Köyhien vessapaperi

312

Vessapaperinhan voi sanoa olevan välttämättömyystarvike sekä köyhille että rikkaille. Mihin seikkoihin köyhä kiinnittää huomiota vessapaperia valitessaan?

22

246

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HarIeyman

      Vessapaperistahan ei paskaannu kuin toinen puoli persettä pyyhittäessä.
      Pyyhkimisen jälkeen voi paperin ripustaa pyykkinarulle kuivumaan
      ja seuraavalla kerralla käyttää puhdasta puolta.

      Minä olen pyytänyt naapureilta puoliksi käytettyjä vessapapereita kuivamoon jonka olen rakentanut pyykkinaruista olohuoneeseen ja aurikoisina päivinä paperit kuivuvat aurinkoenergialla kun avaa olkkarin verhot!
      Luonto kiittää.
      Säästyneillä rahoilla ostin keväällä 1600 kuutioisen
      Harley Davidson moottoripyörän.

      • MeTienataanTällä

        Säästövinkki:
        Minä syön vain joka toinen päivä joten paskallakin täytyy käydä vain joka toinen päivä.
        Näinollen säästyy 50prosenttia paperista ja kun käytän paperin kuivaamisen jälkeen toisen kerran niin säästö on 100prosenttia.


      • jahöpöhöpö
        MeTienataanTällä kirjoitti:

        Säästövinkki:
        Minä syön vain joka toinen päivä joten paskallakin täytyy käydä vain joka toinen päivä.
        Näinollen säästyy 50prosenttia paperista ja kun käytän paperin kuivaamisen jälkeen toisen kerran niin säästö on 100prosenttia.

        Jos TODELLA teette, kuten sanot, niin suolistosi mukautuu tilanteeseen ja alkaa toimimaan säännöllisesti.
        Vaan ihan oikeasti jos wc-paperissa haluaa säästää, löytyy wc-paperia valmistavilta tehtailta lähes ilmaista "makkelipaperia", joka on rullausvirheellistä ym. normaliin myyntiin kelpaamatonta, mutta täysin muuten kelvollista. Ei maksa mahdottomia, jos muutama köyhä (tai rahoistaan tarkka rikas) ostaa/tilaa sitä suuremman erän ja jakaa erän keskenään.
        Itse olemme ostaneet wc-ja talouspaperia porukalla suoraan tehtaalta vuosia, tehtaan jakeluauto tuo suuren erän kerralla meidän autokatokseen trukinlavojen päälle, siitä jaamme tuon erän kavereiden kesken. Minulle tulee tuosta lasku ja niin saamme siitä vielä erikseen alennuksen erän koon mukaan, jaamme tuon alennuksen vielä kavereiden kesken, joten porukalle tulee vielä tuosta erän suuruudestakin hyöty kaikille. On toiminut vuosia tällä systeemillä ja monasti katselen huvittuneena, kun jotkut viitsivät ostaa wc- ja talouspaperia vähittäin marketista.


      • Anonyymi

        Xtra WC paperi 8rullaa 1,99€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Xtra WC paperi 8rullaa 1,99€.

        Joo mutta on aika höttöä, eli sitä kuluu enempi ja sitä käyttäessä saa kätensä sotkettua herkemmin.
        Itse olen ostanut Griten wc-paperia eräästä halpakaupasta silloin, kun sitä saa halvimmillaan tarjouksesta 9,99€/56rl. On suht hyvää.
        Muuten ostan useimmiten K-Menun paperia, sittarissa maksaa 2,50€/8rl. On hyvä.


    • keinoja_piisaa

      Jos hankkii itselleen ummetuksen tapaista, niin vessapaperin käyttö on minimaalista. Silloinkin kun jotakin tulee, se on niin kovaa, että vessapaperia ei oikeastaan tarvitse.

      Jossakin on myyty kestotalouspaperia. On siis vahvempaa kuin tavallinen ja sen voi huuhdella. Tästä kestopaperista voi leikata sopivia arkkeja, jotka käytön jälkeen huuhdellaan eikä vedetä pöntöstä alas. Ovat siis kestovessapaperia.

      Luonnosta voi kerätä kasvien isoja lehtiä, joita voi tuoreena käyttää vessapaperin korvikkeena. Eivät siis saa kuivua. Toimivat parhaiten, kun pökäleet laskee luontoon. Tällöin ei kulu vettäkään.

      Vanha keino on repiä sanomalehdestä vessapaperi. Pylly voi vähän mustaantua, mutta se ei ole vaarallista. Jotta viemäri ei tukkeennu, on syytä ainakin välillä kaataa pönttöön saavillinen vettä. Puuseessä ainoa oikea tapa.

      • vaikkasammaleella

        Voihan sitä käyttää tietenkin ihan sanomalehtipaperia peppunsa pyyhkimiseen, kuten ennen vanhaan ulkohuusseissa paljon käytettiin. Käytetyn paperin voi laittaa kannelliseen roskikseen, eikä huuhtele niitä viemäriin tukkeeksi. Käytetyt paperi voi viedä sekajätteen mukaan tai polttaa, kuten me tehdään keskuslämmityskattilassa kerran viikossa poltetaan nämä pyyhepaperit.
        Tosin eihän tuo halpa wc-paperi paljoa maksa, jos sitä ostaa tehtaaalta, kuten nimim. "jahöpöhöpö" tuolla aiemmin kertoi. On mekin sitä ostettu, se on melkein ilmaista. Talouspaperia me on sieltä tehtaalta ostettu. Vaan ei me mitää papereita aleta pesemään.


    • köyhä40vmies

      Sain kerran yhdeltä tyypiltä 1000 rullaa serlan vessapaperia ilmaiseksi. Olen varmaan käyttänyt n 300 rullaa et vielä menee aikaa ennen kun tarvii ostaa.

    • OtaRiittävästi

      Että se on ilmaista.

    • ommae

      WC-paperin voi korvata pelkän pienemmän hädän kohdalla pestävällä nenäliinalla tms. tilkulla. Nämä kangastilkut vain sitten kannelliseen ämpäriin ja pyykkiin mun pyykin sekaan. Isomman hädän pyyhkimisessä voi käyttää käsisuihkua ja pestä takapuoli, jolloin pikkupyyhkeellä voi kuivata. Teoriassa tällöin ei tarvita wc-paperia ollenkaan paitsi jos haluaa vieraita varten varata sitä

      • nojoop

        ..ja sitten peset niitä paskaisia rättejä, kuormitat jätevesijärjestelmää, vedenpuhdistusta pesuaineilla, kulutat sähköä enempi, kun ne rätit on käytännössä pestävä 90°C vedellä, pesukoneen ohjelma pyörii melkoisen kauan vedenlämmityksen vuoksi.
        Ehkä järkevintä olisi pyyhkiä takapuolensa sanomalehtipaperilla, jonka pistää sitten energiajätteen joukkoon. Tai pesee pyrstönsä käsisuihkulla tai suihkussa käynnin yhteydessä suorittaa wc-käynnin, että voi sitten pestä suihkussa karstat pois pakoputkesta.


    • rikas.ripulitaudissa

      Vessassa kaikki on tasa-arvoisia, niin rikkaat kuin köyhätkin. Jos vatsa on kuralla, niin ripulijaskaa ei saa pysymään sisällä edes rahalla.

      • Anonyymi

        Julkisissa tiloissa on paperia. Ottaa sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisissa tiloissa on paperia. Ottaa sieltä.

        Varas!


    • vesivanhinvoitehista

      Suihkullakin voi pepun pestä,niin paperia ei silloin tarvitse ollenkaan.

    • Entinenskönäri

      Älytöntä paskaa tänne kirjoitetaankin.
      Olen itse ollut aika nuoresta työkyvyttömyyseläkkeellä joka ei mikään huippueläke ole ja maalla asumisen vuoksi joudun liikkumiseen käyttämään autoa josta on omat kulunsa.
      Lääkkeeni maksavat, ruoka maksaa, asuminen maksaa, kaikki maksaa.
      Se raha mikä menee perseeni pyyhkimiseen tarjoustalosta ostamani vessapaperin muodossa verrattuna muihin elämisen kuluihin on kuin hyttysen kusi atlantin valtameressä.

    • Anonyymi

      Voi paska

      • Anonyymi

        Eikö ole ihmisellä muuta ajateltavaa.
        Aikanaan meni puuceessä Maaseudun tulevaisuus päin persettä.
        Kun kehitys kehittyi niin tuli Nokia arkkipaperit ja sitten jopa Serlan rullat.
        Milloin keksitään se virtuaalipyyhkiminen. ??


    • Anonyymi

      Lotus smart on paras . Vähän hintava, mutta hintansa väärti

    • SE mitä syön mahdollisuuksien mukaan on sellasta ettei paljoa vessapaperia tartte. Joskus toki. mutta kuivana tulee. juon myöskin toisinaan olutta ja haha melkein elän sillä tovin. Silloin voi tulla paperille tarvetta. mutta vesikin on keksitty. Heitätte nyt jotain omitussta läppää???? Mitenköhän ihmiset ennen pärjäs??????

    • Anonyymi

      Meillä harvoin WC paperia, pestään alssuihkulla ja kuivataan pyyhkeellö.

    • Anonyymi

      Tulevien pula-aikojen varalta varatkaa tekin mustia tai ruskeita t-paitoja. Käyttäkää niitä normaalisti, mutta älkää heittäkö pois sittenkään, kun ne ovat haalistuneita tai repaleisia. Leikatkaa niistä sopivankokoisia pyyhelappuja. Säilyttäkää käytetyt laput kannellisessa sankossa. Kun niitä on monta, liottakaa ne ja sitten liottakaa kuumassa pesuainevedessä. Älkää laittako muun pyykin joukkoon. Kuulin tämän vinkin youtuben kanavalta 'Doug and Tracy'. Olen jo ostanut niitä t-paitoja ja niitä käytetään vielä paitoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe