Pitääkö työkokeiluun suostua?

kirosana

Menin kai nyt halpaan työterveyshoitajan suostuttelun vuoksi. Täytän syyskuussa 60v ja olen ollut massiivisen sydänkohtauksen vuoksi sairauslomalla tammikuusta lähtien. Työneuvotteluja on käyty mutta työnantaja ei voi antaa osa-aikatyötä tai muuttaa mitenkään työtäni.
Sitten hain työterveyshuollon suosituksella eläkelaitokselta jotain uudelleen koulutusta tms. Ja sain päätöksen etteivät suostu siihen vaan saisin kuntoutusrahaa ensi vuoden toukokuun loppuun asti, jos hakisin jonkun paikan mikä edistäisi mun palaatua kokopäiväiseen työhön?

Siis kuka minua huolisi? En kai minä nyt tässä iässä sano itseäni irti vakituisesta työstäni ja mene jonnekin kokeilemaan jotain uutta toukokuun loppuun asti.
Minulla on nyt sairauslomaa elokuun loppuun asti ja jos sitä jatketaan tai jatketaanhan sitä, kun en ole mitenkään hyvässä kunnossa vieläkään. Kävin pyörätestissä ja jaksoin pyöräillä 7minuuttia. Sitten hoitaja käski lopettaan.

Jos nyt olen sairauslomalla päivät loppuun asti, niin vaikuttaako tuo eläkelaitoksen päätös jotenkin siihen etten voi hakea työkyvyttömyyseläkettä?

1

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TätiJ

Työkokeilun vuoksi ei Sinun tarvitse eikä missään tapauksessa pidäkään irtisanoutua nykyisestä työstäsi. Jotta oikeus työterveyshuollon palveluihin ja työeläkelaitoksen maksamiin palveluihin säilyy, Sinun kannattaa pysyä sairauslomalla ja nykyisen työnantajan palveluksessa. Työkokeilu saattaisi kuitenkin olla järkevä asia siinä tapauksessa, jos työeläkelaitos ja työterveyshuolto arvelevat, että pystyisit vielä johonkin työhön. Eläkettä ei voi kumminkaan hakea, ennenkuin olet ollut sairauslomalla 300 päivää eli Kelan maksaman maksimiajan. Näissä asioissa neuvovat sekä työterveyshuolto että päätöksen tehnyt työeläkelaitos. He myös tekevät päätökset näissä asioissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe