Kamalin raamatunpaikka? Minusta se on se, jossa Jumala käskee Aabrahamia uhraamaan oman poikansa Iisakin. Vaikka se ymmärrettäisiinkin vertauskuvalliseksi, ei se asiaa muuta miksikään. Tämän kertomuksen mukaan Jumala on hirviö ja sadisti.
Jumala on sadisti?
57
<50
Vastaukset
- sadisti_jumala
Kyllä tämä UT:n ikuinen kärsimys helvetissäkin kamalalta tuntuu ja epäoikeudenmukaiselta. Kaikkihan eivät voi koskaan uskoa niihin juttuihin. Ei vaikuta ainakaan rakkauden Jumalan tekosilta.
- mieti.sitä
Jumala on VANHURSKAS !
Tuo ap:n laittama R-kohta on minustakin aina tuntunut kohtuuttomalta, mutta Jumala tiesi mitä teki. Suotta ei Aabrahamia kutsuta USKON ISÄKSI !
"Kaikkihan eivät voi koskaan uskoa niihin juttuihin. Ei vaikuta ainakaan rakkauden Jumalan tekosilta."
Minusta se on ihan kohtuullista, jos ajatellaan sitä, että Jumala tarjoaa sinulle lahjaa, mutta sinä käännät selkäsi, ja käännyt kilpailijan puoleen.
Uhraat hänelle kaiken tarmosi, intohimosi ja koko ELÄMÄSI !
Jumalan lapset menevät Jumaan luo. Saa tana lapset taas saa tana luo. Eikö se loogista ?
Vai maksaako naapurin isäntä sinun ja lastesi ylläpidon, ellei ole lastesi isä ?
Ja ajattele, ihmistä joka elämässään tekee paljon pahaa, vie köyhältä hänen viimeisen roponsa, on itsekäs ja ahne. Pilaa vielä ympäristönsäkin (vesistöt, maat), jollain myrkyillä joiden takia ihmisiä kuolee. Tappaa ihmisiä päästäkseeen tavoitteisiinsa. Kyllähän näitä kaheleita maailmassa piisaa, monia valtioiden päämiehiä, kuten Hitler,Gaddaffi ect. Eikö tällainen ihminen ANSAITSE tulla rangaistuksi ?
- ämpräkkyrä
Kertoisit nyt tasapuolisuuden vuoksi myös omasta mielestäsi kauneimman Raamatunpaikan. Vai oletko kenties ateisti, jolla ei taas vaihteeksi ole muuta aikomustakaan, kuin Raamatun, Jumalan ja uskovien pilkkaaminen?
Kyllä siellä Raamatussa kuule on kaikenlaisia mielenkiintoisia paikkoja. Sinulle nyt vaikkapa tämä: Luuk. 12:16-21.- arttupappis
tässä yksi "kaunis " raamatun paikka vai mitäs sanotte.: vaikka veljesi ,oma Äitisi poikasi,sinun oma tyttäresi,vaimosi jota rakastat,tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia ,joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,niiden kansojen jumalia jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toisenn, lähellä tai kaukana ,älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä, Älä sääli häntä älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet Heitä itse ensimmäinen kivi ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut, kivittäkää hänet kuoliaaksi,sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan HERRASTA JUMALASTANNE (5. Moos.13:7-11)
minun oma kommentti tähän väliin siksi että jos joku ajattelee että ei kaikkia tarvitse raamatustakaan vakavasti ottaa tai voi jättää huomiotta niin ..mooseksen kirja jakeet 13:1 sanoo Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä jotka ,minä annan teille .Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.
niin että näin se "rakkauden ja anteeksi annon Jumala sanoo"
mie sanon tähän vain sen että olin papiksi lukemassa kunnes näitä vastaavia kauheuksia tuli Raamatusta esiin koko ajan kun sitäkin siellä tutkittiin ,vaikkei pappis seminaarissa tietenkään raamattua paljonkaan lueta mutta kuitenkin sen verraan että pääsi näkeen sen julman sen ihmisiä vihaavan tekstin sen suranaisen kauheuden ,mitä ne sen ajan ihmiset kirjoittivat . kun eikait kukaan tyhminkään ihminen voi tänä päivänä uskoa että joku vitun jumala on kirjoittanut tai siis sanellut käskyt ja raamatun tekstit ,toivottavasti niin vitun tyhmää ei voi olla että semmoista uskoo - kui22
arttupappis kirjoitti:
tässä yksi "kaunis " raamatun paikka vai mitäs sanotte.: vaikka veljesi ,oma Äitisi poikasi,sinun oma tyttäresi,vaimosi jota rakastat,tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia ,joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet,niiden kansojen jumalia jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toisenn, lähellä tai kaukana ,älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä, Älä sääli häntä älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet Heitä itse ensimmäinen kivi ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut, kivittäkää hänet kuoliaaksi,sillä hän yritti viekoitella teitä luopumaan HERRASTA JUMALASTANNE (5. Moos.13:7-11)
minun oma kommentti tähän väliin siksi että jos joku ajattelee että ei kaikkia tarvitse raamatustakaan vakavasti ottaa tai voi jättää huomiotta niin ..mooseksen kirja jakeet 13:1 sanoo Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä jotka ,minä annan teille .Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.
mie sanon tähän vain sen että olin papiksi lukemassa kunnes näitä vastaavia kauheuksia tuli Raamatusta esiin koko ajan kun sitäkin siellä tutkittiin ,vaikkei pappis seminaarissa tietenkään raamattua paljonkaan lueta mutta kuitenkin sen verraan että pääsi näkeen sen julman sen ihmisiä vihaavan tekstin sen suranaisen kauheuden ,mitä ne sen ajan ihmiset kirjoittivat . kun eikait kukaan tyhminkään ihminen voi tänä päivänä uskoa että joku vitun jumala on kirjoittanut tai siis sanellut käskyt ja raamatun tekstit ,toivottavasti niin vitun tyhmää ei voi olla että semmoista uskooJa pappisluvut jäi siihen, arvelen. Etkö tosiaan tiennyt sitä ennen että Raamattu sisältää kaikenlaista tuommoistakin ja laidasta laitaan, ei vain enkelikuoroa jouluyönä taivaalla julistamassa ilosanomaa paimenille.. ja sen sellaista.
Taisitpa pettyä siis pahemman kerran.. - mieti.sitä
arttupappis kirjoitti:
mie sanon tähän vain sen että olin papiksi lukemassa kunnes näitä vastaavia kauheuksia tuli Raamatusta esiin koko ajan kun sitäkin siellä tutkittiin ,vaikkei pappis seminaarissa tietenkään raamattua paljonkaan lueta mutta kuitenkin sen verraan että pääsi näkeen sen julman sen ihmisiä vihaavan tekstin sen suranaisen kauheuden ,mitä ne sen ajan ihmiset kirjoittivat . kun eikait kukaan tyhminkään ihminen voi tänä päivänä uskoa että joku vitun jumala on kirjoittanut tai siis sanellut käskyt ja raamatun tekstit ,toivottavasti niin vitun tyhmää ei voi olla että semmoista uskoo"sen julman sen ihmisiä vihaavan tekstin sen suranaisen kauheuden ,mitä ne sen ajan ihmiset kirjoittivat . "
Olisit ensin ottanut selvää, sen ajan kulttuurista. Ainakin Raamattu on rehellinen , eikä kaunistele sitä elämää mitä SILLOIN ELETTIIN 2000v. SITTEN. Mutta ehkäpä se oli hyvä, että lopetit, onpahan yksi leipäpappi vähemmän.
"kun eikait kukaan tyhminkään ihminen voi tänä päivänä uskoa että joku vitun jumala on kirjoittanut tai siis sanellut käskyt ja raamatun tekstit ,toivottavasti niin vitun tyhmää ei voi olla että semmoista uskoo"
En minäkään usko, että mikään vitunjumala, on mitään sanonut ? Tosin en tunne sellaista jumalaa! Sinä kaiketi tunnet?
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut,
olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on
väkevämpi kuin ihmiset.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4
Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. ..
- Kaikkisitätekee
"särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä," ....
- kavala.kieli
PSALMIT 52
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin m i e t e virsi,
2. kun edomilainen Dooeg tuli ja ilmoitti Saulille, sanoen hänelle: "Daavid on mennyt Ahimelekin taloon".
3. Miksi kerskaat pahuudestasi, sinä väkivaltainen? Jumalan armo pysyy alati.
4. Sinun kielesi punoo turmiota, se on kuin terävä partaveitsi, sinä petoksen tekijä.
5. Sinä rakastat pahaa etkä hyvää, sinä puhut valhetta etkä totta. Sela.
6. Sinä rakastat kaikkia surman sanoja, sinä kavala kieli.
7. Sentähden myös Jumala kukistaa sinut ainiaaksi, hän tarttuu sinuun ja raastaa sinut majastasi, repäisee sinut juurinesi elävien maasta. Sela.
8. Ja vanhurskaat näkevät sen ja pelkäävät, ja he nauravat häntä:
9. "Katso, siinä on mies, joka ei pitänyt Jumalaa turvanansa,
vaan luotti suureen rikkauteensa ja röyhkeili häijyydessänsä".
10. Mutta minä olen kuin viheriöitsevä öljypuu Jumalan huoneessa,
minä turvaan Jumalan armoon aina ja iankaikkisesti.
11. Minä kiitän sinua iäti, että sen teit,
ja minä odotan sinun hurskaittesi edessä sinun nimeäsi, sillä se on hyvä.
- kui22
Minäpä kerron kauniin: "..Rakasta lähimmäistä niinkuin kuin itseäsi".. Kaunista on..
- kumpikampi
Tuossa ei ole mitään sellaista,mitä ei olisi jo ennen Moosesta tai Abramia tai Jeesusta ollut ihmisen ajatuksissa..Jos on Jumala,niin hän EI voi olla raamatun kuvaama hirviö-vaan jos katsomme luomakuntaa,huomaamme sielläkin hyvin paljon suoranaista sadismia ja julmaa käytöstä päivittäin-elämän ja kuoleman kamppailua. "Sivistys" lie lähtöisin ihmisen oppimiskyvystä ja jumal-kaipuusta,kyvystä sääliä ja tuntea empatiaa vastoin lakeja ja säädöksiä,kyvystä vastustaa auktoriteetteja ja heidän sanelemiaan ehtoja tai sääntöjä. Olivatko Mooseksen lait ja säännöt sitten oikeudenmukaisia tai armollisia? Millaiset olivat sen ajan olosuhteet ja poliittiset päämäärät kun "jahveismia" ryhdyttiin lanseeraamaan ihmisille? Kaikkiin hullutuksiin ihmist ovat silkkaa tietämättömyyttään aina lähteneet mukaan-sitä se naiivi luottamus käärmeeseen teettää :)
- Ymmärtämättömille
Ei Jumala ole sadisti, ei sinne päinkään.
Aabrahamin usko koeteltiin, ei Jumalalla ollut edes tarkoitustakaan tapattaa poikaa.
Kun te ette ymmärrä Raamatun kokonaisajatusta, juuri tuollaisiin tyhmiin päätelmiin sorrutte.- abaumaoka
Tämäpä se on juuri, että nämä tietyt ihmiset nostavat tuollaisia yksittäisiä ajatuksia ikäänkuin esimerkiksi "Jumalan sadismista", vaikka eivät ollenkaan näe asian kokonaisuutta.
Itse olen 100% vakuuttunut siitä, että jos Jumala ei olisi ennalta tiennyt Abrahamin valintaa, Hän ei olisi edes antanut tuota määräystä Abrahamille.
Eihän Jumalan tarkoitus suinkaan ollut tapattaa Iisakia, vaan nimenomaan koetuttaa Abrahamin uskoa - ja kun sanon "koetuttaa", tarkoitan, että ABRAHAMIN tuli sitä omaa uskoaan tuossa koetella, eikä suinkaan Jumalan Abrahamin uskoa! Tottakai Jumala jo tiesi, kuinka siinä tulee käymään, mutta ABRAHAM ei tiennyt. Hänen Jumalasuhteensahan siinä kasvoi ja kehittyi - puhumattakaan niistä lukemattomista ihmisistä, jotka tuon asian ovat myöhemmin kuulleet tai Raamatusta lukeneet sitten, kun tuota tarinaa on Raamattuun painettuna voinut lukea.
Se vain on niin, että kaikki Raamatun kohdat voi lukea ja tulkita joko omaksi rakennuksekseen, tai sitten omaksi vahingokseen. Nämä ateistit ja muut asiaa ymmärtämättömät, jotka näitä tällaisia yksittäisiä kohtia riipivät, tulkitsevat niitä järjestään omaksi vahingokseen. Ilmankos siinä sitten päädytään väittämään "Jumalaa sadistiksi" yms. - tahdonsielunitakaisin
abaumaoka kirjoitti:
Tämäpä se on juuri, että nämä tietyt ihmiset nostavat tuollaisia yksittäisiä ajatuksia ikäänkuin esimerkiksi "Jumalan sadismista", vaikka eivät ollenkaan näe asian kokonaisuutta.
Itse olen 100% vakuuttunut siitä, että jos Jumala ei olisi ennalta tiennyt Abrahamin valintaa, Hän ei olisi edes antanut tuota määräystä Abrahamille.
Eihän Jumalan tarkoitus suinkaan ollut tapattaa Iisakia, vaan nimenomaan koetuttaa Abrahamin uskoa - ja kun sanon "koetuttaa", tarkoitan, että ABRAHAMIN tuli sitä omaa uskoaan tuossa koetella, eikä suinkaan Jumalan Abrahamin uskoa! Tottakai Jumala jo tiesi, kuinka siinä tulee käymään, mutta ABRAHAM ei tiennyt. Hänen Jumalasuhteensahan siinä kasvoi ja kehittyi - puhumattakaan niistä lukemattomista ihmisistä, jotka tuon asian ovat myöhemmin kuulleet tai Raamatusta lukeneet sitten, kun tuota tarinaa on Raamattuun painettuna voinut lukea.
Se vain on niin, että kaikki Raamatun kohdat voi lukea ja tulkita joko omaksi rakennuksekseen, tai sitten omaksi vahingokseen. Nämä ateistit ja muut asiaa ymmärtämättömät, jotka näitä tällaisia yksittäisiä kohtia riipivät, tulkitsevat niitä järjestään omaksi vahingokseen. Ilmankos siinä sitten päädytään väittämään "Jumalaa sadistiksi" yms.Ajatuksesi ennaltamääräämisestä saa ihmettelemään,MIKSI se käärme piti luoda? Miksi paha luotiin? VAIKKA Jumala TIESI mitä tulee tapahtumaan,kuinka HIRVITTÄVÄT kärsimykset pahuus ihmiskunnalle vielä tulee tuottamaan,erityisesti lapsille ja muille heikoille? Edes vadenpaisumus ei tätä muuttanut ja Jumala tiesi tämän-silti hän hukutti ihmiset koko pallon päältä??? Ihan huvikseen vaan,koska on yhtä empaattinen olento kuin luomuksensakin,jotka sitten oman kuvansa kaltaisuuden vuoksi tuomitsee kuitenkin helvettiin,niinkö? Ihan käsittämätöntä.. Jeesuksen uhri on kaunis ajatus,mutta kun lukee vanhaa testamenttia,on mahdotonta uskoa kuvatun Jumalan hyvyyteen tai armollisuuteen. En silloin sitä käsittänyt,kun olin uskovainen,oikein todella viimeisen päälle fanaattinen,mutta tänä päivänä käsitän,mistä se epämääräinen pelko ja ahdistus johtuivat-helvetinpelko ja jumalan pelottavat teot kaikkinensa ja niiden kieltäminen uskonyhteisöissä-älä ajattele,tee van kuten me sanomme. Aivopesua ja ihmismielten manipulointia-pysykää siis kaukana uskonnosta ja kaikkinaisesta hihhuloinnista!
- abaumaoka
> VAIKKA Jumala TIESI mitä tulee tapahtumaan
Ihminen ei tiennyt. Ihminen on täällä oppimassa.
> kuinka HIRVITTÄVÄT kärsimykset pahuus ihmiskunnalle vielä tulee tuottamaan
Ihminen ne kärsimykset tuottaa. Ei olisi pakko, mutta tuottaa silti. - ei.lanttu.leikkaa
abaumaoka kirjoitti:
Se vain on niin, että kaikki Raamatun kohdat voi lukea ja tulkita joko omaksi rakennuksekseen, tai sitten omaksi vahingokseen. Nämä ateistit ja muut asiaa ymmärtämättömät, jotka näitä tällaisia yksittäisiä kohtia riipivät, tulkitsevat niitä järjestään omaksi vahingokseen. Ilmankos siinä sitten päädytään väittämään "Jumalaa sadistiksi" yms.Se on sitä ATEISTIEN VIISAUTTA !
- tajua.ero
tahdonsielunitakaisin kirjoitti:
Ajatuksesi ennaltamääräämisestä saa ihmettelemään,MIKSI se käärme piti luoda? Miksi paha luotiin? VAIKKA Jumala TIESI mitä tulee tapahtumaan,kuinka HIRVITTÄVÄT kärsimykset pahuus ihmiskunnalle vielä tulee tuottamaan,erityisesti lapsille ja muille heikoille? Edes vadenpaisumus ei tätä muuttanut ja Jumala tiesi tämän-silti hän hukutti ihmiset koko pallon päältä??? Ihan huvikseen vaan,koska on yhtä empaattinen olento kuin luomuksensakin,jotka sitten oman kuvansa kaltaisuuden vuoksi tuomitsee kuitenkin helvettiin,niinkö? Ihan käsittämätöntä.. Jeesuksen uhri on kaunis ajatus,mutta kun lukee vanhaa testamenttia,on mahdotonta uskoa kuvatun Jumalan hyvyyteen tai armollisuuteen. En silloin sitä käsittänyt,kun olin uskovainen,oikein todella viimeisen päälle fanaattinen,mutta tänä päivänä käsitän,mistä se epämääräinen pelko ja ahdistus johtuivat-helvetinpelko ja jumalan pelottavat teot kaikkinensa ja niiden kieltäminen uskonyhteisöissä-älä ajattele,tee van kuten me sanomme. Aivopesua ja ihmismielten manipulointia-pysykää siis kaukana uskonnosta ja kaikkinaisesta hihhuloinnista!
" Jeesuksen uhri on kaunis ajatus,mutta kun lukee vanhaa testamenttia,on mahdotonta uskoa kuvatun Jumalan hyvyyteen tai armollisuuteen. "
Raamattu on KOKONAISUUS ! Vanhan testamentin aika oli LAKIAIKAA ! Joka näytti ihmiselle, että hän ei voi lakia täyttää. Se mikä Vanhassa t. puuttui, sen Uusi Testamentti täyttää.
Uusi Testamenti on ARMONAIKAA ! Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu!
On turha takertua Vanhan Testamentin omituisuuksiin, jotka eivät ole enää voimassa.
Jos suomessakin elettäis, vielä kallionkoloissa ja syötäis puuveitsillä ja pukeuduttais eläintennahkoihin, vähän sama asia tehdä Vanhasta Testamentista ohjenuoraa, tälle ajalle, josta UUSI TESTAMENTTI kertoo.
" MIKSI se käärme piti luoda? Miksi paha luotiin? "
PAHAA EI LUOTU !
Saata na tuli kateelliseksi Jumalalle ja halusi olla jumala !
( kuten se monille ihmisille onkin tänäpäivänä).Siksi Jumala suisti hänet pois siltä paikalta mikä hänellä oli, ennen luopumustaan. Ja siitä tuli Jumalan vihollinen.
" Aivopesua ja ihmismielten manipulointia-pysykää siis kaukana uskonnosta ja kaikkinaisesta hihhuloinnista!"
Sitä varmaan harrastetaan ainakin lesd.jehovantod. ect.
Ihmettelen kyllä, miten ihmiset ovat niin manipuloitavissa ? Miksi he eivät ota vastuuta itsestään ? Ja käytä järkeään. eivätkä itse lue Raamattua ?
Raamatun uskon kanssa tuolla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ !
Miten se Jeesuksen uhraus sitten sopii kuvaan, että muka teitä niin " armastus " että piti uhrata.
- porporopo
Sori vaan, mutta sun esiintymises tässä ja muissa ketjuissa ei varsinaisesti houkuttele vastaamaan. Et sä tota sen takia kysy, että oikeasti haluaisit ymmärtää.
1.Ms.22:4 "Kolmantena päivänä Aabraham nosti silmänsä ja näki sen paikan kaukaa. 5 Silloin Aabraham sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tähän aasin kanssa. Minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan, sitten me palaamme luoksenne.""
Tämä täytyy lukea Hengen silmälasit päässä. Aabrahamin usko koeteltiin ja se kesti. Huomaa: "sitten ME palaamme luoksenne". Myös poika Iisak, joka ei enää ollut pikkulapsi, uskoi hyvään lopputulokseen, koska ei pannut yhtään hanttiin.
Toinen ulottuvuus kertomukselle on profetia Isä Jumalan pojan Jeesuksen uhraamisesta ristillä maailman syntien edestä ja ylösnousemisesta.
Näitä kumpaakaan ei ymmärrä ilman Pyhää Henkeä, en minäkään ymmärtänyt ennen uskoontuloa, vaan ajattelin samoin kuin edelliset kirjoittajat.
Tämä kohta saattaa muuttua mielessä jopa Raamatun kauneimmaksi kohdaksi, vaikka ajatus onkin nyt mahdoton.Lisää hankalaa teologiaa: Hebr.1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta...
"Monesti ja monella tapaa". Aabrahamille Jumala puhui tämän tapauksen kautta omasta itsestään; hän tulee tekemään juuri näin. Pelastusta ovat etsineet ja tutkineet VT:n profeetat. Tämä ainakin tuli Aabrahamille selväksi, sillä hän näki ja ymmärsi tällä tavalla Jumalan ja hänen suunnitelmansa, ja häntä sanotaan sen takia myös pakanoidenkin Uskon Isäksi Aabrahamiksi.- höttöääääää
Taas täällä vääristellään raamatun selviä jakeita. Abrahamin poika EI todellakaan tiennyt että HÄNET oli tarkoitus uhrata!!!("Jumala on katsova itselleen sopivan uhrin poikani"vastasi Abramin lapsen tätä tiedustellessa..) Kammottaa ajatella,millaiset traumat lapsiparka on saanutkaan tuosta-isän uskonto on rakkaampaa kuin oman lapsen henki! Kertoo kyllä kaiken raamatun "hengestä".. Olkoonkin,että muka vertauskuvallista Jeesuksesta..MITÄ IHMETTÄ tuostakaan tapahtumasta yksikään sen ajan ihminen hyötyi? Tai tämän päivän? Joku beduiini meinaa tappaa poikansa-kiirikö tämä "ihmeellinen" uutinen vertauskuvallisesta pelastavasta rituaalimurhasta tai sen aikeesta maan ääriin ja sai aikaan ympärileikkausten (sukupuolielinten silpomisen) vyöryn??? Mitä enemmän kirjoituksia oikeasti tutkii,eikä vain sokeasti usko selitellen kaikenmaailman korttitaloteorioitaan,on selvää,että ainoa mikä on rakkautta raamatussa,on se ajatus,että ihmiskunnalla on Luoja joka on Rakkaus. Raamatun luonnehdinta Jumalasta jää tosin hyvin raaˋaksi,paljon kauniimmin on Jumalan luontoa koetettu tavoittaa vaikkapa it ämaisissa filosofioissa ja uskonnoissakin.
- voivoiii
höttöääääää kirjoitti:
Taas täällä vääristellään raamatun selviä jakeita. Abrahamin poika EI todellakaan tiennyt että HÄNET oli tarkoitus uhrata!!!("Jumala on katsova itselleen sopivan uhrin poikani"vastasi Abramin lapsen tätä tiedustellessa..) Kammottaa ajatella,millaiset traumat lapsiparka on saanutkaan tuosta-isän uskonto on rakkaampaa kuin oman lapsen henki! Kertoo kyllä kaiken raamatun "hengestä".. Olkoonkin,että muka vertauskuvallista Jeesuksesta..MITÄ IHMETTÄ tuostakaan tapahtumasta yksikään sen ajan ihminen hyötyi? Tai tämän päivän? Joku beduiini meinaa tappaa poikansa-kiirikö tämä "ihmeellinen" uutinen vertauskuvallisesta pelastavasta rituaalimurhasta tai sen aikeesta maan ääriin ja sai aikaan ympärileikkausten (sukupuolielinten silpomisen) vyöryn??? Mitä enemmän kirjoituksia oikeasti tutkii,eikä vain sokeasti usko selitellen kaikenmaailman korttitaloteorioitaan,on selvää,että ainoa mikä on rakkautta raamatussa,on se ajatus,että ihmiskunnalla on Luoja joka on Rakkaus. Raamatun luonnehdinta Jumalasta jää tosin hyvin raaˋaksi,paljon kauniimmin on Jumalan luontoa koetettu tavoittaa vaikkapa it ämaisissa filosofioissa ja uskonnoissakin.
Noin siinä käy kun ateisti tutlkitsee Raamattua :(
Jeesus on kaikkien itsemurhaiskuja tekevien, isien uhraamien poikien asikuva.
anteeksi..... siis Esikuva ja idoli.
- kristitty_mies
Minua on myös aina tämä paikka Raamatussa tympinyt. Aabrahamilla oli vain yksi Jumalan käsky jota hän lähti toteuttamaan: Mene ja uhraa poikasi Iisak. Hänellä oli jo veitsi kädessään. Itse en isänä koskaan edes harkitsisi noudattaa noin mieletöntä Jumalan käskyä. Sellainen Jumalan koetteleminen on jo hyvin sairasta.
- räpäkymps
Voisitko edes yrittää ymmärtää ketjuun tästä jo kirjoitetut selitykset, ennenkuin tulet jauhamaan jotain noin typerää.
- kristitty_mies
räpäkymps kirjoitti:
Voisitko edes yrittää ymmärtää ketjuun tästä jo kirjoitetut selitykset, ennenkuin tulet jauhamaan jotain noin typerää.
Jos pidät isän -rakkauttani omiin lapsiini typeränä, niin siitä vaan. Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia.
- atskunatsukalle
kristitty_mies kirjoitti:
Jos pidät isän -rakkauttani omiin lapsiini typeränä, niin siitä vaan. Toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia.
Rakasta Jumalaa yli kaiken.
Eikä uhtausta tapahtunut joten älä nillitä vaan lue mistä oli kysymys. - rakastakuinitseäsi
atskunatsukalle kirjoitti:
Rakasta Jumalaa yli kaiken.
Eikä uhtausta tapahtunut joten älä nillitä vaan lue mistä oli kysymys.Ihan mahtava juttu näissä sinun aivottomissa ja keskenkasvuisissa kommenteissasi on se,että sieltä paistaa se onnellinen tosiseikka,ettei sinulla ole lapsia. Jos jostain nyt pitäisi Jumalaa kiittää,niin ehkä sitten siitä.
- atskunatskulle
rakastakuinitseäsi kirjoitti:
Ihan mahtava juttu näissä sinun aivottomissa ja keskenkasvuisissa kommenteissasi on se,että sieltä paistaa se onnellinen tosiseikka,ettei sinulla ole lapsia. Jos jostain nyt pitäisi Jumalaa kiittää,niin ehkä sitten siitä.
Jos et rakasta Jumalaa yli kaiken ei lapsiesi rakastaminenkaan heitä mitenkään hyödytä :)
- kysyjä
Eikö Jumala tiennyt miten Aabraham toimii? Että piti koetella. Tarina kertoo että Aabraham oli valmis tappamaan oman lapsensa pelkästään siksi koska Jumala niin käski. Hän ei edes kysynyt miksi.
- märsk
Oletko edes lukenut tätä ketjua?
- kiitos.jeesus
Tuo kohta tuo esiin kuinka vakava on synti Jumalan silmissä. Dramaattisen kontrasti tuodaan kun muistetaan kuinka kevyesti kirkko suhtautuu Jumalan käskyihin.
Kyse ei muuten ole vertauskuva vaan reaalinen tapahtuma. Kuvastaa omalta osaltaan Jumalan peljättävyyttä. Aabraham itse ei pitänyt Jumalaa sadistina, vaan palveli Häntä nöyrästi. Jumala on rakkkaus ja lopputulos pätee. Pahuus kaikkoaa keskuudestamme eikä heitä enää ole. Amen- höttöäääää
Jos minä noudatan Jumalan käskyjä,lopputulema on se,että alan elää kuten jihadistit tai israelin sotahullut- Sitäkö sinunkaltaisesi ajattelemattomat tahtovat? Sota on väistämättä tulossa laajemmassa mittakaavassa ja se on,yllätysvain,seurausta uskovaisten kylmyydestä ja ahneudesta,oman edun tavoittelusta julmuudesta, todellisesta haluttomuudesta vaikuttaa altruistisesti ympäröivään maailmaan jne..Sellaiseen Jumalaan ei voi uskoa tai sellaista seurata,joka ei osaa edes omiaan muuttaa.. Juutalaisten rahanahneus on hyvin tiedossa,ylimielisiä "Jumalan valittuja"-eikö tuollainen ajatusmaailma herätä ilmeisellä narsistisella sairaudellaan jo teitä hihhuleita? Ei,vaan te uskottelette olevanne osa jotain ihmeellistä valittua kansaa itsekkin ja ette näe omaa arvoanne ihan sellaisenaan,kun oman olemassaolon merkitys on haettava jostakin tuhansien kilometrievkunhan eivät tat,n päästä-säälittävää omanarvontunteen puuttumista semmoinen oikeastaan on.. Ettäkö äärettömän kaikkeuden Luoja muka olisi valinnut jonkun pikkupikkupikkubeduiinin jostakin tellukselta jotta saisi sitten ajanmyötä tuomita helvettiin heidät,jotka eivät uskoneet tuohon tarinaan tai sitä koskaan kuulleet? Antakaa jo ihmisten uskoa omaan jumalaansa miten tahtovat,kunhan eivät tee pahaa lähimmäisilleen,kuten te,juutalaiset ja muslimit..
- Amen_
Tämä on yksi niistä raamatunkohdista, joiden takia en usko Raamatun Jumalaan.
- ihan.vapaasti
Eli Abrahamin olisi pitänyt uhrata Iisak?
Petyitkö kun ei tappanutkaan poikaansa?
Taidat olla vähän pipi. - Amen_
ihan.vapaasti kirjoitti:
Taidat olla vähän pipi.Jumala joka antaa tuollaisen tappokäskyn on HIRVIÖ ja SADISTI. Ja jo aikomus tappaa on suomalaisen oikeuskäsityksen mukaan rikos, ja syyllinen on myös se joka yllyttää rikokseen.
- ihan.vapaasti
Amen_ kirjoitti:
Jumala joka antaa tuollaisen tappokäskyn on HIRVIÖ ja SADISTI. Ja jo aikomus tappaa on suomalaisen oikeuskäsityksen mukaan rikos, ja syyllinen on myös se joka yllyttää rikokseen.
Jumala on Suomalaisen oikeuskäsityksen yläpuolella.
- Aamen_
ihan.vapaasti kirjoitti:
Taidat olla vähän pipi.Uskon Jumalaan mutta en Raamatun Jumalaan. Tämä on yksi vastenmielisimmistä Raamatun kertomuksista mitä tiedän
- ihan.vapaati
Aamen_ kirjoitti:
Uskon Jumalaan mutta en Raamatun Jumalaan. Tämä on yksi vastenmielisimmistä Raamatun kertomuksista mitä tiedän
Niin sinä saat ajatella. Minulle se on esikuva ja vertaus Vapahtajamme Jeesuksen uhrista meidän syntiemme edestä.
- lueensin
Jos luet kertomuksen loppuun asti, näet, että ei Jumala aikonut tappaa Iisakia, kyseessä oli koetus Aabrahamille.
- Jaahas_
Jumala ei aikonutkaan tappaa Iisakkia vaan käski Aabrahamin tehdä niin. Jumala käski tappaa Iisakin, mutta ei sitä sitten tarkoittanutkaan???
- hahhahhohhoh
Jaahas_ kirjoitti:
Jumala ei aikonutkaan tappaa Iisakkia vaan käski Aabrahamin tehdä niin. Jumala käski tappaa Iisakin, mutta ei sitä sitten tarkoittanutkaan???
Tässä on kysymyksessä Jumalan huumorintajusta. Vaikka hän käski tappaa, hän ei tarkoittanutkaan sitä mitä hän sanoi. Aabraham meni siis halpaan.
- älyttömälle.naurajalle
hahhahhohhoh kirjoitti:
Tässä on kysymyksessä Jumalan huumorintajusta. Vaikka hän käski tappaa, hän ei tarkoittanutkaan sitä mitä hän sanoi. Aabraham meni siis halpaan.
Lue ketju niin et munaa itseäsi enempää.
- sadismilta_vaikuttaa
hahhahhohhoh kirjoitti:
Samanlaisesta Jumalan huumorintajusta taitaa olla kysymys myös Jobin kohdalla kun Jumala ja Saatana lyövät vetoa ja syytön Job joutuu kärsimään
- lueensin
Jaahas_ kirjoitti:
En tiedä mikä tässä on epäselvää, kyseessä oli uskon koetus Aabrahamille. Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan, Aabraham ei ymmärtänyt. Jumala oli luvannut Aabrahamille jälkeläisen Iisakista, Aabraham päätteli, että Jumala aikoo herättää Iisakin kuolleista, äärimmäinen uskon osoitus.
Hepr.11
17 Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
18 ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen",
19 sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin.
Jumala joka tapauksessa tiesi, että Iisak ei tulisi kuolemaan, aikoi Aabraham uhrata hänet tai ei, olihan Jumala luvannut Aabrahamille jälkeläisen Iisakista. Aabraham ei ymmärtänyt, mutta uskoi silti Jumalaa ja tämä oli Jumalalle mieleen.
1.Moos.22
15 Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
16 ja sanoi: Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen. - atskunatsukalle
sadismilta_vaikuttaa kirjoitti:
Samanlaisesta Jumalan huumorintajusta taitaa olla kysymys myös Jobin kohdalla kun Jumala ja Saatana lyövät vetoa ja syytön Job joutuu kärsimään
Jumalan koetukset saattavat atskuista kuulostaa sadismilta mutta mitä kuuliaisuudestaan saivat Aabrahan ja Job palkinnoksi. Kerrohan sekin :)
- sadismia_on
atskunatsukalle kirjoitti:
Jumalan koetukset saattavat atskuista kuulostaa sadismilta mutta mitä kuuliaisuudestaan saivat Aabrahan ja Job palkinnoksi. Kerrohan sekin :)
Jumala taitaa nauttia ihmispoloisten kiusaamisesta
- buahhahhaaaaa
lueensin kirjoitti:
En tiedä mikä tässä on epäselvää, kyseessä oli uskon koetus Aabrahamille. Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan, Aabraham ei ymmärtänyt. Jumala oli luvannut Aabrahamille jälkeläisen Iisakista, Aabraham päätteli, että Jumala aikoo herättää Iisakin kuolleista, äärimmäinen uskon osoitus.
Hepr.11
17 Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
18 ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen",
19 sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin.
Jumala joka tapauksessa tiesi, että Iisak ei tulisi kuolemaan, aikoi Aabraham uhrata hänet tai ei, olihan Jumala luvannut Aabrahamille jälkeläisen Iisakista. Aabraham ei ymmärtänyt, mutta uskoi silti Jumalaa ja tämä oli Jumalalle mieleen.
1.Moos.22
15 Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
16 ja sanoi: Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen.Äärimmäinen yksinkertaisuuden osoitus,siis. Aikamoisen lapsentasoiset olivat sitten tuon aben älynlahjat,ymmärrettävää tuohon aikaan tietenkin..Jumalan huumoria tosiaan,hahhaaa nauran ratketakseni...
- eri_jumala
Onko tämä jumala, joka käskee Aabrahamia tappamaan poikansa, sama joka vähän myöhemmin antaa Moosekselle käskynsä joista yksi kuuluu: Älä tapa?
- Tarkkaväännös
Raamatun sanaa muutettu. Jaak.2:21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Biblia. Eikö Abraham, meidän iämme töiden kautta vanhurskautetuksi osotettu, kun hän poikansa Isaakin altarille uhrasi.
- mieletöntä
Kun Jumala käskee tappamaan, käskyä on noudatettava. Se on vanhurskauttamisen ehto???!!!
- nykyaikaa
mieletöntä kirjoitti:
Kun Jumala käskee tappamaan, käskyä on noudatettava. Se on vanhurskauttamisen ehto???!!!
On niitä Jumalansa tappokäskyjä kuulevia meidänkin aikanamme. Muistamme esimerkiksi Israelin pääministerin murhaa. Kiihkouskovainen ampui tämän lähietäisyydeltä kuullessaan Jumalansa käskevän tehdä niin.
- KTSEiKirj
Tuossa kohdassa on alkukielellä sillä tavalla että Elohim (suom. "Jumala") käskee uhraamaan Isakin ja sitten myöhemmin väliin tulee IHVH (suom. "Herra"). Eli pitää osata lukea.
- äntiähly
Samasta persoonasta on kysymys. Pekkakin voi olla sekä isä että aviomies.
- KTSEiKirj
No ei todellakaan ole.
Satutko tietämään, että muinaisjuutalaisuudessa oli vähintään kaksi suuntausta. Jahvistit ja Elohistit. Kummallakin oma luomiskertomuksensa edelleenkin nykyraamatussa.
- sage8
Richard Dawkins , tutkittuaan tarkkaan vanhan testamentin on huomannut, että Jumala on mustasukkaisuudestaan ylpeä, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamattoman kontrollifriikki, kostonhaluinen, verenhimoinen etninen puhdistaja, naistenvihaaja, homofoobikko, rasisti, lapsenmurhaaja, kansanmurhaaja, turhamainen, suuruudenhullu, sadomasokistinen ja oikukkaan pahansuopa kiusaaja.
Näin kirjassaan Jumalharha professorimies ja kyllä tälläisia piirteitä varmaankin monille lukijalle mieleen tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655410Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842717- 2742521
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362399Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191884Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2311581Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai551197Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096