Vaginan kiristys laserilla - kokemuksia?

cityklinikalleko

Onko joku käynyt IntimaLase tai IncontiLase toimenpiteissä? Tarvitsisin apua virtsankarkailuun ja emättimen löysyyteen. Onko joku saanut apua tuosta laserhoidosta? Voiko siitä koitua jotain haittaa? Olen yli nelikymppinen nainen.

24

7432

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skndjas

      Ihan mielenkiinnosta: miten olet joutunut tuohon tilanteeseen? Onko esim. monta alatiesynnytystä? Olen nelikymppinen toista odottava, joka saa valita sektion ja alatiesynnytyksen välillä, arvatkaa vaan hirvittääkö mitä tapahtuu alapäälle alatiesynnytysessä, koska suvussa kammottavia kokemuksia... Yksi lapsi ennestään ja syntyi sektiolla, ei tullut mitään ongelmia.

    • aloittaja_

      Kaksi lasta olen synnyttänyt yli kolmekymppisenä alakautta ja virtsankarkailu alkoi vaivaavaan sen jälkeen. Jälkitarkastuksessa todettiin lievää kohdunlaskeumaa ja ilmeisesti myös rectosele.

      Löysyyttä emättimessäni on ollut aina, koska olen ylimärkä seksin aikana ja ilmaa pääsee sisään usein yhdynnässä.

      Ystäväni on lapseton yli nelikymppinen nainen, joka on kärsinyt virtsankarkailusta parikymppisestä asti, joten ei aina voi alatiesynnytyksiä syyttää tästä vaivasta. Raskaus pelkästään on iso rasitus lantionpohjalihaksille ja se tekee paljon tuhoa naisen alapäälle (olipa synnytystapa mikä tahansa).

    • Rouva57

      Itselläni on karkaillut ja ensimmäisestä synnytyksestä lähtien eli jo vuosia olen saanut tätä kokea. Pikkuhiljaa sitä sopeutuu ja tottuu asioihin ja onneksi nykyään suojat on ensiluokkaisen hyviä. En juuri jaksa uskoa että oma tilanteeni tästä enää muuttuu mutta olisi hieno juttu jos tollainen operaatio tän parantas monia nuorempia ajatellen.

    • aloittaja__

      Minä en halua sopeutua tähän vaivaan, enkä missään nimessä suostu käyttämään vaippoja. Se ei ole normaalia naisen elämää. Haluan, että vaivani parannetaan.

    • elämätakas

      Kysyin asiaa gynekologilta (kärsin emättimen löysyydestä ja virsankarkailusta) ko laserhoidosta. Hän kertoi sen perustuvan arpikudokssen muodostumiseen ja se ei auta jos rakon seinämä on löystynyt ja on arpapeliä, Mutta emättimen kiristys ja tvt-leikkaus auttaa ja ne voidaan tehdä yhtäaikaa. Menen operaatioon hieman syksymmällä.

    • Suosittelija

      Olen käynyt kiristyksessä ja se todella auttoi. Kaksi kertaa tehtiin.

      • aloittaja_

        Kävitkö siis laser-kiristyksessä vai millainen toimenpide sinulle tehtiin?


      • Suosittelija

        Laserilla kiristeltiin...Hyvä tarjous oli ja uskalsin kokeilla.


    • sillain

      Minullekaan gyne ei suositellut laseria koska se perustuu arpikudoksen kasvuun-ja ei voi tietää miten se kehittyy kenelläkin eli saattaa rahat mennä tuulen vietäviksi.Jos virtsarakko on laskeutunut eikä jumppa tehoa-silloin leikkaus on ainut helpotus lirahteluun. Löysyyttä minullakin joten tehdään kerralla kuntoon tuo alakerta. Eikä tule kalliiksi kun pääsen kunnalliseen hoitoon.

    • aloittaja_

      Kiva kuulla kokemuksianne. Ehkä en uskalla itsenäisesti tilata tuola lasertoimenpidettä, vaan käyn vielä kysymässä gynekologin näkemystä asiaan.

      Oletteko olleet leikkauksessa/kiristyksessä yksityisellä puolella vai julkisella? Mitä maksoi? Kauanko toipuminen kesti? Saako sairaslomaa? Koska voi alkaa harrastamaan seksiä?

      • käyty

        Olen käynyt emättimen suuaukon kiristys leikkauksessa. Operaatio kesti muutaman tunnin (samalla tehtiin muutakin) ja pääsin samana päivänä sairaalasta pois. Mehiläisessä kävin, hinta oli suuri (4300e) mutta itsellä sen verran hyvä vakuutus että korvasi hieman yli puolet toimenpiteestä. Hyvä kirurgi ja mukavat hoitajat, voin suositella. Sairaslomaa sain parisen viikkoa, istuminen ehdottomasti kielletty operaation jälkeen. Alapään pitää todellakin antaa vain olla, turvotusta tuli reilusti ja se on normaalia se häipyy 1-2 viikon kuluessa. Tikit sulaa. Minulle sanottiin että 6 viikkoa pitäisi vältellä yhdyntää, mieheni kanssa kokeilimme vasta 8 viikon jälkeen leikkauksesta ollaksemme varmoja ettei minuun satu. Voin kertoa, että tiukka tuli, mutta kipeetä teki! Alapää todella kipeä viikon ajan leikkauksesta. Paljon lepoa ja särkylääkettä ja hyvää hygieniaa, sekä malttia !


    • Azzu

      Kävin Helsingissä, CityKlinikalla, homma hoitui nopeasti ja ammattitaidolla.

    • huiskisx

      Sairaslomaa 4 viikkoa kun tehtiin virtsarakon laskeuman takia tvt ka emättimen etu ja takaseinän kirsitys.Työni siäsltää nostelua.Sairaalassa oli yhden yön yli eli vrkn.Kunnallisella joten sairaalavuorkausimaksu.Hinnat saa selville oman al.sairaalasta-

    • synnytyksiämonta

      Leikkaus on parempi tapa kun Intimalaser, siinä ei tulos itsellä pysynyt.

    • sairastatouhua

      Lantionpohjanlihaksia jumppaamaan siitä, ei sitä ennenkää paikkoja olla kiristelty. Jos kiristyksessä käytte, arpikudosta kasvaa ja tulos voi olla pahempi jälkikäteen, siinhän olette ja kärsitte, sillä arpikudoksen poistaminen lisää taas arpikudosta ja aina sitä ei voida edes leikata. Kyllä ne paikat löystyy, ei siihen poppakonsteja ole. Vaikka toimenpiteissä kävisittekin, hetkellisesti ehkä auttaa, jos auttaa.

    • vesa78

      Näin miehenä kin kysyn, että tuottaako tuo kiristäminen kireämmän emättimen eli emätin tuntuu kireämmältä miehelle. Itse olen aika ohutmunainen mies ja muutamien alapääsynnyttäneiden kanssa harrastanut seksiä ja se on kyllä ollut aika turhauttava kokemus. Pituutta kyllä on, että siitä ei jää kiinni. En ole sen koommin vuosiin enää lapsia omaavan kanssa yrittänytkään seksihommia. Mutta jos joskus alan suhteeseen lapsen omaavan kanssa niin olisiko sitä emätintä mahdollista kiristää tuntuman vuoksi, vai puhuteko nyt vain virtsankarkailuun liittyvistä asioista?

      • hyihelkkari

        No sano ensi kerralla naiselle että menisitkö emättimen kiristykseen että mulle tuntuu mukavammalta niin saat nyrkistä ja saat juosta kadulle ohuen munasi kanssa!


      • hahahahaaaaa

        huutonaurua! kiitos kommentistasi!


      • Anonyymi

        Jospa vaan meet itte suurennusleikkaukseen.


    • Jartsu-76

      Kannattanee ottaa puheeksi heti ensitreffeillä että saa asian vireille :D

    • Anonyymi

      Ensitreffeillä vaihdetaan tärkeitä tietoja. Kuinka pitkä ja paksu miehellä? Mitkä ovat vastaanottavan pään vastaavat lukemat? Sitten tutkitaan yhdessä taulukoita ja todetaan onko edellytyksiä romantiikan syventämiselle.

    • Anonyymi

      Alapää löysä, yläpää kireä! Kumpi on helpompi korjata?

      • Anonyymi

        Tuohan on keskimäärin hyvä. Ei tarvitse korjata mitään.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe