Paastoan raamatun kanssa, helluntailaisittain.

Olen aiemminkin tehnyt aloituksen paastosta. Pääsin noin 78 kiloon, missä olen nyt, ja tarkoituksena on olla viisi päivää näin, josta tämä on eka päivä, ja huomenna puolipaasto ja perjantaista maanantaihin 4 vrk.

Siihen ketjuuni tuli monta sellaista vastausta joissa minulle selitettiin etten saisi julkisesti paastostani puhua sillä raamatun mukaan sitten en saa palkkaani jumalalta vaan saan sen ihmisiltä.

Mutta minä katson että palkan vaatiminen on itsekkyyttä. En halua hyväksikäyttää ja hyötyä ns jumalasta.

Minä toivon että olen olen ensi keskiviikkona laihtunut -4 kg.74,0 kiloon. Siinä on palkintoa ihan tarpeeksi.

Se on tavoitteeni.

-Olen lukenut raamatun kannesta kanteen. Tämän päivän raamatunkohdaksi valitsen tämän:"Kolkuttavalle avataan." You know...

-Mitäs jos avaaja ei olekkaan hyvä jumala?

Vanhassa testamentissa kuvataan paljon sotia ja perverssioita mm.insestiLoot, ja Sodoman ja Gomoran tuhoaminen. Moniavioisuus.

Todellisuus ei ole kaukana tuhosta.

Miksi ns jumala sallii?

Miksi on sairautta, syöpää, kuolemaa? Miksi kuulen jatkuvasti näistä hirveyksistä elinpiirissäni?

Pahuus on totta, todellisuutta. Se on sitä raamatussa ja se on sitä oikeasti.

Oletetaan että jumala loi saatanan. Tarinan mukaan näin on. Miksi?

Miksi jumala loi heikon, syntiin taipuvaisen ihmisen? Miksi on niin paljon eriarvoisuutta?

Itse olen kokenut sen. Minua on pidetty alimpaan kastiin kuuluvana hylkiönä.
Myös tällä palstalla.

Toisaalta olen kokenut mitä on olla rikas ja muutenkin sen milta tuntuu kun itsellä menee paremmin kuin muilla siinä lähellä.

Sama sari olen koko ajan, mutta kohtelevat eri tavoin jos on paljon rahaa ja omaisuutta.

Maailma on paha. Siksi kysyn että millä perusteella jumala on hyvä?

8

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps. paastoni käytännössä: aloituspaino on 77,7 kg.
      Täyspaasto klo 16, päivällisaikaan asti, sitten Biottan vihannesmehua.
      Sitä samaa myös iltapalaksi.
      Käytän vitamiineja.

      Tavoite täksi päiväksi on 77,3-77,5 kg.

      Huomenna, torstaina, paastoan klo 14 asti ja olen silloin toivoakseni 77,0-77,2 kg. Syön terveellisesti ja kohtuudella ettei paino paljon nouse.

      Perjantaina kun olen lähempänä 77 kiloa kuin 78 kiloa, aloitan 4 vrk paaston, jonka tarkoituksena on pudottaa noin -3 kg.

      Eli kuten sanottua tavoitteeni tälle paastolle on 74 kg.

      Yrittäkääpä estää... :)

      • Jatko klo 16:26 paino on tippunut -700 g ja painan nyt 77,0 kg.
        Jospa tavoite olisi edelleen tämä sama eli nyt vain koetan pitää tämän painon ylihuomiseen, jolloin alkaa 4 vrk paasto.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Jatko klo 16:26 paino on tippunut -700 g ja painan nyt 77,0 kg.
        Jospa tavoite olisi edelleen tämä sama eli nyt vain koetan pitää tämän painon ylihuomiseen, jolloin alkaa 4 vrk paasto.

        16.7. paino 77,0 kg. Aamukahvista nousi 300 g. Tänään ei ole paastopäivä mutta aion kikkailla noiden ruokien kanssa siten ettei paino nouse huomiseen jolloin aloitan 4 vrk tehokuurin tavoitteena -3 kg.74,0kg ensi tiistaiksi.

        Aloituksen kysymyksen voisi tiivistää näin:"Miksi jumala sallii pahan?"

        Taas on tässä minun elinpiirissä kuullut uutisia suht nuoren miehen poismenosta ja toisella oli vakava sairaus. Syöpä joka kylläkin leikattiin pois. Hän oli vain 36-vuotias.

        Jatkuvasti tätä. Aina sitä järkyttyy kun kuulee, ei totu.

        Miksi jumala sallii?


      • katsokaaMINÄ

        Hienoa, pistäpä paita auki ja kävele kaupungilla, esittäen paastosi tulokset.
        Taitaisi ateistitkin jo hieman hymähdellä. Mutta kaikkia ajatusmittoja on maailmassa ja niitä riittää.


      • katsokaaMINÄ kirjoitti:

        Hienoa, pistäpä paita auki ja kävele kaupungilla, esittäen paastosi tulokset.
        Taitaisi ateistitkin jo hieman hymähdellä. Mutta kaikkia ajatusmittoja on maailmassa ja niitä riittää.

        Mitä tarkoitat ajatusmitoilla, en käsitä.
        Voisin viestisi takia laajentaa aloituksen kysymystä: miksi jumala haluaa pelastaa ilkeät ja pöyhkeät uskovaiset , joista sinä toimit hyvänä esimerkkinä olkiukkoinesi.
        Jos et tiedä argumentaatiovirhettä nimeltä olkiukko suosittelen ottamaan selvää.


    • syöppö
    • kunniankukkolauloi

      Hu-huu sinä ateisti-agnostikko-tai mikälie? Raamattu kirjoitetaan isolla R:llä!

    • nimmarit

      Nimipäiväonnittelut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe