kyllä kuuluu myös juutalaisia, mutta vain harvoja, sillä Raamatun mukaan paatumus eli peite säilyy ihan loppuun asti, ja se siis poistuu suuren osan kohdalla vasta sitten Googin sodan aikana, ja silloin se loppu eli jäännös, eli koko jäännös Israel pelastuu, kun silmänsä vihdoin aukenevat Totuudelle !
Ei pitäisi Mohikaani opettaa, jos ei ole kunnolla asioihin perehtynyt !!!* Ei niin, miksi sitten opetat, et ole perillä olenkaan, asiasta, joka avauksessa on esille tuotu, ja lainaat käännöstä jota ei esm. nykynuoriso, ei ainakaan kaikki ymmärrä olenkaan. Käännös 33/38 0n hyvä ja turvallinen, se kyllä näyttää tien taivaaseen, jos vain muuten on avoin Jumalan Hengelle, että Hän voi pelastaa Jeesuksessa.
- luetaankosanaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei niin, miksi sitten opetat, et ole perillä olenkaan, asiasta, joka avauksessa on esille tuotu, ja lainaat käännöstä jota ei esm. nykynuoriso, ei ainakaan kaikki ymmärrä olenkaan. Käännös 33/38 0n hyvä ja turvallinen, se kyllä näyttää tien taivaaseen, jos vain muuten on avoin Jumalan Hengelle, että Hän voi pelastaa Jeesuksessa.
Älä nyt ihan ymmärtämättömäksi heittäänny mies hyvä !
Olen siinä samaa mieltä, että Henki pystyy opettamaan asiat myös 33/38 käännöksestä, mutta miksi sitten et ole ottanut Hengen opetusta vastaan ?
Siis jos ja kun opetat muita, etkä itse ole edes saanut asioista Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta omakohtaista opetusta, niin miksi siis opetat Mohikaani ???
Siis kyllä Henki auttaa ja kehoittaa tutkimaan muitakin käännöksiä, jos joku kohta 33/38 käännöksessä tökkää siis Hengessä !
Ei ole turhaan varmaan Herra kehoittanut erästäkin suomalaista uskovaa kirjoittamaan kaksikin lehtistä 33/38 käännöksen käännös virheistä ?
Nykynuoriso osaa käyttää nettiä ja kerätä sieltä tarvitsemansa tiedon, joten heille ei ole vaikeaa ottaa esim. sivu:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Ja sieltä voi sitten verrata eri käänöksiä, ja siten välttää Raamatun väärät käännökset tahattomat tai tahalliset !
Jos Mohikaani sinä opetat, niin silloin sinulle ei riitä vain se 33/38 käännös, vaan sinun on etsittävä Totuus, ja jos ja kun on siis jo tiedossa se, että 33/38 käännös on liberaali käännös ja lisäksi sisältää runsaasti käännösvirheitä, niin onhan silloin etsittävä Totuus, ennen kuin alkaa muita opettamaan !!!
Minä en opeta, minä vain korjailen sinun selviä virheitäsi, eli näytän Raamatusta sen, että opetat väärin, tai että lisäät Raamattuun sellaista, mitä siellä ei lue !
Näytä nyt Raamatusta selvästi se, missä siellä sanotaan, että ennen tempausta kadotuksen lapsi on 3,5v vaikuttanut ja vaikuttaa vielä sen toisen 3,5v !
Siis älä yhdistele erillisiä oppeja yhteen, vaan näytä ne Raamatun sanoilla yhdessä !
Siihen et pysty, sillä olet mielivaltaisesti yhdistellyt ihan itse kaksi erillistä asiaa, ja sinä itse vain väität niiden kuuluvan yhteen !!!
Missään Raamatussa ei siis kerrota sitä ajanjaksoa "Herran tulemus" ja sen pituutta, se voi olla muutama tunti, tai päivä tai päiviä tai viikkoja tai kuukausia tai jopa vuosia, mutta missään sitä ei määritetä !
Sinä Mohikaani olet itse mielivaltaisesti päättänyt noiden kahden erillisen asian kuuluvan yhteen, mutta Raamatun terveellä opetuksella et oppiasi pysty perustelemaan !!!
Näin se vain on Mohikaani, eli olet lähtenyt muiden valhieita ja oppeja paljastamaan omilla, siis itse kehittämilläsi ja keksimilläsi opeilla, eli käytännössä olet ottanut osan Totuutta ja sitten lisännyt siihen omaa fiktiotasi, ja sitten väität sen olevan muka Totuuden !
Siis Totuudella vain paljastetaan valhe, eikä omilla valheellisilla sepitelmillä !
Lisäksi nyt puhuttiin Mohikaani opillisista asioista, joiden tulee olla kunnossa, eli on kyse muusta kuin pelkästä riviuskovan pelastumisesta, eli nuorelle uskovalle riittää Raamatussa opittavaa ja opiskeltavaa Hengen opetuksessa, mutta on ihan eri asia ja tapaus se, kun opilliset asiat tulee ensin itse tietää ja ymmärtää kunnolla ja pohjia myöten, ja sitten vasta on aika muita opettaa !
Minä en siis opeta, vaan en pidä siitä tyylistä jolla sinä Moihikaani toimit, eli otat osan Sanaa eli Totuutta ja sitten lisäät siihen omia kuvitelmiasi ja luulojasi, ja sitä soppaa sanot sitten Totuudeksi !
Tuli mieleeni se "Padassa on kuolema" kertomus, jossa syötävään pataan joku laittoi villikurkkuja eli myrkyllisiä kasveja, ja padassa oli kuolema, sillä mykytys ensin olisi ollut tiedossa ja sitten jopa kuolema !
2. Kuninkaiden kirja 4:33-38
Samoin siis Raamatun Sanaa pitäisi vain käyttää eikä laittaa joukkoon ymmärtämättömyyttään myrkyllistä, eli valhetta, jolloin koko opetuksesta tulee vahingollista ja pahimmillaan se vie harhaan ja lopulta jopa Hengelliseen kuolemaan !
Elisa laittoi jauhoja, kuten minä nyt olen laittanut sinun pataasi Mohikaani, eli jauhot ovat leivän raaka-aine, eli "kuva" Elämän Leivästä, eli Sanasta, ja Sanalla siis saadaan estettyä uskovien Hengellinen myrkyttyminen, tuon Hengellisen "kuvan" mukaan !
Minä en siis Mohikaani opeta, vaan yritän estää uskovien myrkyttymisen sinun itsesi tai opettajiesi kehittelemien oppien vuoksi !
Siis pitäydy Mohikaani vain ja pelkästään Sanassa, äläkä lisää omiasi(myrkyllisiä villikurkkujasi) !
Äläkä yhdistele mielivaltaisesti asioita, joita Raamatussa ei ole yhdistetty !!! Kyllähän minä olen sisällä Sanassa, toista on sinun oma käsityksesi, monisanaisuuttesi vie harhaan, yhdistät asioita joilla ei ole asiayhteyttä, kun on kyse Jeesuksen tulosta seurakunnalleen, ja toisessa osiossa 3,5 vuoden kuluttua tapahtuvassa paluussa Öljymäelle, tuhannentuhansine pyhineen, ja silloin lähinnä Israelille. Sinä kaahaat koko Ilmestyskirjan sikinsokin, asioita, jotka tapahtuu vasta tempauksen jälkeisessä ajassa.
- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
Kyllähän minä olen sisällä Sanassa, toista on sinun oma käsityksesi, monisanaisuuttesi vie harhaan, yhdistät asioita joilla ei ole asiayhteyttä, kun on kyse Jeesuksen tulosta seurakunnalleen, ja toisessa osiossa 3,5 vuoden kuluttua tapahtuvassa paluussa Öljymäelle, tuhannentuhansine pyhineen, ja silloin lähinnä Israelille. Sinä kaahaat koko Ilmestyskirjan sikinsokin, asioita, jotka tapahtuu vasta tempauksen jälkeisessä ajassa.
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia. On vain tämä yksi pyhien ylöstempaus taivaaseen 1000 vuodeksi kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella.
- Retu3
Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten puolesta. Jos ajattelemme, että Jeesus tulee vaivan aikaa ennen, silloinhan Hän olisi kuollut vain sellaisten puolesta jotka elävät rauhallisessa maassa. Maailmassa on hätä ja tuska ja ahdistus monissa kansoissa. Jeesus on kuollut kaikkien puolesta maailmassa. Ahdistuksessa olevien kuin myös rauhan maassa elävien puolesta. Emme ole etuoikeutettuja sanan edessä ajattelemaan, että Jeesus kuuluu vain meille ja tulee ennen ahdistusta. Tuosta vielä, että ihmisessä olisi vain yksi henki Pyhähenki ei pidä paikkaansa. Meissä on vanha aatami aivan samalla tavalla kuin ennen uskoon tuloa. Jos meissä olisi vain Pyhähenki niin silloinhan emme tarvitseisi Jeesusta armahtajaksi . Nyt kun meissä asuu tämä kuoleman ruumis niin tarvitsemme armahtajan joka on puolestamme kuollut ja sovittanut Jumalan kanssa. Jeesus yksin oli synnitön. Kaikki olemme pois poikenneita ja täysin kadotettuja ilman Jeesusta.
* Me tarvitsemme Jeesusta armahtajaksi, NYT, nyt on pelastuksen päivä, ei eilen, ei huomenna, vaan tänään tässä ja nyt.
* Lukisit ne Raamatun kohdat, mitkä lainasin Raamatusta, missä Jeesus itse lupaa pelastaa seurakuntansa VIHASTA, ja se viha on antikristusen kautta tapahtuvaa Jumalan tuomiota uskomattomalle maailmalle. Miksi sinäkin ajattelet omiasi, ja päättelet omilla aivoillasi, miten asioiden TÄYTYY, olla, "minunmielestäni"! Ne ei kuitenkaan ole koskaan, meidän mielestä, vaan mitä Raamattu sanoo.
- Jeesus.tulee.julkisesti
Ei Jeesuksen takaisin tulemuksen jälkeen ole enää antikristusta. 2 Tessal. 2 luku sanoo selvästi, että Jeesus tuhoaa sen tulemuksessaan. Ja 2 Tessal. 1 jakeessa sanotaan nimenomaan, että siinä on kyseessä Herran tulemuksen päivä, jolloin me kokoonnumme Hänen tykönsä.
Ilm. 1:7.* No voi hyvä ystävä, juuri silloin se alkaa, silloin antikristus vasta ilmestyy, kaikessa vihassaan ja pahuudessaan, ja miksikö? Siksi, että Jeesus tulee ja ottaa seurakuntansa pois maanpäältä, ja niin tulee poistetuksi se, joka vielä, nyt ennen Jeesusken tuloa on esteenä antikristuksen täydelliseen ilmestymiseen maailmalle.
* Jeesuksen paluun jälkeinen aika on antikristuksen vallanaikaa, , nyt se on kyllä antikristuksen hengen kautta jo vaikuttamassa, oli jo Paavalin aikanakin, mutta koko sen valta saa täyden voiman Jeesuksen paluun ja temapauksen jälkeen !
* Lainasin aloitukseen kolme Jeesusken itsensä lupausta pelalstaa seurakuntansa antikristuksen vihasta. Etkö lukenut? Se on Jumalan sanaa, sinunkin tulee uskoa Raamattuun, ei omiin oman sydämesi pettäviin arveluihisi ja luuloihisi !
* Eikö Te ihmiset, jotka kirjoitatte ihan mitä sattuu ja ihan vaan omia ajatuksianne, ette lue Raamattua, ja jos luette, ette ymmärrä, oletteko Te edes uskossa, onko elämäsnne kokemus uudestisyntymisestä, se on kongkreettinen , ja ihan koko olemuksessa tapahtuva todellinen kokemus. Ja sen jälkeen , oletteko saaneet Pyhän Hengen, kun uskoon tulitte ? Ellette, ole kokenut kumpaakaan, mainisemassani järjestyksessä, olette vielä synneissänne ja siksikään, ette voi ymmärtää tässäkin ketjussa ko. asiaa. Sillä niin htaraa on kirjoituksista päätellen titonne ko. asiasta ! Sen vielä sanon, että varokaa nimimerkki " 1234567" harhaa, ei kannata edes lukea hänen Raamatun vääristelyään, eksytte kohta itsekkin, sillä siinä vaikuttaa olellisesti antikristuksen eksyttävä ajan henki.
- KTSEiKirj
En nyt puhuis mitään "eksyttämisestä" mohkaanina joka opettaa vaihtoehtoista sielun pelastusta ylimääräisen hauasta pompsahtamisen turvin ilman Jeesusta.
Mitä sinä höpötät ? Voitko suomentaa tuon siansaksasi, jota ei ymmärrä kieltenmaisterikaan ilman tulkkia ? Kerro, mistä ihmeen " vaihtoehtoisesta sielunpelalstuksesta " ? Olet tainnut nyt itse pomsahtaa näissä Raamatun asioissa lopullisesti, vaikka et koskaan olekaan tuntenut Jeesusta Kristusta henkohtaisena Vapahtajanasi, päänusko on juuri tuollaista käsittämätöntä moskaa !
- Jeesus.tulee.näkyvästi
Joku laittoi SELVÄN opetuksen lyhyesti ja raamatullisesti:
"Ei Jeesuksen takaisin tulemuksen jälkeen ole enää antikristusta. 2 Tessal. 2 luku sanoo selvästi, että Jeesus tuhoaa sen tulemuksessaan. Ja 2 Tessal. 1 jakeessa sanotaan nimenomaan, että siinä on kyseessä Herran tulemuksen päivä, jolloin me kokoonnumme Hänen tykönsä.
Ilm. 1:7."
Miksi Mohikaani et voi uskoa Raamattuun, vaan uskot helluntailaistenkin jo hylkäämiin oppivirheisiin?- luetaankosanaa
Sinulla on nyt jo itselläsi tulkinta tuossa väitteessäsi, siis jotain mitä siinä ei oikeasti siinä lue !
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
1. Tessalonikalaiskirje 4
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Tuossa sanotaan, että morsiusseurakunta temmataan Herraa VASTAAN YLÄILMOIHIN Hänen tulemuksessaan !
Siis kun Herran tulemus tapahtuu, niin sen alkuvaiheessa ensin mosiusseurakunta temmataan yläilmoihin, siis ennen kuin Herra on tullut maan päälle !
Sitten se asia siitä Herran päivästä, jonka lisäsit tähän, eli missään tässä ei kerrota sitä, että kuinka pitkä aika on ns. "Herran tulemus", eli missään ei kerrota sitä että kuinka pitkä ajanjakso tuo "Herran tulemus" on, mutta sen tulemuksen lopulla Herra sitten siis ilmestyy Öljymäelle ja Herra surmaa siis laittoman suunsa henkäyksellä ja tulemuksensa ilmestyksellä !
Siis mikä on se ajanjakso ja sen pituus kun puhutaan Herran tulemuksesta ???
Nähdäkseni tuon perusteella Herran tulemukseen liittyy merkkejä ja tempaaminen ja sitten tuo laittoman tuomitseminen, eli laiton on siis ollut jo vaikuttamassa kun Herra tulee, eli siten morsiusseurakuntaa ei ole temmattu ennen laittoman toiminnan alkamista !
Mutta sanotaanko jossain ja määritetäänkö se ajanjakso tarkkaan mikä menee kaikkeen siihen mitä määrite "Herran tulemus" sisältää ???
Itse en ole vielä asioita kunnolla tutkinut, joten en väitä mitään, vaan haluan korjata sen väitteen, että kaikki tapahtuisi yhden päivän sisällä, sitä ei nähdäkseni Sana selvästi sano, vaikka siis on olemassa se erillinen Herran päivä, eli jolloin Herra ilmestyy Öljymäelle, mutta kauanko menee siis koko tuohon "Herran tulemukseen", jos esim. Herran ylösnouseemukseen ja siihen mitä Herra silloin kaikkea toimitti sen aikana meni 3 vrk !!!
Siis ns. "Herran tulemus" kaikkine merkkeineen voi olla jopa useiden vuosien ajanjakso, jonka aikana voi siis tapahtua paljonkin, eli vaikka morsiusseurakunta siis temmataan Herraan vastaan ja siis YLÄILMOIHIN, eikä koota tänne maan päälle, niin paljonko aikaa menee siis tempauksesta Herran ilmestymiseen Öljymäelle, onko jollakin tietoa tästä asiasta ??? * " Siis ns. "Herran tulemus" kaikkine merkkeineen voi olla jopa useiden vuosien ajanjakso, jonka aikana voi siis tapahtua paljonkin, eli vaikka morsiusseurakunta siis temmataan Herraan vastaan ja siis YLÄILMOIHIN, eikä koota tänne maan päälle, niin paljonko aikaa menee siis tempauksesta Herran ilmestymiseen Öljymäelle, onko jollakin tietoa tästä asiasta ??? "
* Voi pyhäyksinkertaisuus ! Olen kirjoittanut sivutokulla juuri asiasta, josta kysyt ! Ja tästä taas ymmärrän, että ette lue , ja sitten ette myöskään ymmärrä. Kun Jeesus tulee yläilmoihin, ja tempaa seurakunnan tykönsä pilvissä luokseen ja vie taivaaseen. Tästä alkaa antikristuksen vihan aika, ja se kestää kokonaisuudessaan 7 vuotta, tämän ajan puolessa välissä Jeesus tulee toistamiseen, ja silloin maanpäälle saakka, eikä Hän tule yksin, vaan , " tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakunnan kanssa. Israel plalstuu, he saavat syntinsä anteeksi, he tuntevat ja tunnustavat Jeesuksen Messikaakseen ja Kunikaakseen. Sa.14:4,5. 12:10. 13: 1.- luetaankosanaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Siis ns. "Herran tulemus" kaikkine merkkeineen voi olla jopa useiden vuosien ajanjakso, jonka aikana voi siis tapahtua paljonkin, eli vaikka morsiusseurakunta siis temmataan Herraan vastaan ja siis YLÄILMOIHIN, eikä koota tänne maan päälle, niin paljonko aikaa menee siis tempauksesta Herran ilmestymiseen Öljymäelle, onko jollakin tietoa tästä asiasta ??? "
* Voi pyhäyksinkertaisuus ! Olen kirjoittanut sivutokulla juuri asiasta, josta kysyt ! Ja tästä taas ymmärrän, että ette lue , ja sitten ette myöskään ymmärrä. Kun Jeesus tulee yläilmoihin, ja tempaa seurakunnan tykönsä pilvissä luokseen ja vie taivaaseen. Tästä alkaa antikristuksen vihan aika, ja se kestää kokonaisuudessaan 7 vuotta, tämän ajan puolessa välissä Jeesus tulee toistamiseen, ja silloin maanpäälle saakka, eikä Hän tule yksin, vaan , " tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakunnan kanssa. Israel plalstuu, he saavat syntinsä anteeksi, he tuntevat ja tunnustavat Jeesuksen Messikaakseen ja Kunikaakseen. Sa.14:4,5. 12:10. 13: 1.Oletko tyhmä vai sokea Mohikaani ???
Näytä minulle nyt sitten RAAMATUSTA se, että missä siellä kerrotaan tarkasti nuo aika määrät, joita varmoiksi väität !!!
Minä varta vasten pyysin Raamatusta todisteita "Herran tulemuksen" ajan pituudesta !!!
Sinä aloit Mohikaani vain omasta päästäsi ja mielikuvituksestasi tuottamaan mukamas "totuutta" ja "varmaa tietoa" !
Sori vaan Mohikaani, mutta Raamatusta ja Raamatun sanoilla ja niiden kautta, sinun tulee näyttää puheesi ja väitteesi todeksi !!!
Mutta siihen et pysty, koska selittelet vain oman mielikuvituksesi tai jonkun opettajasi mielikuvituksen tuotteita täällä !
Siis Mohikaani näytä Raamatusta selvät sanat jossa muka sanotaan, että 3,5 vuotta ennen ilmestymistään Herra tempaisi Seurakunnan !!!
Eli Mohikaani pystytään tässä "pyhässä yksinkertaisuudessamme" vain siinä, mitä voimme Raamatusta selvästi näyttää, eikä omien mielikuvitustemme tuotteissa ! - vaionkokaikkisokaistut
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Siis ns. "Herran tulemus" kaikkine merkkeineen voi olla jopa useiden vuosien ajanjakso, jonka aikana voi siis tapahtua paljonkin, eli vaikka morsiusseurakunta siis temmataan Herraan vastaan ja siis YLÄILMOIHIN, eikä koota tänne maan päälle, niin paljonko aikaa menee siis tempauksesta Herran ilmestymiseen Öljymäelle, onko jollakin tietoa tästä asiasta ??? "
* Voi pyhäyksinkertaisuus ! Olen kirjoittanut sivutokulla juuri asiasta, josta kysyt ! Ja tästä taas ymmärrän, että ette lue , ja sitten ette myöskään ymmärrä. Kun Jeesus tulee yläilmoihin, ja tempaa seurakunnan tykönsä pilvissä luokseen ja vie taivaaseen. Tästä alkaa antikristuksen vihan aika, ja se kestää kokonaisuudessaan 7 vuotta, tämän ajan puolessa välissä Jeesus tulee toistamiseen, ja silloin maanpäälle saakka, eikä Hän tule yksin, vaan , " tuhannentuhansine pyhineen, eli seurakunnan kanssa. Israel plalstuu, he saavat syntinsä anteeksi, he tuntevat ja tunnustavat Jeesuksen Messikaakseen ja Kunikaakseen. Sa.14:4,5. 12:10. 13: 1.Nouseeko kukaan helluntaiseurakunnassa, näitä sinun tempausoppejasi vastaan Vai uskovatko he samalla tavalla ? Ei ainakaan suurempaa vastausvyöryä heidän taholtaan näytä tulevan.
- pohtija_miettijä
Itse olen lukenut jostain sellaisenkin selityksen, että Karitsan häät taivaassa (kun uskovat on sinne ensin temmattu) kestäisivät 7 vuotta. Että samalla tavalla kuin juutalaiset viettivät häitä juhlien 7 päivää Israelissa.
Mitä mieltä muut olette, jos olette tutkineet enemmän tätä? Itse en osaa sanoa mihinkään suuntaan, kunhan toin esille tuon. Mutta jos viisaat tietää, että vihanajan puolivälissä on Herran päivä, jos niin Raamatun mukaan, ok. - 1234567---
pohtija_miettijä kirjoitti:
Itse olen lukenut jostain sellaisenkin selityksen, että Karitsan häät taivaassa (kun uskovat on sinne ensin temmattu) kestäisivät 7 vuotta. Että samalla tavalla kuin juutalaiset viettivät häitä juhlien 7 päivää Israelissa.
Mitä mieltä muut olette, jos olette tutkineet enemmän tätä? Itse en osaa sanoa mihinkään suuntaan, kunhan toin esille tuon. Mutta jos viisaat tietää, että vihanajan puolivälissä on Herran päivä, jos niin Raamatun mukaan, ok.Raamattu ei ei tunne 7 vuotista aikaa. Pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Ei ole mitään vihan ajan puoliväliä. Vihaa ja vaivaa on jo nyt kaiken aikaa. Siis KAIKKI vihat, vaivat, ahistukset, viimeiset vitsaukset, sodat ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista.
- 1-2-3-nee
1234567--- kirjoitti:
Raamattu ei ei tunne 7 vuotista aikaa. Pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Ei ole mitään vihan ajan puoliväliä. Vihaa ja vaivaa on jo nyt kaiken aikaa. Siis KAIKKI vihat, vaivat, ahistukset, viimeiset vitsaukset, sodat ja pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista.
1830-luvulla elänyt (amerikkalainen) hengenmies tuli omissa pohdinnoissaan siihen johtopäätökseen, että: koska ihmiskunnan alennustila on kestänyt (fundamentalistisen katsantokannan mukaan) ainakin 6000 vuotta, niin tulevan Rauhan Valtakunnan tulisi kestää vähintään saman ajan, kuitenkin huomattavasti enemmän, korostaakseen Hallitsijansa arvovaltaa. Näinollen hän päätyi esittämään, että "tuhatvuotisen valtakunta" tuleekin kestämään vähintään 30 000 vuotta.
luetaankosanaa kirjoitti:
Oletko tyhmä vai sokea Mohikaani ???
Näytä minulle nyt sitten RAAMATUSTA se, että missä siellä kerrotaan tarkasti nuo aika määrät, joita varmoiksi väität !!!
Minä varta vasten pyysin Raamatusta todisteita "Herran tulemuksen" ajan pituudesta !!!
Sinä aloit Mohikaani vain omasta päästäsi ja mielikuvituksestasi tuottamaan mukamas "totuutta" ja "varmaa tietoa" !
Sori vaan Mohikaani, mutta Raamatusta ja Raamatun sanoilla ja niiden kautta, sinun tulee näyttää puheesi ja väitteesi todeksi !!!
Mutta siihen et pysty, koska selittelet vain oman mielikuvituksesi tai jonkun opettajasi mielikuvituksen tuotteita täällä !
Siis Mohikaani näytä Raamatusta selvät sanat jossa muka sanotaan, että 3,5 vuotta ennen ilmestymistään Herra tempaisi Seurakunnan !!!
Eli Mohikaani pystytään tässä "pyhässä yksinkertaisuudessamme" vain siinä, mitä voimme Raamatusta selvästi näyttää, eikä omien mielikuvitustemme tuotteissa !* No päätä itse, kumpaa, vaiko molempia. Kirjoituksiini asnneoidunkin Jeesusken ohjeen mukaisesti. Matt.11: 26,27. Ole ysävällinen ja lue ne omasta Raamatustasi, ettet sitten väitä Jeesusken opetusta minun sanomaksi !
* Kyllä kyseinen aikajana on Raamatusta luettavissa, Raamattu puhuu 7-vuosiviikosta. Ja toisekseen, en ole kskaan sanonut, että Jeesus tempaa surakuntansa tämän ajan, eli kolmen ja puolen vuosiviikon aikana, vaan juuri ennen tämän seitemän vuoden alussa, 3,5 vuoden jälkeen Hän tulee uudestaan, ja silloin maahan asti, eli Öljymäelle, samalle mäelle mistä aikoinaan nousi taivaaseen. Ja silloin Israelille, Sak. 14:4,5. ja Hän ei tule yksin, vaan tuhannentuhansine pyhineen.
* 5. jakeen lopussa mainitaan nämä , " tuhannentuhansine pyhät." Ja tämä seitsemän vuosiviikon aika löytyy Danielin kirjasta. haen kyllä ihan mielelläni nämä sinulle, mutta mitähän, jos hakisit itse, niin en ainakaan puhu omiani ! ? Olet kyllä aikamoinen tuomari, ja koska et tunne tätäkään asiaa, et ole itsekkään kummoinen Raamatun tuntija, tuomariksi kyllä olet erinomainen . En millään pahalla, mutta näinhän tässä nyt vaan pitää päätellä,sinun omista kirjoituksistasi !- missäkohtaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* No päätä itse, kumpaa, vaiko molempia. Kirjoituksiini asnneoidunkin Jeesusken ohjeen mukaisesti. Matt.11: 26,27. Ole ysävällinen ja lue ne omasta Raamatustasi, ettet sitten väitä Jeesusken opetusta minun sanomaksi !
* Kyllä kyseinen aikajana on Raamatusta luettavissa, Raamattu puhuu 7-vuosiviikosta. Ja toisekseen, en ole kskaan sanonut, että Jeesus tempaa surakuntansa tämän ajan, eli kolmen ja puolen vuosiviikon aikana, vaan juuri ennen tämän seitemän vuoden alussa, 3,5 vuoden jälkeen Hän tulee uudestaan, ja silloin maahan asti, eli Öljymäelle, samalle mäelle mistä aikoinaan nousi taivaaseen. Ja silloin Israelille, Sak. 14:4,5. ja Hän ei tule yksin, vaan tuhannentuhansine pyhineen.
* 5. jakeen lopussa mainitaan nämä , " tuhannentuhansine pyhät." Ja tämä seitsemän vuosiviikon aika löytyy Danielin kirjasta. haen kyllä ihan mielelläni nämä sinulle, mutta mitähän, jos hakisit itse, niin en ainakaan puhu omiani ! ? Olet kyllä aikamoinen tuomari, ja koska et tunne tätäkään asiaa, et ole itsekkään kummoinen Raamatun tuntija, tuomariksi kyllä olet erinomainen . En millään pahalla, mutta näinhän tässä nyt vaan pitää päätellä,sinun omista kirjoituksistasi !Missä kohtaa Raamatussa mainitaan seitsemän-vuotta kestävästä vainosta lopunaikana ?
- luetaankosanaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* No päätä itse, kumpaa, vaiko molempia. Kirjoituksiini asnneoidunkin Jeesusken ohjeen mukaisesti. Matt.11: 26,27. Ole ysävällinen ja lue ne omasta Raamatustasi, ettet sitten väitä Jeesusken opetusta minun sanomaksi !
* 5. jakeen lopussa mainitaan nämä , " tuhannentuhansine pyhät." Ja tämä seitsemän vuosiviikon aika löytyy Danielin kirjasta. haen kyllä ihan mielelläni nämä sinulle, mutta mitähän, jos hakisit itse, niin en ainakaan puhu omiani ! ? Olet kyllä aikamoinen tuomari, ja koska et tunne tätäkään asiaa, et ole itsekkään kummoinen Raamatun tuntija, tuomariksi kyllä olet erinomainen . En millään pahalla, mutta näinhän tässä nyt vaan pitää päätellä,sinun omista kirjoituksistasi !Mohikaani !
Siis Jeesus on tulossa, mutta ei tulekkaan, vaan tempaa vain morsius-seurakunnan !
Sitten Jeesus tulee vasta tulee sanojesi mukaan uudestaan 3.5v päästä !
Siis kaksi Jeesuksen tulemusta !!!
Missä Raamattu sellaista muka opettaa ???
Raamattuhan sanoo selvästi:
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Lue kunnolla Mohikaani:
me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran
!!! tulemukseen !!!
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan
!!!pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin!!!
; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava
!!! tulemuksensa ilmestyksellä !!!
Tulemus tulemus tulemus kaikki tuo tapahtuu nipussa !!!
Mutta mikä on sen "tulemuksen ajan" pituus ???
Missään ei sanota, että 3,5v, vaan Mohikaani sen olet sinä tai joku muu kehitellyt, vaikka sille ette löydä vahvistusta Raamatusta !!! * Kyllä, Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus tulee kahdessa osiossa. Ensin Hän tulee van Yläilmoihin, missä se on, varmaan jossain missä ilmakerros loppuu, tämä on oma arvioni, mutta niin ylhäällä, ettei sinne silmä siinnä ! Koska Hän tulee salassa silloin, kun tempaa seurakuntansa yläilmoihin, ja vie morsiamensa kotiin Isän luo !
* Toisen kerran Hän tulee ,n. kolmen ja puolen vuosiviikon kuluttua uudelleen, aj silloin maahan asti, ja silloin kaikki näkevät Hänet, nekin, jotka Hänet lävistivät. Hän tulee Öljymäelle, samalle vuorelle josta akoinaan nousi taivaaseen, ja silloin lähinnä Israelille, eikä Hän tule enää yksin, vaan Hänen mukanaan on tuhannentuhannet pyhät, eli seurakunta, jonka tempasi tykönsä n. 3,5 vuotta aikaisemmin. Nämä aikajanat löytyy Danielin kirjajsta.- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä, Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus tulee kahdessa osiossa. Ensin Hän tulee van Yläilmoihin, missä se on, varmaan jossain missä ilmakerros loppuu, tämä on oma arvioni, mutta niin ylhäällä, ettei sinne silmä siinnä ! Koska Hän tulee salassa silloin, kun tempaa seurakuntansa yläilmoihin, ja vie morsiamensa kotiin Isän luo !
* Toisen kerran Hän tulee ,n. kolmen ja puolen vuosiviikon kuluttua uudelleen, aj silloin maahan asti, ja silloin kaikki näkevät Hänet, nekin, jotka Hänet lävistivät. Hän tulee Öljymäelle, samalle vuorelle josta akoinaan nousi taivaaseen, ja silloin lähinnä Israelille, eikä Hän tule enää yksin, vaan Hänen mukanaan on tuhannentuhannet pyhät, eli seurakunta, jonka tempasi tykönsä n. 3,5 vuotta aikaisemmin. Nämä aikajanat löytyy Danielin kirjajsta.Heitä pois nuo kolmet ja puolet vuodet niillä ei ole mitään tekemistä mitä tulee Jeesuksen takaisintuloon toisen kerran.
Me elämme vitsausten ja ahistusten aikoja, jotka vaan lisääntyvät päiväpäivältä ja niitä jatkuu aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti vuosi toisensa jälkeen tasaiseen tahtiin.
Nuo ylimääräiset salaiset tempaukset ovat täyttä satua.
- Ehkäjulkisesti
Tässä linkissä vaikuttaa olevan Mohikaanin kanssa samanlainen näkemys:
http://jeesus-on-herra.com/?p=510 - Esirippu
Tuleepa Jeesus millä tavalla ja koska takaisin, niin kehoitan Mohikaania kumppaneineen laittamaan asiansa kuntoon Jumalan ja ihmisten kanssa. Ja kaikkia muitakin. Maailma on ajautumassa sekasortoon ja uskovaisissa on jäljellä vain pyhää teeskentelevä ulkokuori. Uskovaisten teatteriin tulee kerran äkillinen loppunäytös.
* Ja minä kehoitan sinua, laita omat asiasikin kuntoon Jumalan ja ihmisten kanssa. Oletkos sinä uskovainen ? Missä osassa olet tässä teatterissasi ?
- Asiat.kunnossa
Kiitos nimimerkki "Esirippu". Tätä sanomaa tarvitaan:
SELVITÄ ASIASI JUMALAN KANSSA!* Anteesi nyt, mutta asiani on KUNNOSSA Jumalani kanssa, sinun ei tartte siitä huolehtia. Sanakin opettaa, että, " meidän tulee tehdä tili Jumalalle itsestämme."! Ei muiden tekemisitä, mihin sinä isosti viittaat !
- 1234567---
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Anteesi nyt, mutta asiani on KUNNOSSA Jumalani kanssa, sinun ei tartte siitä huolehtia. Sanakin opettaa, että, " meidän tulee tehdä tili Jumalalle itsestämme."! Ei muiden tekemisitä, mihin sinä isosti viittaat !
Pedostakin tulee saada voitto, josta kolmas enkeli varoittaa.
- Samaamieltäolen
Malcolm Hedding ei ole keksinyt teoriaa omasta päästänsä. Hän kirjoittaa Raamatun opetuksia.
- lohdutusta
Hänen opetuksensa on nimenomaa vain teoria, ei Raamatun totuus.
1. Tess 4
"4. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. * pahasti harhauttava teoria, ei se siitä oikeaa ja totuudellista tee, että yrittää omaansa tukea Raamatulla, ei se niin mee, oppi tulee olla Raamatusta, eikä omasta päästä arvioida asioita ja sitten niitä koittaa tukea Raamatulla, se on harhaa se. !
- Jotakinmuuta
>>>>>>>>>* Room. 5:9. "9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. "!
* 1Tess.1:10. " 10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "!
* Ilm. 3:10. "
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat"!<<<<<<<<<<
"....Room. 5:9. "9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. "!.." JOKA KOHTAA JUMALATTOMIA , JOTKA EIVÄT OLE VASTAANOTTANEET RAKKAUTTA TOTUUTEEN VOIDAKSENA PELASTUA
"...* 1Tess.1:10. " 10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "!.."
JOKA KOHTAA JUMALATTOMIA , JOTKA EIVÄT OLE VASTAANOTTANEET RAKKAUTTA TOTUUTEEN VOIDAKSENA PELASTUA
"....* Ilm. 3:10. "
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat"!...." ILMOITUS ANNETTIIN SEN AIKAISELLE FILADELFIAN SRK:LLE , SEN JÄSENILLE, JOITA EI ENÄÄN OLE TÄSSÄ AJASSA. HEILLE ANNETTUA LUPAUSTA EI VOI OTTAA SELITTÄMÄÄN TÄMÄNPÄIVÄN JOTAKIN "KOHTA TAPAHTUVAA TEMPAUSTA ". Tekstissä ei edes ole mainittu että "varjelus " olisi joku "tempaus". Sellainen selitys omapäistä mielikuvistusta ja on vastoin Raamatun tervettä tulkintaa.
Room.2:1. "Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. 2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. 3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? 4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": 7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. 9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; 10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! 11. Sillä Jumala ei katso henkilöön..."* Missä niin sanotaan, että Sana on vain aikailaisille tarkoitettua ? Älä vääristä Sanaa, selität lihallisessa mielessäsi, kun et itse tahdo ottaa vastaan totuutta, mutta se koituu vaan omaksi kadotukseksesi, jos jatkat harhaista kirjoitteluasi. Ei pitäisi alkaa opettamaan, kun ei ole valtuuksia Jumalalta, siksikin, et ymmärrä , niinkuin tulisi luulet vaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862