Minua katselevät tytöt sanoivat loukkaavasti: Ei tuollaista, he olivat elokuvan takia odottaneet jotakin parempaa. Puhuu perheestä tässä puheessa.
https://www.youtube.com/watch?v=1L4lNyUvyQI
Nicky Cruz: vieraillessaan suomessa jo vuonna 2007
5
169
Vastaukset
- tietoa.tästä.lisää
Nickyn on kertonut vanhempiensa hankkineen tuloja noituudella ja ottamalla yhteyksiä kuolleisiin.[3] Nicky ja äiti olivat huonoissa suhteissa. Kerran Nickyn äiti hakkasi hänet tajuttomaksi. Aamulla Nicky heräsi tajuttomuudestaan verilätäkössä. 15-vuotiaana Nickin vanhemmat lähettivät hänet kotoa New Yorkiin veljensä Frankin luokse asumaan, josta karkasi 2 kuukautta myöhemmin. 16-vuotiaana Nicky nousi Mau-mau -nimisen jengin johtajaksi (jengin nimi juontuu afrikkalaiseen sotilaalliseen vapautusjärjestöön Mau Mau). Jengissä ollessaan hän joutui vaikeuksiin niin poliisien kuin muidenkin jengien kanssa ja joutui katsomaan kuolemaa silmiin, kun eräs toinen jengi Piispat surmasi hänen ystävänsä Mannien. Loppuvaiheessa hän tuli uskoon David Wilkersonin ansiosta. Nicky kävi raamattukoulun, jonka jälkeen hän aloitti työnsä. Raamattukoulusta Nicky myös löysi vaimonsa Glorian.
- lähtevän-terveiset
NICKY CRUZ: SATUTTAA LÄHTEÄ SUOMESTA VIIMEISEN KERRAN
Maailmankiertäjän olo on usein yksinäinen, vaikka vierellä viivähtää jatkuvasti mukavia ihmisiä. Nicky Cruz on lopettamassa juoksunsa tai ainakin hiljentämässä tahtia. Kuva: Anssi Tiittanen
Maailmankiertäjän olo on usein yksinäinen, vaikka vierellä viivähtää jatkuvasti mukavia ihmisiä. Nicky Cruz on lopettamassa juoksunsa tai ainakin hiljentämässä tahtia. Kuva: Anssi Tiittanen
Vanha gangsteri sai komeat jäähyväiset muutama viikko sitten Helsingissä ja Lahdessa.
Nicky Cruz, 75, taitaa olla lajinsa viimeinen tietyistä suomalaisten rakastamista vanhan kaartin amerikkalaisista puhujista, jotka ovat pystyneet vetämään isoja saleja täyteen monena iltana peräkkäin. Lahden ja Helsingin yleisörynnistysten jälkeen kokousjärjestäjien pohdittavaksi jäi, olisiko sittenkin pitänyt vuokrata se isompi tila.
Cruz avasi Suomen kiertueellaan elämäänsä anteeksiantamisen vaikeuden ja välttämättömyyden kautta. Puhujan omassa elämässa haavat syntyivät kenties suhteista herkimmässä, äidin ja pojan välillä. Kovuuden korkeakoulu käytiin kotona.
– En voi sanoa, että rakastaisin äitiäni. En vihaa häntä mutta en kuitenkaan rakastakaan, Cruz sanoo.
– En ymmärrä vieläkään, miksi hän vihasi minua niin paljon, miksi hän oli aina kimpussani.
Cruzin äiti tuli uskoon elämänsä loppupuolella. Poika muistaa yhä viimeiset katseet ja halaukset.
– Olin 21-vuotias, kun hän antoi minulle ensimmäisen kerran suukon. Minulla on muisto herttaisesta naisesta, joka oli ystävällinen isoäiti lapsilleni.
Äidin ja pojan välit eivät koskaan kehittyneet sellaisiksi, joista Nicky unelmoi. Anteeksi hän halusi kuitenkin antaa. Ja anteeksiantamisen sanoma on kulkenut nyt jo ikääntyneen miehen mukana läpi elämän.
Historiateos ja muutostarina
Juokse poika juokse on legendaarinen painotuote. Haastatteluun löytyy Ristin Voiton arkistoista yksi kappale ensipainoksesta vuodelta 1970. Cruz signeeraa sen viimeisen visiitin kunniaksi.
– En ollut hyvä kirjoittaja. Kirjoitimme tämän yhdessä Jamien (Buckingham) kanssa. Muistan, että jouduimme jättämään kirjasta seitsemän kohtausta pois. Arvioimme, että ihmiset eivät olisi kestäneet lukea niitä.
Nicky Cruzin jutustelun yllä leijuu salaisuuden varjo. Hän muistuttaa - ja on muistuttanut aina - että lapsuuden ja nuoruuden tapahtumien muisteleminen on hänelle hyvin tuskallista.
Tuleeko Cruzille edelleen Brooklynin kaduilla kulkiessaan mieleen muistoja menneisyyden tapahtumista ja ihmisistä?
– Kyllä tulee. Ei sitä kaikkea voi mitenkään unohtaa, vaikka monet paikat ovat tietysti muuttuneet täysin. Käyn yhä säännöllisesti puhumassa New Yorkissa.
Juokse poika juokse on muutostarinan ohella historiateos, jonka kautta pääsee kurkistamaan nuorisojengien maailmaan pop-aikakauden kynnyksellä. Tapahtumat sijoittuvat 1950-luvulle, jolloin edes Beatles-yhtyeestä ei ollut vielä kuultu.
"On syntynyt yhteys"
Nicky Cruz saa eteensä mansikoita.
– Ai että, tämä on hyvä juttu. Rakastan mansikoita, oikeasti.
Kulho alkaa tyhjentyä nopeasti. Kuvat on otettava äkkiä, koska illan tilaisuus alkaa kohta painaa päälle. Puhuja tarvitsee lepoa ja aikaa rukoilla itsekseen.
Cruz halaa tapansa mukaan haastattelijansa ja asettuu tottuneesti yhteiskuviin eri ihmisten kanssa. Hänen persoonansa tuntuu inspiroivan ihmisiä.
– Olen ollut usein Suomessa. Rakastan Suomea ja minua on rakastettu täällä paljon. Ihmiset ovat hyvin sitoutuneita.
– Elämäni on ollut tietyllä tavalla yksinäistä. Tulen johonkin maahan ja uuden kulttuurin pariin ja lähden pian pois. Aina se tuntuu ikävältä, koska ihmiset tulevat rakkaiksi, Nicky Cruz sanoo. - uskoo.Jeesukseen
lähtevän-terveiset kirjoitti:
NICKY CRUZ: SATUTTAA LÄHTEÄ SUOMESTA VIIMEISEN KERRAN
Vanha gangsteri sai komeat jäähyväiset muutama viikko sitten Helsingissä ja Lahdessa.
Nicky Cruz, 75, taitaa olla lajinsa viimeinen tietyistä suomalaisten rakastamista vanhan kaartin amerikkalaisista puhujista, jotka ovat pystyneet vetämään isoja saleja täyteen monena iltana peräkkäin. Lahden ja Helsingin yleisörynnistysten jälkeen kokousjärjestäjien pohdittavaksi jäi, olisiko sittenkin pitänyt vuokrata se isompi tila.
Cruz avasi Suomen kiertueellaan elämäänsä anteeksiantamisen vaikeuden ja välttämättömyyden kautta. Puhujan omassa elämässa haavat syntyivät kenties suhteista herkimmässä, äidin ja pojan välillä. Kovuuden korkeakoulu käytiin kotona.
– En voi sanoa, että rakastaisin äitiäni. En vihaa häntä mutta en kuitenkaan rakastakaan, Cruz sanoo.
– En ymmärrä vieläkään, miksi hän vihasi minua niin paljon, miksi hän oli aina kimpussani.
Cruzin äiti tuli uskoon elämänsä loppupuolella. Poika muistaa yhä viimeiset katseet ja halaukset.
– Olin 21-vuotias, kun hän antoi minulle ensimmäisen kerran suukon. Minulla on muisto herttaisesta naisesta, joka oli ystävällinen isoäiti lapsilleni.
Äidin ja pojan välit eivät koskaan kehittyneet sellaisiksi, joista Nicky unelmoi. Anteeksi hän halusi kuitenkin antaa. Ja anteeksiantamisen sanoma on kulkenut nyt jo ikääntyneen miehen mukana läpi elämän.
Historiateos ja muutostarina
Juokse poika juokse on legendaarinen painotuote. Haastatteluun löytyy Ristin Voiton arkistoista yksi kappale ensipainoksesta vuodelta 1970. Cruz signeeraa sen viimeisen visiitin kunniaksi.
– En ollut hyvä kirjoittaja. Kirjoitimme tämän yhdessä Jamien (Buckingham) kanssa. Muistan, että jouduimme jättämään kirjasta seitsemän kohtausta pois. Arvioimme, että ihmiset eivät olisi kestäneet lukea niitä.
Nicky Cruzin jutustelun yllä leijuu salaisuuden varjo. Hän muistuttaa - ja on muistuttanut aina - että lapsuuden ja nuoruuden tapahtumien muisteleminen on hänelle hyvin tuskallista.
Tuleeko Cruzille edelleen Brooklynin kaduilla kulkiessaan mieleen muistoja menneisyyden tapahtumista ja ihmisistä?
– Kyllä tulee. Ei sitä kaikkea voi mitenkään unohtaa, vaikka monet paikat ovat tietysti muuttuneet täysin. Käyn yhä säännöllisesti puhumassa New Yorkissa.
Juokse poika juokse on muutostarinan ohella historiateos, jonka kautta pääsee kurkistamaan nuorisojengien maailmaan pop-aikakauden kynnyksellä. Tapahtumat sijoittuvat 1950-luvulle, jolloin edes Beatles-yhtyeestä ei ollut vielä kuultu.
"On syntynyt yhteys"
Nicky Cruz saa eteensä mansikoita.
– Ai että, tämä on hyvä juttu. Rakastan mansikoita, oikeasti.
Kulho alkaa tyhjentyä nopeasti. Kuvat on otettava äkkiä, koska illan tilaisuus alkaa kohta painaa päälle. Puhuja tarvitsee lepoa ja aikaa rukoilla itsekseen.
Cruz halaa tapansa mukaan haastattelijansa ja asettuu tottuneesti yhteiskuviin eri ihmisten kanssa. Hänen persoonansa tuntuu inspiroivan ihmisiä.
– Olen ollut usein Suomessa. Rakastan Suomea ja minua on rakastettu täällä paljon. Ihmiset ovat hyvin sitoutuneita.
– Elämäni on ollut tietyllä tavalla yksinäistä. Tulen johonkin maahan ja uuden kulttuurin pariin ja lähden pian pois. Aina se tuntuu ikävältä, koska ihmiset tulevat rakkaiksi, Nicky Cruz sanoo.
- y.l
Taivas ja helvetti on olemassa. saatana joukkoineen on olemassa. Nämä ei ole leikin asioita. Jumalan vastustaja saatana ja hänen joukkonsa ovat todellisia ja heidän päämääränsä ihmisiä kohtaan on ainoastaan , tappaa,tuhota ja varastaa. Herra Jeesus sanoi, että saatana on ollut murhaaja alusta asti. saatana on valheen isä. Totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.
Herra Jeesus tuli ,että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.
Hän tahtoo pelastaa ihmiset saatanan vallasta ja pimeydestä Hänen tykönsä Totuuteen ja Hänen Valkeuden Valtakuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361